Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Oh meiden......mag je eigenlijk feta kaas eten?? ik kan er niet wijs uit worden.........er staat op de verpakking originele griekse feta bereid uit schapen- en geitenmelk.
    Kan niets vinden over "au lait cru" (rauwe melk), maar weet niet of schapen/geitenmelk rauwe melk is?? (of ben ik nu heel dom :))
    Ik vind het zooooooo lekker...........maar weet het niet zeker!

Enne.......dat echo apparaat is handig.......maar krijgen we er dan ook een echoscopiste bij want denk alleen maar dat twijfels groter worden als we er niets van snappen:D:p

2. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Germini, voor zover ik op andere sites heb kunnen vinden, mag je Feta kaas gewoon eten hoor, dus eet smakelijk!

3. malin08

malin08 Actief lid

17 apr 2009
    445
    0
    0
    germini: voel mezelf een halve echoscopiste dus ik wil de echo's wel doen... meten zal wel lukken (alleen wat nou welk orgaan is moet je dan maar ff iemand anders vragen....)

4. Zippie

Zippie Niet meer actief

Bij mn eerste WEL gesmeerd en GEEN striae
    Bij mn tweede NIET gesmeerd WEL striae
    Nu: ach heb nu toch al strepen dus smeer niet :p Kon trouwens ook komen omdat de buik de tweede keer groter was :S Ach ik weet niet of het helpt, als je het lekker vind kun je het altijd proberen toch?
    Je kunt je ook insmeren met olijfolie!

Feta kaas mag je gewoon hebben!

Mk's :(ja echt heel erg om te lezen, zou je zelf kunnen zijn. Maar er bang om zijn heeft geen nut, het kan altijd nog gebeuren, ook na de 12 weken grend.

Werken jullie of zijn er ook thuisblijfmoeders bij? Ik ben zelf een thuisblijfmoeder. En zijn er nog meer die in het buitenland wonen?

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ik werk ongeveer 30 uur per week (met verstandelijk gehandicapten)
    Na mijn verlof zou ik ongv. 20 uur willen werken.. Helemaal thuis blijven hoeft van mij niet, wil wel iets van werk blijven doen hoor :)

6. malin08

malin08 Actief lid

17 apr 2009
    445
    0
    0
    ik ben nu ook gewoon huismoeder, heerlijk! Wil tzt wel gaan werken, maar de uren die ik dan ga werken gaat papa minder werken, we willen eigenlijk zonder hele-dagen oppas onszelf kunnen redden.

7. Ghaze

Ghaze Actief lid

19 dec 2007
    130
    0
    0
    Amersfoort
    ik vind het gewoon lekker om te smeren. Bij mijn eerste ook gesmeerd, had wel een beetje striae rondom mijn navel..

Ik heb ook gewoon feta kaas gegeten bij mijn vorige zwangerschap en nu ook..nooit gehoord dat het niet mag..

@ zippie ik werk drie dagen, maar soms wou ik dat ik een thuisblijfmoeder was :)

8. malin08

malin08 Actief lid

17 apr 2009
    445
    0
    0
    vind het zo apart he... ik lust dus geen leverpastei, maar tijdens de zw van Malin had ik daar zo'n zin aan, mocht toen van mezelf eke week 1 boterham (dat kan dan geen kwaad). Na de zwangerschap nooit weer gegeten (Malin wel, maar moest soms al kokhalzen van de geur) en nu heb ik dus weer steeds zin aan leverpastei... stom hoor!

9. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hahaha da echoapparaat vinden jullie allemaal wel wat he!!!maar idd denk dat we er alleen maar onzekerder van zouden worden lol.
    maar vond t wel bizar om te zien op marktplaats haha.

xxx

10. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Thnx meiden! Dan maak ik zo een heerlijke fetasalade:D

Linda...wat grappig ik werk met ernstig meervoudig gehandicapte kinderen!

Smeren heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht!:$ Geen idee of ik dat wel of niet ga doen..........

Vanmorgen kwam de srv man de kannen van MvM brengen!;) Moest er wel een beetje omlachen '2 van die kratten met kannen haha. Wel een gedoe hoor ruim 2 maanden in een kannetje plassen! Maar het is voor een goed doel! Het boek wat ik erbij kreeg is erg leuk!

Malin........kijk....dat is handig!! :D heb je er zoveel ervaring mee dan??

Nou meiden, ik sprek jullie morgen weer, moet zo werken............rustig aan en ik hoop vanaf nu alleen nog maar goed nieuws!!

11. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    24 maart - Wendysunny - 27 - 2e kindje - ZB- BV

ik moet in ziekenhuis bevallen ivm fluxus bij de 1e
    heb de emsafene in huis (tegen misselijkheid) gelukkig dus

12. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen
    Zoetje, dikke knuffel meid, leef met je mee!!

