Hoihoi, even snel tussendoor. Zit tussen allemaal verhuisdozen en lege kasten. Iedere keer doe ik weer iets, want achter elkaar doorwerken lukt tegenwoordig niet meer. Tot grote frustratie van mezelf. Vrijdag gaan we over en ik zal hier de komende dagen niet zoveel zijn. Als we verhuisd zijn, dan heb ik meer tijd om te reageren. Marye, aankomende donderdag lukt niet om te gaan zwemmen. De vloer van de woonkamer moet nog schoongemaakt worden en mijn tante komt mij daarbij helpen. Kan dan moeilijk zeggen; tante, doe je best, ik ga zwemmen. Nog even de agenda voor morgen: 13 januari - Setti: controle vk Voor de rest is het vrij stil op de agenda.
wij hebben van zwitsal de creme voor op t wangetje bodylotion wasgel shampoo verder geen olie ofzo dat vind ik zo vet. misschien hebben we t tegen die tijd wel nodig maar dat zien we dan wel
Vandaag ff De Blije Doos bij Prenatal opgehaald. Heel leuk pakket. Er zitten oa ook 3 zakjes Nutrilonpoeder in. Dus handig voor als de borstvoeding niet op gang zou komen. Heb je in ieder geval wat in huis. En nog 16 Pampers New born nr. 1 luiers.
Stroopie: fijn hoor vrijdag verhuizen! Jammer dat je niet kan zwemmen.Ik kan de 3 weken daarna niet omdat ik dan zwangerschapscursus heb. Dus vermoed dat afgelopen keer mijn laatste keer was. Jongmam: fijn dat alles goed is! Joepie: Wat een verhaal hè! Ik ga het toch maar even volgen ben benieuwd waar die man is gebleven. Veel plezier op de pufclub!!! Lynette: Wat vervelend van die niertjes. Gelukkig is het wel goed te behandelen, maar liever heb je dit natuurlijk niet. Sterkte! Funnyme: Wat een verhaal. Bijzonder dat je er pas zo laat achter komt dat je zwanger bent! Dan heb je maar kort de tijd om nog aan het idee te wennen... Bh's:Moet je echt voedingsbh's hebben? Ik vind die dingen echt vreselijk. Heb er 1 van Marlies Dekkers, maar vind bh's zonder beugel zo'n hel! Weet dat je ontstekingen kan krijgen van een beugel, maar ik gok het er liever op. Of kan dat echt niet? Bed op klossen: Dat gaat hier niet gebeuren. We hebben een waterbed dus dan is het niet eens mogelijk en daar kan ik ook geen matras op leggen. Nu zou ik een bed kunnen huren via de kraamzorg, maar ik wil gewoon in mijn eigen bed liggen hoor en niet zo'n bed in de woonkamer. Ben benieuwd wat ze er van zeggen. Maandag komen ze langs voor de intake
Hmm volgens mij waren die zakjes voor wanneer ze een aantal maanden zijn..en niet gelijk voor het begin. Als het goed is krijg je nergens voeding voor het begin, omdat ze dat niet gratis in die dozen enzo mogen doen (heb ik eens gehoord haha)
Oeps o ja is ook zo. Hahaha. Niet goed gelezen. Ach ja zwangerschapsdementie. O vandaag vertelde nog een collega dat ze zwanger is. Vrijdag 13 weken. Vruchtbare afdeling. 8)
Wij zetten ons bed ook niet op klossen en kratjes zag mn vriend ook niet zitten...dus bij ons wordt het gewoon een matrasje er boven op als ze me moeten verzorgen in bed en als ze klaar zijn daarmee mag het matrasje er mooi weer af haha. Ben ook wel benieuwd wat ze bij jou dr van gaan zeggen marije. Die voedingsbh..ik weet 't niet.. nja, zal d'r maar een keer een goedkope aanschaffen. Ga echt gen 40 euro betalen voor zo'n ding als ik wellicht niet eens bv ga geven. Ik ben echt nog altijd veel meer voor niet geven als wel, en ik weet dat met zo'n instelling het vaak nog veel meer tegenvalt als dat het waarschijnlijk al doet, maar ik kan m'n houding er niet over veranderen. Ik wil het echt wel proberen, maar nja..ik zie het gewoon nog niet echt zitten... gedoe... hihi.
Ik heb mijn voedingsbeha's bij de HEMA weg. Zijn daar helemaal niet zo duur. Weet alleen niet tot welke maat ze ze hebben. Kosten zo rond de 12 euro dacht ik. Ah gevonden. HEMA - dames - mama basics - voedingsbeha
dat klinkt al beter ja, 12 euro! Hihi, ik heb mijn bh bij de hema weg... is dat gewoon jullie taaltje of is dat krom getypt?
Dat heet Drents. 8) Ipv vandaan gebruiken we vaak het woord weg. Net zoals als iemand zeg ik ben vol (van het eten) zeggen wij: 'ik ben zat'. En dan kunnen we er natuurlijk ook dronken mee bedoelen.
