Foreverfriend.......dat is ook zo wat je zegt........ik maak me zelf helemaal gek!! en ik weet ook dat (als het foute boel wordt/is) ik het toch niet kan voorkomen. Ik lees overal op internet zulke verschillende verhalen! Maar het loslaten is best lastig Zou blij zijn als ik mn echo gehad heb! Pffff....ga proberen er nu positief in te staan en te genieten! Die vrouw van MvM zei nog toen ik aangaf geen klachten te hebben dat ik ze misschien ook minder voel omdat ik al zoveel hormonen in mijn lijf gewend ben vanwege de iuibehandelingen? Er vroeg iemand iets over MvM. Ik heb afgesproken dat ze het in mijn achtertuin achter een kist zetten, zo is de kans het minst groot dat iemand het ziet (hoop ik haha) nou ja en anders is het jammer dan!
@ loontje: Je mag hier best blijven kletsen hoor MvM: de vorige zwangerschap heb ik wel meegedaan, en toen kwamen ze altijd de bussen brengen en halen in de achtertuin. Nu viel dat ook aardig op... Dit keer doe ik niet mee, ik vergat het 9 van de 10 keer en dan raakte ik in de stress omdat ik maar een paar plasjes erin had zitten... Leek me niet goed als er zoveel stresshormonen tussen de hcg hormonen gingen zitten! haha! Plus die lucht die uit die bussen kwam... blegh! Ik ben zeker pro-MvM, maar één keer was voor mij genoeg @ Lynette: welkom en gefeliciteerd!
Hey girlies, Ik ben een paar dagen niet actief geweest omdat mijn hoofd er niet heen stond, ben behoorlijk gestressed geweest. Ik had sowieso al vaker last van buikpijn, meestal als ik dan naar het toilet ging, dan ging het weer weg. Waarschijnlijk druk op de darmen ofzo, geen idee. Maargoed afgelopen zondag kwam er ook bruine afscheiding bij kijken dus ik werd helemaal gek! Allerlei nare gedachtes in mijn hoofd natuurlijk.....maandag meteen de verloskundige gebeld en die stelde mij eigenlijk wel gerust....als het alleen maar bruin was dan was er eigenlijk geen reden tot paniek. Maar om me nog meer zekerheid te geven, mocht ik van haar naar het ziekenhuis voor een vroege echo. Dus a.s. maandag heb ik een afspraak. Hoop dat ik dan wat meer gerust gesteld ben. Ik heb nu nog steeds last van die bruine afscheiding, het zijn zo'n 4 a 5 vegen per dag. Niet superveel dus maar toch ben je bang......ik moet zeggen dat het nu wel iets beter met me gaat, ik probeer gewoon optimistisch te blijven. Ik heb wel besloten om iets minder op het forum te komen totdat ik maandag voor de echo ben geweest, anders maak ik me alleen nog maar drukker. Hoop verder dat met iedereen alles goed is.....ik zag dat ik een pb had van iemand die ik op de lijst moest zetten...weet niet of dat inmiddels al gebeurd is Elke? Sorry dat ik dat nog niet gedaan heb maar nogmaals, ik doe het eventjes rustig aan, hopelijk begrijpen jullie dat. Liefs Starfish
hey starfish wat kloote meid van dat bruin verlies, kan me voorstellen dat je je toch gewoon een beetje zorgen maakt, ouden we allemaal hebben hoor!!hoop inderdaad dat je na maandag wat gerustgesteld bent!!dikke knufff d1982 hoe was je echo meid??je had m gister rond 4uur toch??hoop dat alles goed was... @all:keek net op marktplaats voor een doppler en wat zie ik staan:EEN KOMPLEET ECHO APPARAAT!!!!! Haha echt niet normaal, echt zo'n proffessionele.....tis dat ik het geld er niet voor heb hahahahaha, maar t zou wel makkelijk zijn, 1tje boven op zolder!! xxx
he meiden ik lees dat het vrijwel met iedereen gelukkgi goed gaat..... Voor de meiden zonder kwaaltjes wees gelukkig want die misselijkheid is echt niet leuk........ Anoniempjuhhh dat is zeker leuk om die boven op zolder te hebben!!!!!! Starfish maak je geen zorgen meid...! Succes maandag! Verder gaat het met mij wel goed word alleen kotsmisselijk aan de gedachte en de geur van knoflook....! Me mannetje had gister knoflook gegeten en er kon echt geen kus vanaf zo bleh word ik ervan! Morgen de echo dus ik hoop dat het goed gegroeid is...! Hoop dat me mannetje dan ook wat meer vertrouwen erin heeft want het is nu echt zo van ja we wachten eerst de eerste 12 weken wel af. Dit komt denk mede omdat het vorige keer fout ging. Maar hij is de enige met wie ik het nu kan delen en dan doet ie een beetje geonintreseert :S hopelijk trekt dit snel bij.
