Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Misschien zit er hier iets voor je bij?
    Gedichtenindex

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Linda: ik heb 2 weken terug geloof ik de oproep in mijn mail gehad... Nou ja mijn vriend kreeg hem in zijn mail ;)

Boba: fijn dat alles nog goed gaat :)

Iemand was 28 weken?? Gefeliciteerd :)

3. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Boba, wat een positief bericht. Fijn dat het nog steeds goed gaat.

Setti, leuk filmpje. Vind het altijd knap hoe ze dit gedaan hebben.
    Wat een blonde opmerking van die man. Je zou zo'n buik al met 3 maanden hebben. Poehee, eer dat je dan bij de 9 bent. :$

Germini, ik vind 28 weken ook een mijlpaal. Als het nu geboren zou worden, dan zouden ze er alles aan doen om het in leven te houden.

Tjee Marye, 400 euries aan kleertjes? Ik heb veel kleertjes gekregen. Ben zo'n beetje de laatste die kinderen krijgt en krijg van vriendin en schoonzus alles, wat nog mooi is en zonde is om weg te gooien.
    Heb eerst eens gekeken wat die babynomade is. Zoiets zocht ik ook. Kan je die beentjes helemaal ook openritsen of wat dan ook?

Het is alweer tijd om eten te koken. Hier vanavond lampionnenoptocht. Heb net dochter uit bed gehaald. Die lag even slaap in te halen. Mag ze vanavond ook meedoen aan de lampionnenoptocht. Voor 8 uur krijgen we haar toch niet naar bed nu.

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ stroopie: dat is niet vanaf week 28, maar 25; dat ze levensvatbaar zijn en er dus alles aan doen..

oh, je kunt de voetjes bij de nomade niet open ritsen..
    Is ook niet nodig.. je legt je kindje gewoon erin, klittenband om het buikje heen en voetjes in de gaatjes die daarvoor bedoeld zijn

5. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    O, ik dacht juist weer dat ze bij 26 weken levensvatbaar zijn :( Tenminste, gisterenochtend stond ik in de ochtend te juichen voor mijn vriendje thuis...

Ach ja, wat maakt het uit, ze blijven nog maar lekker even warm zitten. Het is ook veelste koud nu buiten :p

Over die kleertjes; jemig zoveel centjes allemaal al aan uitgegeven?? Ik heb enkel een jurkje, rompertjes en maillotjes gekocht. Dus nu totaal denk ik 30 euro ofzo?? Ik krijg al zoveel van mijn (schoon)ouders en oma. Vandaag weer een schattig vestje gekregen van schoonmoeder met 3 paar sokjes en van oma een zelf genaaid jasje in maat 62. Die is wel heel speciaal, want daarin heeft ze écht heel veel tijd ingestoken.

En met kerst zullen we ook wel weer veel krijgen.... mijn moeder naait en borduurt ook al, dus ze zijn allemaal hard bezig met een zelfgemaakte babycollectie.

6. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Bedankt voor de link naar de gedichtensite! Ben nu aan het kijken. Heb vandaag ook drie proefkaartjes besteld, heb er al helemaal zin in!

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    oh 26 zou ook goed kunnen hoor! :D
    maar in ieder geval niet pas bij 28 :)

8. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Hai meid!! :)
    Wat super fijn om te horen dat het goed met je gaat! En natuurlijk dus ook met de boys!! Helemaal superrr!! Ik ben zooo blij!!!
    Wat moet het heerlijk zijn dat de CTG´s steeds goed lijken en zelfs beter lijken te worden!! Gewoon TOP!!

En fijn dat je je dagen toch een beetje door komt, en dat de (meesten) erg vriendelijk zijn!! Vooral ook je kamergenote, tenslotte "kijk je daar de hele dag tegenaan" Hmm dat klinkt onaardig, maar zo bedoel ik het nie, weet het even nie anders te omschrijven, maar bedoel het positief :) Dat is toch wel een pre!

Vrijdag zal een spannende dag worden als ik dat zo lees!! Ik hoop zo dat ze lekker groeien!!
    Ennuh, hoe is het vanmiddag gegaan? Beetje indruk gekregen?

Groetjesss

9. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Vanaf 26 weken is zullen ze er alles aan doen om je kindje te redden. Maar vanaf 28 weken zijn ze echt levensvatbaar. Daarvoor is de kans een stuk kleiner. Na 28 weken zal met de week de kans op overleving toenemen.
    Zo heeft de gyn het mij uitgelegd...

Qua kleertjes: Ja ik weet het is een beetje gestoord. Don en ik kopen voor onszelf ook altijd veel kleren, maar ja ik pas alles toch maar 6 weken dus dat is zonde. Dus dan maar voor de kids. En ik heb bijna allemaal merkkleertjes gekocht dus die zijn ook wat duurder. Zal op den duur heus wel minder worden. Maar ja als het kan, waarom niet?

10. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ooh dan zat het zo! Dankje voor de verheldering! ;) hahah.

11. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Joehoe vandaag 27 weken al weer. :)

Morgen de 2e enting tegen de mexicaanse griep halen.

12. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Bepanthen!

13. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Even eerst ego berichtje en dan lees ik weer bij hihi..
    Had de vk gebeld en moet toch echt de bedrijf-arbo arts bellen.
    Mochten ze dan nog moeilijk doen, moet ik weer contact opnemen en dan krijg ik wel een verklaring voor minder te werken.
    Nou morgen maar gelijk weer even verder regelen ;).

Vanmiddag ook weer gewerkt, maar het is echt zwaar hoor.
    Moet echt vaak gaan zitten om even bij te komen, til ook bijna geen kids meer. En doe bijna alleen maar de kleinste, flesjes geven etc.

Zo en nu ga ik even bijlezen en misschien reageer ik gelijk en anders morgen. Dan ben ik weer heel de dag vrij :D!!

14. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Ik heb bij mijn dochtertje zowel Bepanthen als Sudocreme gebruikt. Maar bij schrale billetjes hielp Bepanthen beter dan Sudocreme. Bij een beetje geïrriteerd billetjes wil Sudocreme prima, maar zodra ze echt schraal werden, hielp het niet echt meer. Het werd dan alleen maar erger. En ik gebruikte Bepanthen ook voor mijn tepels, omdat ik borstvoeding gaf.

15. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik heb verder wel gelezen maar echt geen zin om te reageren. Sorry. Hier (weer!) een egoberichtje!

Vanmorgen eerst na een nacht met een spokende Sophie voor de 2 m.g. prik geweest. Daarna moesten we naar s-ouders om wat spullen op te halen.
    Om 14.30 bij de kinderarts. Zij vond gelukkig ook wel dat de meiden al lang aan het kwakkelen zijn. Ze heeft ze nagekeken en inderdaad zoals ik al vermoedde heeft Sophie weer een oorontsteking. Maar ik merk niet dat ze er pijn van heeft gelukkig.
    De kinderarts denkt dat er 1 van de volgende dingen aan de hand is:
    1. meiden hebben door het slechte eten een ijzertekort, daardoor zijn ze in een vicieuze cirkel van verkoudheid etc geraakt.
    2. ze zijn allergisch
    3. neusamandelen zijn te groot
    4. overgevoelige luchtwegen.

We gaan woensdag met beide meiden naar de kno-arts. We hebben bloed moeten laten prikken. Dat was echt een drama. Bij Anna hebben ze 3x moeten prikken omdat de vaten dichtsloegen. Ze was helemaal over haar toeren. We moesten haar met 3 volwassenen vasthouden en de 4e kon haar prikken. Dit doe ik echt nooit meer! Ze heeft hele blauwe benen, blauw armpje en blauw handje van het knijpen om haar stil te houden.
    Bij Sophie ging het ook moeilijk maar gelukkig makkelijker.
    15 januari hebben we dan een belafspraak met de kinderarts.
    Komt er niets uit dan gaan we ze 2 maanden quver (??) geven om te kijken of ze zich dan beter voelen.

16. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    FunnyMe: Wel fijn dat de kinderarts jullie serieus neemt. Maar wat vreselijk zielig dat bloedprikken bij Anna.
    Wel balen dat ze niet nu al weten wat het is en jullie ws nog wel even geduld moeten hebben. Maar ja, als er maar een oplossing komt en je meiden snel beter worden!
    Vertroetel Anna en Sophie maar lekker, hebben ze wel verdiend. en jijzelf natuurlijk ook!

17. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Meid toch, wat een verhaal...
    Het is toch wat, dat verrekte bloedprikken.. Konden ze daar maar iets simpelers voor verzinnen.. En helemaal bij kleine kids :(
    Ook ik ben wel blij dat je serieus word genomen, en dat ze verder kijken...
    Ik zou zeggen verwen ze maar lekker, maar ze liggen vast al op bedje...
    En neem ook even de tijd voor jezelf meid! Het valt nie mee om te zien als je kindje zo over de toeren is, en met de hormonen van deze zwangerschap erbij lijkt het me helemaal heftig voor je *knuffel*

Hoe ging de prik? Ik heb behalve tot 5 minuten na tijd een enorm branderig gevoel helemaal nergens last van gehad. Maar moet nog de gewone griepprik :( Het is voor mij of alle 3 of geen.. Tenslotte kan je van de seizoensgriep ook hele hoge koorts krijgen en benauwd, en ik ben al asmatisch, dus dan maar allebei :( Balen, die troep in me lichaam, maar jah, alles beter als een vroegtijdige bevalling als ik wel griep zou krijgen!!
    Toch?

18. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    het sneeuwt het sneeuwt het sneeuw ze verwachten nog even 10 tot 12 cm vannacht bij ons.

ga even lezen en dan reageren

19. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    wat sneu zeg voor de kids. maar het is net als of je over mijn dochtertje praat. ze komt maar niet over de verkoudheid heen heeft nu weer dikke koorts en moet flink hoesten. dus maar weer aan de pufjes. ga morgen de ha bellen want dit is de derde dag met koorts.
    je wordt er niet goed van.

20. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hiero sneeuwt het nog niet hoor!

Als er morgen wel sneeuw ligt, lekker met de hond naar het bos. Heerlijk sneeuw!

Deel Deze Pagina