Nieuwe dames, welkom en gefeliciteerd!! Wordt hier al lekker druk bij de Maart-mama's, gezellig. Hier eigenlijk ook weinig kwaaltjes, alleen last van borsten, af en toe wat misselijk, maar hoef niet te spugen. Verder wel wat moe.

Ik werk trouwens niet, mijn man heeft eigen bedrijf waarvoor ik een gedeelte van de administratie doe, verder ben ik huismoeder. Ook wel lekker hoor! Hoef ik me in ieder geval niet druk te maken over oppas e.d.

Liefs Moons

13. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen
    Isa, nee toch, wat een ***nieuws, sterkte en een dikke knuffel.

14. sjaantje2006

sjaantje2006 Actief lid

22 aug 2006
    443
    0
    0
    @zoetje: kl*te nieuws zeg, meid een hele dikke knuf!

@isa: Jij ook een mk? Jeetje meid, heel veel sterkte een dikke knuf!

@hier: veel pijn met plotselingen bewegingen en pijn in de rug.
    ik klop het af,maar heb nog maar 1x hoeven te spugen.
    vorige zwangerschap 9 maanden en meer als 1 x per dag.

Maandag mijn tweede echo, hoop dat er wat meer te zien is.

groetjes sjaantje

15. Almi

Almi Actief lid

30 mrt 2008
    356
    0
    0
    Gelderland
    pfff. Ik vind het zo tegenstrijdig dat we hier met z'n allen gezellig over zwangerschappen zitten te babbelen terwijl er al zoveel zijn met een mk... Ik snap dat het bij het leven hoort, maar had het toch liever anders gezien :( Word er een beetje sip van :(

Maar goed, life goes on...

Ik heb bij de eerste zs wel gesmeerd, tot 41,5 wk geen streep te zien. Was een week later dat kiend eruit, zat ik onder de striemen :x GRRR

16. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Hey meiden

Hier is alles goed begin aardig nerveus te worden voor maandag eerste echo ik hoop dat nu alles een keer goed is.

Liefs

17. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Meiden
    Mag ik me bij jullie aansluiten? Ik ben zwanger en ook in maart uitgerekend! Ik denk zo rond 25maart!
    Ik heb aardig wat klachten. Ben heeeel erg duizelig, misselijk, moet steeds plassen, veel afscheiding (lekkere binnenkomer haha) en wat steekjes (soort ongi pijn) in mijn baarmoeder.

Maar het kan de pret niet drukken ik ben erg blij!

18. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    channnes: succes maandag, probeer je niet te druk te maken...kan ik makkelijk zeggen, maar ik ben net zo nerveus hoor!

jojo: welkom en gefeliciteerd

geesje: het is zo oneerlijk allemaal, al die lieve meiden met een miskraam. Het is vreselijk..heb er ook geen woorden voor. het voelt idd erg dubbel, wij kletsen hier verder en die meiden zitten met een vrselijk k*t gevoel thuis

sjaantje:succes maandag met je 2e echo, was er op je 1ste weinig te zien, heb ik even niet meegekregen, want lees nog niet zo lang mee!!

germini: hoe is het met je?? voel je al wat meer? geniet maar lekker van je salade

hier vandaag weer weinig symptomen, alleen maar moe moe moe. Ik heb mijn vraag gesteld hier op het forum bij verloskundige over weinig tot geen symptomen hebben, voor het antwoord zie
    http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-de-verloskundige/154165-weinig-symptomen-zorgen.html#post5110830

Ik ga zo aan het eten beginnen
    we hebben ene vakantie geboekt, ik ga me daar maar wat meer mee bezig houden. Ben ik niet zo gefocused....is beter voor mij.

19. Marlou1983

3 nov 2007
    48
    0
    0
    Nijmegen
    Zo! Ik moet hier echt iets vaker komen, want ik moest een mega-eind teruglezen...
    Allereerst wil ik heel veel sterkte wensen aan de meiden voor wie het alweer is afgelopen....

Maandag komt er hier iemand van MvM. Ik ben benieuwd! Op de één of andere manier kan ik het nog steeds niet helemaal geloven, en ben ik bang dat haar test ineens negatief is ofzo...
    Daarna gaan we het aan mijn ouders vertellen. Bij mijn man thuis weten ze het al.
    17 augustus mag ik dus voor het eerst naar de VK. Dan krijg ik ook meteen de eerste echo. Ik schreef het volgens mij al eerder, maar ik denk dat het dán pas echt concreet begint te worden.
    We zijn trouwens wel in ons hoofd al druk bezig met het inrichten van het baby-kamertje!

20. Almi

Almi Actief lid

30 mrt 2008
    356
    0
    0
    Gelderland
    Marlou: Heerlijk he?! om alvast te dromen over hoe je alles wilt hebben! Ik heb al een dikke catalogus van babydump besteld. Daar zit ook een bon in voor een kadodoos oid, schijnt een leuke doos te zijn!

Deel Deze Pagina