Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hihi krijg net het kraampakket binnen van CZ. Twee onwijs schattige zebra-knuffels, passen precies bij de kinderkamer. Verder nog een leuk leesboekje over papa en mama zijn. Ook nog Het Tweelingenboek. Wauw vond het echt super alleen jammer dat we het Tweelingenboek al hebben.

2. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    @wennepen,
    Gelukkig mag je oud en nieuw lekker thuis vieren! wel erg vervelend dat je zoveel harde buiken hebt! Hopelijk blijft jullie kleintje nog even lekker zitten!

@linda,
    Jij bent inderdaad mooi zwanger!! je straalt helemaal!!:D

@boomer,
    JAmmer dat jullie kindje zo lekker eigenwijs is met de echo;s!! toont karakter hahaha.

@lindavnr,
    Ik sta elke keer versteld hoe actief jij nog bent!! hoe doe je dat! en dat met een 2ling in je buik!!

Wij gaan vanavond naar vrienden, die geven een feestje.
    Mijn 'zoontje' mag dit jaar voor het eerst echt vuurwerk afsteken, dus die stond vanmorgen al lekker vroeg te popelen naast mijn bed hahahaha. TUIG!! maar hij straalt helemaal..........dus 'mama' straalt uit;)

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    @ Dianne: fijn dat de kweekjes goed waren! Doe rustig aan meid!

Hier net toch even naar menzis gebeld, maar goed ook!! Er blijkt namelijk iets mis gegaan te zijn met de aanvraag... doordat ik eerder dit jaar een miskraam heb gehad en ik me weer moest afmelden bij hen en later dus weer aangemeld is er iets mis gegaan met de aanvraag van het kraampakket, het systeem heeft dat niet goed verwerkt! Want ik zou er eigenlijk rond de 28 - 29 weken al een gehad moeten hebben!
    Nu heeft ze er een spoedaanvraag van gemaakt en krijg ik hem alsnog zo snel mogelijk!
    Heb toen maar meteen even de kraamzorg gebeld om te checken of daar wel alles goed was geregeld maar dat was gelukkig wel zo en ik zou binnenkort een telefoontje of brief ontvangen voor de intake :)

4. jongmam

jongmam Bekend lid

17 jul 2009
    817
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    vandaag ben ik precies 29 weken zwanger en wow wat vliegt de tijd:$ maak niks uit beter zo
    ik heb een heel druk kindje maar gek genoeg slaap ik altijd door haar geschop heen en ik leg 1 hand op mijn buik en ze gaat tegen mijn hand duwen en schoppen zo schattig misselijkheid is ook terug gekeerd wat jammer is en ik ben best wel moe maar heb nog zoveel te doen pfff
    ondanks alle ups and downs die ik nu meemaak geniet ik toch elke dag van mijn kleine meid zij maakt alles goed voor mij
    dames ik wens jullie allemaal een fijne jaar wisseling alvast en ik spreek jullie nog in 2010

5. jongmam

jongmam Bekend lid

17 jul 2009
    817
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    en ooh ja ik wil een pretecho laten maken maar ik weet niet of dat nu echt verstandig is
    waarom juist nu? omdat ik nu de tijd en geld ervoor heb eerder had ik het niet
    wie heeft een pretecho laten maken rond 29 weken en het is goed gelukt ook nog?

6. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    DAT mag je even uitleggen (of iemand anders die dit snapt, 't is vast niet Noord-Hollands :p:))

7. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Jongmam, je kunt nu zeker nog een pretecho laten maken - onze echoscopiste zei, dat je vanaf 30 weken juist een mooier beeld krijgt (voller kindje.)

Wennepen, wat een schrik toch... wens je een rustige (vooral in de buik) jaarwisseling!

Boomer, vind de echofoto heel mooi!

Linda, je straalt inderdaad, leuk gedaan die kaart.

