ZEILTJE: de kraamzorg zei gisteren inderdaad niet kopen!!! Oja ik heb nog gevraagd naar kruiken of je er echt twee per kindje nodig hebt, dit omdat ik er dan 4 moest hebben, volgens haar moest ik er voor de zekerheid wel vier hebben voor als ik de kindjes apart leg dus niet bij elkaar. Dus meer een tip voor tweelingmama's maar ook voor de anderen misschien want ikd acht dat de 2e puut voor reserve was maar kennelijk gebruik je er soms 2. FynnyMe klopt dit?
Ik heb voor in de kinderwagen zo'n lamsvelletje, waar mijn man me de hele tijd mij pest omdat ik het ook wel een beetje zielig vind, dan gaat hij heel zielig blaten! Bij het hoofdje dan een hydrofieldoek voor het spugen en dan lakentje en dekentje. Volgens mij hebben we als ouders eerder de neiging om onze kinderen te warm in te pakken dan te koud. Een vriendin van mij had haar kind in een soort skipak in een lodger in de maxicosi in de auto en het was in april, dus helemaal niet zo koud. Maar ik denk dat dit zelfs in januari te warm zou zijn... Verder hebben wij geen matrasbeschermer. Het is niet alsof je kind tien jaar met dit matras gaat doen. Gewoon molton, hoeslaken, lakentje, dekentje. Karel spuugde nogal veel, dus een extra hydrofiel onder zijn hoofdje, dan hoefden we niet elke keer het hele bed te verschonen (hoewel die melkspuugjes toch niet zo vies zijn, als hij over mij heen spuugde trok ik ook niet elke keer iets anders aan). En na een maand of 4 een goede slaapzak, met of zonder mouwen afhankelijk van het seizoen, omdat ze dan soms een beetje woelen en niet keurig onder de deken blijven liggen! O ja, ik mag om 14 uur voor de echo! Jij ook veel plezier Linda!
Linda en Nijnja, heel veel plezier bij de echo!! Geniet van jullie wondertjes!! Ik wou dat ik ook nog een keer mocht, hihi!! Tis zo heerlijk om te zien hoe die kleintjes het doen
Ik had 3 lakentjes voor elk bedje. En het kwam nooit voor dat ze alle3 in de was lagen. Geloof me met zo'n kleintje draai je elke dag wel een witte was! En de meeste lakentjes kunnen bij de witte was. Geef graag advies! Vind het leuk vanuit mn ervaring met de meiden te vertellen maar ook door mn werk.
Ja sommige kindjes kunnen zich heel moeilijk op temperatuur houden. Dus dan heb je echt 2 kruikjes nodig. Maar dit gebeurd niet heel vaak.
Meiden zijn beetje chago vandaag. Maar ik wil heel graag even naar het winkelcentrum met ze. Even bij de prenatal kijken enzo. Heb nog beddengoed nodig voor de kleine, en een aankleedkussen met hoes.... en de meiden kunnen nog wel een pyamaatje gebruiken. DUs ik ga zo de luiertas inpakken en dan koop ik ze op het winkelcentrum wel om met een croissantje ofzo.
