Maart 2011 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door trubbel, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peetjuhh

peetjuhh Actief lid

9 dec 2009
    341
    0
    0
    Hoi hoi,

romana, blijft nog even spannend dus, volgende week een super echo meis.

Ach ja en het vertellen, de een doet het vroeg de ander wat later. Hoewel ik je verhaal wel herken hoor suenne. Ik werk ook in de zorg en nu net deze weken liggen er een paar mensen in isolatie waar ik dan liever toch niet naar binnen ga. Tot nu toe is dat gelukt maar als ik die patienten echt moet verzorgen zeg ik het wel al heb ik het gevoel dat iedereen op de afdeling het al weet. In verband met mijn miskraam in januari zit iedereen er toch een beetje op te wachten he..

Vanmiddag gaan we het in ieder geval mijn schoonfamilie vertellen. De vorige keer hebben we dat ook met taart gedaan en mijn schoonmoeder alles maar uitdelen totdat mijn zwanger het licht zag hihi. Voor vandaag willen we nog een rebus maken via internet en ze dan laten puzzelen, maar idd het gewoon zeggen is al bijzonder genoeg. Daarna hoeven we alleen mijn broers hun kinderen nog, hiermee wachten we bewust tot na de echo omdat ze anders mischien weer teleurgesteld worden. Wil dat een brief maken die mijn oudste nichtje van 8 voor kan lezen aan de rest.. maar dat duurt nog even, nog 2 weken en 5 dagen hihihihi

verder allemaal een fijn weekend, gaan nog wat schoonmaken hier en dan op naar de schoonfamilie en aan debbq

groetjes

2. brasileira

brasileira Actief lid

7 apr 2010
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede middag allemaal,

Nou ik weet niet hoe t met jullie zit maar ik heb vanmorgen mijn zwangerschapsrokje aan gedaan. Kan mijn eigen kleding al niet meer verdragen, pfff kan sowieso niks verdragen. Ben niet te genieten!!

Mijn man heeft t spul tegen misselijkheid opgehaald bij de apotheek maar ik ben niet blij met wat die pipo voorgeschreven heeft: zo'n homeopathische korrels nux vomica heet t...Mag 1x per dag 3 van die ienemienie korrels. Vraag me af of dat gaat helpen. Iemand ervaring mee?

Wens jullie een fijne dag toe! Hier doen we vandaag lekker rustig aan denk ik...

@ romana: Spannend meid. Ik duim voor een goede afloop!

Grz.

3. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Nou ik hou het een beetje oppervlakkig vandaag..

Zip.. Bak jij taarten.. Leuk!! Ik ga ook mijn tweede taart maken morgen voor Luc zijn verjaardag! Spannend! Ik had al eerder een taartje gemaakt voor vaderdag. En dan met luc zijn handje er op van marsepein en hartjes. Dit moet een nijntje taart gaan worden. Ben je ook actief op het forum leukste taarten? Ik niet hoor maar neus er wel vaak rond. Oja ik ben ook van plan koekiemonster cc te maken, Leuk!

@vertellen.. ja ik vind dat ook raar hoor dat mensen zo negatief doen. Mijn familie gelukkig niet maar mijn schoonouders wel. Die vertel ik het dus ook niet.

@bras.. nee dat spul ken ik niet. Ik kreeg toen meteen van die zetpillen maar was toen ook al twaalf weken flink ziek. Wie weet werkt het wel heel goed. Ik hoop het voor je! Trouwens schaam schaam schaam...draag ik nog veel positie kleding van mijn vorige zw. Erg he!!

@Romana.. nou dat zit vast helemaal goed! Gelukkig mag je over twee weken nog even kijken. Tja wel vreemd van die steken. Nu zou het heel goed bandenpijn kunnen zijn maar daarvoor geen idee!

@suenne.. ik vind het ook wel vroeg die echo. Maar is alleen maar leuk toch?

4. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Dag meiden,

Dank jullie wel voor alle lieve woorden, ik blijf jullie wel volgen maar zal toch iets minder mee schrijven... dan kunnen jullie lekker ongestoord beppen over de zwangerschap!

Hele dikke knuff voor jullie!
    En geniet ervan!

5. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Oh en Suenne... wat leuk! Dat vind ik echt heel leuk om te horen! :)

6. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ja dat klopt idd. Ik hoor dat ook echt veel "het kan nog heel goed mis gaan". Dus nu ben ik het voor "ik weet dat het pril is en ik weet ook dat het mis kan gaan" Dat kan namelijk áltijd wel. Het klopt dat het in de eerste weken vaker voor komt, maar het gaat altijd nog vaker goed dan fout. Daar hou ik me wel aan vast. Ik ben trouwens evengoed wel onzeker hoor, over die eerste weken. Achja, ik zou het bij een tweede zwangerschap wel echt anders doen. Dit kwam ook omdat het zo overweldigend was en het is nieuw. Ik denk dat ik een 2e keer idd wat langer het voor mezelf hou.

7. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    @suenne ja ik snap ook niet waarom mensen niet gewoon blij voor je kunnen zijn.ook ik ben werkzaam in de zorg en heb het verteld toen ik het wist ik heb hier bewust voor gekozen zodat als ik ziek ben dat ze dan niet gelijk gaan zeggen van ow die ellen is wel vaak ziek maar dat ze weten hoe het komt.en ja het kan mis gaan deze 12 weken maar het kan ook misgaan als je 20 weken bent of als je bent bevallen!!!en tja niet iedereen is er even blij mee heb genoeg mensen gehoord die mij en mijn vriend vervloeken omdat wij zo snel zwanger zijn geworden.
    nou ja jammer dan en ook mijn schoonouders hebben mij niet eens gefeliciteerd...nou ja dan toch lekker niet!!!zoek het uit ben klaar met zulke mensen en nee ik heb geen last van me hormonen :D

@bras ja ik heb die medicijnen ook gehaald maar ik heb ze gewoon bij de etos gehaald en in druppel vorm en daar mag ik elk uur 5 druppels van maar het heeft bij mij goed geholpen...heb ze vandaag nog niet hoeven nemen wel wat last van een draaiende maag maar niet echt misselijk ( had ze voor de zekerheid meegenomen naar me werk)

@concentreren nou ja dat word wel last want ja echt rekening er mee houden doen ze niet hoor ze laten je net zo hard lopen als ze deden voor ik zwanger was en als ik dan zeg dat het wat minder gaat of ik even moet zitten en iets moet drinken dan kijken ze je raar aan wat een gezeur altijd op je werk he....

fijne avond meiden ga lekker me macdonalds eten :D:D:D:D

8. wianhalu

wianhalu Niet meer actief

@ anja... dat is idd ook geen leuke reactie!! heb er eigenlijk nog helemaal niet bij stil gestaan dat dat ook gezegd kan worden, en dan niet eens felicitaties!.. :( telleurstellend

9. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Zo ik ben voor vandaag ook weer klaar met klussen hoor, pfff is wel een aanslag op je lijf al dat sausen enzo. Vandaag hebben vrienden ook mijn laminaat gelegd voor me, ben er helemaal happy mee :D
    Nu kijken of ik voor maandag iemand kan vinden die vinyl wil leggen in de kamer van mijn oudste en misschien dat ik morgen de keuken nog even af saus en dan vind ik het wel gescheten. Dan een woensdag naar het huis van me ex toe en de laatste dingen inpakken en dan zaterdag verhuizen.

10. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    @ Imsala ... je bent in ieder geval lekker opgeschoten...
    Heerlijk als je straks weer lekker een eigen plekje hebt.

Vertellen... ach ik denk dat je gewoon naar je gevoel moet luisteren.
    Bij mijn zoontje hadden we het ook met 7 weken verteld... toen ook een vroege echo gehad en omdat alles goed was vond ik dat ik het wel kon vertellen.
    Bij mijn vorige zwangerschap, die buitenbaarmoederlijk bleek te zijn,
    hadden we ons voor genomen om 10-12 weken te wachten.
    Nou had ik dat maar nooit gedaan. Niemand wist het en ik kreeg toen te horen dat het niet goed was... dat was pas stressen.
    Achteraf vertellen is ook niet fijn.

Dus nu hebben we besloten om adhv de eerste goede echo het maar te vertellen.. mocht het fout gaan... nou das toch ook geen schande. Dan heb je wel mensen die je op kunnen vangen.
    Op mijn werk wacht ik nog wel.... mijn manager gaat nu 3 weken op vakantie dus... in ieder geval nog 3 weken.