hoi meiden Ik kom ook weer ff gluren. Alle nieuwe zwangere Gefeliciteerd!!! Hier ook geen kwaaltjes.. Alleen errug moe..maar ja wat wil je met een zoontje van bijna 2 die errug druk is Ben blij aan de ene kant dat ik geen kwaaltjes heb..maakt het zwanger zijn stukken makkelijk..andere kant maakt het me wel onzeker..maar dat hebben we allemaal.. Bij mn vorige zs heb ik ook niet echt klachten gehad.. beetje weeig gevoel bij somige dingen zoals op mn werk.. en errug moe.. Later had ik dan wel erg last van vocht..was net een opgeblazen olifant.. dus daarom zeg ik meiden..geniet er van als je nog geen klachten heb.. Je kan lang genoeg klachten hebben Verder gebruik ik van VSM Puur mama.. zitten alle vitamines in plus foliumzuur.. Of het echt helpt .... Geen iedee maar je moet toch wat he hahah verder weinig nieuws... Vandaag ff lekker wezen zwemmen met mn 2 mannen.. en nu uitzakken op de bank..morgen en t weekend weer vroeg op op te werken...bleh geen zin in!
Hey allemaal! Herkenbaar die onzekerheid over kwaaltjes etc. Ik heb dat ook. Het lijkt wel alsof ik wat minder moe ben en ook dat misselijke gevoel heb ik nu even niet meer zo erg. Verder vandaag even schrikken, veel slijm met bruin en een heel klein drupje slijm met rood. De verloskundige was alleen op spoednr. te bereiken en dat leek me ook weer niet nodig. Toen maar de verpleegkundige van de fertiliteitskliniek gebeld en die vertelde me dat het vaker voorkomt en zolang het niet meer rood bloed wordt en met krampen dan is er niks aan de hand. Ik heb ook niet het idee dat het fout is maar we schrokken wel even! Moeilijk om dan relaxed te blijven! Ik had vanaochtend wel 'geperst' op het toilet dus ik neem aan dat het daar van gekomen is. M'n boops zijn de enigen die me zwanger laten voelen want ik heb het idee dat ze met de dag groter worden. Maar voor de zekerheid toch nog een test gehaald voor morgenochtend. Hoop dat er een dikke vette plus op komt te staan. Moeder voor moeders is maandag al langs geweest. Ik was toen 5 weken en 2 dagen, eigenlijk nog te vroeg zei ze. De test die ze deed was eigenlijk om aan te tonen dat je ongeveer 6 weken zwanger bent ofzo, in elk geval zijn ze een stuk minder gevoelig dan de normale testen. Maar hij was al positief (pfff), niet een echte dikke lijn maar wel heel goed zichtbaar. Dus ik mocht meteen al meedoen. Bij mij komen ze de kratten ook uit de achtertuin halen, uit het zicht van de ubernieuwsgierige buurvrouw. Dus wat dat betreft stelt het me wel gerust. Als het wel fout gaat, tja... je kunt gewoon niks. Alleen afwachten. Onzekere tijd dit hoor!! Ik wou dat ik maar vast 12 weken zwanger was en 2 goede echo's achter de rug had! Ik gebruik zwangerschap-multivitamines van de DA. Omdat ik die pillen met geen mogelijkheid in z'n geheel wegkrijg dus ze altijd eerst in stukjes bijt neem ik af en toe voor de zekerheid nog een los foliumzuur- tabletje. Krijg ik dat in elk geval wel voldoende binnen. Maar de rest vast ook wel, kan me niet voorstellen dat het minder goed opneemt als je het eerst in stukjes bijt en dan doorslikt. Denken jullie wel. Ik ben echt aan het aftellen tot de eerste echo en jullie ook zo te horen!! geef mij maar wat kwaaltjes erbij, dan weet ik in elk geval zeker dat het goed zit! Maar ja, ik weet ook wel dat het geen pretje is als je die kwaaltjes eenmaal hebt... Wat dat betreft...
