@ Wasjes draaien, hier moet ik ook nog aan beginnen.. Maar voor mijn gevoel heb ik nog helemaal niet zoveel kleertjes... Zal ze dadelijk eens tellen... @ gewicht, volgens mij ben ik al rond de 15 kilo aangekomen.. normaal gesproken zat ik met mijn 1.64m zo rond de 64 kilo, maar het zal me niets verbazen als ik nu rond de 80 zit.. @ Kleurtjes kamertje, wij hebben het kamertje taupe/zand kleur met lichtblauw gedaan.. is ook heel naturel en goed voor de verkoop.. Ik zal er dadelijk wel eens een paar foto's van maken. @ Caffeine, ikzelf drink ook minimaal 3 a 4 bakken koffie per dag.. en onze kleine prul ligt zelfs voor op gewichtsschema.. @ Slecht slapen, hier heb ik ook last van.. zulke rusteloze benen.. op een gegeven moment weet je niet meer hoe je moet liggen.. echt verschrikkelijk.. @ Luiers, deze moet ik ook hoognodig gaan halen. De etos aktie is zeker al niet meer... Helemaal vergeten een etos op te zoeken.. Ik zei het gisteren nog tegen mijn vriend... Stel dat nu de bevalling zou beginnen dan hebben we helemaal nog geen luiers... Niet zo heel handig..
- matjes - alcohol 70% - steriele gaasjes - watten (- als je thuis bevalt een navelklemmetje) - kraamverband En verder ben ik het even kwijt
@luiers: ik heb nog een bon van de etos gekregen omdat nr 1 er niet meer was, kan ik tot eind jan. conform de actie ze alsnog halen maar nu dus ook AH...... ik heb van iemand waar de kleine te vroeg is geboren zelfs nog ene pak prematuurpampers gekregen, mocht ik echt iniminies mee naar huis nemen . @Gewicht: jullie antwoorden stellen me wel gerust, aangezien ik steeds een beetje aankwam vond ik het toch gek. @slapen: ik slaap zoooooooo slecht, gelukkig zit ik nu thuis en kan ik het smiddags inhalen. Weet niet meer wie het schreef maar hier ook UWV aan de lijn gehad, ze deden niet moeilijk, duidelijk verhaal dus ziektewet is nu officieel geoorloofd .
ik heb ze dus gebeld en ze zeiden dat ik werd teruggebeld om een nieuwe afspraak te maken dus heb ze duidelijk gemaakt dat ze hadden ingesproken of ik wilde bellen voor een nieuwe afspraak. ten 2e moet ik er vrij voor nemen ten 3e is het mijn laatste werkweek en moet dus veel overdragen dat ik eigenlijk geen vrij kan krijgen. ze komen dus nu de 27e. ze heeft maar gelijk de planning opgebeld omdat ik perse gelijk een nieuwe data wilde en heb aangegeven dat ik het al met al schandalig vind. gelijk maar ff gevraagd hoe het zit met de wandelwagenzit die is gebroken en zou een nieuwe besteld worden. bleek die nog niet besteld te zijn . ik zou later vandaag gebeld worden hierover. wordt ik net 5 min geleden gebeld dat die al binnen is en volgende week naar de winkel gebracht wordt en m dus volgende week kan halen. ze weten inmiddels wel met wie ze te maken hebben haha de sukkels. iedere keer hang ik roodgloeiend aan de telefoon. haha. dat is zeker een blooper. ik zou gewoon ff bellen naar je zorgverz. vragen voor een nieuwe.
