@ hier: Woehoee goed nieuws..... we zijn eindelijk benaderd door 1 van de gastouderbureaus waar ik me ingeschreven had dat zij misschien een passende gastouder gevonden hebben voor ons! Iemand die bij ons thuis zou willen komen, kleinschalig wil oppassen (wij willen iemand voor gemiddeld 12 uurtjes ofzo per week dus ideaal) en de goede papieren heeft ivm de nieuwe wetregelgeving! Dus ben heeeel benieuwd! Als het goed is hebben we 4 februari een gesprek. Kheb dr gelijk even opgezocht op hyves (hahaha slecht hè ) en ze is niet erg actief daar hahh maar wel een foto gezien van 2 jaar geleden en die zag er in ieder geval leuk uit! Geen raar type ofzo in ieder geval. Morgen intake van de kraamzorg. Heb wat vragen op papier gezet en verder ben ik benieuwd wat ze te vertellen heeft! Dan hoor ik toch ook al hoeveel uur kraamzorg ik zal krijgen denk ik, of niet? Ik ga nu gauw ff iets doen, moet over een uurtje op mn werk staan! Lees vanmiddag vanuit het werk wel weer bij hihi. (als dat lukt, want kwam laatst niet op deze site...hopelijk is ie niet geblokkeerd ofzo ahah)
Zo was het inderdaad ja!! Thnx Wat fijn dat er al een gastouder beschikbaar is! Hopelijk klikt het!! Wij wachten ook nog, de bemiddelingsmedewerker is druk aan het zoeken. Hahhaha handig he hyves............alhoewel uiterlijk natuurlijk ook niet veel zegt
Ben blij te horen dat ik niet de enige ben die niet zelf in de auto durft te stappen met de gladheid. Ben benieuwd wat ze zeggen!
Wat fijn Lindavnr dat ze waarschijnlijk een goede gastouder hebben gevonden. Spannend hoor; ben benieuwd voor jullie. Nijnja; hoelang moet je nog werken? Wel vervelend zeg dat je door het weer niet naar je werk kan. Hier valt het gelukkig allemaal mee. In Brabant is niet zoveel meer gevallen en valt de gladheid ook wel mee. Morgen komt eindelijk onze geboorteraamsticker binnen; had per ongeluk m'n oude postcode letters opgegeven. Dus vandaar dat ie nog niet is aangekomen. Ben zooo benieuwd hoe het er uit ziet, daar staat gewoon al de naam op hihi..
@ Boomer2009: Hoe is het met jullie hond? Succes met bloedprikken. Mijn hobby is het ook nog steeds niet. @ Bink1976: Fijn dat alles goed gaat. Ben heel benieuwd naar de foto's van je babykamer. @ Wennepen: Gelukkig nemen je harde buiken af. Fijn dat je je buik weer ziet dansen. Vind dit nog steeds heel bijzonder om te zien. @ Marye: Niks zo erg als kiespijn. Misschien vandaag even aankijken, misschien verdwijnt het net zo weer zoals het gekomen is? Anders toch even de tandarts bellen. @ Lindavnr: Oohh, dat zou heerlijk zijn als ze van het gastouder bureau een passend iemand hebben gevonden.
Foto's van onze kamer staan in mijn album. Alleen de plank boven de commode moet nog opgehangen worden, gordijnen, de wieg moet nog terug komen (alleen de standaard staat er tussen de wandelwagen en de kledingkast in) en dan de muurschildering nog. Ik heb net de intake van de kraamzorg gehad. Leuke meid. Hele map met info heeft ze achtergelaten.
Met bv krijg je standaard 49 uur. Als je bij voorbaat al van plan bent kunstvoeding te geven (en dus niks probeert met de bv) gaat er 4 uur vanaf. Voor een meerling krijg je 16 uur erbij. Dus al jij bv zou proberen dan zou je sowieso 8 dagen van 8 uur krijgen.