Oke dan! hahaha. Zoals jullie het dan als het goed is raar vinden als ik zeg dat "ik afgewerkt ben" ? hihi. Typte dat laatst en een meisje lag helemaal in een deuk omdat ze daarbij aan iets heel anders moest denken dan gewoon werk...
Als je zoiets bij ons zou zeggen denken wij er idd heel iets anders bij. Viespeuk. 8) Laatst moesten we om een collega lachen. Zij komt uit Litouwen en zegt dingen soms iets verkeerd. Iemand vroeg of ze koffie wou. Zegt ze: 'Ja graag. Zwart extra hard.' Wij lachen. Ze bedoelde extra sterk.
hahaha, leuk die uitspraken. zo ben ik geboren in Groningen en woon nu in Brabant.. Ook ik ben vaak vreemd aangekeken als ik riep dat ik: - zat was (van het eten) - van bed af zou komen (uit bed zou komen) - aan iemand vroeg, "waar kom je weg" ? Maar ook in Groningen kijken ze me vreemd aan als ik zeg: - Dat ik zojuist ben aangereden (dat ik zojuist ben weggereden) - Ik afgewerkt ben (klaar ben met werken) Grappig. Nederland is zoooo klein maar soms zooo anders..
Geslacht kindjes Maart 2010 Mama's Bekijk bijlage 43179 01 maart - Chantal84 - 1e kindje - ZB - BV - jongen 01 maart - Kiezelsteentje - 1e kindje - ZB - BV/FV - meisje 01 maart - Setti - 1e kindje - TB - BV - meisje 02 maart - Channes - 1e kindje - TB - FV - geheim 04 maart - Lara85 - 1e kindje - ZB - BV - meisje 04 maart - Vriendlief - 1e kindje - TB - BV - jongen 06 maart - Moons - 4e kindje - TB - BV - jongen 07 maart - MariaO - 4e kindje - ZB - FV - meisje 08 maart - Sherly182 - 30 jaar - ZB - BV/FV - meisje 08 maart - Naatje80 - 2e kindje - ZB - BV - meisje 10 maart - Germini - 1e kindje - ZB/TB - BV - jongen 10 maart - Johannal - 1e kindje - TB - BV - jongen 10 maart - Joepie01 - 2e kindje - ZB/TB - BV/FV - jongen 10 maart - Punieka - - ZB/TB - BV/FV - jongen 11 maart - Anoniempjuh - 1e kindje - ZB - FV - meisje 12 maart - Kleintje88 - 21 jaar - 1e kindje - ZB - FV - op verzoek weggehaald wegens meelezers 13 maart - Nijnja - 2e kindje - TB - BV - jongen 13 maart - Wennepen - 1e kindje - ZB - FV - geheim 16 maart - Marye1986 - 1e + 2e kindje - ZB - BV - jongen en meisje 16 maart - Darcy - 2e kindje - ZB - BV - meisje 16 maart - Floor20 - 2e kindje - TB - FV - jongen 16 maart - Minke1979 - 3 + 4e kindje - ZB - BV - jongen en meisje 17 maart - Alies05 - 2e kindje - ZB - BV - meisje 19 maart - Kussiexx - 1e kindje - ZB - BV - geheim 21 maart - Boba80 - 1e + 2e kindje - ZB - BV - 2 jongens 21 maart - Lisetje809 - 1e kindje - ZH - FV - jongen 22 maart - Lynette84 - 1e kindje - ZB - BV - jongen 23 maart - Boomer2009 - 1e kindje - ZB - BV - meisje 23 maart - FunnyMe - 3e kindje - ZB - BV - jongen 23 maart - Lindavnr - 1e + 2e kindje - ZB - BV/FV - 2 jongens 25 maart - Linda - 1e + 2e kindje - ZB - BV - jongen en meisje 26 maart - Bink1976 - 2e kindje - ZB - BV - jongen 26 maart - Shezze - 2e kindje - ZB - BV - jongen 26 maart - Stroopie - 2e kindje - TB - BV - verrassing 28 maart - Zoe1976 - 1e kindje - ZB - BV - jongen 28 maart - Gwenolyn - 1e kindje - TB - BV - geheim 30 maart - Dianne - 2e kindje - TB - FV - jongen 31 maart - Eliesah - 1e kindje - TB - BV - meisje 31 maart - Franny - 1e kindje - ZH - BV - verrassing Er zijn 39 maart-2010-mama's! 1 mama op verzoek geslacht van lijst laten halen wegens meelezers. 14 mama's krijgen een meisje 21 mama's krijgen een jongen 2 mama's weten wat ze krijgen maar houden het geheim 4 mama's willen niet weten wat ze krijgen Totaal aantal jongens 23 Totaal aantal meisjes 14 Ik (Alies05) houd de lijst bij. Wijzigingen/toevoegingen kun je me in een PB sturen. Lisetje809, Gwenolyn en Chantal84 jullie gegevens zijn toegevoegd/gewijzigd. Als er nog meer dames wijzigingen hebben of toegevoegd willen worden, stuur me dan ff een PB.
