Maart 2011 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door trubbel, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

pfff ook al zo fanatiek, die ramen kunnen mij op het moment echt gestolen worden. Blijven er ook zonder lap wel inzitten....:p In ieder geval kijk je inmiddels vast weer schoon naar buiten:)

Dat is idd wel schrikken zeg, zon val. Zal je net zien he, zoiets gebeurd nooit en dan ineens wel. Denk niet dat het kwaad kan, je kindje zit in een veilig omhulsel. Hopelijk krijg je geen spierpijn of iets.

2. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    heerlijk Suenne!! Fijn een goede echo!
    Grappig dat je man het zo gauw zag!!
    Nu lekker ervan genieten!

nog geen spierpijn nu, maar wel een flinke blauwe plek!

3. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    en inderdaad de ramen zijn weer schoon.....

4. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Suenne: wandelen is ook gewoon goed hoor. Zolang je inderdaad maar in beweging blijft. Ik heb het ook heel rustig opgebouwd het hardlopen. Ben ongeveer twee jaar geleden begonnen, toen was ik 17 kilo zwaarder dan nu en dat kon er echt niet mee door. Voor ik zwanger werd van Ronja was daar 14 kilo vanaf en nu dus nog 3. Ben benieuwd hoe dat straks na deze zwangerschap zal zijn, maar denk dat ook daarbij het doorsporten zal helpen. En als het eens een weekje er niet van komt door vermoeidheid is dat natuurlijk ook geen ramp. Het komt allemaal wel weer!

Wat lekker dat je echo goed was! En dat het zo snel te zien was. Ik verheug me ook erg op onze echo!

5. Demi30

Demi30 Lid

2 mrt 2010
    17
    0
    0
    Yeeeeeeej...

Ik mag me ook melden bij dit topic :)
    vrijdag de 13e hebben wij onze eerste termijn echo om te kijken hoe ver ik precies ben maar volgens mijn eigen berekeningen kom ik uit op 20-03-2011.
    Ik heb op moeheid eigenlijk (nog) nergens last van... al voel ik mijn lijf wel veranderen natuurlijk.
    Hopen dat het allemaal goed is en dat ik niet alsnog vervelende klachten krijg.

Liefs,

Demi

6. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Demi: welkom!!!

7. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    moet even iets van me afschrijven hoor....
    ik ben zoals misschien sommige wel weten zuster en een verpleeghuis en ik heb bijna de hele maand augustus avonddienst..maar ik vraag me toch af hoe mensen het volhouden ik ben gewoon helemaal kapot...kom voor geen meter voor uit en alles doet zeer :(

mijn leidinggevende weet dat ik zwanger ben en houd daar totaal geen rekening mee ze belt me constant om te vragen of ik extra wil werken en ik vind het zo moeilijk om nee te zeggen omdat ik weet hoe het is om met te weining personeel te zijn maar ik kan het gewoon niet meer...en al die avonddiensten die hou ik toch ook niet lang meer vol maar ik vind het ook zo moeilijk om tegen haar te zeggen dat ik het niet meer kan (ben pas 8 weken zwanger) wil niet overkomen als een zeurpersoon...
    nu heeft ze afgelopen woensdag gebeld of dat ik aankomende woensdag een hele dienst wil draaien van 7 tot half 4 ik werk normaal maar 6 uurtjes op een dag (bewust gedaan werk ook maar 18 uur per week) en toen heb ik mijn voicemail afgeluisterd maar niet op gereageerd nu hoorde ik van een collega dat ze boos is omdat ik niet terug gebeld heb?!?!?!wat moet ik hier nou van vinden ik vind dat ze best wel rekening met me kan houden...ik snap dat soort mensen echt niet!!!!en weet even niet wat ik moet doen iemand een tip?!?!

sorry voor het enorme lange verhaal...
    ik ga lekker me bedje in moet morgen ook al weer extra werken namelijk van half 3 tot 11 terwijl ik normaal van 4 tot half 11 werk!!!ben kapot verga van de hoofdpijn en ja eigenlijk doet alles pijn in mijn leef dus leve de paracetamol :D
    en ben mega moe maar ja dat ben ik de hele dag :D:D:D:D

8. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hey Ellen, dat is echt vervelend. Ik denk dat je het beste met je leidinggevende in gesprek kunt gaan. Zij weet natuurlijk pas hoe je je voelt als je het haar vertelt en dan kan ze er ook pas rekening mee houden. Want op deze manier loop jij jezelf voorbij. Zij heeft een oplossing voor de korte termijn maar zeker niet voor de lange termijn want jij knapt straks op een gegeven moment en dan komen al je frustraties eruit. Dus gewoon rustig met haar in gesprek dat je heel graag wilt helpen omdat je weet hoe vervelend het is als er te weinig mensen zijn, maar dat zes uren wel echt het maximum is wat je kunt draaien op een dag en dat je zo ontzettend moe bent. En of je dan overkomt als een zeurpersoon? Dat denk ik niet, je bent gewoon eerlijk over je eigen klachten. Als zij dat zeurderig vindt, dan ligt dat gewoon aan haar!

9. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ ellentje: Arbo-advies.nl - Zwangerschap lees hier eens hier staan hele nuttige tips in, niet alleen voor jou maar ook voor alle andere werkende a.s. mama's hier ;)

10. Kwekijzer

#750 Kwekijzer, 8 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 aug 2010
    Ik begrijp uit je verhaal dat je al een keer gewoon gesproken hebt met je leidinggevende? Want dat zou ik wel eerst doen voordat ik het volgende toe zou passen.

Als je grenzen steld, dan doet soms degene bij wie je dat doet niet aardig. Zeker als die persoon weet dat ze dan misschien toch wel een vinger bij je tussen de deur krijgt en al helemaal als je anders nooit die grenzen aan geeft. Maar geloof me, als jij gewoon die grenzen aan gaat geven en zegt "nee", dan duurt het niet heel lang en zijn ze daar wel aan gewend. Kwestie van even laten wennen dat ze bij jou niet meer terecht kan voor 'alles'. Ik weet dat het soms lastig is om iemand jou dan 'gewoon even niet zo aardig' te laten vinden, maar uiteindelijk krijg je meer respect als je toch die grenzen trekt. En niet iedereen kan je aardig vinden. Ik heb daar zelf ook erg aan moeten wennen, maar het is gewoon zo.

Je moet nu aan jezelf en aan je buik denken. Als jij niet kan, kán je niet *punt* Ziek is ziek, zwanger of niet. Wil ze zo niet naar je luisteren, dan meld je je ziek en houd je voet bij stuk totdat er op therapeutische basis iets geregeld wordt waar iedereen zich aan houd (zou ik gedaan hebben, wat niet gaat, gaat niet). Je hebt daar gewoon recht op. Als zwangere ben je extra beschermd. SZW – Zwanger en werken – Zwanger en veilig werken: informatie voor werknemers
    Daarnaast zou ik even je eigen CAO er op na houden. Ben je lid van de vakbond? Ook altijd een mooie gelegenheid om daar even gebruik van te maken en jezelf te informeren.

Als jij niet zegt "stop" doet niemand het voor je. Zo werkt het gewoon. Je leidinggevende zal zeker ook alleen aan haar eigen probleem denken. Zij zit op haar manier weer met iets en ze voelt jou niet. Alleen jij voelt jezelf. Ik hoop dat je eruit komt voor jezelf en dat het makkelijker gaat worden.

11. Kwekijzer

Gefeliciteerd en welkom hier:D

12. Kwekijzer

Gefeliciteerd Charlie! Leuk he!!:D

13. brasileira

brasileira Actief lid

7 apr 2010
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

BBQ was zeer geslaagd gister. De tempratuur was goed en er was maar 1 klein buitje maar we zaten lekker droog onder de tent :D
    We hebben zo'n leuke vriendengroep alleen 1 stel valt er een beetje buiten. Ze zijn wat degelijker als de rest en kunnen onze soms wat grove praat niet echt waarderen mja. Er waren in totaal 7 kids dus een gezellige bende.

Vandaag zijn we 2 jaar getrouwd! We brengen ons meisje zo naar mijn ouders en dan gaan we feesten op solar. :)
    En dan morgen de echoooo! Eindelijk! Kan niet wachten en hoop dat alles goed is.

Sorry dat ik nu ff niet reageer op iedereen maar heb niet echt de tijd om alles fatsoenlijk bij te lezen....

Fijne dag allemaal!

14. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Bras: gefeliciteerd met jullie trouwdag en veel plezier vanavond en morgen. Je hebt een lekker druk weekend, maar klinkt wel erg leuk. En van die vrienden: nou ja, als zij zich er niet mee op hun gemak voelen is dat toch wel hun probleem.

15. Nemo81

Nemo81 Actief lid

16 mrt 2010
    338
    0
    16
    Nou meiden, gister is het redelijk goed gegaan met die seabands om. Maar ik begon me wel zorgen te maken, omdat ik me niet meer misselijk voelde. Vandaag besloot ik die dingen niet om te doen en ik voel me weer niet lekker. Maar dat neem ik op de koop toe! Dan weet ik weer dat ik echt zwanger ben! Maar ik gebruik ze denk ik wel op mijn werk volgende week. Vannacht had ik weer last van pijnlijke borsten. De misselijkheid kwam vandaag pas toen ik aangekleed was en beneden ontbijt aan het maken was.

