Maart 2011 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door trubbel, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Wij hebben een draagdoek van minimonkey gekocht voor Ronja, maar dat is echt geen succes geweest. Ze vond het echt niet lekker en zat wat opgepropt. Ik wil eigenlijk een mountain terrain buggy maar die zijn errug duur. Tweedehands ben je er ook snel 500 euro voor kwijt. Maar dan kun je hem wel gebruiken als kinderwagen/buggy en duo buggy. Maar even sparen ;)

2. Raw

Raw Niet meer actief

Haai meiden,
    Vandaag onze eerste echo gehad. Ze konden helemaal niks vinden... Geen baarmoeder niks.... Moest dus inwendig en ja hoor daar was dan toch een heel klein vruchtje met een kloppend hartje. Zelf weinig van gezien doordat ik op een kussen lag met mn bips. Maar man en 2 verloskundigen zagen het wel en die zouden het toch niet zeggen als ze het niet zagen???
    Was wel wat korter volgens de meting. 6w3d ipv 6w6d....
    Moet ik me zorgen maken? Volgens vk niet en ze feliciteerde met met een goede echo.. Maar toch, met mijn zoon liepen we een week in, zo goed groeide die.... Misschien dan toch een meisje????

3. shenoby

shenoby Niet meer actief

er kan in het begin nogal wat verschil in de meting zitten.
    3 dagen is niet erg hoor.
    gefeliciteerd met je echo.

4. Romana

Romana Actief lid

1 jun 2010
    443
    0
    0
    @ raw, gefeliciteerd met je goede echo :)

5. Nemo81

Nemo81 Actief lid

16 mrt 2010
    338
    0
    16
    Jeetje meiden, wat is er weer veel geschreven, ik heb geen fut om op iedereen persoonlijk te reageren dit keer, maar ik heb weer leuke foto's gezien en ben blij voor de meiden met een goede echo!

Ik kom net terug van de sportschool.
    Kon ik toch mijn gewone sportkleding niet meer aan zonder een opvallend dikke buik te hebben! Mijn sportbroek paste niet meer, gelukkig had ik nog een (in de tijd voor mijn zwangerschap) te grote korte zomerbroek liggen die prima paste met een T-shirt erop. Ik heb gelukkig nog geen reacties gehad.

Ik wil het nog zo graag stil houden tot 12 weken, maar vraag me nu af of mijn darmen nu wel uitgerommeld zijn en mijn buikje zo zal blijven tot het buikje groeit van de baby. Of dat mijn darmen nog meer gaan uitzetten. Heeft iemand een antwoord?

Verder heb ik weer veel gegeten vandaag om maar niet misselijk te hoeven zijn. Ik heb de toiletpot nog niet geknuffeld :( ;) misschien dat dat nog komt!

Morgenochtend kan ik gelukkig uitslapen, heerlijk, even een bijkom moment midden in de week.

Nu ff TV kijken, niets doen en wachten op een telefoontje van moeders voor moeders.

6. Raw

Raw Niet meer actief

@shenoby en romana; bedankt! ik weet ook wel dat het goed is maar ik belde mijn moeder om het te vertellen... krijg je zo'n reactie van ooooh, is dat dan wel goed!..... zucht!... wat wel apart is dat mijn baarmoeder zo ver naar achteren ligt... de verloskundige deed er ook wel apart over, dit had ze nog nooit meegemaakt?! gek toch? ik vroeg niet verder, want dacht alleen maar zoek nou maar verder naar dat mooie hartje! kan nu al niet wachten op de echo van over twee weken. hopelijk groeit het allemaal goed door want met 9 weken moet het toch echt al een minimensje zijn!
    hebben jullie ook zoveel last van dromen?! ik heb echt nachtmerries... schrik bijna elke nacht wakker...... had ik mijn vorige zwangerschap denk ik ook, maar wat ben ik daarvan veel vergeten zeg!!... dacht ik allemaal wel te onthouden, ik ga dit keer mijn zwangerschapsdagboek heel goed bijhouden~!!
    nu even mijn haar verven (nou ben ik vergeten te vragen of dat mag) weet iemand van jullie dat? volgens mij wel oke als je maar goed ventileert?! toch??
    fijne avond! xxx

7. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ raw
    haar verven mag gewoon hoor.
    je hebt alleen kans dat het minder pakt.
    ik dacht in mijn vorige zwangerschap ook dat het niet mocht.
    kom ik er aan het einde achter dat het wel mocht.
    heb ik tijden lang met enorme uitgroei gelopen voor niks!

8. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Alle meiden die echo's hebben gehad .. gefeliciteerd :D Wij moeten nog een dikke week wachten!

Ik wil ook even zeggen dat ik nog steeds meelees maar ik heb echt niet te puf om overal op te reageren! Wat ben ik moe zeg!! Ik slaap minimaal 2 keer per dag, echt niet meer leuk :(

Meiden tot snel ... hoop dat ik snel weer wat meer energie heb ;)

9. Raw

Raw Niet meer actief

@shenoby; tnx, het zit erin!... ben benieuwd... mooie (hoop ik) licht beige blonde kleur... spannend! ik laat wel weten of het is gelukt....
    @debski; je bent niet de enige hoor... zoonlief slaapt gelukkig nog twee keer per dag en dan kruip ik ook echt mijn bedje weer in!...... hoop ook snel op meer energie....

10. Raw

Raw Niet meer actief

Haai,
    Nou haren zijn geverfd hoor, goed gelukt (hoop ik). Maar de beige kleur werd echt paars/blauw in mijn haar!! :O Nu lijken mijn voorste plukken ook nog wat blauwig... Wilde gaan fohnen maar mn kleine jongen werd wakker dus daar ben ik maar mee gestopt.. Morgen dus pas echt het eindresultaat, maar het lijkt erop dat haren verven en zwangerschap goed samen gaan. Nu morgen nog naar de kapper voor een leuke bob en ik ben weer helemaal een hippe zwangere mama! :D Hoe cool klinkt dat!! ;)

11. brasileira

brasileira Actief lid

7 apr 2010
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Wat leuk de gesprekjes over de kapsels...Bij mijn vorige zwangerschap zat mijn haar voor geen meter en het gaat nu weer die kant op :( 4 maanden geleden had ik een bob laten knippen maar ik wil ze nu toch weer lang en het groeit nu zo lelijk! Voel me zo armoedig heb iedere dag een bad hairday. Zelfs mijn man lacht me uit dus hij kwam gister met een lief aanbod: extensions! Kost wel 500 euro mja dan ben ik gelijk weer een hippe mama.
    Over een week krijg ik ze dus ik ben heel blij.

Verder begin ik me beter te voelen gelukkig. Vind het leuk om te zien dat het bij veel van ons een beetje begint op te schieten qua weken. Op naar die 12 weken grens he :)
    Voor iedereen met een goede echo: gefeliciteerd! En degene die nog moeten wachten: nog ff geduld het wordt het vast waard!

Fijne dag

12. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    ooow ik heb het ook hoor meiden...me haar zit voor geen meter binnen ander halve dag is me haar zo vet als bagger en volgens mij ook zo dood als wat...

verder voel ik me vandaag een stukje beter misselijkheid is minder als gisteren...en heb heerlijk kunnen doorslapen en uitslapen nou ja tot 9 uur :D
    maar goed alle kleine beetjes helpen natuurlijk ;)

@raw ja het zal vast wel goed zitten en je hebt toch een kloppend hartje gezien nou ja je man dan?!?!
    geen zorgen maken :D en nee 3 dagen maakt niet zo veel uit hoor :D

@mijn echo morgen om 11 uur merk nu al dat ik het spannend ga vinden gelukkig gaat mijn moeder en mijn vriend mee.
    mijn vader blijft bij onze kleine man omdat die moet slapen :D

13. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    Hoi hoi

Even de tijd om wat uitgebreider te reageren!

Wat een heerlijke foto's van kleintjes komen er voorbij!!
    Ik zal ook een fotootje plaatsen op het moment dat iedereen van onze zwangerschap mag weten!

Al zoveel mooie echo's!!! Ben zooooooo jaloers :)

romana, tjonge wat een pittige baan heb jij zeg!! Petje af!

ik ben blij dat er zoveel wc's geknuffeld worden hier :D die van mij gelukkig nog niet!!

draagdoek, ik heb bij mijn zoontje ook een draagdoek kgehad, inderdaad erg warm! Wil het wel weer gaan proberen, maar ga zeker nog even verder kijken naar andere mogelijkheden, want je kindje zo dichtbij je dragen is toch wel erg fijn!!

Hier heb ik nog steeds extreem last van vermoeidheid...pffff.....doe ook erg rustig aan. Ook pijn in mijn buik. Heb vorig jaar een ontsteking aan mijn dikke darm gehad en dat voelt sinds gistermiddag weer precies hetzelfde en daar zit ik niet op te wachten. Mogen morgen voor het eerst naar de vk, eigenlijk geen echo, maar ga toch well vragen of ze wil kijken ivm de buikpijn en omdat we bijna op vakantie gaan en ik dan graag gezien wil hebben of er een kloppend hartje is. Zullen ze wel niet zo moeilijk over hoop ik! Net alle spullen van de vorige zwangerschap erbij gehaald en doorgelezen. Tjonge wel gek weer om te lezen, maar ook leuk!

