Maart 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lisil, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Over ziekenhuis bevalling of thuis voor ons was het eigenlijk al meteen duidelijk dat ik in het ziekenhuis wil bevallen...
    En daar heb ik ook wel een aantal redenen voor:
    1 Ik vind het prettig om ergens te zijn waar ze vaak meteen in kunnen grijpen, mocht er iets mis gaan dan ben ik 15 - 20 minuten onderweg naar het ziekenhuis en dan kan er al iets gebeuren met het kindje

2 Gezien de eerste zwangerschap een miskraam is geworden (wel al bij 8,5 week) willen we nu alles voor dit kindje doen en dat betekend voor ons veilig in het ziekenhuis..

3 Ik heb kind en kraam tijdens de opleiding gehad en heb daar verschillende films gezien waarbij het mis ging dus dat versterkte het gevoel heel erg om niet thuis te bevallen....

4 wij hebben enorm gehorige huizen dus dat wil ik de buren besparen haha :p (geen idee of ik veel geluid maak hoor ;) )

Dus wij kiezen eigenlijk vooral voor de veilligheid en alles bij de hand hebben mocht het mis gaan....

2. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @linda: mijn vriend moet 3maanden weg. waarschijnlijk nog iets langer, anders is hij niet bij de bevalling thuis. dus dat wordt een foto mailen. dat kan gelukkig wel.
    en deze keer is het voordeel dat het schip naar nederland komt, meestal moet hij vliegen naar het schip. dus ik kan hem gewoon naar boord brengen samen met leah en daar afscheid nemen. heel misschien zit er een kans in dat ik zou kunnen blijven slapen? maar dat zien we dinsdag wel.

3. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tele Agent bij Teleperformance
    Tilburg
    Hoi Geraldine,
    Ik heb een vriendin en die is door de pil heen 2 keer zwanger geworden. De tweede keer heeft ze voor een abortus gekozen. De pil werkt niet bij haar, ze blijft vruchtbaar. Heel gek is dat en er zijn maar 0,01% van de vrouwen waar dit bij gebeurt. Fijn dat het welkom is, gefeliciteerd!

xxx Sue

4. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    heyy meiden

sherly wat een mooie echo zeg!!!!jouw frummeltje is al 2 keer zo groot als die van mij haha.

alle nieuwe zwangeren welkom!!

bren jeetje zeg 3 maanden weg, lijkt me ook moelijk, en hoe lang is ie daarna dan weer thuis?misschien wil je eigen moeder mee naar de gyn??

kleintje wat jij zegt heb ik ook hoor, ik wil ook het zekere voor het onzeker nemen, en in t zh bevallen.
    maar idd dat het hartje klopt is het belangrijkste.

malin fijn dat je je zo goed voeld meid!!!hopen dat dat ook lekker zo blijft!

@de rest:kan niet alles onthouden wat ik lees sorry!
    hier alles goed.
    heb vandaag wel 10 keer zitten twijfelen om toch te bellen of de echo niet eerder mag, maar heb echt het gevoel dat ik me dan aanstel.
    gister vroeg ik van:ehh maar ik hoor nu 7wk te zijn ipv 6w3d, wat moet ik nu dan eigenlijk aanhouden, nou ze keek me aan of ik gek was haha, gewoon die 7weken zegt ze......
    maar goed tis nu weekend dus dan kan ik ook niet bellen dus das mooi.maandag kijk ik wel weer verder.

wel fijn dat iedereen zegt dat ik me niet druk moet maken en dat 4 daagjes verschil echt niet veel uitmaakt, hoop echt dat jullie allemaal gelijk hebben!!

xxx

5. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tele Agent bij Teleperformance
    Tilburg
    Hey meiden!
    Ik wil ook graag weten wat het wordt, maar vriend wil het niet weten, fijn, ik kan mijn mond niet houden dus in ons geval heb ik denk ik pech. Of hij, als ze bij de 20 weken echo het per ongeluk vertellen. Wij willen het evt zo doen: vragen aan de vk of ze het geslacht wil opschrijven en in een enveloppe doen en dan kunnen we op een moment dat wij willen het openmaken. Het hoeft voor mij niet in zo'n steriele omgeving.

Verder twijfel ik ook. Ik denk dat ik me aanmeld bij het kraamhotel, ik wil graag een waterbevalling, lijkt me heerlijk en dan is er een ondergrondse tunnel naar het zkh, dus daar ben ik dan ook zo. Hmmm nog even over nadenken..

@kleintje, heel veel beterschap, goed te horen dat het nu beter met je gaat!!

@sherly, wow wat een mooie echo! Echt al een grote beeb :) hihi!

@ano, ook een heel mooie echo zeg! Wat gaat het al snel!

