Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Een appenzeller is ook familie van de berner. Hij is alleen wat kleiner, kortharig en heeft een krulstaart. En een groot nadeel is dat ze blafferig en heel erg wantrouwend naar vreemden zijn.
    De kleinste is de entlebucher, dan de appenzeller, dan de berner en dan de grote zwitserse sennenhond.

Op de foto kijkt hij niet naar achteren, maar de flits komt in zijn oog. Hij is eigenlijk heel stiekem het dekentje aan het pakken en had niet door dat ik een foto ging maken. :)

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    haha ja ik wist dat het familie is, vandaar dat ik zei dat hij uiteraard ook iets weg heeft van mijn hond ;)

Oh haha ja dat lijkt idd net door die flits. Mijn hond zou dat dus wel zo doen :p hahah.

Trouwens die andere foto's zag ik net; die zijn echt super leuk ook!! :D

@ hier: fysio gehad!
    Gelukkig valt het mee. Mijn pijn niet, maar wel mijn verdere mobiliteit. Ze zei dat ze verwacht dat ik heel snel ga herstellen na de bevalling qua bekken, omdat ik alles nog goed bewegen kan.
    De pijn in mn banden is gewoon door het hele snelle groeien en dat al het gewicht wat ik aan kom, bij mijn buik eraan komt (waar ik nog altijd blij mee ben :))
    Maar heb enkele oefeningen gedaan en meegekregen en volgende week moet ik weer terug voor een behandeling om alles een beetje los te maken aangezien ik ook wat klachten heb in mijn rug en nek.
    Verder gaf ze aan dat ze niet echt een advies geeft over wel/niet werken, maar dat ik gewoon zelf moet kijken hoe het gaat en dat ik een goede balans moet zoeken daartussen.
    haha, kon ik zelf ook wel bedenken maar goed :p
    Ik kijk gewoon de komende dagen hoe het gaat en dan zie ik wel wat ik volgende week ga werken.
    Mijn baas verwacht in ieder geval dat ik a.s. donderdag een gesprek met de arbo arts heb en vanuit daar kijken we dan wel weer verder. Maar denk dat ik dan gewoon er op gooi dat ik wil stoppen met werken ivm de klachten en het rusten voor mn kindjes :)

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ohja, lijstje voor de vluchttas wat ik vanuit de kraamzorg kreeg :) :

Zorgplannen van de kraamzorg (2x)
    Toiletartikelen
    Oud shirt of kort nachthemd voor tijdens de bevalling
    Kleding voor mezelf (ondergoed enz.)
    Sokken
    Ochtendjas en pantoffels
    Bh
    Maxi cosi’s
    Hydrofiele luiers
    Rompertjes/luiers/kleertjes/sokjes/jasjes/mutsjes
    Verzekeringspasje of papieren
    Mobiele telefoon
    Telefoonnummer van de bevallingenlijn ivm inlichten kraamhulp.

4. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    leuke foto`s alies mooi meisje trouwens met die krulletjes die van mij had tot haar eerste verjaardag haast geen haar ze is lang baby geweest. ze is nu 2 en heeft een kleine bob. begint nu wat te groeien.

lindavr: zou ook tegen de arboarts zeggen dat het gewoon te zwaar wordt voor je en dan die klachten allemaal er nog bij. meestal nemen de arbo artsen het voor je op. MOET WEL IN JOUW GEVAL JE DRAAGT WEL 2 KINDJES HOOR!!!

heb vandaag even gebelt met salarisadm. ze zeiden dat ze het 4 jan al hadden overgemaakt maar heb niks ontvangen toen heeft ze gebelt met de man van financien en die zei dat het nog open stond was een foutje. NOU SORRY HOOR daar kan ik niet tegen. maar helaas staat er nog niks op. weet iemand hoe lang dat duurt bij de rabobank?

5. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Joepie: Als ze het vandaag nog overmaken, dan zou je het vandaag ook moeten ontvangen.

Lindavnr: Succes bij de bedrijfsarts donderdag. Mijn ervaring met die artsen is dat ze het wel voor je opnemen. En je ws een advies voor stoppen met werken mee krijgt wanneer je dat aangeeft. ben benieuwd...

Alies: Leuke foto's!

6. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Alisha had bij haar geboorte al aardig lang haar. Toen ze een week of 3 oud was kon ik al een knipje in haar haar doen. :) Menig moeder was daar jaloers op. :D Sommige dachten dat ze dus ook al wat ouder was omdat ze al zoveel haar had.
    De krulletjes die ze toen had zijn helemaal verdwenen. Ze had toen redelijk donker haar maar is nu heel blond. :) Wie weet wordt het weer donkerder als ze ouder wordt.

7. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    hey ladies,

Hiero echt doodop. Slechte nacht gehad en de wekker ging om kwart voor 7. Net wel op de bank gelegen, maar ik kan niet meer overdag slapen sinds ik zwanger ben lijkt wel.