Ik slik die multivitamines van VSM Maar dan zonder visolie... mijn vk zei dat het eigenlijk niet hoeft alleen foliumzuur maar omdat ik vegatarisch ben doe ik het maar wel voor de zekerheid
tja visolie.. ik neem dat niet extra in.. vind 1 pil op een dag wel genoeg met vitamines..moet zegge vergeet hem ook nog wel is * bloos * .. bij mijn vorige zs ook nix geslikt en alles dr op en dr aan. Maar ja het zegt nix.. je moet slikken waar je je zelf goed bij voeld.. en wat jij zelf denkt dat het goed voor je is..
Hallo, Sorry dat ik jullie zo lang heb laten wachten. Ik zat gister na de echo met een dubbel gevoel. Ik had alleen maar negatieve gedachtes... aangezien het vruchtje nog niet te zien was wel vruchtzakje en dooier. Deze zijn opgemeten en vk kwam uit op 5w4d tewijl het dus eigenlijk 7w moest zijn. Dus net als bij de vorige zw (en vervolgens mk) 1,5w korter. Dus meteen voor mij een reden om het helemaal donker in te zien! vk vond dit onzin en ja misschien heeft ze wel gelijk en is mijn eisprong en innesteling telkens wel gewoon later... Verder zei ze dat het er goed uitziet en ik voel me nog altijd hartstikke zwanger: flink misselijk, pijnlijke borsten, steekjes in mijn liezen etc. Ik heb me weer een beetje bijelkaar gepakt, met dank aan mijn familie Mijn oudste zus kon het zich goed voorstellen, maar zei dat ik nu niet moet gaan stressen, aangezien dat helemaal niet goed is! Dus bekijk ik het nu wat neutraler en we zullen wel zien de 28e juli, want dan heb ik weer een echo. Lief dat je aan me gedacht hebt anoniempjuh! Nieuwe zwangeren gefeliciteerd. Trouwens heb me voorgenomen bij een volgende zwangerschap geen echo`s meer te doen voor de 10week! Echt meiden een vroege echo is ook echt niet alles! liefs
heyy d1982 ja het viel me op dat we niks van je hadden gehoord!! kan me goed voorstellen dat je je er zorgen om maakt, zeker als je dit de vorige keer ook had. Maar he zou natuurlijk kunnen dat je idd een latere eisprong hebt gehad, of dat t wat langer heeft rondgezweeft voor t ging innestelen. Maar je zus heeft gelijk hoor, stress is nu helemaal niet goed, dus probeer t gewoon van de positieve kant in te zien! Ik ben aan de ene kant wel blij dat ik volgende week me eerste echo krijg, maar heb ook al een aantal keer gedacht of t niet beter is gewoon tot een week of 10 te wachten.....tis allemaal heel dubbel bij mij.... Want hebben jullie ook dat sinds je weet dat je zwanger bent, dat je gewoon echt een stuk gelukkiger bent dan normaal??ik wel, ik zie alles net wat positiever in.en dingen die ik verveldn vind vind ik allemaal net ietsje minder vervelend, want IK BEN ZWANGER!! Maar ja als volgende week blijkt dat t niet goed is word je in een klap zo hard uit dat droomwereldje gerukt, dat wil ik echt niet nog een keer, maja me kop in t zand steken en pas met 12 weken een echo schiet ook niet op, want wil ook niet weken met een dood kindje lopen...pffffff waren we met ze allen maar een week of 10 verder!!! o over de pillen, ik neem gravitamon.foliumzuur en alle vitaminen die een zwangere nodig heeft!! xx
Hmm oke, ik heb wel gelezen dat je als je een pil speciaal voor zwangeren hebt, niet nog eens éxtra vitaminen daar boven op mag slikken! Of bedoel je dat niet anoniempjuh? Hoe dat met foliumzuur zit weet ik niet. Dat zit als het goed is oko al gewoon in die pil voor zwangeren, dus dan hoef je niet nog eens een pil extra foliumzuur daar boven op te slikken. Lijkt me ook niet echt goed aangezien in zo'n pil precies de juiste hoeveelheid zit.. Vraag de 30e juli aan mijn vk wel eens of ik visolie moet gaan slikken of niet hihi.