Je kan er bij mijn ook bijna niet omheen dat ik zwanger ben... ik heb een buik !!!!! en mijn borsten zijn ook mega...

11. Romana

Romana Actief lid

1 jun 2010
    443
    0
    0
    @ Imsala, wat fijn dat je huisje bijna af is :) lijkt me heerlijk, kan je eindelijk de rust pakken met je kids en je kleintje in je buik :)

@ Ellen: lekker he macie, ben vandaag ook gegaan ghehehe had die nieuwe griekse burger, hmmm heerlijk en zoontjelief natuurlijk weer happy meal. NIeuwe shrek figuurtjes dus dat is geweldig natuurlijk!!!!

Mijn kind is heel sociaal en wilt met iedereen meespelen. Nu waren er 3 broertjes en mijn zoontje wilde met hen spelen. Nou hun dus niet met hem, en gingen hem pesten!!! Maar mijn kind begrijpt dat niet, dus doet gewoon leuk mee, en die kinderen maar lachen. Nou dan komt je moederinstinct naar boven hoor en die van mij stinkt echt heel erg!!! Ik wilde ze bijna slaan die k*tkinderen waarom mijn kind pesten, mijne is de allerliefste van de hele wereld en iedereen MOET met hem spelen. Maar ik heb me netjes gehouden: Romano, laat die kinderen maar, ga maar met normale kinderen spelen..... En die moeder mij raar aankijken, nou jaaaaaaaah
    hmmmm wordt nog wat als hij groter word....

@ Suenne, je lijkt me een nuchter type, heerlijk :) En geloof me een tweede zwangerschap is net zo moeilijk als een eerste ;)

@ Marooz: hoe is het met je meid???? :(

@ Brasie: en hoe zat je zwangerschapsrokje ghehehhe

@ Peetjuh en hoe reageerde je schoonfamilie??? :)

Aan de andere fijne avond nog en slaap lekker :)

12. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    @Romana.... erg he als ze je kind pesten.
    Ik zie het hier in de speeltuin ook wel eens, dan wil mijn zoontje lekker meespelen en dan gaan ze hem pesten.
    Vooral de oudere kindjes kunnen heel hard zijn en hij snapt het dan helemaal nog niet.
    Vorige keer gingen ze hem lullopertje laten doen, en hij vond het nog leuk ook. Hij maar rennen achter die bal....
    En ik me maar inhouden....

13. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ romana fijn dat alles goed was meis! zijn de krampen nu wel weer weg? ben je er nu weer iets geruster op?

@ vertellen wij hebben het nog aan niemand verteld, behalve mijn hoogzwangere vriendin. Ook omdat ik het idee heb dat het niet goed gaat komen dit keer.
    Mijn schoonmoeder zou het op zich wel mogen weten, maar ik weet 100% zeker dat mijn schoonzusje het dan ook weet, en 99% zeker dat de rest van de familie het ook weet. En god weet wie nog meer. En daar heb ik dus niet zoveel zin in. Plus dat ze nu al sinds de geboorte van Bosch aan mijn hoofd loopt te zeuren wanneer nummer 2 komt, en als ze erachter komt dat we daar echt mee bezig zijn, dan word ik helemaal gek gezeurd. (jaja, ik kan er nu al kwaad over worden ;) )
    Dus nee, we houden het nog maar even geheim. Het liefste zou ik het mijn ouders wel gelijk vertellen, en mijn schoonouders pas na 3 maanden ofzo. Mijn ouders doen er tenminste niet zo spastisch over...

14. Romana

Romana Actief lid

1 jun 2010
    443
    0
    0
    @ Mamaantje: erg he, en die van ons maar denken ooh wat leuk ze spelen met mij grrrrrrr

@ Mielen, nou of alles goed zit weten we nog niet zeker. Waarschijnlijk zit het vruchtje wel gewoon in mn baarmoeder, maar de krampen blijven aanhouden en heb ook al wat licht roze bloedverlies. Even afwachten dus :( Verder kunnen we toch niks doen, als het niet goed is, is het niet goed....... helaas....

@ allemaal, fijne dag toegewenst, is hier niet zo lekker weer bah....

15. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ romana oei, nog erg spannend dus. sterkte meis.