@Funnyme: wat erg van die auto, maar ook van die Big mac! Dat baaaaal je he? haha. Ik heb het ook wel eens gehad, meerdere keren zelfs, dat ze de frietjes vergeten waren erbij te doen. Ik op hoge poten bellen! Echt pissig ben je dan hihi. Nu check ik altijd bij de Mcdrive de bestelling alvorens weg te rijden.... Gelukkig voor jou zijn we weer een dag verder! @Marije; vervelend is dat he? Ik ben ook nog niet bezig met de kinderkamer en weet nog helemaal niks van dekentjes enzo... Ik wil eerst in ons nieuwe huis en dan verdiep ik me er wel in, maar het voelt zo nutteloos nu. We hebben het ledikantje nog niet eens bestald, gelukkig wel al een keuze gemaakt en ze zijn op voorraad gelukkig. Ik ben gisteravond ook weer naar het zwembad geweest, had vorige week overgeslagen en merkte inderdaad dat het weer wat zwaarder was geworden. Maar ik heb netjes de drie kwartier baantjes trekken volgemaakt, alleen alles doet pijn nu! Na het zwemmen ben ik ook nog gevallen! Ik ging naar de wc daaro en daar is het natuurlijk erg glad door al die nattigheid en ik maak zo een split!!! Het schoot meteen in mijn bekken en ik moest me achterover laten vallen anders kon ik niet omhoog komen. Gelukkig was er niemand in de buurt, voelde me echt een ezel in mijn veelste kleine bikini met dikke buik. Nu doet mijn gehele onderstel pijn, maar ik denk dat het gewoon mijn liesspieren zijn door de split (gelukkig niet helemaal door hoor )
Met matrasbeschermer wordt geen molton bedoeld haha.. Een molton moet over het matras, die beschermer moet tussen de lattenbodem en matras in. Enne dat zeiltje is een moltonzeiltje, dus soort van hetzelfde stof als een molton ofzo.. dat mag neem ik aan dan weer wel?? Lijkt me anders raar dat het op een kaartje van de prénetal staat dat je het zo op moet maken?? @ Eliesah: Leuk dat jullie je kaartje hebben gekregen! En hoe vond je de proefdruk?? Enne, wat waren jullie kosten dan, als ik zo onbeleefd mag zijn? hihi. En hahah 20 man?! hahaha. Dat zou mooi zijn, zouden we dr goedkoop vanaf komen We hadden bedacht om er 80 te bestellen, maar als we er dan 100 zouden doen, zouden we maar iets van 10 euro duurder uit zijn omdat de kaartjes per stuk dan goedkoper worden. Dus dan is het net zo leuk dat we echt iedereen een kaartje kunnen sturen en dus niet selectief hoeven te gaan versturen (zo had ik bijvoorbeeld een paar neven die ik eigenlijk nooit zie niet.. maar die doe ik dan toch maar wel haha) Onze kosten komen voor 100 kaartjes + enveloppen (+ als actie 50 gratis postzegels) op 203 euro. Vond ik wel heel erg meevallen eigenlijk. Onze hebben we gisteren besteld, dus hopelijk komt de proefdruk gauw! @ Linda: ehhh 4 kruiken?? da's wel een beetje veel vind ik hoor... en wat voor kruiken? Je hebt van die electrische maar die zijn nog duur in aanschaf ook, en dan 4 keer?? Of hebben jullie gewoon van die alluminium kruiken? Zeiltje. ik laat het er gewoon opliggen tot de kraamzorg hier komt en dan vraag ik het wel eens aan hun Maar lijkt mij dat het dan toch wel verschil maakt; een gewoon zeiltje of een moltonzeiltje. @ Nijnja: ook jij veel plezier bij de echo. Hmm stond dat jij gister al de echo had, hahah, site klopte dus niet helemaal Over slaapzak: haha gods, je krijgt ook overal andere tips. Een prenetal medewerker zei dat je gelijk zo;n slaapzak moet kopen, vanaf het begin.. zucht. Veel plezier bij de echo!
Linda en Nijna, veel plezier bij de echo. Funnyme, wat een off-day gisteren. Hopelijk vandaag een betere dag. Kussiex, vervelend, dat je je steeds moet verdedigen tegenover mensen om je BI. Val me op, dat een ander het altijd beter weet. Ik zag ook nog een leuk kamertje voorbij komen. Weet niet meer van wie. Boomer, hoe is het met de hypotheek. Krijgen jullie het rond? Bedje opmaken, wij hebben een wiegje en daar gebruik ik maar 1 kruik in. Anders past het kind niet meer erin. Bedzeiltje heb ik nooit gehad, lijk me ook veel te warm voor ze. Ik heb het bedje altijd opgemaakt, zoals mijn eigen bed. Matras, molton, hoeslaken, hydrofiellaken bij het hoofdje en dan lakentje met 1 of 2 dekentjes. Maar dat hangt helemaal van de buitentemperatuur af. In het ledikantje deed ik algauw de dekentjes in een hoeslaken. Maar wij hebben een kind, wat vrij rustig ligt, die kroop niet zo gauw onder de dekens. Vergeet niet dat de kraamhulp er is he, die heeft het heel snel voorgedaan hoor.