De rest weet ik ook even niet meer, foei voor mezelf...

xxx

Oja Linda, dankjewel meis! yur the best!

6. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    Hoi dames,

Even een vraagje, had net bij het afvegen een beetje licht bruin slijm. Kan dat kwaad?
    Ik lees dat het vaker voorkomt bij vrouwen in hun eerste drie maanden zwangerschap, maar ik wil toch even jullie mening. Het was geen bloed maar echt slijm.

Verder een hele opluchting gehad vanmiddag, heb aan mijn beste vriendin vertelt dat ik zwanger ben. Het was een hele opgave omdat zij al 4 jaar bezig zijn en laatst is haar eerste ivf- poging onderbroken. Op die dag ontdekte ik dat ik zwanger was.
    Ze reageerde blij al zij ze wel dat ze het er soms moeilijk mee zal hebben. Hier hetzelfde, ik gun het haar en alle anderen zo.

Ik hoop dat jullie me gerust kunnen stellen over het bovenstaande.
    Alvast bedankt!

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Hmm kraamhotel/badbevalling heb ik nog niet eens over nagedacht hihi.
    Nja.. nog tijd genoeg gelukkig!

8. peache

peache Actief lid

5 mei 2009
    194
    0
    0
    mama zijn
    emmen
    hallo dames

hoe is het hier met iedereen.
    Voor de nieuwe zwangere van harte gefeliciteerd en geniet er lekker van.
    Hier gaat het vandaag lekker gelukkig voel me super. Nou nog even lekker weer en dan kan ik helemaal genieten van me vakantie.
    Nou dames fijn weekend

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Wij nog 3 weken wachten. Begint wel steeds meer te kriebelen dat ik heel benieuwd ben hoe het er allemaal uitziet van binnen.

@ de rest: Wij willen wel heel graag weten wat het word. Daar zijn we te nieuwsgierig voor. Ook wil ik graag thuis bevallen. Het ziekenhuis is hier praktisch om te hoek mocht er wat mis gaan. Ik weet dat iedere minuut telt, maar vind het een fijne gedachten om in mijn eigen bed te kunnen bevallen, lekker onder onze eigen douche en weer een schoon bed in, onder dat ik eerst nog over straat heen moet.
    Borstvoeding lijkt me helemaal niks. Dat gemier aan mijn tepels........ (sorry als ik iemand kwets).

Verder weinig kwaaltjes. Met vlagen misselijk, wat krampen en steekjes. Wel merk ik dat ik moe ben als ik van mijn werk thuis kom. Dat belooft nog wat de komende 3 weken. Ik werk part time, maar ga 3 weken fulltime werken omdat mijn collega op vakantie is.
    Hopelijk hou ik mijn ogen open:D

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    @ tassie: nee dat kan in principe geen kwaad als het bij een veegje blijft... Als het heel veel wordt en je er ook enorme krampen bij krijgt dan zou je je verloskundige even moeten raadplegen!
    Succes!

Wij willen trouwens ook weten wat het wordt :)

11. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Tassie: slijm lijkt me geen probleem en al helemaal niet, als het bruin (oud bloed?) is. Zou me hier zeker geen zorgen om maken!

12. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    "Fijn" om te lezen dat ik niet de enige ben met amper klachten (al ben ik bij vlagen misselijk) - we zullen het zien de 30e, we hopen op een mooie echo.

Hier wordt het -helaas- een ziekenhuisbevalling. Ollie is na 2 dagen thuiswerk en een goeie poging aan de wee-opwekkers in het ziekenhuis toch via een keizersnede geboren. Hij lag er niet goed voor bij me, dus ik perste me suf zonder resultaat.

Hoop op een natuurlijke bevalling, maar als het weer een keizersnede moet worden, dan is het zo. Heb een uitstekende bevalling en herstelperiode om op terug te kijken (al vond ik dat toen niet zo!) :)

13. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Zouden we hier trouwens nog tweelingen mogen verwachten bij de maart mama's..? ;)

14. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Hallo,
    Ik ga me hier toch maar aanmelden. Wij zijn zwanger na een jaar ziekenhuizen. Ik had echt het idee dat de poging weer mislukt was, maar toch niet...

Maandag via het ziekenhuis te horen gekregen dat ik zwanger ben, na een bloedtest. Vandaag heb ik de uitslag gekregen van bloedtest 2 en die was ook positief en het HCG was lekker gestegen. We lopen al 5 dagen op wolkjes.
    Het allemaal nog zo pril er kan vanalles fout gaan, maar daar ga ik me geen zorgen over maken.

Nu ben ik zwanger, nu geniet ik...En mocht het fout gaan dan zien we het dan wel weer....