Meiden, ik ga ook even liggen nu. Krijgen een vriendenstel met hun dochter op bezoek vanavond en houden het simpel - spelletje Party en Co., een wijntje en kaasje (voor mij Amé en een kaasje) en natuurlijk de appelbeignets en oliebollen met bubbels om middernacht :D Ik hou het bij Amé of een half glaasje champi.

Fijne jaarwisseling allemaal!

8. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Germini: hahah nou, het wordt steeds minder hoor hahah.
    Gister was ik een uurtje in de stad en op t eind moest ik echt eeerg langzaam lopen ivm de bekkenpijn.
    Nu ook weer last van helaas hihi.

@ hier: zucht...dat viel even tegen.. :(
    Ik helemaal enthousiast omdat we gordijnen en lampen gingen kopen.
    Nou..eerst bij de gamma een rolgordijn gekocht voor het dakraam. Dat ging goed, en dies ook leuk :) Ben ik blij mee! haha, met sterretjes erop.

Toen bij de kinderlampen gekeken maar helaas hadden ze er maar 4 ofzo en erg saai.. dus volgende winkel.
    Toen hadden we het even in de auto erover wat voor lamp ik dan zou willen (vroeg arno aan mij)
    dus ik gezegd.. begint hij dat hij dacht dat we alleen maar ideeën op gingen doen voor een lamp en dat we die toch nog niet konden kopen omdat we eerst moeten kijken hoe de lampen uitvallen die hij zelf maakt en wat er dan bij past.
    En ik had mezelf er dus helemaal op ingesteld dat we al lampen gingen kopen. Tsja, toen moesten even de hormonen eruit want hij werd een beetje boos op mij en ik op hem..dus janken.. zucht. Toen was ie gelijk wel heel lief, haha, maar helaas dus geen lampen gekocht.

Toen door naar een stofwinkel voor gordijnstof..volgens mij lagen dr wel 5000 verschillende stoffen en ook best veel voor kinderkamers maar pff...totaal niets wat wij leuk vonden.. help.
    Waar hebben jullie gordijnen gehaald?? :(

Al met al dus een beetje een tegenvaller, maar goed.
    Nu ook nog over 3 kwartier op mn werk staan; joehoe.... :(

9. jongmam

jongmam Bekend lid

17 jul 2009
    817
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    @darcy thanks ik ga maar eens rondbellen om even te checken (prijzen zijn overal anders hihihi:D)

10. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen
    Spekkedikken is een echt gronings streekproduct. Het zijn een soorst koeken die je maakt in een wavelijzer, je maakt een beslag met roggemeel, anijs, suiker, stroop en water, het wordt dan een bruine brij, daarvan doe je een lepel op het wavelijzer, dan leg je er een stukje spek en droge worst bovenop en doe je het ijzer dicht, zo bak je ze.

Kniepertjes zijn hetzelfde als de nieuwjaarsrolletjes, maar dan niet opgerold, ze staan symbool voor het oude jaar, en de nieuwjaarsrolletjes voor het nieuwe jaar omdat deze nog helemaal opgerold zitten, dus je niet weet wat er gaat gebeuren het komende jaar.

11. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ lindavnr; kan me voorstellen dat dat wel even een teleurstelling was
    Wel fijn dat je vriend gelijk weer zo lief deed nadat je je uitbarsting (als in hormonen) kenbaar maakte ;)
    Zo hoort het!!
    @ Wennepen, meid toch, weeen remmers :$ Zijn die harde buiken bij jou dan al voorweeen, want ik ben er dus achter dat ik ook al af en toe harde buiken heb (gister bij vk geweest) en ze zei dat dat verder geen voorweeen hoeven zijn, tenzij ze dus regelmatig komen en pijnlijk worden?
    Dus bij jou doet dat ook echt al pijn?
    Meid, een dikke knuffel en hopelijk zal dit nieuwe jaar beter starten, nu je toch meer rust houd!!

