Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Kleintje: Hmm ben nog niet zo ver als jij en heb er 2, dus ik kan je denk ik hierin weinig advies geven....

Wel een vraagje voor jou toevallig! :D
    Jij werkt toch op therapeutische basis? Wat houdt dan precies in?
    Zit je dan wel 100% in de ziektewet en werk je zeg maar vrijwillig?

2. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Kleintje: Het kan ook gewoon maar voor even zijn. Afgelopen week voelde ik de kleintjes 2 dagen echt maar heel weinig. En toen na 2 dagen herstelde het zich weer....

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik werkte therapeutisch, nu al 2 weken niet meer ;)

Maar idd ik was 100 % ziek gemeld zodat mijn werkgever wel een vervanger voor mij kon zoeken maar ik kwam dan 3 x in de week 3 uurtje vervangend werk doen (administratie, eten koken, mensen helpen met eten geven etc etc )

Heb net de Verloskundige even opgebeld omdat ik dat helemaal vergeten was nadat ik ontslagen ben uit het ziekenhuis (oopss!!) en meteen even verteld van die bewegingen, ze vond dat ik toch even de gynaceoloog ook moest bellen (aangezien ik daar ook nog onder controle ben) en dat het dan zou kunnen dat ze me voor de zekerheid voor een CTG naar het ziekenhuis willen hebben :S Nou goed ga maar even bellen dan.....

4. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Bedankt voor jullie medeleven meiden.... het is fijn om te merken dat ik niet overspannen ben of me aanstel.....

Vandaag zou mijn mannetje naar een andere piste gaan zodat ik mee kon om daar boven een beetje te kijken... de rest is dus lekker weg en wij zitten nu nog in het huisje een beetje te chillen :) we doen lekker rustig aan.

En morgen eindelijk naar huis heb wel een beetje heimwee iets wat ik eerder nooit heb gehad.

Moet wel zeggen (eerlijk is eerlijk) dat we gisteren na het rodelen met zijn allen over baby's hebben gepraat zelfs mijn vader en mijn schoonbroer deden mee (die zijn meestal niet zo spraakzaam en al helemaal niet over "vrouwendingen"!) en mijn vader liet een fotootje zien van een soort voerbakje/wiegje wat hij ergens had zien staan.... weet niet of jullie dat snappen maar ik vond het toch wel schattig van hem....

Het heeft dus toch wat geholpen die uitbarsting van me.....

Zo nu gaan we even chillen bij een rastaurantje en nog even van het zonnetje genieten en daarna fijn!!! inpakken om morgen naar huis te gaan heerlijk!!!!! naar ons eigen huisje mmmmmmmm

Bedankt voor jullie medeleven meiden en later ook reacties op jullie ervaringen maar dat in NL!

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    oke, dankje voor je antwoord! :)

En succes met bellen meis, hopelijk kan je gerust gesteld worden! Is het niet telefonisch, dan maar met een echo/ctg!

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Even gebeld en ik moet over een uur even voor een CTG, ik moest me niet teveel zorgen maken maar gewoon even voor de zekerheid om het te checken!
    Nu maar gauw even aankleden en hond uitlaten...

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    aah oke, fijn dat je zo snel kan langskomen meid!

8. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Kleintje; fijn dat je zo snel terecht kan. :)

Johanna; heeft die uitbarsting toch nog geholpen hihi.. Fijn hoor dat ze nu "normaal" doen. Goede reis terug morgen!

9. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Hey meiden,

zooo heb het vannacht 05.00 zien worden op de de wekker... Kon gewoon niet in slaap komen..

De avond begon al goed.
    Mijn vriend zou vroeg thuis zijn van het werk zodat we van te voren nog even rustig konden gaan eten e.d. Komt meneer pas om kwart voor 7 thuis! Eten zat er dus niet meer in.. Komen we aan bij de voorlichtingsavond staan we daar op de parkeerplaats vast in de sneeuw.. Vriendjelief sjagerijnig :p

Nadat de voorlichtingsavond afgelopen was met een andere papa in spe de auto uit de sneeuw geduwd met mij achter het stuur..

Daarna nog door naar de Mc. Donalds voor wat maagvulling (inmiddels is het 22.15). Tja toen snapte mijn lichaam er natuurlijk niks meer van en kon ik niet in slaap komen... Grrrrr..

Nu stik moet op de bank geploft..

10. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    chantal haha ja idd dan heb ik ze vast in huis. maar laten we daar maar niet op hopen!!!

alies wat had jouw dochtertje al vroeg een kop met haar zeg. leuk om te zien. ikzelf was zo blond dat je niet eens zag dat ik haar had. hihi

johannal ik zou echt gillend gek worden en ze allemaal te gelijk aanspreken of weggaan maar dat kan niet in jullie geval. ze kunnen toch ook wel een keer gezellig in t huisje blijven om een spelletje of iets dergelijks te doen?? ts helaas waar dat vaak iedereen zich er mee bemoeit alsof t niets is zwanger zijn. nou meid huil lekker uit geeft niets.

lindavnr fijn dat je baas aant bijtrekken is zeg wat een opluchting

kleintje ja dat heb ik ook ik voel haar ook veel minder al hoewel ze vanochtend erg bezig was maar ja ik lag dan ook tot 11 uur in bed hihi. maar soms voel ik haar maar een paar keer per dag. de vk heeft gezegd dat t niet erg is zolang ik haar maar voel. Fijn dat je vandaag zo snel terecht kon

11. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    volgens mij zijn de eerste striemen een feit geworden!!! hopen dat ik t verkeerd heb gezien en dat t gewoon vouwen zijn hihihihi

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Chantal: wat een rot avond zeg :( Geen wonder dat je dan niet kan slapen...

Ik ben net terug uit het ZH, ze wilde dat ik even langs kwam omdat onze kleine de vorige keer een dip had gehad met de hartslag en ze nu voor de zekerheid wilde controleren of dat dan nu niet weer was.... CTG zag er goed uit, kleine bewoog goed dat werd aangegeven via blokjes op de CTG maar ik voelde die bewegingen gewoon echt bijna niet, ja 1 keer heb ik het gevoeld maar ze heeft veel vaker bewogen....
    Hartslag deed het ook goed daarna nog even gauw een echo gemaakt en daarop was te zien dat er nog voldoende vruchtwater was en dat ze het goed deed!
    Waarschijnlijk komt het gewoon idd door de groei (wat ik al dacht) en de Gynaceoloog zei dat het niet altijd een polonaise in mijn buik hoefde te zijn :p En dat dat verschil nu dus best groot kon zijn door die ruimte omdat ze eerst erg druk was en nu gewoon bijna geen kant meer op kan.....
    Ben in ieder geval weer gerustgesteld, al maakte ik me er niet enorme zorgen om en dacht zelf al dat het door de groei kwam, toch fijn dat ik het nu zeker weet!
    Ik voelde me wel een beetje een "zeur" en "overbezorgd" maar ze gaven me gelijk en zeiden dat wanneer ik het niet vertrouw ik gewoon altijd meteen moet bellen! Ook heeft de Gyn gezegd dat als ik het in het weekend niet vertrouw ik dan ook gelijk moet bellen! Anders moet ik dinsdag gewoon op mijn controle komen....

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Setti nu pas? :O
    Dan heb je geluk ;) Ik was bij de 10 weken al niet meer streeploos :(

14. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Pffff!! Eindelijk, kan ik weer op het forum!!
    Hiero de hele gisteravond foutmelding gehad!! :$
    Vreselijk ;)

Johannal, ik ben blij dat na die nare dagen van verrekte weinig belangstelling toch nog een avondje is `Besteed` aan het wel eens praten over baby´s etc.
    Ik snap je ook volkomen, en vind je helemaal nie overspannen, of niet flink of wat ook..
    Ik snap er zelf ook nix van dat mensen soms nie es wat meer begrip tonen!!
    Vind het persoonlijk nog heel wat dat jullie uberhaupt zijn MEEGEGAAN op wintersport :$
    Ik moest er nie aan denken!!
    Dus dan heb ik zoiets van, het is geven en nemen, als jullie zonodig `leuk en gezellig` moeten doen voor de familie, laten ze dat ook voor jullie doen; dus ind, wat al genoemd es, lekker een spelletje doen bij de kachel, of gewoon een gezellige avond binnen!!
    Ben blij dat dat dus uiteindelijk nog is gebeurd!!

@ Kleintje, succes bij de ctg! Alles is vast goed! Bij mij is de kleine ook de ene dag veel drukker als de andere dag... Ik maak me dan ook gelijk zorgen, maar zolang ik het elke dag nog blijf voelen, probeer ik het los te laten!
    (ik ben vandaag 31 weken)
    Ow en dat van die trui in een maat groter! Hihi, zo heb ik dat ook gedaan, alles een maat groter! Rekt toch wat langer mee, haha, en dan hoeft het nie persé positiekleding te zijn, wat toch vaak ook een stuk duurder is!!

@ lindavnr (of linda) *Bloos weet het nie meer* Fijn dat je een week ziektewet tegemoet gaat!! Wedden dat je je beter gaat voelen!!
    IK vind het harstikke knap van je dat je deze stap toch hebt gezet, want geloof dat je er "nogal moeite" mee had;)
    We zijn trots op je, zoals je wel al hebt gemerkt aan de reacties!!:D

Ik ga zo eens even naar de Prenatal, ik kan ook eindelijk mijn blije doos ophalen!! Ben heel benieuwd!
    En over de doos van de kruidvat ze zeiden tegen mij dat ie pas in week 4 weer binnen zou komen, maar ik hoor van sommigen van jullie dat jullie hem toch al hebben kunnen halen?
    Misschien moet ik toch nog es effe langs gaan!! :)
    Of ben ik dan hebberig, hihi!!

