meiden die morgen een echo hebben succes ermee en hoop dat alles goed is met de kids. ga zo mijn bed op zoeken niet dat ik kan slapen maar ga lekker tv kijken. eerst hartvannederland daarna as the world turns. als ik dan nog niet slaap haha
Linda, Jij ook veel plezier! Andere meiden met éen echo morgen ook veel kijkplezier natuurlijk! Kussiexx, ik zie je kleine ook duidelijk op de echofoto hoor! Erg mooi!
Uhhh een meisje??? Hihi, het geslacht is geheim!! Maar jullie zien er dus een meisje in Leuk om te lezen.. Ik wil nix liever dan het van de daken schreeuwen, maar ivm met -misschien wel- meelezers zeg ik toch niet of jullie gelijk hebben of nie Maar bedankt voor alle complimenten Ik ben zowaar nog trotser dan ik al was, hihi
Ohw hahah ik zei 'haar gezichtje' omdat ik las dat iemand zei dat ze gelijk zag dat het een echt meisje was...dus ging er van uit dat dat al bekend was en het dus gewoon een meisje is. Maar ik heb verder totaal geen idee want ik zie in die 3d echo's niets ervan af of het een jongen of meisje is...hahah.
linavnr mooie buik en nog zonder striemen en dat met 2 mooi man marye wat een gedoe zeg. hopen dat het uiteindelijk allemaal mee gaat vallen. kussie fijn dat de pretecho zo goed is gegaan en je de kleine goed hebt kunnen bekijken lekker gevoel is dat he? funny fijn dat alles goed was en misschien ook wel een geruststelling dat je in het zkh moet bevallen en zeker als je t nog niet wist klossen wij hebben er als beide gedeeltes omhoog gaan 12 van die dingen nodig. om alleen omhoog te gaan vind ik ook weer niets. pufclub whahaha we hebben weer gelachen vandaag t was partner avond en wat hebben we een lol gehad zeg. groei echo krijgt iedereen dat???? ik krijg met 36 weken een echo voor de ligging maar verder niet. ze hebben niet eens een schatting gedaan met hoe groot/zwaar de kleine ongeveer zal zijn. dat hoor ik ook bijna bij iedereen om me heen
heyyy alles was goed. bloeddruk 130/60 aangekomen ongeveer 1,5kg in de laatste 3weken urine ook goed. ik krijg geen echo meer met 36weken, dat doen ze alleen als er reden toe is.....wel jammer had best nog een echo gewild haha. zou t wat zijn om nog naar zo'n bureau te gaan voor gewoon een korte 15min 2d echo met een week of 33??? baby voelde goed aan, zit iets boven t gemiddelde, ze schatte t nu op 32weken. t ligt n u nog wel met het hoofd boven, maja dat kan nog makkelijk veranderen gelukkig!!! kussie mooie foto's hoor, ook die met het handje en voetje, erg gaaf!!!!me man was gelukkig net op tijd dus hij is meegeweest!!! wennepen jeetje heftig meid!!hoop echt dat je baby voorlopig nog even blijft zitten!!! honden, zal morgen even een foto laten zien van onze hond haha!!! alies zozo 4 honden das een hoop, heb je vast een ardig groot huis of niet??wel gezellig hoor, en ze kunne allemaal goed met elkaar overweg?? malin:idd dacht er laatst ook aan dat het zo lang geleden was!!!misschien heeft ze het gewoon heel druk...laten we hopen dat het iig geen slechte reden heeft!!! zo lekker naar bed, ga steeds te laat en dat trek ik echt niet meer. moet hierna nog 3 weken werken, maar ga morgen bespreken dat ik na volgende week de laatste 2 weken halve dagen wil werken, dat is in mijn geval van 9-12, werk normaal 4 dagen van 9 tot 3, maar dat word nu echt te zwaar!!! ben nu wel aan het aftellen zeg, heeerlijk verlof, lekker alles op orde brengen!!! trusten meiden xx
Groot huis valt mee. We hebben een klein vrijstaand huisje van zo'n kleine 100m2 met kelder en zolder. Daarbij een stuk grond van zo'n 4000m2. Maar zo'n 2500 m2 is voor onze 3 ponies. De honden hebben als we werken zo'n 250m2 oprit tot hun beschikking waar ze lekker kunnen rondrennen. En we hebben nog een grasveld van zo'n 200m2 waar ze mogen rennen als we er bij zijn. De honden kunnen allemaal goed met elkaar overweg. Tussen de jack en appie is er heeeeeeeel af en toe nog wel ruzie, maar dat komt omdat onze appie snel gefrustreerd raakt. En dan pakt ie de zwakste. Laatst greep ie zelfs de jongste teef nog, omdat hij dacht dat zij een bakje wilde pakken wat bij hem lag. Terwijl hij normaal nooit ruzie maakt met de teven. En onze teven hebben ook heeeeeeel af en toe ruzie. Maar dan is het heftig hoor. Teven zijn vele ergen malen in ruzie maken dan de reuen. Echte 'bitsches' kunnen het zijn. 1 keer moest ik met de jongste nog naar de dierenarts omdat de andere teef met een hoektand haar polsgewricht had opengescheurd. Mazzel gehad dat het net geen pees geraakt had. Dus opereren en weer een paar honderd euro lichter in de portemonnee. Nu snap ik ook waarom vrouwen echte krengen kunnen zijn en dat ze in Amerika 'bitch' tegen iemand zeggen. Ben benieuwd naar jouw hond.
