Lara: Jeetje meid, wat een gedoe allemaal weer. Ik hoop dat het maandag weer een beetje hersteld is qua vruchtwater! Geniet maar van je tijd thuis! En doe lekker rustig aan....
Lara, jeetje wat eng! Hou je maar goed rustig! Linda, sterkte zeg, gaan ze kijken of het met bedrust zakt? Minke, gek idee he dat je weet wanneer je kindjes geboren worden?
@Lara; wat schrikken zeg!! Jemig zeg... Goed dat ze het in ieder geval zien! En de vliezen zijn nog goed, maar wel een geval op het randje als ik het zo hoor. Gelukkig hou je je nu wel rustig dan! En nu met verlof! Hopen dat er maandag weer meer vruchtwater is! Maar dat zal wel nu je effe niks meer doet. Ik ga zo de geboortekaartjes bestellen. Eindelijk Heb een heel schattig versje uitgekozen. Vriendlief vind het maar 'truttig' maar ik heb hem gezegd dat het 'lief' is en niet truttig! Hij zoekt het maar uit haha. Ik laat lekker de proefdruk opmaken. Hij is het er trouwens wel mee eens hoor, niet dat ik iets achter zijn rug om doe, dat zou wat zijn.
Dat is ook wel zo, meestal gaat het er wel weer vanaf. Maar ik ben nogal panisch over kilo's. Heb vroeger nogal wat eetproblemen gehad, dus gewichtstoename zal altijd een heikel punt blijven. Dus dat zal het wel zijn... ik kan het gewoon toch moeilijk relativeren merk ik.
Lara; dat was even schrikken! Nu dus goed rust houden.. Wel goed dat je nu zo goed geconrtoleerd word ! Wel vervelend indd met je werk; als het straks weer iets beter gaat kan je nog even langs in je verlof . Geniet lekker van het thuis zijn!
@Marye, Samen Bevallen is echt ontzettend leuk!! Maar ik vraag me wel af hoe ze dat in een avondje gaan doen. Aangezien het veel technieken (ademhaling enzo) zijn die je weken achter elkaar elke avond oefent zodat je ze tijdens de bevalling kan toepassen. Laat je weten wat je ervan vond?? @Kleintje, Daar was ik ook bang voor maar m'n bekken staat weer in zoverre recht (en we gaan ervan uit dat ons meisje nog even blijft zitten) dat het ook wel de tijd heeft nog verder te 'genezen'. Al is er wel kans nu met het vruchtwater als dat niet meer wordt dat ze eerder gehaald moet worden. Supermooi kamertje zeg!! @Angst voor bevalling, ja die heb ik soms wel!!! Ik zie er voorlopig nog flink tegenop en het ene moment raak ik er van in paniek en het andere moment ben ik juist heel rustig eronder. Zo van het moet toch gebeuren. Ik vind het net als Lindavnr ook een fijn idee dat er iemand in de buurt is met pethidine/ruggeprik mocht het helemaal 'misgaan'. Maar eerst alle Samen Bevallen trucs @FunnyMe, gecondoleerd. Natuurlijk fijn dat hij niet lang heeft hoeven lijden maar het komt zo wel heel erg rauw op je dak! Sterkte zaterdag. @Joepie, sterkte en succes met rust nemen! Lastig hé? Maarja als het voor onze beebjes het beste is.... ik had ook de keus tussen rust nemen en opgenomen worden nou dan weet je het wel hé! @Sabine, welkom! Verloopt je zw. sch. goed? @Maxi Cosi, Ik ga straks trouwens de easyfix voor de maxicosi halen. Via MP gevonden, ziet er nog super uit en scheelt toch 80 euro met de prijs in de winkel!! En dan is't nog in de buurt ook. Wij hebben zo'n soort voetenzak maar dan voor het hele lijfje voor in de maxi cosi gekocht. Zeker als we net uit het zkh komen heb ik geen zin om ons ukkie in van alles en nog wat kleertjes te frummelen... @Eliesah, mooi kamertje!! 