@ mamaantje lullopertje? "in mijn tijd" heette dat gewoon lummelen ;)

16. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

@Romana: wel goed van je dat je niet je helemaal gaat zitten opvreten thuis. Je hebt denk ik zorgen genoeg, maar je zorgt zo wel voor afleiding. Ik duim voor je!

@Imsala: lekker dat je huisje bijna klaar is. Je zit wel in een vervelende situatie als ik het goed begrijp. Hoop dat je lekker snel je draai vindt in je nieuwe huis met je kids en deze baby!

@Mielen: wat jammer dat schoonmoeder je zo onder druk zet. Heeft ze zelf niet door dat dat heel vervelend overkomt?

@Mamaantje: zie je het echt nu al zo duidelijk? Dat is inderdaad ook wat lastig verbergen dan!

Hier alles goed. Gisteren een erg leuke vriendinnendag gehad. Uiteraard wel per ongeluk mijn mond voorbij gesproken, maar mijn vriendinnen waren erg blij voor me en houden het nog een tijdje stil. Vanmorgen lekker een stuk hardgelopen, zo even met Frank en Ronja op de fiets naar de stad. Lekker met de nieuwe bakfiets, ben er zo trots op!

17. Romana

Romana Actief lid

1 jun 2010
    443
    0
    0
    Meiden, ik zou graag advies van jullie willen.
    Ik weet het allemaal niet meer.
    Heb niet eerder mn verhaal gedaan, hou er ook niet van om mn prive open en bloot op het internet te gooien, maar misschien dat jullie me kunnen helpen.....

Het gaat om het volgende. Jullie weten allemaal dat ik een zoontje heb van 4 jaar.
    Dit kindje is van mijn ex. Mijn ex en ik hebben 4 jaar een relatie gehad. Toen ons zoontje 2.5 jaar was zijn wij uit elkaar gegaan. De redenen doen er niet toe, maar het komt erop neer dat we niet meer gelukkig waren met elkaar.
    Ik heb dit jaar mijn nieuwe vriend leren kennen. Het ging vanaf het eerste moment goed tussen ons. We hadden allebei een kinderwens, en in een opwelling was ik gestopt met de pil. Sinds ik gestopt was met de pil veranderde zijn houding naar mijn zoontje toe. Hij irriteerde zich vaak aan hem, schreeuwde hem vaak, peste hem en lachte hem uit als hij zich bezeerde. In het begin had ik het nog niet zo door, maar daarna realiseerde ik me dat ik ook wat geirriteerder naar mijn zoon ging zijn. Toen ging ik op bepaalde dingen letten, en ik merkte dat ik de stemming van mijn vriend over nam. Vanaf dat moment kwam mijn moederinstinct weer boven en leek ik wat meer afstand van mijn vriend te nemen. Mijn zoon komt boven iedereen en geen man komt tussen ons in. Ik besloot al snel dat ik weer met de pil zou beginnen zodra ik ongesteld zou worden...... dat werd ik dus niet. Ik dacht misschien komt die band tussen zoon en vriend wel. Maar sinds ik zwanger ben kan mijn vriend over niks anders meer praten dan over de baby. Het is baby dit, baby dat. Geen interesse meer in mijn zoon. Nog steeds geirriteerd naar hem toe. Ik voel me zo klote. Ik wil hem niet meer. Het gevoel is weg. Dat hij zo naar mijn zoon kan doen, doet mij pijn. En dan is de baby er nog geneens. Stel dat de baby er is, dan kan mijn zoon helemaal niks goeds meer doen. Hij zal altijd zijn kind voortrekken en ben bang dat mijn zoon met alles de schuld zal krijgen. Ik ben bang voor de toekomst, bang voor mijn zoons toekomst. Ik wil dit niet. Ik wil een man die mijn kind als vol aanziet en hem volledig accepteerd. Ik dacht dat mijn vriend hem accepteerde, dit zal hij ook altijd tegenspreken dat dit niet zo is. Maar ze zeggen niet voor niks geen woorden maar daden!!! Ik voel me klote omdat ik van mijn zoon hou en ik wil dat de man in mijn leven ook van mijn zoon houdt. Mijn vriend heeft ook een zoontje uit een eerdere relatie. Dat kind is net zo oud als mijn zoontje. Ik hoor van van hem dat zijn zoontje zo perfect is, die luisterd beter als de mijne, die ruimt beter op, die schreeuwt nooit etc etc. Het kan zijn dat zijn zoontje zo perfect is, maar het moment dat hij het uitspreekt dat mijn kind minder is, doet mij pijn, kwetst mij en mijn gevoelens voor mijn vriend verminderen per minuut!!!!! Ik heb dit probleem vaker bij hem aangekaart maar hij ontkent het. Ik weet dat het niet zijn kind is, maar wel de mijne, het moment dat hij voor mij koos, koos hij ook voor mijn kleine. Is alleen nu niks van te merken.
    Dus ja nu heb ik eigelijk zo iets ik wil niet met hem verder.....
    Maar dat zou betekenen dat ik alweer alleenstaande moeder wordt met 2 kinderen van 2 vaders!!!! Ik weet dat hij er voor zijn kind zou zijn, maar wil ik dit? Wil ik deze situatie. Ik heb nagedacht over abortus, het vruchtje is toch nog zo klein.
    Maar dit is eigelijk niet wat ik wil. Het kindje is welkom, alleen de vader niet!!! hmmmm ik weet niet meer wat ik moet doen. Het is dus eigelijk tegenovergestelde als de meeste meiden die door hun vriend in de steek worden gelaten. Ik kies hier zelf voor, ik zet mijn zoon eerste plek!!! Geen man komt tussen ons in, en als ik merk dat mijn zoon niet gelukkig is met de situatie ben ik ook niet gelukkig!!
    Ik weet dat ik niet zomaar had moeten stoppen met de pil, maar dat is achteraf gepraat. Ik heb daar nu niks aan. Ik ben nu zwanger en zou graag advies van jullie willen.

