Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Kraamzorg: Standaard kom je met bv op 49 uur. Als je geen bv probeert gaat er 4 uur vanaf. Dus heb je 45 uur. Als je in het ziekenhuis ligt gaan er weer uren vanaf. Maar de resterende uren verdelen ze tm de 8ste dag na je bevalling.
    Kraamzorgtaken:
    * verzorging van moeder en kind
    * de kraamwas (moeder en kind, maar ik ken niemand die de rest van de was laat liggen)
    * ervoor zorgen dat de kraamkamer en de babykamer er netjes uitzien.
    * verzorgen van ontbijt en lunch
    * verzorgen van de andere kinderen in het gezin
    * badkamer en toilet

Afhankelijk van het aantal uren dat je die dag hebt kunnen ze ook:
    * beneden stofzuigen
    * kleine boodschappen halen
    * avondeten klaarzetten

Misschien dat ik nog iets ben vergeten, maar als jullie nog vragen hebben dan hoor ik het wel
    * strijken

2. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Zo heb mijn apk weer gehad. :) Alles was weer prima. Bloeddruk 127/74 en de kleine lag met het hoofdje naar beneden. IJzergehalte was ook perfect. 7,8. Dus ik kan er weer 3 weken tegen aan. 1 februari moet ik weer heen.

@dorst. Ik heb nu wel weer iets meer dorst. Bij mij begint het ook weer dat ik weer meer fruit begin te eten.

@ouderschapsverlof. Ik krijg 50% doorbetaald. Bij ons (gemeente) kun je vanaf dit jaar totaal 2x ouderschapsverlof opnemen. Mocht je dus na je deels uitbetaalde ouderschapsverlof, nog meer ouderschapsverlof willen, dan is dat deel onbetaald verlof. Ik heb recht op 13 weken x 20 uur (zoveel werk ik per week) = 260 uur recht op 50% betaald ouderschapsverlof. Mag ik zelf weten hoe ik het verspreid. Ik verspreid het over 1 jaar. Dan neem ik elke vrijdag 5 uurtjes vrij.
    Wil ik hetzelfde nog een keer, dan krijg ik dat als onbetaald verlof.

3. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Nou, na veel vijven en zessen heeft mijn werkgever toegezegd de taxikosten te vergoeden. Ik kan mijn laatste werkweken dus nog even netjes afmaken!

Wat betreft partner vrij en kraamzorg: het is ook een optie voor je partner om na de eerste paar dagen weer te gaan werken en om dan vrij te nemen als de kraamverzorgster weer weg is. Kraamverzorgster en man lopen elkaar toch maar een beetje in de weg en als de kraamverzorgster weg is, is het echt nog wel lekker om een beetje hulp te krijgen van je man!

Zo hebben we het vorige keer gedaan, en zo hebben we het nu weer gepland! Mijn man kwam overigens wel vroeg thuis, hoor, de eerste week!

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Had een foutje gemaakt met uploaden. De foto's staan nu op normaal formaat in mijn album.
    Leuk dat jullie mijn kamertje leuk vinden. Ben er ook best trots op.

@ Boomer2009: Hahahaha, vind de kap altijd een zielig en onhandig gezicht. Fijn dat het goed gaat met je hond.

@ Dorst: Ik heb altijd al redelijk veel gedrongen. Gemiddeld 2,5 liter op een dag. Ik merk ook echt als ik te weinig drink: Hoofdpijn. Ik merk niet dat ik meer dorst heb als normaal.

@ Uren kraamzorg: Ik krijg 49 uur. Mocht het met mijn bekken niet goed gaan na de bevalling, dan krijg ik nog 2 dagen extra.

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Nijnja: hmm neh dat vind ik ook niets, dat mn vriend er niet bij zou zijn de 1e week na de geboorte. En ik denk dat hij dat nog voor minder vindt; dan ziet ie ze harstikke weinig de eerste week dat ze er net zijn! Daarnaast is de kraamzorg er ook niet 's nachts en dan lijkt het me voor hem erg vermoeiend om naast die gebroken nachten ook nog eens gewoon te gaan werken.
    Maar goed, mijn vriend heeft het wel luxe en heeft gewoon 4 weken vrij, vanaf dat ik bevallen ben.:) Hij heeft dus geen datum door hoeven geven. Ideaal, aangezien het met een tweeling nogal eens eerder kan zijn dan de uitgetelde datum.

6. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Lindavnr: inderdaad luxe, vier weken vrij! Dan zouden wij dat ook wel doen denk ik! Nee, zoveel vrij heeft mijn man niet, en als we van de zomer nog op vakantie willen dan moet het dus wel zo. En zoals ik zei, hij werkt de eerste week wel minder en hij zorgt ervoor dat hij vroeg thuis is.