Ik ben 32 jaar, maar wordt over 2 weken 33 dus ik mag als 33er in de lijst. Het is ons eerste kindje, willen graag in het ziekenhuis bevallen en als het lukt borstvoeding geven...
    De uitgerekende datum is 28 maart, zou iemand mij op de lijst willen zetten???

Iedereen fijne zwangerschap gewenst!!!

XX

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Maart 2010-mama's:

01 maart - Kiezelsteentje - 34 jaar - 1e kindje - ZB - BV/FV
    01 maart - Peache - 28 jaar - 1e kindje - ZB - BV/FV
    02 maart - Chantal84 - ? - ? - ZB/TB - BV/FV
    02 maart - Setti - 25 jaar - 1e kindje - TB - BV
    03 maart - D1982 - 26 jaar - 1e kindje - ZB - BV
    03 maart - Jesali - 29 jaar - 2e kindje - TB - FV
    03 maart - Jojo29 - ? - 2e kindje - ZB/TB - BV/FV
    04 maart - Jodelahiti - 32 jaar - 3e kindje - ZB - BV
    04 maart - Vriendlief - 21 jaar - 1e kindje - TB - BV
    05 maart - Channes - 26 jaar - 1e kindje - TB - FV
    05 maart - Mmuisje - 26 jaar - 1e kindje - TB - BV
    06 maart - Hannelore - 32 jaar - ZB - BV/FV
    06 maart - Miekie82 - 26 jaar - ? - ZB/TB - BV/FV
    07 maart - Channie - 20 jaar - 2e kindje - ZB - BV/FV
    07 maart - Lady1988 - ? - 1e kindje - ZB/TB - BV/FV
    08 maart - Sherly182 - 30 jaar - 1e kindje - ZB - BV/FV
    09 maart - Deke - 23 jaar - 1e kindje - ZB - BV
    09 maart - Elke1984 - 24 jaar - 1e kindje - ZB - BV
    09 maart - Kleintje88 - ? - 1e kindje - ZB - FV

09 maart - Mel2 – 34 jaar – 1e kindje – TB - BV
    09 maart - Moons - 31 jaar - 4e kindje - TB - BV
    09 maart - NinaVI - 28 jaar - 2e kindje - ZB - BV
    10 maart - Anoniempjuh - 26 jaar - 1e kindje - ZB - FV
    10 maart - MariaO - 26 jaar - 4e kindje - ZB - FV
    10 maart - Mouse - 30 jaar - 1e kindje - ZB - BV én FV
    10 maart - Punieka - ? - ? - ZB/TB - BV/FV
    10 maart - Sjaantje2006 - 25 jaar - 2e kindje - TB - FV
    11 maart - Basbousa - 31 jaar - 3e kindje - ZB - BV/KV
    11 maart - Starfish – 26 jaar – 1e kindje - ZB/TB - BV/FV
    13 maart - Germini - ? - 1e kindje - ZB/TB - BV
    13 maart - Ghaze - 30 jaar - 2e kindje - ZB - BV
    14 maart - Joepie01 - 27 jaar- 2e kindje - ZB/TB - BV/FV
    14 maart - Jone - 34 jaar - ? - ZB/TB - BV/FV
    15 maart - Malin08 - 26 jaar - 2e kindje - TB - BV
    16 maart - Darcy - 34 jaar - 2e kindje - ZB - BV
    16 maart - Nijnja - 35 jaar - 2e kindje - TB - BV
    17 maart - Alies05 - 32 jaar - 2e kindje - TB - BV
    17 maart - Marlou1983 - 26 jaar - 1e kindje - ZB - BV
    17 maart - Puck1234 - ? - 1e kindje - ZB/TB - BV/FV
    17 maart - Suekes - 27 jaar - 1e kindje - ZB/TB - BV
    17 maart - Tassie221 - 26 jaar - 1e kindje - ZB/TB - BV/FV
    17 maart - Wennepen - ? - ? - ZB/TB - BV/FV
    18 maart - Floor20 - 28 jaar - 2e kindje - TB - FV
    18 maart - Geesje26 - 27 jaar - 2e kindje - ZB/TB - BV/FV
    18 maart - Mamzie - 32 jaar - 2e kindje - ZB - FV
    19 maart - Foreverfriend - ? - 2e kindje - TB - BV
    19 maart - Gwn - 26 jaar - 1e kindje - ZB - BV
    20 maart - Kimmiej - 24 jaar - 2e kindje - ZB/TB - FV
    20 maart - Zippie - 22 jaar - 3e kindje - TB - BV
    21 maart - Boba80 - 28 jaar - 1e kindje - ZB - BV
    21 maart - Dagmar1974 - 35 jaar - 2e kindje ZB / FV
    22 maart - Tazmanian1978- ? - 2e kindje - ZB/TB - BV/FV
    23 maart - Brenjomi - ? - 2e kindje - ZB - BV/FV
    23 maart - FunnyMe - 29 jaar - 3e kindje - ZB/TB - BV
    23 maart - Lindavnr - 22 jaar - 1e kindje - ZB - BV/FV
    23 maart - Mezelf - ? - 1e kindje - ZB/TB - BV/FV
    24 maart - Brendal - 20 jaar - 1e kindje - ZB/TB - BV/FV
    24 maart - Mamatje- ? - 2e kindje - ZB/TB - BV/FV
    24 maart - Wendysunny - 27 jaar - 2e kindje - ZB - BV
    25 maart - Jojo83 - 26 jaar - ? - ZB/TB - BV/FV
    25 maart - Linda - 28 jaar - 1e kindje - ZB/TB - BV/FV
    25 maart - Sharlene - 30 jaar - ? - ZB - BV
    26 maart - Anoek1 - ? - 2e kindje - ZB/TB - BV/FV
    26 maart - Babet - 2e kindje - ZB - BV
    26 maart - Bink1976 - 32 jaar - 2e kindje - ZB - BV
    26 maart - Kimski - 29 jaar - 1e kindje - ZB - BV
    26 maart - Mamatje - 27 jaar - 2e kindje - ZB - BV
    26 maart - Stroopie - ? - 2e kindje - ZB/TB - BV/FV
    27 maart - Lynette84 - 24 jaar - 1e kindje - TB - BV
    28 maart - Afina80 - 29 jaar - 2e kindje - ZB - BV
    28 maart - Lisa - 29 jaar - 1e kindje - ZB/TB - BV/FV
    28 maart - Lovechild - ? - 1e kindje - ZB - BV
    28 maart - Zoe1976 - 33 jaar - 1e kindje - ZB - BV
    29 maart - Geraldine1986 - ? - ? - ZB/TB - BV/FV
    29 maart - Gwenolyn - 29 jaar - 1e kindje - ZB/TB - BV/FV
    29 maart - Nadine29 - 29 jaar - 2e kindje - TB - BV
    29 maart - Sjalleke - 38 jaar - 2e kindje - TB - BV
    Onbekend - Daantje13 - 30 jaar - 2e kindje - TB - BV