@ kleintje; ik moest zo lachen om je uitspraak, kogelvrijvest aan een helm op :D:D
    SUPERR!!
    Hopelijk ging de wandeling goed en ben je veilig thuis gekomen!!

Zal nog even een berichtje plaatsen over bezoek aan VK van gister

12. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Hier dus even update over mijn zwangerschap :D
    Gister voor de 6e maal naar vk!
    De vader was er ditmaal nie bij ivm slechte wegen door sneeuw (helumaal nie erg!! ;))
    Gelukkig was oma (mijn moeder) er wel bij, alleen is toch ook maar alleen...
    Maarrr..
    Alles gaat super!!
    Bloeddruk 120/60
    HB 7,5
    Gewicht 1,5 kg gegroeid, wat gezien deze (eet)dagen erg keurig was, hihi!!
    En het hartje van m'n kleine wondertje klonk weer zooo mooi, prachtig regelmatig!!
    Echt superr!! :D
    Verder moest ik 2 spuiten, 1 om bloed af te nemen, en 1 rhesusspuit...
    Dat bloed afnemen was om te kijken of ik al antistoffen aanmaak...
    En die spuit moet om die antistoffen toe te voegen..
    (of ik ze nou wel of nie zelf aanmaak, dat maakt nie uit)
    Nou die rhesusspuit, was niet echt een pretje...
    Ben helemaal nie bang voor spuiten (gelukkig)
    Maar dit voelde ik letterlijk mijn been in lopen..
    Ken leukere dingen :$ :D :D
    En het duurde ook nog best lang, omdat ze het er heel rustig in moest spuiten..
    Pff
    Maar heb het weer gehad, en helemaal geen nalast, zowel nie van been als van arm!! Jeej!!
    Ik ben dus superrr tevreden met mijn ukkie! Vooral omdat ik het nu toch ook echt wel goed voel bewegen... De schat!!! :D

Ik blijk dus wel ook zo langzamerhand harde buiken te krijgen.. Ik hoorde jullie er al vaak over, maar de omschrijving een steen in de buik kon ik ook nie echt plaatsen, wel een wat harde bal ofzo, en ook wel een gespannener buik, maar nie keihard..
    Maar ik dacht, wil het toch even navragen, omdat ik het dinsdag 3 x had gehad...
    Maar dit zijn dus wel harde buiken, maar doordat ze nie met regelmaat komen, en ook geen pijn doen, hoef ik me geen zorgen te maken!!
    (oef)
    En rustig aan doen, nou dat doe ik dus al, want mijn bekkenklachten worden werkelijk met de dag erger..
    Die pijnscheuten naar mijn been toe, heb ik bijna letterlijk met elke stap!!! :(
    Wat een ellende!!
    Maar ik weet, tis voor een goed doel!!

Meiden,
    een ontzettende fijne jaarwisseling toegewenst!!
    En een super begin van 2010, met in het vooruitzicht dat we allemaal (weer) mama worden!!
    Zooo spannend!!!

Liefsss
    Kussiexx

13. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Gwen, Geniet van je weekendje weg!

Linda, Ik hoop dat je ventje nu netjes blijft liggen.
    Mooie buik zeg!

Boomer, Heb je nog stasse kunnen vinden? Dat vind ik echt zo ontzettend lekker he!
    Jammer dat de 3d echo niet was wat je had verwacht. Wij hadden dat dus ook, de navelstreng voor het gezicht, gezicht half tegen de wand aan en ons kindje is al wat ingedaald dus kon ze het erg slecht zien. Wij hebben niet echt een mooie foto mee kunnen krijgen helaas.

Kleintje, haha ik lig hier in een deuk, want ik zag je al in je legeroutfit de deur uitgaan. Blij dat ik geen hond heb! Ik ben vandaag wel blij dat ik binnen moet zitten.

Dianne, Gelukkig dat alles goed was bij de vk. Doe rustig aan meid en luister goed naar je lichaam.

