Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    anoniempje mijn twins zijn begin vorige week voor het laatst gedraaid dus ik denk dat bij jou de kleine nog wel kan draaien toch?

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    aaachh wat zijn mn collega's ook lief! :D
    Krijg net een sms van een collega dat ze het goed vindt dat ik me ziekgemeld heb..en dat mn diensten voor de komende 10 dagen geregeld zijn!!
    hihi even gevraagd of dat op initiatief van mn baas was maar dat wist ze niet, maar goed, hij weet er uiteraard wel van want mn collega's zouden dat niet kunnen/mogen regelen zonder overleg met hem :)
    Wel fijn dus!! Weer een last van mn schouders :D

3. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    #12863 Johannal, 14 jan 2010
    Laatst bewerkt: 14 jan 2010
    Hallo,

Even een ego bericht.... voelen jullie je soms ook zo ontzettend onbegrepen???
    Ik wel en dat dan nota bene van mijn eigen familie!!! Wij zijn momenteel met mijn familie op wintersport en tja..... ik heb eigenlijk een overdosis aan familie gehad de afgelopen dagen en wordt er echt een beetje moedeloos/verdrietig van.
    Normaal wonen wij best ver bij ze uit de buurt en nu dus meteen hele week samen is dus toch te heftig.
    Wat ik heel jammer vind is dat ik hoogzwanger ben maar het maar nauwelijks om mijn a.s. bevalling lijkt te gaan. Er wordt nauwelijks over gepraat (mijn familie is er een van het type niet flauw doen en gewoon de schouders eronder) dus het feit dat juist ik moe ben; terwijl ik de hele dag niks doe en zij kilometers skiën! snappen ze niet echt. Mijn moeder heeft me aangestoken met een enorme verkoudheid maar als wij (ik en man) wat voorzichtiger willen doen met hygiëne (niet met je eigen gebruikte lepel opscheppen enz) dan stellen wij ons aan. Dat ik bij de après ski naar huis ga omdat ik nauwelijks lucht krijg (we zitten hier hoger, ik heb al minder longinhoud, ik ben mega verkouden EN er mag hier nog overal gerookt worden in kroegen) vinden ze ongezellig; "ach blijf toch nog effe joh tis maar een half uurtje". En nu!!!!!!..... nu zijn ze rodelen (op een natuurbaan een avond afdaling Superleuk! echt waar maar ik wil/mag en kan niet rodelen (oh zegt zus meteen; "das wel handig want dan passen we in 2 auto's"! niks jammer of zo) en dus zou ik gedoemd zijn om onderaan de gondel te blijven wachten (er is daar niks geen cafeetje of zo -is een heel klein bergje/skigebiedje- ) in de kou! zonder stoel of wat dan ook. Om vervolgens weer met hun 2 uur!!! later terug naar huis te rijden! dit was voor mij een soort van DE DRUPPEL ook omdat ze niet eens de moeite nemen om te vragen hoe het gaat terwijl ik nauwelijks lucht krijg en niet alleen om die verkoudheid maar überhaupt hoe het gaat met mijn zwangerschap.... Of ik wel een beetje kan slapen met die buik? Of ik niet gek wordt van dat maagzuur de hele tijd? Of ik niet wat extra sla/groenten zou willen ipv de zoveelste schnitzel? omdat groenten nu misschien wel extra goed zouden kunnen zijn!!!!! NIKS NOPPES NADA.
    Dus ik lig overstuur in bed en mijn mannetje probeert me te troosten enz komen mijn ouders 2 minuten voordat ze moeten gaan toch maar even kijken of we al bijna klaar zijn.
    "Ach ga toch mee zegt mijn vader dat is goed voor je dan ben je er ook eens even uit! dan ga je toch in de auto zitten en zet je toch de verwarming aan" Ik nog harder huilen omdat ze er dus echt heluhmaal! niets van begrijpen zegt mijn moeder: "Nou doe nou niet zo overspannen....... ben een beetje flink.....