@ alies, thanks voor t plaatsen maar t is lisetje20 zo over half uurtje weer op naar de pufclub, vandaag gaan we het hebben over klachten en kwaaltjes en wat kun je eraan doen.. nou ben benieuwd hier verder alles goed, weer lekker dagje gewerkt vandaag en al 2 dagen geen last meer gehad van krampen in mn buik.. gelukkig. kleine ligt er nu wel apart bij trouwens.. rechtse kan van mn buik (bovenop) is een hele bult en links zit er bijna niks haha denk dat ie omhoog ligt met zn billen ofzo.. geloof ook dat ie net de hik had, als dat kan tenminste.. mn buik is wel 10 min lang heel regelmatig heen en weer gegaan, leek echt precies de hik haha kietelde echt ongelooflijk onder mn ribben maar t is weer over.. wens jullie allemaal nog een fijne avond meiden!
Jongmam, fijn dat de controle bij de vk helemaal goed was. Stroopie, Veel succes met de verhuizing. Chantal, Volgens mij heb je wel genoeg kleertjes hoor. Mocht je te kort komen kun je altijd nog bij gaan halen. Marye, Fijn dat je kindjes zo goed groeien zeg! En nog steeds aan het draaien. Hopelijk blijven ze nu met hun hoofdjes naar beneden liggen. Funnyme, Jouw kindjes groeien ook goed zeg! Lynette, Jeetje dat is schrikken zeg van de niertjes. Hopelijk valt het allemaal mee en is het goed te behandelen. Dikke knuffel voor jou! Ik heb vannacht echt zo beroerd geslapen! Ik had een nachtmerrie en werd helemaal gestressd wakker (ging echt nergens over, beetje sience fiction achtig) Toen wilde ik bij mijn mannetje gaan liggen, maar die was er natuurlijk niet. Ik was even in paniek en heb hem gebeld. Hij schrok daar weer van natuurlijk, maar kon me wel even gerust stellen haha. Daarna wilde ik gaan slapen, maar ik heb zo'n pijn in mijn schouder (slijmbeursontsteking) dat ik daar niet van kon slapen. Ik heb de zuster maar gebeld en die kwam een paracetamol brengen. Helaas helpt dat niet echt tegen de pijn. Ik heb dus heel lang wakker gelegen vannacht. Vanmorgen langs de gyn geweest. Weer een inwendige echo gehad om te kijken naar de baarmoederhals en de ontsluiting. De bmh was vorige week 1.5 en nu 1.3/1.4 dus een teken dat het minimaal veranderd is. De ontsluiting was nog wel 1cm maar er stond minder druk op, dus echt helemaal goed!!!! De arts zat te twijfelen of ik naar huis mocht of toch nog moest blijven. Hij vroeg aan mij wat ik wilde. Ik zei dat ik graag naar huis wilde natuurlijk, maar niet wist of dit een verstandige beslissing zou zijn. Hij wilde zelf graag het zekere voor het onzekere nemen en me toch nog een week in het ziekenhuis te laten liggen. Ik krijg hier meer rust dan thuis en volgende week ben ik dan 32 weken dus dat is dan weer iets verder. Wat zijn we opgelucht zeg!! Ik hoop natuurlijk dat de groeiecho van vanmiddag ook helemaal goed is. Ik mag trouwens nu toch voorzichtig uit bed, 2x 15 minuten, maar moet wel naar mijn lichaam luisteren. Als het niet gaat dan moet ik weer terug in bed. Eind van de middag heb ik nog een groeiecho gehad. Heb buikje liep een week achter met de groei, maar dit was niet erg. De rest zag er allemaal prima uit dus echt super fijn. Het was echt heel erg fijn om vandaag dit positieve bericht te krijgen, geeft ons weer kracht om een weekje door te zetten! Vanmiddag stond de vk van de praktijk waar ik zat in de kamer. Ondanks ik daar nu niet meer onder controle sta komen ze wel langs. Echt super lief van hun! Gisterenavond werd ik trouwens gebeld door de kraamzorg voor een intake. Alleen werd ik gebeld om 20.40! Vond ik wel een gekke tijd. Volgende week dinsdag komt ze in het ziekenhuis langs (als ik hier nog lig) Ik ben benieuwd wat ze allemaal te vertellen heeft ivm onze situatie.
Bedoel je een tepelhoedje? Die hoef je nog niet te halen, heb je maar soms nodig, inderdaad, als de baby moeite heeft met "happen". De kraamverzorgster geeft het wel aan als het nodig is. Dan moet je er dus wel iemand op uit kunnen sturen om ze te halen. Leuk klusje voor je moeder? Voedingsbh's: ik ben erg tevreden over die van de hema. Ze zijn niet erg charmant, maar gewoon simpel zwart en vrij discreet voor als je later in het openbaar wilt voeden omdat er een stukje stof blijft zitten.
Wennepen: wat fijn dat het allemaal goed gaat! Wel verstandig om nog even ik het ziekenhuis te blijven, daar is het waarschijnlijk toch makkelijker om rust te houden. veel plezier met je kwartiertjes uit bed! Ik hoop dat dat nu beter gaat dan vorige week!
Wennepen: rustig aan meid! Wel goed dat het maar minimaal is veranderd.... Hier even gauw een buikfoto 31,5 week