't Moet geen jongetje worden nu per ongeluk hé Volgens mij hebben jullie beetje hetzelfde roze als wij. Vind je behang ook super! @Chantal, jij hebt dus hetzelfde als ik, gaat die week die je nu eerder met verlof bent (ziektewet) nou straks ná je verlof er ook af. Weet jij dat? Niet dat ik keus heb, of wil werken (ben er helemaal klaar mee) . Maar ben wel wel benieuwd hoe dat is geregeld dan! @Ano, jeeeeeej we hebben dezelfde vakjes als jou nu boven de commode hangen hihi. die muur is wit dus de achterwand die je door de vakjes ziet (snapje??) hebben we roze geverfd (vierkanten). Is errug leuk. Zal vd week foto's spammen. De letters voor de naam komen trouwens vandaag binnen Schilderen en ophangen, jammer dat ik ze nog aan niemand kan laten zien @Babywas, hier ook al hoop gewassen (met neutral) én gestreken (jaja...) vind ik voor de eerste keer wel zo netjes . Al 2 roze, 2 witte en 1 gekleurde was gedaan en nog niet klaar Ik heb er ook zwitsal geurbuiltjes tussen liggen. Ruikt zoooooooooooo lekker!! @Aankomen, ben nu 4 kg aangekomen sinds begin vd zw. sch. Schiet niet zo op dus....!! @Boomer, wat rot dat je met zo'n gevoel bij de vk vandaan kwam, stom mens!! Maar snel weer vergeten. En die weegschaal staat vast anders ingesteld hoor!! Anders zou je het ook wel aan je lichaam merken. @Linda, heel veel sterkte!! Gelukkig wordt er héél goed op jullie gelet daar! @Vliezen, ja die zijn inderdaad van onder nog intact. Het is nu alleen hopen dat ze aan de bovenkant niet zijn gescheurd door de val. Maar dat is heel moeilijk te zien (gaan ze maandag naar kijken) en dan moet ik waarschijnlijk ook nachtje blijven Vooral omdat het met 20 weken wel goed was is het raar. Hopelijk is het niet een verminderde werking van de placenta want dan is er kans dat ik volgende week zou moeten bevallen... Maar die kans is pietepeuterig klein hoor! Maar het genieten thuis lukt heel goed, heb opeens zooooveel meer rust in m'n lijf/hoofd!! En geniet echt van ons meisje wat rondhobbelt vanbinnen! Nou ik ga proberen het hier weer beter bij te houden, scheelt ook weer lezen. En nu ik thuis zit gaat dat vast lukken Liefs en knuffel voor iedereen Laar
Laar: Die week dta je in de ziektewet zit gaat niet van je verlof erna af hoor. Je verlof gaat nu gewoon 6 weken ven te voren in. zou ook wel wat zijn, anders had ik na de bevalling geen verlof meer En geen idee hoe ze dat samen bevallen gaan doen. In totaal komt ze 2x 2,5 uur. Dus misschien doet ze wat minder dingen. Ik laat wel weten hoe het was.