ZO ik heb net een afspraak gemaakt voor de groeiecho en een consult bij de gyn. 22 januari groeiecho en 27 jan naar de gyn. Ook weer geregeld!
@ Funny: dat wist ik helemaal niet joh! Ik heb ook een verhoogd BMI die nu op 33 zit met de Zwangerschapskilo's erbij... Maar ik zou zowiezo al in het ziekenhuis gaan bevallen.... Doen jullie eigenlijk voor pijnstilling kiezen? Ik heb zelf al die tijd zoiets gehad van nee ik probeer het op eigen houtje met die weeën etc (want als je moet persen dan moet het toch uitgewerkt zijn?) maar nu ik in het ziekenhuis heb gelegen en de hele zwangerschap toch al niet zo soepel loopt twijfel ik ineens enorm en heb ik zoiets van: misschien kan ik beter de energie bewaren om dan te persen dan om al een hele slagveld met weeën etc te ondergaan (geen idee of dat gaat gebeuren maar stel dat) of denk ik nu heel stom?
Net onwijs leuk nieuwe gehad; m'n beste vriendinnetje is zwanger! Zo leuk.. Gister vertelde ik nog dat een andere vriendin een miskraam heeft gehad en nu belde m'n beste vriendinnetje op dat ze zwanger is. Jeetje wel dubbel hoor hihi.. Maar onwijs leuk voor dr! Bevallen; ik ga op het logeerbed bevallen. Is een 1 persoons en lijkt me gewoon veel makkelijker; hoef m'n mannetje ook niet op een hoog bed te liggen. Die klossen krijg je toch makkelijk in de auto; die zijn niet zo groot hoor. kleintje; heb nog helemaal niet aan pijnstilling gedacht en denk ook niet dat ik dat ga gebruiken. Wil graag thuis bevallen en gewoon op eigen kracht doen. Mocht het niet lukken dan zien we het dan wel..
Pijnbestrijding: Ik heb met de meiden een ruggenprik gehad. Ik heb ook gezegd dat ik geen pijnbestrijding wilde, maar ik kreeg door de wee-opwekkers een weeenstorm. Ik kon tussendoor niet meer ademhalen. Ik wilde geen ruggenprik. Was er enorm bang voor. De arts kon me iets in mijn infuus geven (en ik riep meteen ja doe maar) maar ze zei dat dat waarschijnlijk niet lang genoeg zou doorwerken. Of een ruggenprik. Heb geroepen dat ze iets moest doen, kon me niet meer schelen wat. Ik ben naar beneden gebracht voor de ruggenprik. Ik voelde 1 klein prikje voor de verdoving en daarna niets meer. Oh heerlijk was dat! Normaal gesproken zetten ze de ruggenprik uit zodra je gaat persen. Bij Anna stond hij ook uit. Bij Sophie hebben ze hem hoog gezet. Zij lag in stuit en werd eerst met 1 voetje geboren. Was allemaal heel heftig en de gyn verwachtte een totaalruptuur (en heeft zelfs een OK klaar laten maken). Achteraf was ik heel blij met mijn ruggenprik. Gisteren heb ik aangegeven dat ik ontzettend bang ben voor de bevalling. De vk heeft me toen een ruggenprik geadviseerd. Ik kan ook niet vertellen waar ik ontzettend bang voor ben. Misschien dat ik onderbewust toch wat meer van de vorige bevalling heb meegekregen.