Gwenolyn: Leuk kamertje hoor! Kraamzorg: Is het gek dat ik heel erg op zie tegen een vreemde in mijn huis. En het feit dat die daar van alles gaat doen wat ik zelf niet kan doen... Snap wel dat het fijn is dat er iemand is die alles weet , maar verder ben ik niet zo goed met nieuwe mensen. En als iets niet gaat zoals ik het wel word ik echt heel nerveus....
Ik dacht er bij de meiden precies hetzelfde over! Ik heb me laten intaken op het minimale aantal uren per dag (3,5 per dag). Het is namelijk makkelijker om van het meer uren te krijgen dan dat op het intakeformulier staat als minder. Heeft te maken met het aantal uren dat de kraamzorg inkoopt bij de verzekering.
Duur van een zwangerschaps- en bevallingsverlof Uw zwangerschaps- en bevallingsverlof duurt minimaal 16 weken. Het verlof gaat in tussen 6 en 4 weken vóór de dag na de uitgerekende datum (de vermoedelijke bevallingsdatum). U mag zelf bepalen op welke dag binnen deze periode het verlof begint. Tijdens dit verlof krijgt u een zwangerschaps- en bevallingsuitkering. Stel dat u bent uitgerekend op 19 januari. De dag na de uitgerekende datum is 20 januari. U kunt het verlof dan laten ingaan tussen 6 en 4 weken voor 20 januari, dus tussen 9 en 23 december. Na de bevalling heeft u altijd recht op minimaal 10 weken bevallingsverlof. UWV informeert bij de gemeente wanneer u bevallen bent. U hoeft ons dus niet te informeren. De baby is te vroeg geboren (uw zwangerschapsverlof is nog niet begonnen) Stel dat de baby wordt geboren voor uw zwangerschapsverlof is begonnen. In dat geval begint uw verlof op de dag na de geboorte. Uw verlof duurt in deze situatie in totaal 16 weken. De baby wordt vroeger geboren Stel dat het zwangerschapsverlof is ingegaan 6 weken vóór de dag na de uitgerekende datum. Maar de baby komt 1 week vroeger dan die datum. Het verlof duurt in deze situatie in totaal 16 weken: 5 weken vóór en 11 weken na de bevalling. De baby wordt later geboren Stel dat het verlof is ingegaan 6 weken vóór de dag na de uitgerekende datum. Maar de baby komt 1 week later dan die datum. Dan duurt het verlof in totaal 17 weken: 7 weken vóór en 10 weken na de bevalling. Tijdelijk contract loopt af tijdens zwangerschapsverlof Heeft u een tijdelijk contract dat afloopt tijdens het zwangerschapsverlof? Dan loopt uw verlof door. De einddatum van uw verlof verandert dus niet door de beëindiging van uw contract. De uitkering wordt dan niet meer aan de werkgever betaald, maar direct aan uzelf. Na afloop kunt u mogelijk een WW-uitkering krijgen. Bent u ziek na uw verlof? Dan kunt u een Ziektewet-uitkering aanvragen. Meldt u zich daarvoor tijdig bij UWV. RELEVANTE INFORMATIE Brochures <UL>Inkomen bij zwangerschap, adoptie en pleegzorg. Informatie voor werknemers en werkgevers </UL>
Ik moet nog drie weken werken en ik moet ook echt nog wel wat doen. Over twee weken hebben de bovenbouwklassen toetsweek en ik heb het programma nog niet af... Dus ik wil best. We wonen alleen in de binnenstad en hebben dus geen auto voor de deur. Mijn enige opties zijn fietsen (en dat vind ik te eng nu) of lopen (en dat vind ik te ver nu, het is ongeveer een half uur lopen). De auto staat op ongeveer twintig minuten lopen hiervandaan in de garage van mijn ouders dus dat schiet ook niet op. En om nu elke dag 20 euro uit te gaan geven aan taxi's...