Goeiemorgen, meiden! Wat een berichten toch weer... een plotsklaps overleden oom (wat verdrietig, FunnyMe...), huisrust en niet meer werken, een geplande keizersnede (lijkt me ook 'raar' als je eerst natuurlijke bevallingen hebt gehad, maar echt, het valt reuze mee )... en iedereen al druk aan het wassen/strijken/inkopen... Ik weet uit ervaring dat je in de kraamtijd eigenlijk alleen een klein beetje wasgel in het bad doet (vaak is alleen warm water goed genoeg) - shampoo, talkpoeder, olie wordt niet gebruikt. Als je het wilt halen, gewoon doen - maar over een jaar staat het nog bij je op de plank Kindje aankleden uit ziekenhuis: da's eigenlijk simpel, gezien het warm houden/op temperatuur houden van je uk. Een romper met lange mouwen, een broekje, sokken (of sokbroek), een 2e bovenstuk met lange mouwen en een jasje - daaromheen een wrapper. Da's warm zat (en e.e.a. hangt ook af van het weer, natuurlijk!) Lindavnr, hier die mand weggestreken, manlief moest lachen: ik strijk alleen voor begrafenissen en trouwerijen... én de 1e babywas. Aangezien je straks per dag bergen kleertjes en doeken verbruikt, wordt dat allemaal niet meer gestreken, veel te veel werk Hydrofiele doeken overigens niet strijken, ze nemen inderdaad minder vocht op! Zorg dat je bij je inkopen ook extra kraamverband haalt. Een pak is voldoende. En denk aan de proviand, zodat je partner niet nodeloos elke dag naar de super moet. Dus koffie, thee, diepvriesgroenten, koek en beleg, vlees, etc. Scheelt tijd en moeite straks. Dat waren mijn tips van vandaag Ga zo aftaaien, ontmoet een september 2007 mama in Utrecht vanmiddag. Zo leuk, we meeten met elkaar 2 x per jaar, echt gezellig! Alle kindjes erbij! Fijne dag allemaal!
Linda: balen voor je meid Sterkte ermee en hou de kleintjes nog maar even binnen!! Minke: Lijkt me ook raar dat je nu weet wanneer ze precies komen en je nu aan het idee moet wennen van een keizersnee, maar komt vast helemaal goed meid! Lara: pffff wat schrikken zeg :O zit jou ook niet mee he! Hopelijk is het met rust op te lossen en blijft je kleintje nog even zitten!! Boomer: Kan me voorstellen dat je daarvan schrok! Maar weegschalen kunnen idd zooooooo verschillen soms zit er wel 2 - 3 kg verschil in... Laat ze maar een poepie ruiken en hopelijk is het niet zoveel wat je aangekomen bent (maar dat zal vast niet denk ik ) *knuffel* voor alle meiden die ziek zijn, in het ziekenhuis liggen, wat probleempjes hebben met de zwangerschap of het gewoon even nodig hebben!
Vannacht goed geslapen EINDELIJK! maar het is bij mij de laatste tijd: of ik slaap slecht of ik slaap TE vast en wordt de volgende ochtend met hoofdpijn wakker :S beide niet zo grappig maar ja is niet anders..... Vanmorgen droomde ik dat ik ons kleintje ging ophalen bij het KDV en het op de grond lag heel stil. Bleek dat ze kleine de hele dag geen eten had gehad of een schone luier!! Ik was pissed off want iedereen schoof de schuld op een ander..... haha waar je al niet over kan dromen! En vanmorgen scheen ik geroepen te hebben: De baby huilt ga eens kijken!
hallo ik ben hier nieuwe moet nog even beetje wennen hoe alles hier werkt met mijn zwangerschap gaat het goed tot nu toe nog nergens last van alleen heel snel uitgeput ik werk nog in de zorg maar dat word nu ook wat minder word te zwaar groetjes sabine
minke klinkt raar zeg als je al weet wanneer je kindjes gaan komen boomer thnx voor de tip. Ik ga vanmiddag naar de huisarts want ik denk eigenlijk een keelonsteking te hebben. hopen van niet natuurlijk!! klinkt veel in 3 weken dat kan niet toch dwz 2 kilo per week. nee echt niet t zou wel kunnen als je een half kilo per week aankomt dus dan zou je 1.5 a 2 kilo aangekomen zijn. t kan zijn dat de weegschaal op een voeg stond dan merk ik bij mij in de badkamer ook al verschil en zet ik m in de woonkamer weeg ik ook weer anders dus er is wel degelijk verschil in plek of weegschaal. laar doe lekker rustig aan meid. wat een manier van afsluiten maar ja t kan niet anders: jij en je kindje gaan voor alles en knoop dat goed in je oren hoor!!!! komt allemaal goed. lekker rusten en je lekker laten verwennen. kleintje haha leuk he die dromen?? ja en dat je dat roept is niet zo gek want je lichaam is je geestelijk aant voorbereiden dus dat gaat binnenkort ook echt werkelijkheid worden.
sabine, fijn dat alles zo goed gaat. Gewoon iedere dag ff lezen en/of reageren hihi. soms is het een beetje moeilijk bijhouden want we ouwehoeren heel wat hier met alle dames.