Ik heb dr niet uit laten praten....... of vinden jullie dat gek? Later kwam ze voor die ene opmerking wel even sorry zeggen om meteen daarna nog eens te zeggen dat ik echt een beetje flinker moet zijn omdat we nou eenmaal met zijn alle zijn enz.... en we ons allemaal aan moeten passen enz....

Nu lig ik dus alleen in bed en is mijn mannetje toch maar mee gegaan om 'gezellig' mee te doen met iedereen.... maar ik (en ik weet zeker hij ook) ben oooooh zo blij dat we over twee dagen weer lekker rustig thuis zijn. 110 km bij mijn familie vandaan....

Nog zo wat... In het kader van 'bezuinigingen' rijden wij dus met mijn ouders mee (zus1 heeft een gezin, zus2 een leasebak dus wij mochten met mijn ouders mee) Maar mijn ouders hebben een nieuwe auto; (duur, luxe en waanzinnig als je met zijn tweeën bent) fijn zou je denken maar deze nieuwe auto heeft nog minder ruimte op de achterbank dan een touringcar van het goedkoopste soort waardoor we (ik met buik en lange grote man) dus nauwelijks -been-ruimte hebben en verplicht in een houding kaarsrecht moeten zitten en.... ik zat (niet gelogen) op de heenweg in mijn onderbroek!!!!! omdat mijn ouders de verwarming zo heet stookte!!! "Ja wij hebben de auto altijd op deze stand staan"!!! en bij de pauzes niet even rustig wandelen om het bloed weer te laten stromen door mijn benen met enkels die zo dik waren als mijn bovenbenen... nee "Opschieten anders is de rest er straks eerder dan wij"!!!

Soms denk ik dat ik van de melkboer ben.... Mijn moeder is toch echt ook 3 x zwanger geweest maar heeft alles verdrongen of zo denk ik.

Echt ik ben helemaal niet zo van het klagerige type en eigenlijk heb ik een hele fijne zwangerschap nauwelijks klachten op wat onhandigheidjes na... maar ik wordt hier zo verdrietig van........

Oh ja en; "hormonen? die zitten tussen je oren"

Zo kan ik nog wel even doorgaan.......

Ze zijn heus wel lief hoor maar tja........ nu even niet zeg maar....

Aanvuling: krijg net wel een lief smsje van mijn moeder; of het weer een beetje gaat met een dikke kus.....

En mijn mannetje stuurt dat het eigenlijk toch wel weer echt heel leuk is (gelukkig maar want hij was echt een beetje mee gegaan om gezeik te voorkomen en had veel liever bij mij willen blijven)

4. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Iedereen bedankt voor de complimentjes voor de foto's. :)

Ja ze ziet er nu totaal anders uit. Heel blond haar en helemaal stijl. Geen krulletje er meer in. Ze is in oktober al weer 4 geworden. :) Dus zal weer wennen worden straks met een baby. Allemaal weer zo klein en fijn.

5. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    ow ik begrijp je verhaal heel goed hoor kan wel janken vind het echt onbegrip loos. geen woorden voor.

denk maar gewoon aan jezelf meid je weet zelf wel beter, is makkelijker gezegd dan gedaan dat weet ik.

6. joepie01

joepie01 Bekend lid

7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    heb ook een beetje een baal dag vandaag. mijn vriendin is getrouwd met mijn neef en daar gaan we veel mee om.
    ze hebben een dochter net zo oud als die van mij. ze hebben er lang overgedaan om een tweede te krijgen was ze eindelijk zwanger na een lading clomid, kreeg ze vandaag te horen dat het hartje niet meer klopte ze was ongeveer 8 weken zwanger
    ik vind het zo sneu voor haar had het haar zo gegund. en ik voel me schuldig dat ik zo snel zwanger was.

het leven is soms oneerlijk verdeeld. heb een beetje last van mijn hormonen sorry hoor.

7. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Johannal ik kan je verhaal heel goed begrijpen. Sommige mensen denken nu eenmaal zo simpel. Of zijn vergeten hoe het vroeger bij hun zelf ging.
    Bij sommige mensen kun je toch praten als brugman. Ze zullen het toch niet begrijpen.

