hallo lieve meiden, volgens mij heb ik behoeften aan het typen van mijn verhaaltje, dus ik doe het gewoon maar even Even kort "ons" voorstellen voordat ik mijn verhaal ga doen. Vriendje is 25 en ik ben 23 we zijn januari2010 met de pil gestopt en zitten nu helaas in ronde 15 zonder één enkel resultaat. 10januari zijn wij voor het 1st in contact gekomen met de mmm, er is toen een vragenlijst doorgenomen, alles was goed. Zaadtest gedaan en bij mij bloed geprikt voor de waardes voor/na me ei. 10februari konden we terrecht bij onze gyn, super fijn en lief mens! Alles is perfect, vriendjes zwemmers zijn zelfs boven gemiddeld zei ze, en bij mij alles heel duidelijk uitwijzend op een eisprong en toen echo en alles van binnen. Alles was heel schoon en rustig, zoals het boekje. Het zou stomme pech zijn... Heel fijn, dat nieuws! Maar het maakt ons nog niet zwanger, waarom zijn we dan al 15 rondes bezig zonder ook maar één teken van zwanger kunnen worden... we mochten het tijdje proberen nog en anders in mei terug komen, dan zou er een samenlevings test gedaan worden om te kijken of onze dingentjes wel samen zouden kunnen. Maar gezien mijn temp gezakt is en ik waars. morgen ongi zal gaan worden hebben mijn vriend en ik besloten morgen de gyn te bellen.. we willen niet meer langher wachten! We willen de test nu al... Maar wat houdt zo'n samenlevingstest eink in? Wat word er gedaan, in welke fase van mijn cyclus, doet het zeer? enz. Liefs, bb-tje
Het wordt gedaan vlak voor je eisprong. Je moet de avond ervoor seks hebben, en de ochtend erna halen ze via een eendebek wat slijm weg en dat bekijken ze onder een microscoop. Als ze nog wat zien zwemmen dan is de test positief. Ik kreeg die test bijna gelijk, er werd eerst gekeken naar wanneer mijn eisprong was en toen gelijk samenlevingstest. Dat verschilt dus toch weer per ziekenhuis.
succes meis ga je volgen.. volgens mij kijken ze dan ook naar de bewegelijkheid van de zaadjes . Maar het is wel een moment opname .. kan dan het volgende test weer een heel ander resultaat uitkomt volgens mij ..
Dankje meiden! Ik heb de gyn gebeld of het ipv mei, nu ergens al zou mogen. In mei zijn we al 1 1/2 jaar bezig en voor dat ales dan van start gaat... pff dat wil ik eink helemaal niet hoe lulliug het misschien ook klinkt voor de meiden die NOG langer bezig zijn. Ik merk dat ik er heel veel behoeften aan heb.
Zoals hier boven uitgelegd,moet je de avond van te voren sex hebben. De dag erop gaan ze met een eendebek naar binnen, en proberen ze met een klein dun slangetje een slijm-monster te nemen. Dit leggen ze dan onder de microscoop, om te kijken of er zaad en slijm is verkregen. De eendebek kan een beetje onwennig aanvoelen (geen pijn), maar je als je goed kan ontspannen voel je haast niks. Succes met zwanger worden!
Eendenbek heb ik indd bij het eerste onderzoek al gehad (er werd toen inwendig gekeken) ik vond het niet pijnlijk. Dank voor je reactie ik word vandaag als het goed is nog terug gebeld...
is urtje later gemeten... dus denk daarom, morgen temp ik nog één keer en dat is dan wel normale tijd. Dan pas ik hem even aan enigste wat ik nu nog echt klote vind aan ongi worden is de pijn Jeetje wat heb ik toch altijd de eerste 2 dagen+nachten buik en rugpijn:x:x:x
hmm das niet fijn had ik indd ook altijd.. meis jou tijd komt ook , heeft de gyn al terug gebeld ? xx
ben net gebeld. Ons dossier is erbij gepakt en met een gyn (niet de onze) bekeken. We mogen echt pas eind mei terug komen omdat bij ons beide alles zoo goed is volgens de onderzoeken dat we waars dan al zwanger zijn?! lijkt me heel sterk want waarom is het in die 15rondes dan nog geen EEN keer raak geweest?! Maar goed, wel fijn zoiets te hhoren natuurlijk.... Maar we zijn dr nog niet meteen zwanger door