Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Lynette: Ik heb ook nog niets gehoord van de kraamzorg. Wel een brief waarin staat dat ze 2 maanden voor de uitgerekende datum langs komen, dus dat zal in januari wel een keertje zijn :) geen zorgen dus, die komen écht wel! haha.

@ Kussie: ja dan hoort zeker alles goed te zijn!! Maar heb je dan geen recht op nieuwe meubels?? als alles best beschadigd is??

@ Kleintje: Zijn harstikke leuke echofoto's!! :D

@ kraampakket; nog niet gehad.. zal ook wel 'n keer komen.

@ Marye: Zie dat je al weer terug bent van de echo, fijn dat het goed was! Hmm, jongetje heeft dus een groot hoofdje? dat zullen ze dan komende tijd wel in de gaten houden lijkt me? Maar trekt vast allemaal weer bij; je hoort het vaak toch dat sommige lichaamsdelen even uitschieten vergeleken met de rest en dat de groei later weer bijtrekt.

@ Darcy: ook veel succes met de echo en veel plezier!

@ boomer: En ook jij veel plezier! hihi :)

@ Stroopie: spannend, ik hoop voor je dat het wat wordt met die kijkers!!!
    Snap dat je wel klaar bent met het poetsen op commando ja..

@ Setti: bij mij zat het kraampakket ook niet in het basispakket.

@ hier: 26 weken! :D Wat gaat de tijd toch nog altijd snellll..
    Vrijdag wordt onze nieuwe droger (gekregen van schoonouders) geleverd; joehoe! :D

2. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Het kraampakket zit volgens mij helemaal niet standaard in de basisverzekering. Ik had ook enkel de basis, maar omdat ik poliklinisch wil bevallen, heb ik per 1-jan een luxe pakket genomen. Het kraampakket zal dan ook pas in januari op de deurmat verschijnen.

Fijn Marije, dat de echo goed was! Lijkt me zo schattig om de twee naast elkaar te zien! En beter teveel vruchtwater dan te weinig toch?

Zojuist heb ik net met de verloskundige gebeld, want na die val in het zwembad heb ik nog steeds veel pijn aan mijn schaambeen. Zij vertelde me dat het dus toch de bekken zijn waarschijnlijk en daar kunnen we natuurlijk weer weinig aan doen.
    Misschien dat ik nog wel fysio kan krijgen, maar ook dat zit weer niet in het basispakket, dus moet ik toch weer wachten tot januari, wanneer het wél vergoed wordt. Ik haal volgend jaar mijn aanvullend pakket er wel uit denk ik hihi.

Stroopie; succes weer, ik snap dat je ervan baalt zeg. Eens komt er een eind aan....:)

3. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    Marye, fijn dat t zo goed gaat. lekker gezellig bij elkaar

4. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @Marye wat fijn dat alles goed was en wat een joekel dat mannetje hihi, de twee van mij zitten beide op de gemiddelde lijn dus zullen uiteindelijk wel kleintjes worden.

Ik heb met 25 weken al bloed moeten prikken voor suiker trouwens. Let gewoon ook even op je gewicht dat het niet de pan uit schiet. Hoe was jouw bloeddruk trouwens? Wanner mag je weer voor controle? Wel fijn dat ze beid al mooi met het koppie naar beneden liggen, die van mij willen nog niet luisteren ;).

5. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    o nou dan ben ik blijkbaar goed verzekerd. ik krijg ook de eigenbijdrage per uur van de kraamzorg vergoed.

6. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    germini: rustig aan meid, goed dat je leidinggevende je ziek gemeld heeft!

Kruiken: hier gewoon twee oude wetse.

prenataldoos: ook nog niet ontvangen.... volgens mij krijgt je die als je 27 weken bent?

kraampakket: ik had vorige week een rood mutsje bij de post, hier zat een briefje bij dat het kraampakket uiterlijk rond 8 weken van te voren werd bezorgd.

linda: ik heb vrijdag besteld bij prenatal, ben benieuwd wannneer ik de bestelling binnen krijg.

veel plezier Darcy!

stroopie: ik hoop dat ze jullie huis kopen!!

marye: fijn dat je echo goed was!

boomer, zal er dan verschil in zitten bij welke verzekering je zit? bij mij zit ie namelijk wel in de basisverzekering. Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook het uitgebreide pakket genomen. achter af bleek dat mijn kraamzorg en pakket gewoon basis vergoed werden. Zonde geld dus.
    Ow ik had ff gemist dat je gevallen was, wat vervelend joh, voorzichtig!!!