Ik zou me precies hetzelfde voelen. Dat je kunt zeggen wat je wilt, maar dat het toch het ene oor in gaat en het andere weer uit. ;)

8. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Johannal: jeetje meis wat ontzettend begriploos van je familie/ouders.
    Echt... krijg even de kriebels ervan hoor als ik je verhaal zo lees..echt belachelijk hoe zij dr mee om gaan!!
    Gelukkig krijg je dan nog wel een lief smsje na dit hele verhaal, dat maakt het al ietsie minder erg, maar goed.. ze moeten jou niet behandelen als een of andere aansteller want dat is echt totaal niet zo en erg oneerlijk!!!
    Dikke knuffel voor je!

@ Joepie: hè wat klote zeg voor je vriendin en neef :(:(
    Je hoort het echt zooo veel te vaak hè, dat het fout gaat :(

@ hier: even een collega gebeld die mijn diensten geregeld had vanmiddag om te informeren of mn baas dit had aangegeven.
    en nou..ik geloof mn oren niet, maar hij heeft het toch echt aangegeven! Ze moest de hele volgende week (5 diensten inclusief een vol weekend) maar regelen dat ik niet hoefde te komen werken en hij had gezegd ook niet echt meer te verwachten dat ik nog client-begeleiding ga doen!
    Hij dacht dat ik misschien nog wat kantoortaakjes ofzo kon komen doen (waar ik ook zeker wel toe bereid ben, want dat kan ik inderdaad nog best en wil ik ook nog best wel.. 1 of 2 halve dagen ofzo per week; prima!), maar hij wilde daarvoor dan natuurlijk wel even het gesprek met de bedrijfarts afwachten wat dus waarschijnlijk donderdag is.
    Nou.. echt, ik zat even verbaasd te kijken zeg toen ik dit hoorde!
    Hij had blijkbaar ook wel verwacht dat ik het niet tot de 34 weken zou gaan halen! Nou, als ie mij dan ook gewoon die indruk gegeven had dat hij dat wel zag?!
    Nouja, hihi, al met al valt dit me dus echt 100% mee!
    Ik bel maandag even naar hem op om door te geven hoe het gaat en dan zal ie me wel vertellen hoe het geregeld is (wat ik nu al weet hihi).
    En dan ben ik wel benieuwd dus naar het gesprek met de arbo arts.

9. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Johanna: Wat vreselijk balen dat ze zo doen. Kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt. Hopelijk voel je je vandaag weer een stukje beter. Sterkte!

Joepie: Wat vreselijk balen dat het hartje niet meer klopt....:( Maar je moet je niet schuldig voelen, jij kan daar niets aan doen...Het is gewoon allemal vreselijk oneerlijk!
    Maar ja die stomme hormonen ook! Sterkte!

Lindavnr: Wat super fijn dat dat is geregeld.Kun je eens even goed uitrusten!

Hier: Pff houyd zoveel vocht vast, mijn handen en benen voelen loodzwaar aan en heb echt vreselijk hoofdpijn...Vanmiddag maar weer even terug mijn bedje in denk ik zo....

10. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hier Zaanstreek, dus typisch Zaanse woorden die erin sijpelen: "spaiker," "kaiken," "blaiven," "'k heb zoiets van..." en "moeje" (moet je)...

Toch leuk, al klinkt het niet elegant :p

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hahah zo wat een rust hier... heeft zp eruit gelegen ofzo? hahah

12. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Johanna; aahh heb het echt met je te doen. Gelukkig heb je internet daar en kan je van je afschrijven, dat lucht denk ik al een heel stuk op. Maar begrijp helemaal wat je bedoeld.
    Nou kop op nog maar 2 daagjes.. Knuffel van ons! :)

Lindavnr; joehoei, helemaal super zeg dat het nou zo geregeld is. Zo zie je maar dat je baas toch nog een beetje kan denken aan z'n personeel haha..

Marye; rust vanmiddag nog maar lekker uit. Hopelijk doet het je goed. Lijkt me indd niks zoveel vocht vast houden. Stertke meis.

JOepie; jeetje dat is ook geen leuk nieuws. Vorige week bij mij een vriendin ook, je voelt je dan zo raar omdat jij wel zwanger bent en alles goed gaat. Maar helaas kunnen we daar allemaal niks aan doen :(.

