Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Hoi meiden, even een ego *bang* bericht
    Ik heb sinds gisteravond steeds van die steken net rechts onder mijn ribben...
    Vind beetje eng eigenlijk :) :)
    Kon er al nie van slapen, en hoopte dat het vandaag over zou zijn, maar niet dus...
    Terwijl ik niet het idee hebt dat de beebs DAAR schopt of me heeft geschopt dat het beurs is ofzo.. Heb die steken ook nie met regelmaat, maar steeds onverwacht.. Ook als ik gewoon rustig zit op de bank...
    Zou het iets met de beebs te maken kunnen hebben.. Of misschien iets met de nieren.. Pff ik geloof dat ik morgen toch maar dokter even bel...
    Vind heel eng en maak me zorgen :(

Ennuh Ano machtig bedankt voor de tip, en ik zal ze maar es mailen dan :D

En ben blij dat we even weer wat van kleintje hebben gehoord!
    En dat het nu stabiel is!!
    Pffff

Liefs

2. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Er zitten 28 luiers in.

@kleintje. Gelukkig dat alles weer de goede kant op gaat en dat je morgen weer naar huis mag.

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Dank je voor de tip!!

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Oke, danku! :D

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Kleintje88: Gelukkig geen weeën!!!!! Ik duim voor je dat je morgen naar huis mag.

@ Lindavnr: Ik vind het wel heel raar om te zwemmen. Er "hangt" wat onder je.
    Hahahahaha, mijn buik is dik hetzelfde geld voor mijn benen en billen. Ik voel me best op mijn gemak.

@ Kussiexx: Anders inderdaad even voor je gemoedsrust morgen even de dokter bellen.
    Misschien dat de kleine er wel telkens ligt te schoppen?

6. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Gwenolyn: Fijn dat het weekend zo leuk was! Ik ging meestal ook niet zo vaak in bad, nu ik zwanger ben vind ik het heerlijk. Dan heb ik even helemaal geen last van mijn lijf...:)

Kleintje: Wat fijn om te horen dat het nu allemaal stukken beter gaat en het geen echte weeen waren. Ik hoop echt voor je dat je morgen naar huis mag!

Lindavnr: Het komt vast goed met de schaapjes, ben benieuwd hoe ze eruit zien!

Kussie: Als je er niet fijn bij voelt dan inderdaad even de huisarts bellen morgen... Maar kan het niet bandenpijn zijn?

Mannen: Ik heb gelukkig met die van mij helemaal geen problemen. En ik geloof toch niet dat ik altijd even leuk ben. Hij kan denk ik gewoon extreem goed met mij omgaan... Maar heb ook niet extreem last van die hormonen. Kan alleen vreselijk huilen, als ik daar mee begin dan houdt het niet zomaar meer op. :D

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Mannen: Ik heb met die van mij ook geen enkel probleem. Als hij de hele week weg is geweest is het eerste wat hij vraagt als hij thuis komt wat hij in het huishouden kan doen (de lieve schat). Zonder te morren gaat hij meteen aan de slag.
    Hij helpt mij zoveel mogelijk waar hij kan. Ook als ik er even flink doorheen zit vanwege de pijn heb ik een schouder waar ik heerlijk op kan uithuilen.

8. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    lindavnr hahahah ja kan me voorstellen dat je 100% zeker wil weten of ze stevig hangen, had ik ook alleen mijne hangt gelukkig niet recht boven het bedje, dat scheeld wel.
    maar het erge is die van mij hangt nog niet helemaal stevi haha, hij kan er niet afvallen ofzo maar echt stabiel is het niet, maja moet ie nog maar even wat aan doen!
    ben benieuwd naar jou lampen, hopelijk heb je snel een foto!!

kussiexx haha graag gedaan meid!!!!maar wat vervelend dat je daar zo'n last van hebt!ik heb er geen ervaring mee dus kan je niet helpen, maar anders idd even je dokter bellen of de vk!

fijn te horen dat het weer wat beter gaat met kleintje, ben wel ben ieuwd of ze weten wat het dan wel is waar ze nu last van heeft, want t lijkt me toch niet zomaar dat je zo'n bloedprop verliest of wel?

hmm hier taat lekker de tonijnlasagne in de oven!!!!

wanneer komt laar weer terug???

xxx

9. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ano: Laar komt vandaag terug. Want morgen begint haar werkweek weer. Dus we zullen haar vast snel weer zien hier...

10. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    hoi meiden

allemaal nog gelukkig nieuwjaar wel een beetje laat he!!

maar het ging hier even niet zo goed vandaar ik.
    ik heb sinds maandag last van harde buiken en die werden ook behoorlijk pijnlijk. donderdagavond na 12 uur ging in weer op de bank zitten en kreeg ik ontzettend buikpijn en dat om de10 min. deed erg veel pijn werd er misselijk van. nieuwjaarsdag ook nog een paar keer gehad. en heb toen de vk gebelt ze dacht mischien aan een blaasontsteking of een griepje of zo.
    maar heb zaterdag toch de hapost gebelt ofze mijn urine wilden na kijken, ze wilden dat ikook op het spreekuur kwam nou vooruit dan maar, had geen blaasontsteking dus de arts stuurde me door na de verloskamers. daar kwam ik aan de ctg en bloeddruk gemeten dat was allemaal prima. had wel een spoortje eiwit in mijn urine zitten maar omdat ik geen hogebloeddruk heb kon dat geen kwaad veder. de baby maakt het verder goed. ze denken dat ik voorweeen heb gehad en me te druk maak. dus nu moet ik het rustig aan doen.
    vanmiddag weer zo ineens harde buik gehad, terwijl ik gewoon tv zit te kijken. morgen nog maar even vk bellen.

nou wat een verhaal ga nu even terug lezen.

liefs joepie

11. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Gelukkig weer een bericht van kleintje gehad. En gelukkig is alles stabiel :).

Ja, Lara is indd al lang niet meer geweest! Haha, die kletst ook altijd zo lekker veel :p.

Kussie; morgen gewoon de vk of dokter bellen. En vooral rustig aan doen ;)!

Joehoei, bijna 16 januari. Eindelijk komt dan het kamertje binnen en kunnen we weer verder met het prinsessen kamertje ;).

Heb van de week trouwens alvast een geboorteraam sticker en deursticker besteld. KOmen van de week binnen; ben erg benieuwd!

12. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    mannen: hier ook flink last van mijn hormonen. en daar wordt mijn man ook niet echt blij van. we hebben ook regelmatig woorden.
    kleintje: ik hoop dat het bij jouw ook gauw weer beter gaat.
    kusssiexx: als jij je er niet prettig bijvoelt zal ik ook bellen hoor. dan ben je wat gerustdgesteld.

bij ons ligt er heel veel sneeuw en bij jullie???

13. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Yep, hier ook flink gesneeuwd. Maar gelukkig niet zo veel als twee weken geleden ;).

14. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Hoi allemaal,

Ik heb internet gevonden in het ziekenhuis beneden in het restaurant (handig die hotspots) dus ik dacht even gauw een berichtje!
    Het gaat hier wat beter, nog veel last van harde buiken maar wel acceptabel volgens de gynaceoloog! ze waren eerst bang voor een vroeggeboorte en wilde mij hier houden om aan te kijken of ik nog bloed zou verliezen en of de harde buiken / krampen door zouden zetten en echte weeën zouden gaan worden.... Dat is gelukkig niet het geval!
    Vannacht nog flink wat harde buiken gehad maar ook dat was acceptabel volgens de gyn, kleine doet het in ieder geval nu goed!
    Het heeft toen ik opgenomen werd wel even een flinke dip gehad in de hartslag en dat wilde ze ook in de gaten houden, krijg nu nog steeds 2 x daags een CTG waarop ze wel harde buiken registreren maar dus acceptabel....
    Ik mag nu wat meer gaan lopen om te kijken of ik dan weer bloedverlies krijg of niet, dat is gelukkig niet het geval en ik hoop dat het zo blijft!
    De bloeding wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de placenta die ligt wel aan de achterkant (mijn rugzijde) maar ligt vrij laag en volgens de gyn kan het dan weleens voorkomen dat er een bloeding ontstaat...
    Mijn HB is ook vrij laag waardoor ik nu ijzertabletten krijg.. Hoet het nu verder gaat moeten we even aankijken, is afhankelijk van of ik nog veel harde buiken krijg naar activiteiten en / of bloedverlies... Morgen gaan ze verder bepalen of ik eventueel naar huis mag of nog moet blijven ter observatie... Ik merk wel aan mezelf dat ik toch wel weer een klap heb gehad want even naar beneden lopen is toch best vermoeiend!
    1 ding hebben ze me wel gezegd of ik nu naar huis mag of niet: ik moet nu echt rustig aan gaan doen! Zowiezo vanwege de lage HB maar ook zeker voor de harde buiken en het bloedverlies....
    Ook hebben ze verteld dat we in ons achterhoofd moeten houden dat als ik nu al zoveel harde buiken heb de kans wel ietsjes groter is dat het uiteindelijk toch door gaat zetten en het alsnog een vroeggeboorte wordt maar dat hoeft niet dus laten we hopen dat ons kleintje nog in ieder geval 7 weken minimaal blijft zitten.....
    Vanaf 32 weken mag ik in ieder geval hier in het ziekenhuis bevallen anders moet ik naar een ander ziekenhuis...

sorry maar ik kan niet alles bij lezen :(

15. Soda Pop

Lieve meiden!
    Als ik morgen nog last heb ga ik inderdaad gewoon bellen ook.. Pff..
    Tis nog steeds nie weg.. Komt gewoon heel af en toe.. Bah.. Ik word soms zo gek van mezelf dat ik me dan helemaal weer zorgen maak :(
    Maar het kan toch geen banden pijn zijn, dat zit toch nie onder de ribben :(

Sneeuw: ja poeh, nie te weinig zeg, ben er eigenlijk flauw van, kan al haast nie lopen door BI en nu moet ik helemaal uit kijken dat ik geen glijer maak ;)

Joepie: wel naar dat die harde buiken zelfs "zonder reden" komen (als je dus gewoon rustig op de bank zit)
    Als het nu alleen was als je je druk maakte, dan kan je het nog plaatsen, maar als het zo gebeurd is toch even anders. Dus indd maar even VK bellen morgen!!!
    Gelukkig bleek de rest wel oké na onderzoek, dat heeft je vast gerust gesteld!

16. Soda Pop

Hai Kleintje!! :)
    Fijn om wat van je te horen!!
    Jeetje zeg.. Wat een verhaal...
    Wat zul je geschrokken zijn..
    Alsjeblieft, laat in iedergeval het werk voor wat het is nu hoor!
    Laat ze maar barsten! Dat nare gevoelloze volk daaro bij jou!! :x

Ik ben heel blij voor je dat de bloeding nu gestopt is en hopelijk blijft dat ook zo!
    Verder is het fijn dat ze je zo goed in de gaten houden...
    Dat stelt je ook vast gerust, want het moet heel eng zijn geweest toen de kleine die dip had in de hartslag... Gelukkig is dat weer stabiel nu!
    Pfff...
    Is je vriend nog bij je?
    Of ben je nu alleen daar?

We denken aan je! En hou jezelf goed in de gaten meid!!
    Dan komt het allemaal goed!
    Zal heel hard duimen dat de kleine nog een mooie poos in jou buikie blijft zitten!!

Liefs

17. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    bij de makro waren de luiers die wij wilden hebben waren op ze hadden alleen de 4-9 kilo en we wilden die van 2-5 kilo hebben dus ik ga vande week ff terug en anders haal ik ze toch gewoon.

18. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Kleintje: Fijn iets van je te horen!
    Morgen mooi je werk bellen en zeggen dat je vanaf nu 100% de ziektewet in móet en niet anders kán!!
    Dan valt er een grote last van je schouder!

@ Setti: aah jammer dat ze op waren..maar ga je dan 9 pakken halen die van 2-5 kilo zijn??
    Da's neem ik aan de newborn 1 van pampers toch?? die van 2-5 kilo?

19. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Germini, Bij voelt mijn buik als een voetbal aan als hij hard is. Je voelt dan precies de rand van de baarmoeder zitten. Het geeft soms een naar gevoel en bepaalde bewegingen kan ik dan idd niet maken.

Setti, De pampers zijn ook bij de etos in de aanbieding, 3 pakken voor 20 euro.

Gwen, Fijn dat het weekendje weg zo leuk was.

Kleintje, Fijn dat het beter gaat met je en ik hoop dat je morgen weer naar huis mag. Maar doe alsjeblieft echt rustig aan meid, anders mag je net als mij helemaal niks meer. Dat is even wel vol te houden, maar ik begin het toch aardig zwaar te krijgen hoor en dat gevoel gun ik je niet. Dus luister goed naar de artsen en je lichaam.

Kussie, Heb je niet het idee dat de kleine ligt te schoppen? Ik heb weleens last van mijn ribben, maar dan voel ik idd dat de kleine schopt en dan ga ik verzitten en heb ik er geen last meer van. Als je het niet vertrouw even naar de huisarts of vk even bellen.

Joepie, Doe rustig aan hoor meid, want harde buiken zijn niet fijn!

Hier vandaag even een dipje.
    Ik voel me echt falen omdat ik niks mag en kan doen. Falen ten opzichte van mijn lichaam, dat het niet eens "normaal" een kindje kan voldragen. Falen dat ik alles moet vragen aan anderen en zelf helemaal niks mag doen. En ik vind het ook zo jammer dat mijn mannetje en ik niet eens samen weg kunnen om te ontspannen zoals uit eten ofzo. :(

Dinsdag moet ik weer naar de gyn en ik ben toch wel heel erg bang dat hij gaat zeggen dat ik moet blijven ofzo. Ik weet niet of hij dat gaat zeggen, maar gewoon ik ben er gewoon bang voor zeg maar.

Ook al 2 dagen aan het overgeven. Mijn man had voor ons "30 weken feestje" marmer cake meegenomen. Ik heb gisteren en vandaag lekker zitten smullen maar moest dus overgeven daarna. Toen viel het kwartje dat het dus gewone cake met chocola is. Sinds de zwangerschap kan ik niet meer tegen chocolade en moet ik daarvan overgeven. Geen feestcake voor mij dus. :x

20. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Goedenavond meiden!! :D

Jaja, daar was ik dan weer :p Dat was wel afkicken zeg, een week zonder het forum, haha! Het was superlekker, we hebben helemaal genoten. Lekker zwembad, vooral in het huisje geweest, gelezen gezwommen en gerelaxt. Het weer was natuurlijk ook geweldig!

Ik heb 31 pagina's bij te lezen zie ik, en ik ga álles lezen. Maar dat moet wel even tot morgen wachten. Ga nog even lekker op de bank liggen en dan gaan we slapen denk ik.

Nou, lieve meiden ik heb jullie gemist en wil jullie nog even een heeeeeeeeeeeeeeeel gelukkig, liefdevol én beebierijk 2010 gewenst!!
    Ik ben in ieder geval blij dat al onze beebjes in ieder geval tot dit jaar zijn blijven zitten!

Liefs Laar
    Ps. Afgelopen week hebben we ons 'gemiddelde' weer flink opgekrikt ;) Of zoals Bart zei: 'als we er nu geen tweeling van hebben gemaakt, hebben we in ieder geval bewezen dat dat onmogelijk is...' haha!

Deel Deze Pagina