Liefssss

PS vandaag dus 31 weken!!!:$ Nog maar ongeveer 9 weekjes te gaan (al vermoed ik zelf dat het er 10 zullen zijn, gezien de beebs wat kleiner is als de planning zou zijn zeg maar)
    Wat klinkt dat eigenlijk best wel al kortbij, 9 weken :D :D
    Hebben jullie soms ook wel es dat je nog nie kan bevatten dat je straks zo'n klein krummeltje in je armen kan houden, of ben ik raar?
    Ik loop soms door mijn huissie, langs de box en babykamer, en dan denk ik, is het allemaal wel echt! Is het geen droom?
    Tis zo onwerkelijk allemaal soms!! :)

Liefs

15. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Zo hiero weer opgeknapt na een nachtje goede slaap :D

@Kleintje; succes vanmiddag! Zal vast goed zijn hoor! Af en toe voel je de kleine toch minder? Heb ik ook elke keer weer, nu is het weer 2 dagen continue feest en morgen kan het weer rustiger zijn.
    En gefeliciteerd met je 32 weken!

@Lindavnr; Goh, dat had je niet verwacht he! Wel erg fijn dat hij er nu zo op reageert. Ben benieuwd maandag hihi.

@Johannal; gelukkig ben je weer wat rustiger. Ik kan me goed voorstellen hoe je je gevoeld heb, zo machteloos. En boos, maar ook verdrietig en oook wee bang dat je je aanstelt ofzo. Maar toch weer weten dat het niet zo is....

Bij mij is het mijn pa die geen interesse toont voor de zwangerschap. Hij belde in het begin nog wel en kwam ook langs, maar sinds een aantal maanden helemaal niks meer. Ik bel hem dan nog wel op zo'n 1 x per maand, maar dan heeft hij het enkel over zichzelf en vráágt niet eens naar de zwangerschap. Kei-vervelend. En heeft ook nog helemaal geen hulp ofzo aangeboden voor ons nieuwe huis waar we volgende week intrekken. Niks, nada. Gelukkig heb ik een lieve moeder die dat wél doet en niet kan wachten tot de kleine er is. En schoonouders die enoooorm betrokken zijn, maar daardoor besef ik wel wat ik bij mijn vader mis.

Dat was ook even ego... :p

Hebben jullie dat wel eens tegenwoordig? Dat je veel nadenkt over je eigen ouders? Hoe je moeder is? Ik ben soms erg emotioneel en denk echt dat het door de zwangerschap komt. En natuurlijk de verhuizing, want ik kom allemaal foto's van vroeger tegen en dan zit ik weer te brullen.

16. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Oef gelukkig!!!:) Fijn te horen dat alles oké is!!
    En idd, als je je zorgen maakt, blijven bellen!! Beter 10x voor nix als 1x te laat!! Oh zo!!

Liefs

17. Patriez

Patriez Actief lid

25 aug 2008
    114
    0
    0
    Schijndel
    Ook ik ben in maart de 20e om precies te zijn uitgeteld :)
    Het is ons eerste kindje en het is een jongetje!

18. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Fijn kleintje!!! En zeker altijd bellen, ze zijn wel wat gewend hoor!

19. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ja ik weet wel dat ze het gewend zijn maar ik voel me dan toch ook weer zo'n zeur en moeilijke patiënt ofzo :p
    Al was het niet mijn intentie om langs te komen ik moest ze gewoon even op de hoogte brengen van de VK tja en toen zeiden zij (gezien de daling van de hartslag 2 weken terug) dat ik maar even voor de zekerheid langs moest komen...
    Ben er ook wel blij mee want nu ben ik gewoon weer helemaal gerust gesteld :)

Oh over ouders die betrokken zijn: Mijn ouders wonen 50 minuten hier vandaan en ik belde ze op dat ik om 13.00 even naar het ziekenhuis moest voor een ctg toen zei mijn vader: "Dan kom ik er nu aan" ik zei dat het niet hoefde omdat het waarschijnlijk toch niks ernstigs zou zijn maar hij stond erop want hij vond dat ik niet alleen moest zijn mocht er toch iets aan de hand zijn.... Uiteindelijk is hij (zoals ik al tegen hem zei ;) ) dus "voor niks" naar het ziekenhuis gereden! Maar wel erg lief :)
    (vriendlief is aan het werk en zat 2 uur rijden hiervandaan)

20. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Kussie: jij gefeliciteerd met je 31 weken :) gaat hard ineens he? ;)

Patriez: Welkom :)

Deel Deze Pagina