Kleintje, ik had van tevoren met de vk afgesproken dat ik op het moment van bevallen wel zou kijken waar ik zou willen bevallen. Maar nu heb ik dus een medische indicatie. Vinden jullie het geen gek idee? Misschien deze maand, maar zeker volgende maand worden de eerste maartbaby's geboren!
Hey Dames, Heb wel alles teruggelezen maar ga niet op alles reageren. Ben echt te moe... En nog steeds een beetje van slag.... Dus reageer vanaf nu weer op iedereen. Funnyme: De eerste zullen inderdaad volgende maand gaan komen. Weet bijna zeker dat ik daarbij hoor. Mijn uiterste datum zal 2 maart zijn. Dus worden ws februari kindjes. Komt wel erg dichtbij hoor! Eliesah: Leuk hoor dat je beste vriendin zwanger is! Die van mij moeten nog niet aan kinderen denken, vind ik eigenlijk wel heel jammer. Wel rot van die miskraam van je andere vriendin Ano: Fijn dat alles goed was! Kussie: Duidelijk plaatje hoor van je kindje!!! Zo leuk is dat he! Hier: Don is vandaag nog een keer praten op zijn werk. Anders moeten we nog het een en ander gaan regelen. Hij kan namelijk niet bij het samen bevallen zijn (Die vrouw zou bij ons aan huis komen) dus dat bel ik dan af. En we moeten de geboortekaartjes laten veranderen. Daarop staat het nieuwe adres en dat we een babyborrel doen. Maar in dit oude huis is geen plek voor een babyborrel. Dus vrees ik dat ik ws toch kraambezoek moet gaan doen.... Maar ghoed ik ga niet meer klagen er zijn ergere dingen op de wereld...
@ Stroopie: Wat een geweldige beesten!!!! Zo statig als ze daar lopen, alsof ze even gaan winkelen in Milaan @ Gl/Halti: Het is beter om er een vaste riem uit te laten. Met zo'n Flexi moeten ze toch iets druk (trekken) zetten om de lijn eruit getrokken te krijgen, met als gevolg dat ze alsnog blijven trekken. Zodra ze weten dat trekken niks oplevert, kun je het met een flexi proberen. @ Boomer2009: Wat fijn dat de operatie goed gegaan is!!! Tja, zolang hij van de wond af blijft, zou ik de kap afdoen als jullie in de buurt ben. Anders kun je ook een shirt of grote romper omdoen. De gebakken eieren gaan er goed in, maar de spek.......... Laat dat maar zitten. Dan maar iets minder slim @ Lindavnr: Mooie buik!! @ Marye1986: Dat is even een flinke domper. Ik hoop voor jullie dat het maar zeer tijdelijk is. @ Maria0: Fijn dat jullie goed in de gaten worden gehouden. @ Kussiexx: Wat een leuke pretecho hebben jullie gehad!! De foto dat de kleine zijn voetje probeert te pakken is erg leuk. @ Lisetje809: Hahahahah, we hebben veel geklets de afgelopen 24 uur. Ik heb nog niks gewassen. Zelf heb ik een hele gevoelige huid, en kan maar tegen 2 soorten wasmiddel. Ook kan ik absoluut niet tegen wasverzachter, dus dat gebruik ik niet. Ik heb nog geen idee wanneer ik ga wassen. Het weekend word de babykamer ingeruimd. Ik denk dat ik daarna maar eens ga beginnen. Heb ik weer wat om te doen. @ Funnyme: Balen dat je zoveel bent aangekomen, en zoveel vocht vast houd. Wel een geruststellend vooruitzicht dat je meteen een ruggeprik krijgt. Zul je altijd zien dat je nu als een speer bevalt. Ik vind het ook een hele rare gedachten. Zelf ben ik eind maart uitgerekend. Raar idee, dat dan (als het goed is) al een hoop dames moeder zijn. @ Alies05: Wat een leuke honden heb je!! Vooral je adoptie dames zijn helemaal geweldig om te zien. Heel statig. @ Eliesah: Vreselijk voor je vriendin, en gefeliciteerd voor je andere vriendin. Ben de pijn en het thuis zitten helemaal zat, maar vind het nog steeds een rare gedachten dat ik over een paar maanden onze baby kan vasthouden. Juist nu ik de baby al een paar weken goed kan voelen, vind ik het steeds leuker worden. @ Lynette84: Fijn dat alles weer goed was bij de verloskundige. Bij mij komt de kraamzorg a.s. maandag voor intake gesprek. @ Echo meiden: Veel plezier vandaag!! @ Pijnstilling: Ik wil heel graag thuis bevallen. Lukt het dan lukt het, lukt het niet, dan zien we wel weer verder.