Ik heb dat ook hoor dat ik niet zo goed ben met nieuwe mensen.... Mijn moeder komt gelukkig ook een paar daagjes logeren! (die woont ver weg) Dus dat vind ik ook wel gerusttellend
ik vind het ook niks hoor vreemde mensen over de vloer. ik heb met intake gevraagd of ik dezelfde kraamhulp mag hebben als bij mijn dochter want dat was een schat van een mens. en ze doen hun best zeiden ze dus hopelijk heb ik geluk.
De foto's zijn bij mij best wel klein; dus kan het niet zo goed zien. Maar wat ik zie is heel erg leuk !! Hopelijk kan ik volgende week jullie ook foto's showen hihi..
@wennepen: Tuurlijk is er nog steeds kans op complicaties na de 30 weken, maar de overlevingskansen zijn wel enorm toegenomen t.o.v. daarvoor. Ik heb kinderen geboren zien worden met 32 weken die het prima deden hoor, niet aan de beademing hoefden etc. Maar ja dat neemt niet weg dat het elk kind zo super afgaat helaas..
hahah nu zeg ik het alleen nog fout; ik bedoelde in plaats van: natuurlijk week 34 Zoeken jullie ook iemand voor bij jullie thuis? of willen jullie ook je kindje naar hen toe brengen? want dat was bij ons het probleem niet, ouders genoeg waar we onze kindjes heen konden brengen.. Voor ons is het gelukkig heel goed te doen om iemand thuis te laten komen. Dit kost zo rond de 10 euro per uur en voor 1 kindje heel veel, maar met 2 kindjes krijg je ook zo rond de 10 euro terug van de belasting
Mijn gynaceloog zei ook tegen mij: Gelukkig heb je de 30 weken al bereikt dan zijn de kansen erg groot op overleven! @ lindavnr: super dat ze iemand gevonden hebben Hopelijk is het wat! Kraamzorg: ik zie dat ook niet zo zitten hoor hele dag hier iemand over de vloer.... Mijn vriend heeft vanaf dat ik beval 2 weken vakantie dus ook in de week dat de kraamzorg er is, ik denk dat we dan zowiezo al wat naar beneden gaan met zorg of niet? Bovendien zou ik eigenlijk niet weten wat men hier 8 uur op een dag zou moeten doen? Mijn vriend is super netjes en echt een huishoud freak als hij thuis is dus erg veel schoonmaken (als de kraamzorg dat nog steeds doet) is niet echt nodig.... Dus dan zou het alleen voor mij en de kleine zijn maar ja daar ben je denk ik ook geen 8 uur per dag mee bezig?? Hier komen ze trouwens volgende week donderdag.... Hebben jullie trouwens ook zo'n ontzettende dorst? Ik heb sinds vannacht dat ik constant zo'n dorst heb! Heb niks pittigs ofzo gegeten dus dat kan het niet zijn....
@ kleintje: haha dat heb ik ook, zo'n dorst 's nachts..al enkele weken trouwens. Moet er door alles wat ik drink dan ook elke nacht zo'n 3 à 4 keer uit om te plassen haha. Ik denk niet dat de kraamzorguren minder worden als je vriend thuis is hoor? Bijna iedere partner is volgens mij wel thuis na de bevalling.. maar ik weet 't ook niet zeker hoor.... funnyme, help?! Mij maakt het niet zo veel uit dat ze veel komen (als ze veel komen hihi). Ze zien maar wat ze in die tijd doen, daar ga ik me niet druk om maken. Ik weet alleen dat mijn vriend nou niet bepaald dol is op huishoudelijke klusjes en ik ook niet echt, en al helemaal niet na een bevalling lijkt me, dus wat mij betreft is ze wel welkom om wat dingen over te nemen hihi.
Het gaat denk ik wel goed met hem. Hij is al een beetje gewend aan de kap alleen maakt hij telkens inschattingsfouten en loopt hij met zijn kap overal tegenaan Wel grappig eigenlijk. Vrijdag mag de kap af. Mooi kamertje heb je! Een beetje klassiek witte meubeltjes zie ik. Het is wel lastig te zien, de foto's zijn een beetje donker genomen.