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    aah oke :)
    Ja tis inderdaad luxe hoor; mijn vriend heeft van voorgaande jaren nog iets van 12 weken vakantie staan en daar krijgt hij dus weer van dit jaar 4.5 week bovenop..
    Leuk, die weken sparen, maar dit is dan natuurlijk wel hét moment om er een deel van op te nemen! :)
    In oktober hebben we dan samen nog een keer 3 weken vrij en ik denk aan het eind van het jaar nog een weekje.
    Dan zijn mijn vakantiedagen weer op en heeft hij nog ongeveer 8 weken over! Altijd handig voor wanneer het nodig is :)

Maar ben wel erg blij met die 4 weken samen vrij...want met 2 kindjes denk ik dat je altijd handen tekort komt! :)

8. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Dat vind ik een erg goede tip van je! Bedankt. De mijne wil ook een weekje vrij nemen, maar ik denk dat het dan al druk genoeg is in huis, want ik heb ook nog een schoonmoeder die nog nét niet haar logeerbed bij ons wil neerzetten :(

9. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    mijn man neemt waarschijnlijk ook de eerste week halve dagen op en daarna een weekje vrij.
    het gaat erg slecht bij zijn werk misschien dat ze dan geen werk hebben en dan op de steun komen ofzo. ik hoop het niet.

ik vertelde vorige week ja dat er iemand bij mij op gym zat en de vliezen waren gebroken met 26 weken. nou ze is bevallen van een meisje, het is een sterk meisje hadden ze gezegd en ze schatten de overlevingskans groot in. oja en ze heet FAY ofziets haha

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Hier heeft dat weinig zin denk ik als mijn vriend eerste paar dagen vrij is en dan weer gaat werken en dan daarna nog vakantie neemt!
    Hij is vrachtwagenchauffeur en maakt zowiezo al erg lange dagen, daar kan niks aan veranderd worden helaas!Vaak moet hij namelijk ook al halverwege de nacht weg en is dan pas weer s'avonds terug... Bovendien vind hij het niks om de eerste week te moeten missen vandaar dat wij hebben gekozen dat hij de eerste 2 weken vrij is vanaf de bevalling...
    Mocht het nu zijn dat de kleine eerder komt en een tijdje in het ZH moet blijven dan kunnen we altijd nog even kijken hoe en wat...

11. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik voel me trouwens een klagerd :p
    Gisteren heb ik een klacht ingediend bij de gemeente omdat hier s'avonds en in het weekend altijd een vrachtwagen in de woonwijk geparkeerd staat die s'ochtends ook erg vroeg (6.00 ofzo) door de straten crosst! En dat is zeker al een maand zo!
    zowiezo zijn onze straten niet gemaakt voor vrachtwagens + hier is de regel dat je je vrachtwagen op het industrie terrein zet (weliswaar zo'n 3 km verderop maar elke chauffeur moet dat dus hij ook!)
    Nu ben ik natuurlijk wel strenger daarin omdat mijn vriend zelf chauffeur is en zijn vrachtwagen als hij hem mee neemt ook op dat industrieterrein moet zetten en ik dus vind dat die chauffeur van deze truck dat ook moet maar ook vind ik het gewoon ronduit asociaal dat je s'ochtends om 6.00 je truck start (lawaai!) en daarmee de straten door crosst, niet eens voorzichtig maar gewoon echt hard rijdt rakelinks langs de auto's...
    Goed als het mag en de woonwijken zijn daarvoor gemaakt oké prima maar dat is hier dus totaal niet het geval...

Nu kwamen er net 2 toezichthouders (wow ze zijn nog nooit zo snel geweest haha!) om te vragen waar de truck precies staat etc. Maar ja die man is nu natuurlijk gewoon werken.... Dus nu gaan ze een keer in de avond controleren, nou ben benieuwd hoelang het duurt voordat die truck hier weg is!

12. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Ow dat is indd erg irritant Kleintje. Hij moet zich ook gewoon aan de regels houden met z'n vrachtwagen. Is niet zo'n fijn geluid lijkt me om 6uur 's ochtends.

Bij ons staat al 2 weken een auto voor onze deur en niemand weet van wie die is. Baal dr echt van want kan m'n auto niet meer voor de deur neer zetten; irritant met boodschappen en nou met die gladde stoepen etc.
    Buurman had de politie al gebeld; ze zullen kijken wat ze konden doen. Ben benieuwd!

Joehoei; net m'n oor laten uitspuiten. Ik kan weer horen haha..
    Zo dat was vervelend zeg, gelukkig weer over :D.

13. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Kleintje: Klagen mag best hoor. Je hebt toch een goede reden.
    zou het zelf alleen nooit doen, ik klaag over alles tegen Don maar verder onderneem ik nooit actie :D

Hoeveel Don thuis is na de bevalling weten we nog niet. Ik hoop iig dat de overuren voorbij zijn. En dan hoop ik dat hij zelfs een week vrij kan nemen als de kraamzorg weg is, maar ik vrees het ergste....

14. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Kraamzorg en vakantie parntner: wij gaan het proberen zoals Funnyme zei. Als de kraamzorg er is gaat mijn man gedeeltelijk werken (zodat hij ook nog wat leert van de kraamzorg tussendoor) en daarna neemt hij vrij. In totaal neemt hij twee weken vrij. Hij werkt zowieso 4x9 dus ik denk dat hij er incl. bevalling bijna drie weken bij is (of de bevalling valt voor hem heel ongunstig op zijn vrije dag haha).

Lindavnr: super van je gastouder, ga gelijk de creche eens mailen wanneer zij denken meer te weten of wij plek hebben.

ik heb trouwens ook meer dorst meiden!

15. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    YOEHOE nog even de Prenatal zijn er en eindelijk zijn beide bedjes er !!! Eind deze week is ons kamertje dus voor af !!!

Alleen nog wat laatste prutsdingetjes en ik krijg in week 5 nog dubbel glas in de kinderkamer en nieuwe kozijnen maar dat duurt maar 1 dag.

16. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Super linda, wat fijn!!! :) Eindelijk na deze week dus jullie kamertje zo goed als af!! :)

@ Marye: hopelijk valt het inderdaad allemaal goed uit!!
    Uitgaan van het slechtste is in deze misschien wel goed, dan kan dat in ieder geval alleen nog maar meevallen.

@ KLeintje: terecht hoor dat je daarover geklaagd hebt! Zeker als jouw vriend elke keer zn truck 3 km verderop moet zetten!

17. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Linda: Wat super fijn!!

Kamertje: Ik heb vandaag de beschadigingen op de muur bijgewerkt met verf. Maar het is er niet mooier op geworden, de kleur is toch een stukje donkerder opgedroogd dan wat er eerst op zat. Dus nu zitten overal donkere vlekken. Ik ga nu Don of mijn stiefvader heel lief aankijken in de hoop dat het toch nog een geheel nieuw kleurtje krijgt. Want dit is echt geen gezicht!:(

18. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hi meiden,

ik lees morgen wel bij, ga zo de deur uit naar een informatieavond in het ziekenhuis.

Ik voel me wat 'wankel' in de emoties vandaag (val vanavond vást huilend om de hals van een witte jas) - vanmorgen in goed overleg besloten dat ik woensdag a.s. voor het laatst werk. Twee weken eerder stoppen dan gepland, maar goed, ik kán niet meer, ben helemaal óp als ik 4, 5 uur voor de klas heb gestaan...

Als ik erop geslapen heb, voel ik me misschien wel vooral opgelucht, maar nu ben ik toch ook wat verdrietig, het gaat zo acuut...

Morgen de overdracht regelen en dan... weg ben ik...

19. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    mijn vriend wilt 3 weken vrij nemen als de kleine geboren is ikzelf vind dat onzin. hij wilt er graag de hele kraamtijd bij zijn. daar kan ik best inkomen maar ik wil graag met de zomer of naseizoen ook nog ff een weekje tussenuit en als hij nu al 3 weken opneemt heeft hij niet zo heel veel dagen meer. ik vind t altijd fijn om speling te hebben in mn dagen zodat ik tussendoor ook nog wel eens een dag kan opnemen en wil dat hij dat ook doet maar ja hij is erg koppig. en wilt er de hele tijd zijn voor mij en de kleine dus ik denk dat ik niet zoveel mag klagen want t is echt een lieverd. zodra we nu buiten lopen wilt hij ook echt een hand omdat hij bang is dat ik val.

Volgende week dinsdag zouden ze de commode brengen gaat t weer niet door. en willen ze de week erna pas komen. aangezien je met babydump niet echt een dag of tijd kan afspreken en gewoon thuis moet zijn op de dag en tijd dat hun kunnen wordt ik aardig sjaggie. t wilt dus zeggen dat ze ongeveer 4.5 week van te voren de commode komen brengen ik vind t echt te schandalig voor woorden we hebben alles besteld toen ik 12 weken zwanger was.

zo dat was ff mijn klaag berichtje. pffffff

20. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    oja de luier doekies zijn in de aanbieding bij de etos deze week

een doos van 9 pakken voor 13 euries. das echt goedkoop nu komt t op 1.44 per pak en je kan kiezen uit de gewone en sensitive van pampers.

Deel Deze Pagina