Heb zo zin in zo'n klein hummeltje weer in mijn armen!

Nu ga ik ff lekker een warme douche nemen, goed voor het buikie!!!

14. Raw

Raw Niet meer actief

@brasileira; vorige zwangerschap ook extensions gehad, iedereen was verbaasd dat ik tijdens mijn zwangerschap zulk mooi haar had!! :D maareh een tip: ik had een double hair pakket van Balmain, kun je vinden op de site van haarshop. kost iets van 150 euro en kan je wel 6x hergebruiken en bij de kapper (er zijn er genoeg die ze kunnen zetten) kost het plaatsen ongeveer 35 euro. het is van echt haar en dus misschien een beter idee dan je extensions van 500 euro die je denk ik niet kunt hergebruiken?

@ellentje; ja, inderdaad maak me nu even geen zorgen. denk dat ik het ook wel heb gezien.. :) maar het is meer de reactie van mijn moeder waarna ik me zorgen ging maken....
    en spannend morgen je echo, hopelijk heeeel veel plezier met het kleine naar de kleine hummel!

@zip; die vermoeidheid.... pff ik kan erover mee praten... zoonlief ligt heerlijk te slapen en ik lag er net ook heerlijk even in. krijg straks visite en dan heb ik geen rust meer.... toch nog maar even opruimen enzo....

mijn haar is nog wel een beetje blauwig... hihi... draag het wel in een staart, straks maar even goed met anti-roos shampoo wassen dan gaat het ergste er (meestal) wel uit... toch wel een iets andere reactie dan normaal dus..
    verder hangt het er maar futloos bij, de kapper had geen tijd dus de bob moet nog even wachten..

15. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    @raw geen zorgen maken meid...toen ik zwanger was van dean zei mijn moeder ook zoiets voordat ik mijn eerste echo had...uiteindelijk is alles toch goed gekomen en is mijn moeder bij mijn bevalling geweest en is ze stapelgek op haar kleinzoon :D

maar snap wel dat moeders je soms heel onzeker kunnen maken..*knuffel*

@zip ik denk ook niet dat ze erg moeilijk doen hoor met die echo...waarschijnlijk zullen ze hem gewoon maken en dan kan je al eerder naar je kleine wondertje in je buik kijken

16. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

:D:D:Dhaar is altijd zo dood als wat:D:D:D

17. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    :D:D:Dniet zo dood als het nu is ;);)

18. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hey meiden,

Wat ben ik jaloers op al die goede echo's... ik heb morgen pas de eerste afspraak bij de verloskundige. Even de site nagelezen en ze kunnen dan inderdaad nog geen hartje horen. Dus dan word ik doorverwezen naar het echocentrum, mag ik hopelijk over een week of vier (!) een echo en pas daarna weer naar de verloskundige en dan pas gewoon hartje luisteren... duurt allemaal zo lang!

Ik ben ook doodmoe, was gisteren en vanmorgen wat duizelig, beetje weeig op de maag en heel lichtgeraakt ineens. Vanmorgen al heel lullig uitgevallen tegen mijn man, vandaag op het werk tegen een collega en toen moest ik ook nog huilen. Zo ben ik normaal helemaal niet. Zijn we weer mooi klaar mee!

O ja, mijn haar is inderdaad ook dood en lelijk en wil niet zitten, mijn huidskleur is bleek en grauw en ik heb allemaal pukkels op mijn neus! Leuk man, zo'n zwangerschap!!!

19. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Nou dames.. vandaag ook een off day gehad.
    Ik werd al wakker met hoofdpijn... en eigenlijk de hele dag kotsmisselijk geweest. Ook ben ik errug moe.
    Ik hoop dat het wel wat minder wordt, want zaterdag vlieg ik naar Kroatie. Mijn beste vriendin trouwt daar dus dat wil ik niet missen. Mijn mannetjes blijven thuis... dus zal wel vreemd zijn.

Zal dalijk nog even reageren op jullie... ga nu mijn zoontje op bed leggen.

Groeten Maan

20. peetjuhh

peetjuhh Actief lid

9 dec 2009
    341
    0
    0
    wat een fijne goede echo´s allemaal. Ik heb die van mij over 8 dagen, begint nu toch wel aardig op te schieten gelukkig!!

Deel Deze Pagina