Lindavnr, Jammer dat het winkelen tegenviel en jullie nog geen gordijnen hebben. Hopelijk zien jullie snel iets leuks. Ik kan niet eens de eigen gordijnen uitkiezen. Ik moet dus afwachten waar mannetje mee thuis gaat komen.
    Succes met werken vanavond! En natuurlijk veel plezier in de kroeg.

Germini, Lief dat je zoontje zo enthousiast is om vuurwerk af te gaan steken. Gaat hij daarvoor nog even slapen dat je hem wakker maakt of blijft hij op?

Kussie, Ik heb gewone harde buiken die geen pijn doen en niet met regelmaat komen, maar ik heb dus soms ook weeën. Die komen dan met regelmaat binnen de 10 minuten en kunnen erg vervelend zijn. Omdat de harde buiken er ook voor zorgen dat mijn lichaam een stofje aan gaat maken waardoor de baarmoedermond week wordt en je ontsluiting krijg moet ik zo min mogelijk harde buiken en weeën hebben. Vandaar dat ik de weeënremmers heb gekregen om de harde buiken en weeën minder te laten worden zeg maar.
    Fijn dat het bij jou allemaal goed is!

Ik zit hier nog even in spanning. Ondanks de weeënremmers de laatste 1 1/2 uur toch veel harde buiken. Hopelijk houdt het zich rustig, want zie het niet zitten om ineens naar het ziekenhuis te moeten vannacht.

Iedereen een hele fijne jaarwisseling!!!

Ik denk dat 2010 ons wel bevalt (hihi)

14. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0

Mooie buik!

15. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Nee ik drink alleen op sommige gelegenheden (normaal dus wel met oud en nieuw) maar nu niet. Ik mis het ook niet. Ik voel me er ook niet goed bij om het wel te doen dus nee hier geen champagne of een wijntje.

16. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Hier waren ze 43 cm bij de geboorte (en 2510 en 2790 gram) maar ze hebben een maand in maat 44 gezeten. Daarna 1 maand in 50. 1 maand in 56 en ik geloof 3 1/2 maand in 62

Ze konden nog wel langer in maat 44 maar ik was er een beetje op uitgekeken.

17. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Verder weet ik het niet meer.
    Ik ben dinsdag bij de fysio geweest.Omdat ik door mn bekken heen bleef zakken ben ik woensdag nog eens geweest. Ik loop nu wel iets beter, maar niet heel veel beter. Ik heb wel iets minder pijn. Mits ik me rustig houd. En dat is moeilijk!

Wij blijven vanavond lekker met zn 4en thuis. Zometeen lekker gourmetten en dan op de bank ploffen!

Gisteren hebben we via MP een nieuwe maxi cosi gekocht. (nieuw in de doos en in het plastic) voor maar 60 euro. Zal eens kijken of ik er een fotootje van kan vinden.

18. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Gevonden! Deze hebben we gekocht:

19. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik bedenk me net dat vandaag 2 jaar geleden ik een licht positieve test had (officiele testdatum van het zh was 4 januari)

20. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Even snel; gister voelde we ons meisje zo goed bewegen. M'n vriend kreeg er helemaal kippevel van en z'n hart klopte als een gek haha. Wat een schat! Je voelde gewoon echt heel haar lichaampje, zo mooi!!! :D :D

Iedereen een fijne jaarwisseling vanaaf.. :)
    Ik hoop ook dat ik het vol hou, vanmiddag nog wel even lekker liggen slapen een uurtje. Moest vanochtend werken van half 8 tot 1 dus ben eigenlijk kapot hihi.
    We gaan eerst naar mijn familie en dan rond een uur of 11 naar huis en dan komen er wat vrienden langs.
    Dus wel fijn dat ik thuis ben; als ik het niet red ga ik gewoon naar bed en dat begrijpen ze vast wel :p.

Iedereen veel plezier!!!

Deel Deze Pagina