HIer; Gister weer heerlijk gezwommen, was wel wat zwaarder dan vorige week maar heb heerlijk kunnen slapen vannacht. Maar 1x wakker geweest en toen weer goed in kunnen slapen :). Schrik net door een smsje wakker om kwart voor 11, m'n vriend haha of ik nog steeds slaap. Hij had nog niks gehoord..
    Straks even naar de stad en vooral naar de hunkemoller.. Hihi!

13. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Tip van de asielmedewerkster ;):

Thuis- of beneden komen... eerst de hond uitgebreid begroeten... dan de maxi-cosi op de bank/schoot en de hond inderdaad aan de voetjes laten snuffelen...

Bij mijn eerste kind had mijn man een gedragen rompertje meegenomen naar huis en toen ik een paar dagen later thuiskwam, was het helemaal prima. Wél altijd blijven opletten met je hond, hoe lief ie ook is ;)

14. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Wat een lieve, leuke foto's, Alies!

15. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ik zei het toch: je kunt er je huis mee isoleren, met die dikke kraamverbanden :D

16. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ik zeg maar zo: erg irritant dit en erg fijn dat ze verder weg wonen, over een paar dagen ben je weer thuis. En nee. Raar ben je niet, hoor!

17. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Joepie, da's heel droevig nieuws :( Daar helpen je eigen hormonen ook niet bij... je schuldig voelen is geen goed idee, het is nu eenmaal zo en andersom zou jij ook blij zijn voor haar als het goed ging (ik denk dat zij ook nog steeds blij is voor jou?)

Sterkte voor haar gewenst...

18. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Nou en toen was dit mijn eerste 'vrije' dag, wat raar! Volgens mij went het weer snel :D

Gisteren naar de Veluwse Bron geweest, een dagje thermen. Meteen de tegoedbonnen van Viva opgebruikt, die kreeg ik voor deelname aan de rubriek Anybody.

Heerlijke thermen, hoor... heb het gehouden bij zwembad, stoombad en hamam/stilteruimtes. De sauna's zijn voor volgende keer, zonder dikke buik :)

Heb me nog wél gewaagd aan het buitenbad, een zoutbad, lekker drijven. Heb volgens mij alleen nog nooit zo hard gelopen in badjas en slippers toen ik weer buiten het bad stond, in de sneeuw :D KOUD!!

Nou, ga even een bakkie doen. Wens jullie een fijne dag!

Lindavnr en Marye, lekker uitrusten jullie!

19. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Johanna: Wat balen zeg dat er zo weinig begrip is :( Kan me voorstellen dat je het liefst zo snel mogelijk naar huis wilt en blij zal zijn als je familie weer een eindje van je verwijderd is....
    Sterkte, en hou het nog eventjes vol!

Joepie: Wat balen van je vriendin zeg :( Kan me voorstellen dat je je er rot over voelt!

Voor de mensen die ongeveer even ver zijn als mij:
    Voelde jullie de kleine ineens vanaf deze periode ook veeeellll minder bewegen... Ik weet dat ze nu minder ruimte krijgen om te bewegen maar 2 dagen terug was ze nog vrolijk door mijn buik de polonaise aan het doen dusdanig dat mijn buik alle kanten op beweegt en sinds gisteren voel ik haar ineens heel weinig...
    Af en toe maar een klein schopje,en dan moet ik goed opletten anders mis ik die schopjes zelfs nog, van gisterenavond tot vanmorgen zelfs helemaal niks (voorheen was ze in de nacht nog al eens aan het schoppen)
    Is dat verschil in bewegen dan ineens zo groot? Eerst een polonaise en daarna ineens vrij weinig?

20. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Oh en vandaag 32 weken :) (al gaat de gynaceoloog steeds van de zondag uit? maar verloskundige weer niet daar is het nu gewoon 32 weken bij)
    In ieder geval zou het nu in ons eigen ziekenhuis geboren mogen worden: Eerste mijlpaal is gehaald :)
    Maar voorlopig moet ze nog maar even lekker blijven zitten....

Deel Deze Pagina