@ Linda: he verdorie, toch weer je bloeddruk gestegen dus! Wat balen.. Gelukkig gaat het met je 2 ukkies allemaal goed!! Nou, hopelijk slaat de medicatie aan en kun je heel gauw weer naar huis. Sterkte daar! Minke: jee, wat een raar idee zeg, dat je gewoon nu weet wanneer de datum zal zijn! Wel goed dat je het nu al weet inderdaad, dan kan je aan het idee wennen zoals je zelf ook al zei. Zou jij dan de eerste maart-mama worden die bevalt...? (Ook al is het in februari ) @ Boomer: hmm wat balen dat de weegschaal zoveel kilo erbij aan gaf.. hopelijk heb je gelijk en is het inderdaad gewoon niet goed. Maar je hoort 't wel eens vaker dat vrouwen zoveel aankomen in een korte periode.. @ Lara: jeeetje meid wat schrikken!! Dat verwacht je ook totaan niet van een gewone routine-echo! Pfoe! Nou, goed die rust nemen nu hoor zodat je weer meer vruchtwater kan krijgen!! En goed dat ze je nu heel erg goed onder controle houden! @ hier: Tot nu toe 12 kilo aangekomen, dus vind ik wel netjes Striae wordt er helaas echt niet minder op..zucht. Wel gelukkig nog onderaan bij mn buik onder mn navel, dus niet echt heel zichtbaar. Ik ga heel hard hopen dat het hierbij blijft...! Morgen weer een echo, een gesprek met de verpleegkundige over de bevalling enzo, en een gesprek met de arbo arts. Lekker drukke ochtend..! Vandaag maar weer verder met strijken en wassen.. Van het weekend gaan we denk ik voor de laatste keer winkelen om alles in huis te halen (shampoo enz., die dingetjes..) Twijfel alleen nog even welk merk. Zwitsal denk ik niet, hoor je naar mijn zin te vaak dat ze er niet tegen kunnen. Kruidvat eigen merk lijkt me wel iets.. mgoed, we zien wel.
heey setti ik zou proberen om alles bij te houden en te reageren ik kom er al wat meer achter hoe alles werkt en hoe gaat het met jou zwangerschap? liefs sabine
Lindavnr: Ik ben trots op je hoor. Lekker een beetje strijken Ben hier hetzelfde aan het doen... En 12 kg is idd erg netjes. Ik heb er helaas al 5 meer.... Darcy: Gezellig meeten met die mamá's. Lijkt mij ook wel leuk als alle kindjes er zijn! En bedankt voor alle tips! Die kan ik goed gebruiken. Ga vandaag de kleertjes voor het ziekenhuis uitzoeken Kleintje: Fijn dat je zo goed hebt geslapen! En wat een rare dromen he, heb ik ook veel last van
Sabine: Welkom! Er zitten hier een hoop tweelingmoeders. Volgens mij zijn we met 4 moeders die in verwcahting zijn van een tweeling en 1 moeder die al een tweeling heeft. Dus dat is super leuk! Fijn om te horen dat alles goed gaat! Ben je in verwcahting van een jongen of een meisje? Of houd je dat liever geheim?
haiii duszz een hoop moeders die in verwachting zijn van een tweeling ik heb geen ideee wat ik krijg een jongen of een meisje we wouden niet weten wat het werd duszz het is voor ook spannend om te zien wat het word duszz ik moet nog even 8 week geduld hebben voor ik weet wat het word en hoe gaat de zwangerschap tot nu toe bij jou ? XxX