Gisterenavond weer eens gezwommen sinds 4 weken. Was echt superzwaar! Armen waren gelijk moe en ik krijg halverwege trekken in mijn buik en ook de bekken begonnen te zeuren. Maar ik heb het toch nog 3 kwartier volgehouden. Maar misschien daarom dat ik me vandaag extra gaar voel. Drama.

Sorry dat ik verder niet reageer op iedereen, lees morgen wel weer alles goed door, heb een goede lange nacht nodig.

Oja, gisteren nog een voedingsbh gekocht, maar wel bij de H&M, want bij de Hunkemoller verkochten ze geen voedingsbh's ! :$ Echt belachelijk.

Welterusten alvast dames.

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Chantal84: nee wij gaan 11 februari (als we dat gaan halen ;) ) mijn vriend is chauffeur en had voor 11 februari gevraagd om in ieder geval in de avond thuis te zijn! Nu is hij toevallig vandaag vrij en hadden we eigenlijk vandaag wel gekund maar ja toen ik tot dat besef kwam en wilde bellen of we misschien toch vanavond kunnen was Patricia van de praktijk al weg.....
    En om daarvoor de spoedlijn te bellen of zomaar binnen te lopen bij de voorlichting?? Nee lijkt me ook niet zo slim ;)

@ Alies: ahhhh wat een lieve foto :)

9. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    pagina 642 helemaal onderin staan nog 5 linkjes naar foto's van mijn dochtertje met de honden. :)

10. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ alies: haha dat was bij mij als baby hetzelfde.
    Had vroeger al heel snel veel haar, pikzwart.
    Vervolgens is dat na een tijdje overgegaan naar lichtblond!
    Enige wat niet mee ging waren mn wenkbrauwen; die bleven gewoon donker.
    Vervolgens ben ik blond gebleven tot een jaar of 17, toen kreeg ik ook vaak de vraag of ik mijn wenkbrauwen verfde ofzo.
    Rond een jaar of 18 is mijn haar weer langzaamaan donkerder gaan worden en nu zit ik op donkerblond als eigen kleur :p
    Tot zover mijn haar-verhaal ;) hahah.

@ Marye: is nog niet zeker hoor dat ik nu donderdag moet... mn baas dacht dat omdat dan het spreekuur ofzo is.

@ Etos doos: haha grappig; net etos dozen uitgepakt, zit er in de ene nog een slabbetje in met 'kerstbengel' (lekker handig, tis januari ;)) en in de ander zat die niet meer in, maar een badthermometer. Handig, want die stond nog op het uitzetlijstje! ;)
    En ook wel heel handig; zitten in beide pakketten 2 borstcompressen in! :) dus die heb ik ook alvast in huis voor wanneer de nood hoog is! ;)

11. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nog even een vraagje: ik heb al langere tijd van jeuk aan mijn buik (en dan echt enorme jeuk) ik ben gestopt met smeren omdat ik dacht dat het daar aan lag maar de jeuk bleef...
    Nu heb ik sinds enkele dagen ook veel jeuk aan mijn benen en armen... Het is zeg maar niet zo'n jeuk waarbij je even krabt en het is weer weg nee het blijft vaak langer en het voelt als een soort van tintelende jeuk van binnen uit, tja ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven aangezien ik het voorheen nooit had behalve "normale jeuk"

Voor iemand herkenbaar?

12. Minke1979

Minke1979 Actief lid

8 sep 2009
    326
    0
    0
    Noord-Holland
    die extreme jeuk??

Mijn vriendin is ook 31 weken zwanger en die moest van haar VK bloed laten prikken ivm extreme jeuk en dat kon wijzen op lever problemen. Het was niet urgent ofzo maar moest wel gecheckt worden. Misschien handig om jou VK even te bellen?

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Maar bij lever problemen (ik weet dat je daar idd jeuk van kan krijgen ook als je niet zwanger bent) dan veranderd je kleur toch ook vaak in wat gelig dacht ik?
    Ik moet maandag naar de Verloskundige en Dinsdag naar de Gynaceoloog, als ik tot maandag wacht dan is dat toch geen probleem?

Denk niet dat het iets heel ernstigs is (hoop het niet in ieder geval!) maar het is zwaaarrrrr irritant!

14. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Kleintje:

Jeuk
    Tijdens de zwangerschap kunnen verschillende soorten jeuk ontstaan. Vaak is er alleen jeuk op de buik, soms is de jeuk op het hele lichaam aanwezig. Deze jeuk kan worden veroorzaakt door een lichte stuwing van de lever onder invloed van hormonen. Hierdoor komen bepaalde galstoffen in het bloed terecht, waardoor de jeuk veroorzaakt wordt. Het gebruik van mentholpoeder kan de jeuk verzachten. Een andere vorm van jeuk wordt veroorzaakt door talrijke pukkeltjes. Deze vorm van uitslag komt meestal in de laatste maanden voor.

15. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    alies, wat een schatje van een dochter!! Je hond waakt echt over haar zo te zien hahaha echt schattig!!

lindavnr, heel goed van je dat je naar je lichaam geluisterd hebt! (en een beetje naar ons;):D) Ik zou ook gewoon thuis blijven tot je naar de bedrijfsarts geweest ben en van daaruit verder kijken.

Vanmorgen bloed wezen prikken, hb en glucose. Ben benieuwd naar de uitslag. Met name omdat ik zo moe ben laatste tijd en megazwarte kringen onder mijn ogen heb en af en toe dizzy ben. Ook omdat ik veel vruchtwater heb volgens de vk. Moet er volgende week vrijdag weer naar toe. Als er iets niet goed is zal ik wel eerder gebeld worden toch?? Of zullen ze wachten tot het consult?

Vandaag ook kraampakket ontvangen!! Pffffffffff..........wordt er neit echt blij van;) Moet wel een grote onderbroek zijn voor die surfplanken!! zat wel een leuk badjasje bij (wel in de maat 80/92:$) en een knuffeltje.

16. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Linda: Gefeliciteerd met je 30 weken. Ik vind dit een "magisch" getal. Voor mijn gevoel gaat het aftellen dan echt beginnen.

@ Lindavnr: Go girl!!!!!!!! Ben trots op je!!! Eeehhh, kijken wat je volgende week gaat doen? Naar de bedrijfsarts, en tot na je zwangerschapsverlof thuis blijven...................

@ Eliesah: Vervelend dat je zo slecht geslapen hebt. Hopelijk gaat het vanacht beter.

@ Vriendlief: Heb je er al aan gedacht om ballonnen in je kinderwagen, box etc te leggen voor je katten?
    Dit schijnt te helpen.

@ Alies05: Leuke foto's van honden met je dochter:). Vooral degene dat ze beiden liggen te slapen.

@ Wennen aan honden: Als ik de baby met maxi cosi op de grond zou zetten, overleeft ons kind dit niet. Dan liggen er meteen 2 honden opschoot.
    We zien nog wel hoe dit gaat lopen.
    Voor onze reu heb ik de bench al beneden neer gezet (voor de kraamtijd). Hij is heel druk, en weet dan niet meer hoe hij zich met gedragen als er veel mensen over de vloer komen. De bench staat zo dat hij de woonkamer kan overzien, en in de box kan kijken.
    Hij vind het heerlijk en ligt er continu in te slapen.

Hier sinds kort ook maar aan de zwangerschapsonderbroeken gegaan. Wat een tenten........., maar ze ondersteunen mijn buik wel. Ik kan nu veel meer mijn buik ontspannen.

17. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Alies; wat een leuke foto's zeg en wat een mooi meisje hebben jullie. Ze zal nu al weer helemaal anders eruit zien hihi..

Ik ga zo heerlijk zwemmen en hopelijk kan ik dan vannacht weer goed slapen. Vreet zo aan je he als je een paar nachten slecht slaapt. Als je dan niet meer hoeft te werken kan je overdag nog even liggen maar helaas nog 4 weekjes werken.
    Ow ben echt aan het aftellen.. Haha!

Ik heb soms ook enorme jeuk aan m'n buik; maar dat is gelukkig maar even en niet al te vaak.

18. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @lindavnr: nu eerst maar eens lekker uitrusten he! het lukt mij elke dag beter om rustiger aan te doen.

waarom moet je hydrofiel luiers meenemen eigenlijk in je tas? nouja ik heb het braaf op mijn lijstje gezet. door jullie verhalen over vluchttassen heb ik de verzorgingstas vanochtend gevuld met de spulletjes voor de beebs, hihi, de kleertjes, sokjes etc.

volgens mij groeien de kleintjes nog steeds goed want aan de buitenzijde kan ik nu goed voelen hoe ze liggen, echt leuk, vooral in bed voel ik de voetjes echt goed. Als ik sta kan ik de kontjes voelen. volgens mij had de kleine boy gister de hik want het was zo'n ritmisch gevoel, als een soort hartslag.

nou hier een rustige avond en morgen.....................
    haalt mijn man de ledikantjes op bij de prental, kan ik eindelijk de bedjes opmaken :):)

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Haha, geen idee waarom die mee moeten... het stond op het lijstje :);)

20. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    heyyy meiden

vriendlief had je me bericht gelezen??????????????????????jij zei dat je kindje in een stuit lag en dat ze nu dringend moet worden gedraaid????want bij mij zeiden ze daar niks over en dat het wel tot het einde kon draaien....

fijn dat alle vk bezoeken weer goed waren!!

hier alles goed, alleen weer veel te veel gedaan, ben echt de hele dag ebzig geweest, tot net pfffff.gelukkig nu weekend.nog 2 weekejs halve dagen en dan verlof, joehoeeeee

xxxx

Deel Deze Pagina