(78 maart 2010 mama's)

BV: borstvoeding, FV: flesvoeding, ZB: ziekenhuisbevalling, TB: thuisbevalling
    Stuur een pb naar Suekes, Lindavnr, Elke1984 of Starfish voor aanvullingen/wijzigingen in het lijstje.

16. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Welkom Zoe! Fijn dat het gelukt is!!
    Goed dat je er lekker van geniet! :D
    En fijn dat het hcg al goed gestegen is, mooi teken!

17. malin08

malin08 Actief lid

17 apr 2009
    445
    0
    0
    zo hier is lekker alles aan de kant en Malin slaapt, heerlijk even tijd voor mezelf. Kruip zo lekker met een boekje op de bank!

borstvoeding: ik vind dat je helemaal zelf moet weten of je het wel of niet wilt. Ik vond het heerlijk, al waren de eerste weken wel erg zwaar, Omdat Malin een erg klein monedje had en weinig zuigkracht moest ze eerst beide borsten 5 min. Vervolgens flesje geven met gekolfde melk en dan nog (want begin was er te min) aanvullen tot de nodige cc met flesvoeding, vervolgens kon zij gaan slapen en ik weer kolven voor de volgende voeding. Al met al steeds bijna 2 uur bezig, uurtje rust en dan het hele rataplan weer van voren af aan. Na 2 week was er geen flesvoeding meer nodig want toen had ik ineens teveel bv, dat scheelde al wel wat in tijd. En na een week of 10 dronk ze echt goed uit de borst, heb die lijdensweg ervooraan het wel waard gevonden, denk alleen dat als het bij een tweede weer een porbleem gaat worden we dan het aanleggen overslaan en alleen gaan kolven en via fles geven, maar in elk geval wel weer 6 mnd bv als dat gaat lukken (hoop een jaar eigenlijk).

18. malin08

malin08 Actief lid

17 apr 2009
    445
    0
    0
    zo nu is het bank tijd, relaxen!

19. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Aan beiden kanten komen veel tweelingen voor, maar alleen aan de mannen kant, niet aan de vrouwen kant. (Dus via de vader van mijn vriend, en via de kant van mijn vader).
    Als het goed is, is het dan niet erfelijk. Dus is onze kans op een tweeling niet zo groot (of klein) als bij de rest.

20. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Bij mij dachten ze dat ik misschien zwanger was van een tweeling omdat ik zo ziek was maar het is er maar gewoon eentje ;)
    Of ze moeten zich achter elkaar hebben verstopt :p :D

Deel Deze Pagina