4 kilo???????????? zo weinig nou meid geniet er maar van heb je er straks ook minder van af te werken hihi. en zolang de kleine goed groeit is er niets aant handje
@ Linda: Mijn gyn heeft ook eens gezegd dat het gewicht opnemen gewoon een standaard handeling is bij de controle, maar dat het eigenlijk grootse onzin is. Ténzij je heel veel aankomt; dat zou kunnen duiden op zwangerschapssuiker. Maar het maakt volgens hem dus echt totaal niet uit dat je niet elke week aankomt! Dus ik zou me er niet druk om maken! @ pampers: geen zorgen meiden, haha, bij de Spar en AH zijn deze week precies dezelfde aanbiedingen voor pampers: 2 pakken + 1 gratis dus voor 20 euro. @ Funnyme: jeezus wat een verhaal van die buurvrouw!! maf zeg!!! heb je gewoon je zwangerschap 3kwart niet meegemaakt.... Lijkt me wel flink balen! @ joepie: ik krijg ook geen pakket van de verzekering. Heb net wel bij de intake van de kraamzorg een lijstje gekregen met wat ik moet aanschaffen, dus maar een keer naar de drogist of apotheek daarvoor. Krijg je nog intake kraamzorg? want dan krijg je die info dus nog. Zo niet, hier het lijstje: 100 gram witte watten 2 steriele gazen (8.5 x 5) 5 steriele gazen (10 x 10) 100 ml alcohol 70% 5 onderleggers (bij thuisbevalling 5 extra) 2 pakken kraamverband 1 pak inlegluiers voor de kraamvrouw (evt. 1 pak extra) (hoef ik niet ivm ziekenhuisbevalling) 1 steriele navelklem (hoef ik niet ivm ziekenhuisbevalling) 1 à 2 kraammatrassen (hoef ik niet ivm ziekenhuisbevalling) 1 pak maandverband. matrasbeschermer @ hier: net dus kraamzorg intake gehad. Heel wat informatie gekregen! Ze waren met tweeën, omdat de een aan het inleren was. Die was heel wat leuker als dat geval wat haar in moest leren..saai mens was dat zeg! mgoed, die zijn alleen voor de intake en die krijg ik dus ook niet als kraamzorg ofzo. Ik ben nu gewoon op 49 uur geindiceerd en daar komen dan nog uren bij (16 voor tweeling) als ik uit het ziekenhuis ben. Hoe veel uur erbij komt, ligt eraan hoe lang ik in het ziekenhuis ben. Moet verder ons bed op kratjes gaan zetten ofzoiets. dacht dat dat niet nodig zou zijn als ik in het ziekenhuis beval, maar blijkbaar vinden hun van wel.. @ mama's die in het ziekenhuis bevallen: verhogen jullie je bed dan toch voor hun? terwijl ze misschien niet eens jou komen verzorgen aan bed? Verder hebben hun aangeraden om 4 alluminium kruiken te kopen. dus geen electrische, omdat die te snel afkoelen. Op mn vraag of 2 niet voldoende is om te beginnen, en dan indien nodig nog 2 bij halen kreeg ik als antwoord dat ik ze beter gewoon in huis kon hebben. Sja. ik zie wel. haha. @ Funnyme: Ik heb trouwens niets gehoord over 4 uur extra kraamzorg bij borstvoeding. Dat is niet bij onze kraamzorg. Ik heb gezegd een poging te gaan doen voor borstvoeding, waarschijnlijk, maar dat ik zodra het niet lukt ofzo daar ook niet mee ga liggen klooien. Voor de rest, ben ik alweer een hoop vergeten, want het was een heel verhaal van ze!
Lindavnr, nee bij die 49 uur zit de 4 uur voor de bv er al bij in. Bij kv krijg je 45 uur. Ik heb vorige keer mijn bed op bierkratjes gezet. Deze keer doe ik het niet. Ik weet welke collega ik krijg en zij is nogal klein. Ze had het liever niet. Het moet wel omdat de kraamzorg anders bepaalde dingen kan weigeren. Bijv het verschonen van het bed. Ze kunnen je vragen ergens anders te gaan liggen voor de controles en voor hulp bij de bv. Als ik jou was zou ik het wel hoog zetten, dan kun je altijd nog met je kraamhulp bespreken wat voor jullie beiden werkt.
@lindavnr: thnx voor de info over het gewicht, mijn Gyn zei ook zoiets dus idd maar niet druk maken @klossen: dat zie ik dus ook niet echt zitten, ik krijg ze op aich gratis van onze kraamzorg maar volgens mij wordt ons bed heel wankel want onze hele achterwand is een geheel zeg maar daar steunt het bed op. Ik zat zelf nog te denken aan gewoon een extra matras om mijn matras te leggen, dan wordt het toch ook hoger? @kraamzorg: Lindavnr bij mij precies hetzelfde qua indicatie. Ze zeiden het mij ook van die kruiken. Ik heb er nu vier, allemaal te leen van andere mensen. Mijn vriendin is net bevallen en gebruikt er echt twee. Mijn kraamzorg zei nog dat als je de twins bij elkaar legt dat je dan misschien aan twee voldoende hebt maar zeker die hele ukkies kunnen zich moeilijk warm houden. Bij mij zeiden ze twee flessenwarmers, nou dat doe ik dus mooi niet, is ook alleen nodig bij borstvoeding en ik weet niet eens of dat wat gaat worden. Heb er nu 1 te leen van een vriendin en anders kan het altijd op de ouderwetse manier in een pan.