Sorry voor dit lange verhaal, maar ik weet het allemaal niet meer :(

18. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Hey Romana,

Wat een rot situatie. Maar zou het niet beter zijn om dit echt precies zo aan hem te vertellen. Je zoon gaat boven alles en dat is juist goed. Ik zou toch proberen om dus nog eens met hem te praten want als hij wel bij jullie blijft zal hij ook de vaderrol van je zoon vervullen en dat kan dus zo niet. Lachen als hij valt.. ik zou woest zijn. Dus goed gesprek en wil / kan hij dit niet veranderen dan andere maatregelen. Maar het feit dat hij dan niet voor zijn eigen kindje kan zorgen zal voor hem denk ik toch wel reden zijn om meer zijn best te doen.
    En de band tussen je zoon en je vriend moet wel groeien natuurlijk. Denk er nog even goed over na!!!

19. Romana

Romana Actief lid

1 jun 2010
    443
    0
    0
    Weet je wat het is, ik heb het vaker bij hem aangekaart, maar hij ontkent het. Als ik hem confronteer dat hij mijn kind uitlacht en ik dat niet leuk vind, zegt hij nou ik lach altijd, wat moet ik dan doen? Hij heeft mijn kind varken genoemd!!! Tuurlijk kan ik hem zeggen eraan te werken, maar dan is het toch niet meer puur. Dan is het een toneelstukje om mama tevreden te houden, maar in zn gevoel geeft hij nog steeds niks om mijn kind. En ik wil niet met toneelstukjes leven, kinderliefde moet puur zijn. Kinderen merken als ze eigelijk niet gewenst zijn, snap je.... pfffff moeilijk...

20. peetjuhh

peetjuhh Actief lid

9 dec 2009
    341
    0
    0
    pffff romana, wat een vervelende situatie zeg en moeilijk hoor om advies te geven. In je antwoord schemert voor mijn gevoel door dat je je keuze eigenlijk al hebt gemaakt, zeg het als ik het verkeerd aanvoel hoor. Maar dit zomaar weggooien zonder dat jullie er alles aan hebben gedaan lijkt me echt sonde. Met je vriend praten en zeggen wat je voelt en wat de consequenties zoouden kunnen zijn?? Mischien een relatietherapeut om alles voor jullie samen op een rijtje te krijgen?? ik weet het niet maar dit zijn dingen die bij me opkomen, als jullie er samen moeilijk over kunnen praten is er mischien iemand die jullie hierin kunnen begeleiden. In ieder geval heel veel sterkte met deze moeilijke situatie en neem geen overhaaste beslissingen!! toi toi meis

Deel Deze Pagina