kussiexx: ik dacht dat het een meisje zou worden sorry hoor, marye: wel balen zeker dat je dan alles om moet gooien, bij mijn man op het werk loopt het ook niet zo soepel er hebben 5 ontslag gekregen en in week 3 moet hij op locatie. terwijl ik me niet zo goed voel met die harde buiken. tja soms heb je geen andere keuze als hij gaat zeggen dat ie niet wil wordt hij straks ook ontslagen nou dat kunnen we niet gebruiken hoor. funnyme: krijg nu ook de kriebels hoor. als je eraan denkt dat het niet meer lang zou duren. ga zo voor een groeiecho ben wel nieuwsgierig hoor want ik voel de baby niet zo actief meer. we zullen zien.
eliesah, wat jammer voor je ene vriendin maar wel weer leuk voor je andere vriendin wat dubbel is dat zeg mijn beste vriendin is ook zwanger ik loop precies 20 weken voor echt grappig ik ken haar al vanaf dat ik 9 ben!! alies, jeetje meid wat een lap grond hebben jullie zeg! zou ik ook wel willen
Bedankt voor het compliment. Ik ben ook helemaal verliefd op mijn buitenlandertjes. Ze zijn ook zo dankbaar. Je merkt toch een verschil tussen die andere 2. En herdermixjes hebben echt mijn hart gestolen. Er komt later zeker weer een herdermixje hier in huis. Ze hebben heerlijke karakters. Maddy de griekse mix is heel rustig. Zoekt niet gauw ruzie, maar madam kan dan juist soms oost indisch doof zijn buiten, omdat zij zich immers prima gedraagt, denkt ze dat ze ook niet gelijk hoeft te komen. Ik denk dat er bij haar iets van collie bij in zit ofzo. Zij kijkt idd ook altijd heel statig uit. En Nina de spaanse dame straalt brutaliteit uit en dat is ze ook. Hyperaktief en de hele dag maar willen rennen en spelen buiten. 's avond in huis komt ze ook altijd met speeltjes aan zetten. Bij haar zou wel iets van border collie in kunnen zitten. En blaffen is ook een hobby van haar en eten jatten. Maar dat gedrag is er helaas ingeslopen toen ze tot haar 7e maand door een vrouw geadopteerd was geweest met een handicap die niks met haar had gedaan. Wij moesten Nina vanaf de grond af aan trainen.
Moet je in Duitsland gaan wonen. We hadden niet de planning om naar Duitsland te gaan. Maar bij een open dag over wonen in Duitsland zijn we voor de gein wezen kijken. En daar zagen we 3 huizen die ons wel aan stonden. Gelijk wezen kijken en toen we onze woning als laatste van de 3 huizen zagen waren we gelijk verliefd. Direkt weer teruggereden en een afspraak gemaakt voor een bezichtiging. Er moest wel heel veel aan gedaan worden. Maar na ruim 8 jaar wonen we er nog steeds met veel plezier. We wonen lekker vrij, kijken uit over de weilanden. Naast ons huis een stukje bos en links schuin tegenover ons een klein woonwijkje. 10 minuutjes lopen en we zijn bij de Vecht. Als we met onze haflinger gaan rijden (momenteel helaas geen tijd voor) dan kunnen we heerlijk naar de Vecht rijden.
Alles gelezen maar geen puf om te reageren Wat een sneeuw hier zeg!! durf de weg bijna niet op!! Gelukkig ging mijn vergadering niet door dus kon ik lekker thuis blijven. Morgen naar de vk praten over de bevalling. Zie best een beetje tegen de bevalling op!! Ben nu verhalen aan het lezen bij 'bevalling' over de meest genante bevallingsverhalen. Lig in een deuk!! Al die verhalen over poepen en scheten enzo...........ben er ook zo bang voor!! Gelukkig ben ik niet de enige mocht het gebeuren haha.