Hoi Meiden Hier nog weinig klachten, buikkrampen zijn over en hadden te maken met m'n darmen (heb een paar keer naar de wc moeten rennen vandaag). Voel me ook gelijk weer wat zekerder. Morgen ochtend ga ik de huisarts bellen en kijken of ik daar langs moet komen of niet. Verder slik ik alleen foliumzuur, zal wel aan de huisarts vragen of ik soms iets anders moet slikken
Ik slik alleen foliumzuur. Ik moet namelijk ook al aan mijn schildkliermedicijn denken en dat moet op een nuchtere maag en dan een half uur niet eten en dan moet foliumzuur tijdens het ontbijt (schijn je het beter op te nemen) en dan vind ik het wel weer genoeg. Vorige keer nam ik nog vitamines die geloof ik een half uur na het eten moesten. Dat was Floradix meen ik, zou tegen de vermoeidheid helpen, nou weinig van gemerkt! Ik werd alleen al moe van al dat nadenken: voor tijdens en na het eten! Over mijn schildklier: ik ben hier in Spanje naar het lab geweest en mijn waarde was inderdaad veel te hoog. Gelukkig kon ik via de telefoon met de internist bellen en die heeft gezegd hoeveel ik meer moest slikken: anderhalf keer zoveel. Ben blij dat ik er zelf achter aan gegaan ben! @ Anoniempje: dat echo apparaat wil ik mook wel. Misschien kunnen we met zijn allen samen doen! Virtuele echo's maken of zo!
heyy nijnja haha ja lastig he al je an zoveel pillen moet denken. dus jij hebt ook pillen voor je schildklier?ja heb wel s gehoord dat dat ook mk kan verklaren(als je iets aan je schildklier hebt) als het nu weer misgaat vraag ik o ze daar ook eens naar kijken... ja echt vet dat echo apparaat, zou wat zijn hey, dan zou ik echt iedere dag wel ff kijken....er was al 1750euro geboden dus das me een beetje teveel hahahah xxx
owww over die pillen... ik heb t er niet zo duidelijk ingezet zie ik, nu lijkt t net of ik alles dubbel neem, maar ik bedoelde, ik neem gravitamon, en daar zit foliumzuur en alle vitaminen in de een zwangere nodig heeft, maar das dus gewoon 1 pil! lindavnr jij dacht zeker dat ik lles dubbel nam haha, neeeej dat zou niet goed zijn denk ik... xxx
hee ik neem alleen de zwangerschapsvitamines en visolie is niet nodig hoor. Je schijnt er ook heel erg misselijk van te kunnen worden, dus voor sommigen geen aanrader!!! Ik heb in de loop van mijn vorige zwangerschap heel veel vette vis gegeten, schijn je een slim kind van te krijgen??!! LOL Hier alles goed ik vind het heel sneu te horen van alle meiden met slechte echo's ik ben er ook een beetje bang voor, aangezien ik bij een particulier bureau een echo(7 wkn) krijg en ik hem dan denk ik, uitwendig krijg. Tot nu toe in mn andere zwangerscahppen had ik de 1ste echo's rond 7 weken inwendig bij de gyn....maar ach, ik moet niet op de zaken vooruit lopen wie weet kan het wel inwendig??