Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    @ Dianne: Mmm lijkt me wel vroeg om een slijmprop te verliezen? Maar volgens mij groeit die wel gewoon aan....
    Was het niet gewoon een klont afscheiding ofzo?
    Ik heb dat namelijk ook een keer gehad een grote klont slijmachtig iets en ik dacht ook shit is dat de slijmprop? Maar toen belde ik voor de zekerheid even de VK en die zei dat het waarschijnlijk gewoon een klont afscheiding was.....

2. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    Ik weet eigenlijk wel zeker dat het mijn slijmprop was, teminste het komt overeen met de beschrijving die ik ergens las. Ik las ook ergens dat rond de 32 weken ook wel eens voorkomt. Nou ja ik heb veder geen weeen dus zal wel goed zijn maak me er geen zorgen om. tnks voor je antwoord!

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Pfff sinds vandaag zie ik ineens op tegen de bevalling, ik heb steeds het idee: Oh als ik het maar red en ik zie het niet zitten etc etc.
    Waarschijnlijk trekt het wel weer weg (jaja nog steeds wat last van hormonen ;) ) maar net bij de verloskundige praktijk op t.v was ik even een beetje overstuur toen ik zo'n vrouw daar zag bevallen en flink wat geluid hoorde maken en uiteindelijk de baby geboren zag worden!
    Ik had echt zoiets van oohhhh als ik dat maar kan dat bevallen!!
    Erg he? :$

Maar ja er is er nog nooit 1 blijven zitten haha ;)

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    @ Dianne: ja idd zolang je geen krampen of iets dergelijks krijgt is het waarschijnlijk niet erg...
    Mijn verloskundige zei toen ook: als je krampen krijgt of bloedverlies of iets dergelijks dan moet je wel even bellen!
    Goed in de gaten houden hoor!

5. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    Kleintje: doe ik hoor! Ik herken het gevoel dat je een beetje angstig bent. ik had hert bij de eerste erger dan nu. maar soms overvalt me dat gevoel. Tuurlijk kun je het!!! Niet te veel piekeren meid! Komt allemaal goed!

6. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    O Ik heb hetzelfde! Ik moest net twee keer huilen, bij beide bevallingen :$. Gelukkig was ik alleen thuis, anders zou ik me echt schamen voor mijn manneke. En sinds ik gisteren op kraamvisite ben geweest en zag dat kleine prulleke liggen, heb ik een beetje koudwater-vrees of hoe je het ook noemt. Ben een beetje angstigc op wat er allemaal komen gaat... Ik kan niet meer terug vrees ik :D (wil ik ook niet hoor haha)

7. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Dianne, wat houdt dat ik dan zo'n slijmprop? Hoor je die te verliezen? O ik voel me zo'n leek nog :( Nu wordt ik nog banger haha.

8. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    ff heel ego.

ik heb gister een babyshower gehad!!!!!!!!!!!!

ik wist er gewoon echt helemaal niks van echt gaaf!!
    me schoonmoder heeft het georganiseerd, in november al, had toen nog tegen haar gezegd van voor mij oef je dat niet te doen hoor (ze had t voor me schoonzusje toen ook gedaan) want tis best leuk maar ik hoef niet zo in de belangstelling te staan haha.
    maar goed dus toch gedaan en achteraf t was echt super!!!

me schoonzusje at gister hier omdat me vriend weg moest voor ze werk(achteraf dus een smoes)en meestal is ze vlot na t eten weer weg dus had al zoiets van hmm blijft ze lang maar goed, rond 8 zou ik r bij em schoonouders afzetten.ja zegt ze vond van de week nog leuke babykleertjes heb ze bij me ouders benden in de gang gezet....nou ik natuurlijk meteen nieuwschierig, dus ik zeg loop wel ff mee naar binnen dan.
    en eenmaal in de gang krijg ik t idee dat er iets niet klopt ( de rose ballon en strik heb ik nog geen eens zien hangen haha)maar goed vond dat er wel erg veel jassen op de kapstok hingen, en me schoonzusje liep een beetje vaag naar boven en t was zo stil in de woonkamer...dus tja toch maar die deur open en ja hoor surprisee!!!!!!daar zaten vriendinnen, me moeder, zus, nicht, oma , buurvrouw en nog meer!!!alles was rose versierd, balonnen, slingers enz.
    mooie taart op tafel met babyshower erop, en allemaal cadeautjes!!!!
    heb echt zo veel leuke maar ook nuttige dingen gehad, echt geweldig!!
    een zak voor aan de box voor speelgoed, zo'n wikkeldeken, draaiding voor aan handvat maxicosi, avent termometer set, daar zit ook een speen in waarmee je de temp kan meten, kleertjes, puzzels, kraamversiering echt vele te veel om op te noemen.
    en me moeder, ja die had zelf een hele gave luiertaart gemaakt, echt zooo leuk!!!!!
    kortom was echt een hele verassing!!!

echo:gister de echo gehad, en onze meid is omgedraaid en ligt al redelijk laag in het bekken, ze zei dat ze nu ook niet meer terug zou draaien!!!!joehoeee!!!!!
    ze had al heel veel haar.
    qua groei loopt ze wel voor, want qua metingen kwam ik nu uit op 1 maart, en ik ben 11 maart uitgerekend, dus das 10 dagen voor!!!!!
    ze weegt nu ruim 2100gr en daar komt nog wel 2kg bij, dat is dan dus al 8 pond!!!!oefff schrok wel ff!!!!
    helaas hebben we niet echt mooei fotos, ze ligt namelijk met r neusje en mondje in de placenta, waardoor het allemaal een beetje platgedrukt word, dus t neusje staat een beetje omhoog, en t mondje zag er een beetje raar uit, dus t zag er allemaal een beetje vreemd uit haha maja komt dus door de placenta.

9. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ook een rondje door het huis... en afkicken van het feit, dat ik voorlopig geen lessen hoef voor te bereiden :D

10. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    O Keigaaf dat ze dat allemaal voor je geregeld hebben Ano! Wat ontzettend lief. Ik wist niet dat zo'n babyshower al vóór de geboorte was. maar hartstikke leuk. Moest je niet enorm huilen toen je zag dat ze er allemaal voor jou zaten?

En fijn dat de echo zo goed was. In ieder geval een natuurlijke bevalling, maar inderdaad een enorme baby al! Er zijn genoeg kindjes die met dit gewicht al geboren worden!

11. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    De standaard kuur is Gyno-Daktarin (soort 'eitjes' die je 3 avonden vaginaal inbrengt) en Miconazolnitraat (zalfje voor de buitenkant/schaamlippen.) Als dat niet werkt, is er nog een zalfje dat ook Hydrocortison bevat. Het mag veilig gebruikt worden, MITS nodig (dus geconstateerd bij de huisarts.) Voor normale irritatie t.g.v. een betere doorbloeding van de vagina kun je vaseline smeren, zegt mijn huisarts.

Irritant probleem is het wel, hè ;)

12. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    slijmprop heb geen flauw idee, maar als er staat dat het vaker gebeurd zal t wel niet erg zijn, je kan zowieso ff goed googelen, dan vind je vaak al een hoop.

bevalling:ja heb net ook een stukje gezien van de vkpraktijk, en ook ik moest huilen toen de baby eruit was, hahaha tranen liepen me over de wangen.
    kan me ook nog steeds niet voorstellen dat ik dat over een aantal weken ook zal mee maken.
    en word idd ook wel steeds ietsje banger hoe verder het komt....

wennepen balen dat je nog steeds zo'n last van je maag hebt zeg, maar hoop dat het verder allemaal goed gaat en dat je volgende week dan toch weer lekker naar huis kan!!!

al een hoop meiden met verlof he?jeetje lekker zeg, ik moet nog 2weken halve dagen en dan ook verlof, heeerlijk!!

vriendlief okeej snap het, nou ja beter dat ze even goed kijken toch?maar onze meid is dus afgelopen week toch gedraaid, dus misschien bij jou inmiddels ook wel!!!

zo ga nu eens even al me cadeautjes uitpakken en neerzetten enzo, me man is hele dag weg, die doet mee aan poker kampioen van nederland, haha benieuwd hoe het gaat!!!

xxx

13. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ik las je bericht te vlug en dacht dat je je album hier op het forum bedoelde. Ik schrok al :$:)

Dat hield op toen ik las dat je 50cm was op de foto :D

14. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Net maar eens een buikfoto gemaakt, werd wel tijd vond ik. De laatste was van 20 weken... deze is nu alweer bijna 31 weken. Ben al best wel gegroeid in 11 weken haha. Hoop niet dat die groei nog zo'n 11 weken doorzet haha

15. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    En voorkant

16. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    wauw boomer mooie buik hoor!!!zal binnekort ook weer eens even blote buik fotos maken haha.
    ja was zeker leuk, maar voor zover ik weet is t idd tijdens de zwangerschap, alvast een leuk voorproefje haha

17. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ohhhh Ano super dat ze dat voor jou geregeld hebben en het ook nog zo goed verborgen hebben gehouden :p Echt top :)
    Geniet nog maar lekker na van al dat leuks wat je gisteren hebt meegemaakt en gekregen!
    en de echo ook goed :) volgens mij kon jou dag gisteren niet meer stuk? :p

Boomer: Mooie buik zeg :)

18. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Oh over die vaginale schimmels: ik kreeg 1 tablet canesten die ik vaginaal in moest brengen en ik had zoiets van 1 tablet zal dat wel helpen?
    Maar het heeft geholpen!

19. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Gister toch niet naar de film geweest; we waren onderweg en het begon heel hard te sneeuwen. Nou we zijn snel omgedraaid haha.. We wilden naar avatar gaan en dan 3d, leek me wel gaaf.
    Misschien volgende week... ;)

Ow ben nu zo ziekjes; heb een buikgriep. Halve nacht op de wc gezeten; diarree en overgeven. Bah niet leuk.. :( :(!
    Gelukkig hoef ik pas dinsdagmiddag te werken dus kan ik nog heerlijk relaxen en bij slapen.

Binnenkort volgen er foto's van het kamertje; eerst van de week poetsen en dan alles klaar maken hihi..

Sorry even ego bericht.. later op de dag reageer ik weer op jullie hihi!

20. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Eliesah, "Avatar" in 3D schijnt geweldig te zijn, mijn man is erheen geweest met een groep vrienden en hij had erg genoten (zoals de hele zaal) :)

Boomer, prachtige buik! Echt mooi (en nee, die verdubbelt zich niet in de komende tijd, hoor ;))

Wennepen, heel rot om te lezen dat het zo gaat met je, dan lig je daar en dan ben je er ook nog eens extra beroerd :( We leven enorm met je mee...

Ano, te gek, een babyshower! Als je klaar bent met uitpakken, wil je dan een foto maken van de tafel vol cadeaus en deze hier posten? Benieuwd :)

Deel Deze Pagina