Nee hoor, zo'n klein babytje blijft echt nog onder de dekens liggen. Trouwens, ze hebben ze helemaal niet in die maat. De kleinste is maatje 70. Dan ben je echt wel een paar weken/maanden verder.
Dank je, ik heb er zin in! Ik moet eigenlijk zo de deur uit, maar Karel slaapt en ik vind het altijd zo zielig om hem wakker te maken! Ik hoop maar dat 'ie over een kwartiertje zelf wakker wordt en dan meteen, hup, jas aan en de deur uit. In de auto een croissantje, goed idee Funnyme! Een slaapzak is in het begin echt niet nodig, want dan kunnen ze zich nog nauwelijks bewegen, dus je vindt ze na hun slaapje precies zo als je ze in bed hebt gelegd en dus ook nog keurig onder de deken. Nu ligt Karel wel eens op zijn kop met opgetrokken knietjes in bed, haha. Bovendien zijn de kleinste slaapzakken volgens mij maat 70. Nu kunnen ze daar wel eerder in dan dat ze die maat hebben, maar de hele kleine baby'tjes verzuipen er echt in, hoor!
@Stroopie; Nee, nog niet rond, we zijn nog in afwachting op de toekenning van de koopsubsidie en die kan nog ongeveer een week op zich laten wachten helaas.... We moeten uitstel van de ontbindende voorwaarden gaan aanvragen bij de verkoper, echt balen. Hopelijk gaat hij akkoord... zal wel, anders moeten we de koop ontbinden Hoe is het bij jullie nou? Duurt lang allemaal he.
Zo even een uurtje er niet op en gelijk volop berichten haha.. Lindavnr; heb het kaartje nog niet binnen helaas. Nog even geduld! Ik vind het juist best duur, 200 euro. Maar heb er verder geen verstand van dus weet niet wat duur en goedkoop is. Hebben jullie ook van baby-cards.nl? Funnyme; haha echt leuk, de kids omkopen met een crossaint ! Mm, misschien nog maar 1 lakentje erbij. Heb nu 1 met tekst en 2 gewoon witte, maar wil er nog 1 met tekst haha . Had al een leuk dekentje gezien bij de Hema, alleen is ie wit en ik wil graag iets van roze of grijs/zilver. Ach ja daar hebben we nog even de tijd voor om te zoeken . Een slaapzak heb je bij de Hema al vanaf maat 50/56, maar koop ik ook pas als ze wat groter is. Zulke dingetjes weet ik wel ivm m'n werk. Mag ook echt geen kleertjes meer kopen in de maat 50/56, anders hebben we te veel en ze groeien er volgens mij toch zo uit. Zou anders zonde zijn als de helft nog geen eens aan heeft gehad haha.. Maar soms zie ik zulke leuke dingen liggen. Vooral truitjes haha.. Van het weekend bij de H&M wel een leuk Hello Kitty pyama pakje gekocht, zo lief! En ook 2 paar sokjes van Hello Kitty. Las dat iemand anders ook Hello Kitty had gekocht .. Nijnja, veel plezier bij de echo!!
Die Hello-Kitty collectie van de H&M is echt heeel schattig ja! Maar ik begin er niet aan haha. Ik koop ok echt niks meer nee. Niet dat ik al zoveel heb gekocht (2 jurkjes) maar ik heb al een hele mand vol met schattige kleertjes gekregen, en het kindje moet nog geboren worden... Mooie kinderwagen, die Quinny lijkt me geweldig. Ik heb de wagen van mijn moeder gekregen en vond deze te duur om te vragen, ben voor een goedkopere gegaan.