Ovulatietest en onregelmatig werken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lauwra, 12 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Hallo,

Deze ronde wil ik graag ovulatietesten gaan gebruiken. Het is mij bekend dat het beste is deze test elke dag op het zelfde tijdstip te doen, maar niet met ochtendurine.
    In de bijsluiter van de matcare testen die ik heb gekocht staat dat 12.00 uur de beste tijd is.
    Ik wil as dinsdag beginnen met testen, maar donderdag heb ik dan een probleem, om 12.00 uur ben ik op mijn werk waar het dan echt spitsuur is en ik niet gemist kan worden. Bovendien moet ik bij deze testen 10 min op de uitslag wachten;)
    Als ik een later tijdstip uitkies, bv 16.00 uur dan heb ik de volgende dag weer een probleem, want dan heb ik een late dienst en zit dan dus ook op mijn werk.
    Zijn hier ook meiden die onregelmatig werken en ovu testen gebruiken? Hoe doen jullie dat?:(
    En kan ik misschien één keer later testen? Of heeft dat teveel invloed?

2. Priscil1986

Priscil1986 Bekend lid

21 nov 2009
    678
    5
    18
    Zuid holland
    Goeie Vraag!

Wil ik ook wel eens weten! Vooor mij het zelfde probleem!

Dus ben benieuwd naar jullie suggesties?

3. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

tja ik blijf dit topic maar volgen aangezien ik ook ovu testjes gebruik van matcare en onregelmatig werk! ben afgelopen woensdag begonnen en heb komende week wel wat avond diensten op mijn rooster staan die de ene keer om 12uur begint en de andere keer om 1330!

4. Priscil1986

Priscil1986 Bekend lid

21 nov 2009
    678
    5
    18
    Zuid holland
    Ja het is toch lastig.

Je loopt niet zomaar met je stickie naar de toilet en vervolgens ergens neer leggen om te drogen ;)

Staan je collegas ook wat vreemd te kijken haha

5. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Hihi nee! k Heb al lopen denken om urine in een medicijnbekertje op te vangen:$ (lekker klein en knoeien:D) en de test dan in het plafond te verbergen, we hebben van die platen die je zo op kunt lichten maar ja hoe schoon is het daar en eigenlijk vind ik het een beetje absurd idee maar ja je moet wat he;) haha!:p

6. kvinna

kvinna Niet meer actief

Volgens mij is het doel van het feit dat je elke dag op dezelfde dag test, dat je de hormoonpiek niet mist. Als je de ene dag om twaalf uur test en de dag erna om acht uur 's avonds, zit er 32 uur tussen. Dan zou ik zelf op de dag dat je niet na ongeveer 24 uur kunt testen 1x eerder en 1x later testen.

Afgelopen ronde heb ik voor het eerst ovulatietests gebruikt en toen was ik zo slim om de tweede dag om twaalf uur snel even tussendoor naar de wc te gaan, terwijl ik expres vanaf tien uur al niets meer gedronken had... Dus toen maar om halfvier getest en de volgende dag om halftien. Met resultaat!

7. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

gefeliciteerd kvinna!

lauw, goed idee! zat zelf al te denken om uit de voorraad en sediment potje te pakken is namelijk iets minder knoeien aangezien ze er voor gemaakt zijn :p en dan het stripje in mn locker te leggen.

8. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Ik heb di om 12:00 uur een test gedaan POSITIEF en woensdag om 18:00 een test gedaan net zo POSITIEF, korom LH piek duurt zo'n 36 uur en ik verwacht logischerwijs dat dinsdag vlak voor de piek top was en woensdag vlak na. Dinsdagavond kunnen klussen, nu wachten! Volgens mij is het niet zo heel erg om een ander tijdstip te nemen, als je maar niet met ochtendurine doet of heel veel gaat drinken!

9. leentjuh

leentjuh Bekend lid

15 nov 2009
    511
    0
    0
    gelderland
    zelf werk ik ook onregelmatig in de zorg, van het ziekenhuis moet ik altijd om 11 uur in de ochtend testen, ik heb altijd plastic bekertjes bij en ga dan gewoon naar de toilet om de test te doen, en leg ik de test in me tas, ik maakte er een probleem van maar het gaat mij goed af, mijn mede collega's weten er wel van omdat wij al 1,5 jaar bezig zijn, in ieder geval dames succes:)

10. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik heb nu 2 rondes ovutesten gebruikt en ik test nooit op hetzelfde tijdstip. Het varieert tussen 11 uur 's ochtends en 10 uur 's avonds. Wel zorg ik ervoor dat ik nooit met ochtendurine test. Als ik denk dat mijn eisprong eraan komt, test ik meestal 2 keer op een dag, zodat ik inderdaad de LH piek niet mis. Die van mij duurt volgens mij geen 36 uur.
    Maandag 8 februari had ik 's ochtends nog een negatieve test en 's avonds rond 7 uur een positieve test. Dinsdag 9 februari rond 1 uur 's middags weer een positieve test. En daarna heb ik niet meer getest.

11. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Bedankt voor jullie reacties meiden!
    Enne, kvinna: gefeliciteerd!! Hopelijk gaat de 1e ronde met ovu testen mij ook zo goed af!;)

k Weet nu hoe ik het ga doen, as donderdag moet ik tot half 4 werken, als ik thuis kom test ik. De volgende dag heb ik een late dienst tot 23.00 uur en dan test ik gewoon vlak voor ik naar het werk moet, rond half 3. Dan zit er tussen de 2 'probleem' dagen maar ongeveer 25 á 26 uur tussen. Dan kán ik de LH piek niet missen volgens mij (hoewel ik niet hoop dat die vrijdag is, want als ik om 23.30 thuis kom slaapt mn mannetje echt al:D)

12. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Mag ik vragen welke ovulatietesten de meiden hier gebruiken en/of aanraden?
    Ik heb tot nu toe slechte ervaringen met die van Kruidvat, die gaf zo'n 3 dagen positief aan! :(

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik deed steeds testjes om een uur of 8 's avonds, gewoon vanaf 6 uur niets meer drinken.

Ik werk ook in de zorg en deed mn testjes gewoon op mn werk. Deed dan mn testje in mn tas en zorgde ervoor dat ik 10 minuten later ineens toevallig ff in mn tas neusde ;)

14. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Over die kruitvat testen heb ik al zoveel negatieve verhalen gehoord, zelfs mannen zouden positief testen! Dus daar kun je dus gewoon niet van op aan.
    Ik ga nu voor het eerst ovulatietesten gebruiken en ik heb ze bij mat care gekocht, de goedkoopste set, 10 ovu testen en 2 zwangerschaptesten, wel zo makkelijk:D
    Ik heb daar goede verhalen over gehoord!

15. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Dat is ook nog wel n idee maar ja hoe krijg ik die test dan ongezien in mn tas.... pff k zie dat echt niet helemaal zitten hoor, op mn werk testen.
    k Ga dus echt proberen deze ronde gewoon thuis te testen, vandaag voor t eerst. K ben beniewd!

16. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Waar kan je de testen van Mat Care kopen? En Sensitest is ook wel goed toch, de dipsticks?

Ik ga ze sowieso pas kopen als ik ze weer nodig heb volgende maand ;)

17. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Nou hopen dat je ze niet nodig hebt dan!!;)
    Mat care is op internet. matcare.nl.
    Heel makkelijk bestellen en betalen en de volgende dag al in huis. Ik heb er ook al 2 keer zwangerschaptesten gekocht.
    Sensitest heb ik geen ervaring mee maar wel goede dingen over gelezen.

Deel Deze Pagina