Hier een heen en weer gemail met het KDV, we zoeken in principe per 1 juni 3 dagen. Onze voorkeurslocatie kon maar twee dagen bieden vanaf aug en ook nog eens een dag waarop mijn man juist thuis is. Ik rkeeg het al benauwd, gelukkig zijn er meerdere locaties...... Nu hebben ze op een andere locatie vanaf 1 sept. drie dagen (die ook uitkomen met ons rooster) alleen moet ik dan in de zomermaanden een dag regelen met mijn werk (want dan hebben we maar twee dagen (ook niet erg als dat gaat lukken mmet werk). Waarschijnlijk begin ik dus zowieso wat later met werken. Had er al wel rekening mee gehouden. Morgen hoor ik wat de verdere mogelijkheden zijn maar ben al redelijk gerustgesteld .
@ Linda: Dankje voor je antwoorden! Klossen lukt bij ons niet omdat we geen bed op poten hebben, maar een plank zeg maar. Dus vandaar dat er dan kratjes onder zouden moeten. Maar heb ook het idee dat ie daar wel erg onstabiel van wordt! Dus misschien inderdaad dat ik ook gewoon een 1 persoonsmatras er boven op leg ofzo voor een paar dagen, als het nodig is. hoeven ze ook niet het hele bed te verschonen als ze dat al moeten doen, alleen maar dat 1 persoonsmatras. haha. Moet ik d'r alleen niet afvallen @ kruiken: ik ga ook maar eens rondvragen of ik d'r 2 kan lenen van anderen. Dan heb ik d'r zelf ook 2, lijkt me wel handig om d'r in ieder geval 1 zelf te hebben. Al heb ik zelf nog altijd wel een voorkeur voor die electrische, maar oke. Ze zeiden dat die alluminium toch hun voorkeur hebben, en dat ze die dan indien nodig 1 bij hun voetjes leggen en 1 bij het ruggetje. Maar da's toch ook maar een eng idee, zo'n kruik die KAN lekken, en dan ligt ie bij het ruggetje? Flessenwarmers hebben we het niet eens over gehad. Ik moest ook nog maar geen flesvoeding kopen want dan zou je daar te snel naar grijpen als de bv niet lukt. Maar da's nou net mijn hele punt; ik wil niet doorfrotten met bv als het niet lukt en dan wil ik ook naar die flesvoeding kunnen grijpen! Dus denk dat ik die lekker eigenwijs toch gewoon koop haha. maakt mij 't uit @ Funnyme: Ahhh daar zit het al bij, oke!
Klossen: inderdaad je kunt er ook een extra matras opleggen. Flessenwarmers: wij hadden er bij de tweeling ook maar 1. Kruiken: wij hadden voor allebei de kindjes maar 1 kruik. Maar die zijn dan ook van augustus.
Fijn linda dat het waarschijnlijk geregeld is!! Jammer dat het niet kan op jullie voorkeurslocatie, maar het is natuurlijk ook al wel heel erg fijn dat het gewoon geregeld kan worden met de dagen die jullie willen!
Lindavnr, ik zou juist wel zorgen dat je een pak voeding klaar hebt liggen. Als je nutrilon wilt gaan geven dan heb je daar ook kant en klare voeding van. Die kosten maar heel weinig en hoef je geen duur pak te kopen. Lukt het dan niet met de bv, dan kun je dat pak openen. Zal je net zien dat je anders net op een avond of in het weekend anders voeding moet gaan kopen. Nee ik vind het een hoop stress schelen om wat te hebben staan.
Precies, dat vond ik ook! Viel me trouwens op dat hun juist vroegen of ik al een moltonzeiltje had, want die moest ook in het bedje. Apart dat sommige er juist om vragen, en sommige het juist eruit halen!
Ik koop ook gewoon een pak hoor Lindavnr mijn man en ik hebben afgesproken dat als we een kraamverzorgster krijgen die zo'n borstvoedingsfanaat is (hopelijk stoot ik niemand tegen het hoofd) dat die dan kan vertrekken, we gaan het wel echt proberen hoor, heus niet direct opgeven. Ik ga volgende week naar een info-avond. @FunnyMe: je kiest toch eigenlijk uit nutrilon of friso dacht ik he? Ik heb morgen een info-avond in het zkh, ik dacht zal ik eens vragen wat zij geven? Want hoe moet ik nou een keuze maken (???).
raar zeg, hier juist weer geen zeiltje, gewoon doen wat je zelf wil, ik doe het niet hoor, ook vanwege de kruiken, stel in het ergste geval dat ie wel lekt dan kan het hete water niet weg.
haha ja ik ook hoor. Ze hebben twee keer benadrukt dat ik echt moet bellen als het niet klikt met de kraamhulp. Dus als dat inderdaad zo'n type is die vindt dat flesvoeding slecht is blablabla dan mag er een ander komen. Ik heb volgende week een gesprek met de verpleegkundige van het ziekenhuis en daar vraag ik ook wat hun voor flesvoeding geven. Wat hun geven, daar koop ik zelf ook gewoon een pak van.