Ik heb net mijn zoon naar bed gebracht, en ook al drie weer naar boven geweest om te zeggen dat ie moest slapen,,, zucht lang leve het nieuwe bed ;)
    Gister commode opgehaald, ik dacht de hij mooi klein was helaas toch nog heel groot. Ach ben er blij mee hij koste maar 20 euro.

7. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Ik ook..
    Had gister toevallig nog even gebeld naar vgz en gevraagd of alles juist is aangekomen daar en wat de kosten worden.
    Alles was goed geregeld en alles word vergoed, dus helemaal mooi.
    Weer een zorg minder haha.. :p

8. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    ff ego:

Om 10 uur belde mn moeder, ik zou de meiden daarheen brengen zodat ik even een dagje voor mezelf zou hebben. Dus koppie thee gedronken daar en toen zijn we naar de brievenbus gelopen en naar de supermarkt.
    Komen we terug komt mn moeder erachter dat aan de voorkant en achterkant de sleutel nog in de deur zat. Naar de buren. Daar naar de kozijnenboer gebeld. Die konden niets doen. Toen de 2 slotenmakers hier gebeld. Niet bereikbaar. Toen naar de slotenmaker gelopen. Nee hoor belt u maar de politie. Politie gebeld, nee mevrouw we kunnen niets voor u doen (zelfs niet met 2 kleine gillende kindjes) Dus de auto opgehaald en mn moeder meegenomen (waren we inmiddels al 2 uur buiten met de meiden, die flink overstuur waren) meiden op bed gelegd met een fles en nu is er een slotenmaker op weg naar mn moeder. Dus mn moeder met onze auto weer naar huis. Ik hoop dat de slotenmaker er nu is en ze snel naar binnen kan. Mn moeder was zo boos dat de politie niet wilde komen helpen dat ze huilend over straat liep. Ik heb ontzettende harde buiken nu maar das natuurlijk niet gek. Eigenlijk moet ik over een half uurtje naar mn werk voor werkoverleg...maar ik blijf lekker thuis.

9. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Linda: Ik weet mijn bloeddruk niet meer, hebben ze 2 weken geleden gemeten, maar die was prima. En op dat gewicht letten deed ik natuurlijk al, wnat dat moest ik al voor mijn benen. Toch ben ik de afgelopen week nog 1 stapje verder gegaan, ik ben gestopt met suiker in mijn thee. Normaal 2 klontjes en nu niks meer. Nu ik thuis zit drink ik zoveel thee, ik dcaht kan nooit goed zijn :)

Funnyme: Jeetje het zit jullie ook niet mee. En wat stom dat niemand jullie kwam helpen! Gelukkig ben je nu thuis met de meiden. En slim dat je niet naar je werkoverleg gaat, lekker uitrusten nu en zorgen dat de harde buiken weer weg trekken..

Lindavnr: Ja zou best kunnen dat het nog bij trekt. Bij de 20 weken echo was het ook zo. 3 weken later zat hij weer op de bovengrens en nu weer zover erboven. Dus misschien is het volgende keer weer goed. Maar ik denk dat hij gewoon heel slim is en dus heel veel hersenen heeft ;)

Setti: Ik krijg dus en geen kraampakket en moet zelf bijbetalen bij de kraamzorg. Maar ja toen ik daar allemaal achterkwam was het al te laat om te veranderen.

10. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Marye: maar je kan toch gewoon tot 31 januari je zorgverzekering veranderen?
    ik ben denk ik hetzelfde als jij verzekerd; geen kraampakket en ook eigen bijdrage kraamzorg.
    heb nu gemaild naar de verzekering of het slim is om een extra pakket aan te schaffen of dat ik toch al extra kraamzorg vergoed krijg ivm medische indicatie..Weet niet precies hoe dat zit.

11. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    volgens mij ben je alleen goedkoper uit als je kraamzorg zelf betaald Anders betaal je namelijk een heel jaar 10 euro extra per maand of je betaald het aantal uur kraamzorg van je eigen bijdrage volgens mij scheelt het niet zoveel.

12. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    het zal elkaar inderdaad niet heel veel uitmaken..
    Kraampakket heb ik de meeste spullen ook niet van nodig aangezien ik in het ziekenhuis beval.

13. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    nee dan hebben ze dar alles al inderdaad......

Flesjes: In mijn boekje van de kraamzorg staat dat het verstandig is om nog geen kolfset aan te schaffen maar at je dat op het moment samen met hun kan bekijken dus dan doe ik dat maar is toch zo gekocht...

Funnyme: Wat vervelend zeg daar ging je dagje! Lekker thuisblijven vanavond!en genieten

14. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Verzekering: Heb me er eens in verdiept en ik ga dan toch overstappen. Blijf bij dezelfde maatscahppij maar ga over naar de gezinspolis. Hoef ik dan niet echt aan te passen als de kids er zijn. En scheelt niet veel met wat ik nu betaal.

15. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    #11115 Stroopie, 15 dec 2009
    Laatst bewerkt: 15 dec 2009
    Nou Funnyme, het zit jullie niet mee met de sleutels.
    Heb je niet de brandweer gebeld? Die komen volgens mij wel.

Marye, fijn dat alles in orde was. Worden flinke kindjes zo te lezen. Maar goed, dat ze ze eerder willen halen.

Boomer, hopelijk trekt de pijn nog een beetje weg.

Dianne, vervelend he, als ze niet willen slapen. Sinds mijn dochter een peuterbedje heeft, slaapt ze niet meer 's middags. Aan de ene kant, jammer van je rust, maar ze ligt 's avonds wel om 7 uur op bed en komt er dan niet meer uit.
    Ben je je al aan het voorbereiden voor het feestje donderdag? :)

Kijkers zijn weer vertrokken. Ik moet ook iedere keer het huis uit. alleen gaat dat nog, maar moet ook steeds een peuter meenemen, die dan helemaal niet wilt. ;)
    Voor het weekend zouden ze laten weten wat ze doen.

En nu komt de man met de hamer voorbij. Zit me rot te geeuwen.

16. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    Stroopie: Hopelijk nemen ze het ik ga duimen voor je!

17. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Stroopie: Ik ga heel hard duimen dat het goed komt en dat je huis nu verkocht wordt. Dat ze een tweede keer terug zijn gekomen is natuurlijk al een goed teken.

18. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    qua kolven als je lid bent van de vitras kan je een half jaar de kolf lenen en daarna ga je huur betalen. dat is wat ik ga doen als ik moet gaan kolven. lidmaadschap kost 15 euro per jaar en via hun kan je ook klossen lenen om straks je bed te verhogen.

19. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    klopt bij ons heet dat de kruiswerk

verder bleek ik de klossen van de kraamzorg gratis te krijgen, wist ik ook niet en van hun mag ik tijdens de kraamtijd een kolf lenen indien nodig

20. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Marye: fijn dat alles goed was :)

Funny: pfff het zit jullie idd niet mee zeg :( Altijd die pech en dan ook nog eens mensen die niet mee willen helpen.... Hopelijk is nu alles opgelost??

Kussie: hoe was de kast? Zaten daar ook zoveel beschadigingen op?

Vandaag de aanpassingen van het geboortekaartje gehad inclusief de naam die ons kleintje gaat krijgen ohhhhhhhh ik zat met tranen in mijn ogen :p Het was nog niet eens het hele kaartje maar gewoon de opzet zeg maar... Toch is het erg bijzonder om ineens de naam van je kleine te zien!

Wat eten jullie vanavond?

Mijn vriend zei gisteren ik zou graag weer eens ewrtensoep eten... Nou zijn wens is vervuld haha ;) Ik heb maar een blik ewrtensoep gehaald vandaag met wat broodjes, spek, kruidenkaas en een salade pfff dat wordt vast weer maagpijn vanavond ;) maar goed vriendlief mag ook wel een keer zijn zin hebben!

Deel Deze Pagina