Gister verteld een vriend dat zijn vriendin niet mee ging omdat ze misselijk was (buikgriep). We weten dat ze bezig zijn met zwanger worden en tot een goede echo het niet zullen vertellen, maar ja, dit antwoord zei mij genoeg natuurlijk, omdat ik zelf ook al 1,5 week misselijk rondloop! Ik heb zelf niets gezegd. ’s Avonds heb ik nog een zwangere vriendin gesproken en haar echofoto van 12 weken bekeken. Ga mijn man me toch een opmerking van “als jij zwanger bent…” Gelukkig heb ik me eruit weten te praten en vermoedt niemand nog iets J

@Romana, fijn dat je echo goed was en dat gewoon uitwendig! Belachelijke opmerking van die man over je string, onbehoorlijk!

@Zip, hoe voel je je nu na die val?

@Nada, we hadden een “gek” in de straat, politie en ambulance erbij… heel gedoe! (gebeurt hier anders nooit zoiets!)

@Anneke, heerlijk dat je nog aan hardlopen doet! Ik sport nu nog 1 keer per week in plaats van 3 keer, maar vind het nog steeds heerlijk, ik krijg er energie van en de verplichte buikspieroefeningen fake ik maar mee! Gewoon alleen mijn nek op en neer ;)

@Suenne, fijn dat ook jouw echo goed was! Goede tip trouwens van die volle blaas.

@Demi, welkom hier!

@Ellen, belachelijk dat je leidinggevende geen rekening met je houdt. Ik weet verder niet wat je kunt doen, maar las dat andere meiden al wat tips hebben gegeven, ik hoop dat je daar iets mee kunt. Ik heb gelukkig een iets makkelijkere leidinggevende.

@Brasileira, wij gaan vandaag BBQen. Ik laat wel mijn man eerst het vlees goed testen, want ik wil niet ziek worden, maar ik heb weinig trek. Ik denk dat ik straks nog maar even een salade koop. Welke smaak moet ik nog even kijken, want ik heb echt om het uur trek in wat anders! J Nog gefeliciteerd me jullie trouwdag! Wij waren gister 1 jaar getrouwd. Hoe was Solar? Enne… veel plezier bij de echo!!

Ik heb net ff in word getypt, dus als jullie rare tekens zien, weten jullie waar het vandaan komt. Wij gaan naar de BBQ!

16. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Nemo: die seabands klinken wel heel aantrekkelijk. Denk dat ik zo maar even ga zoeken. Ik heb dit weekend ook wel redelijk last gehad van misselijkheid en voor op het werk lijkt het me wel fijn om me te kunnen concentreren. Ik zie geen gekke tekens trouwens in je bericht.
    Wat leuk dat iedereen in je omgeving zwanger is... gezellig straks!
    Ik heb vanmorgen ook weer lekker gelopen. 8 km deze keer. Volgende week doe ik een loop van 16 kilometer, heb nog nooit zover gelopen, dus ben heel benieuwd hoe het zal gaan.
    We zouden vandaag voor het eerst uit eten met kleine meid, maar nu is ze steeds heel huilerig. We moeten straks maar wat bestellen, want dit gaat geen succes worden.
    Misschien dan vanavond maar vroeg naar bed...

17. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Dag dames alles goed hier??
    Ik heb gisteren ook geBBQed bij mijn ouders, heb wel niet veel kunnen eten omdat ik zo misselijk was.
    Bah zo vreemd om zo misselijk te zijn, was ik helemaal niet bij mijn zoontje ... en de vermoeidheid!! Het wordt nog steeds erger helaas.

Sorry dat ik niet op jullie allemaal persoonlijk inga hoor maar ik trek het gewoon niet! Zou het liefst nu al mijn bed in willen ;)

Nog maar 5 dagen tot mijn echo :D

18. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Debski: ga je toch lekker je bedje in? Ik heb vanmiddag ook heerlijk een dutje gedaan... dat doet wonderen!

19. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Hey meiden,

Ik kan vanmiddag de pagina niet openen. Maar nu wel weer. Vanmiddag bezoek gehad en mijn nicht kwam nog even snel aanwippen.. goh ben je aangekomen je hebt een buikje of ben je zwanger? Euhh nee joh ben gek haha!
    @ Ellen.. gewoon met je leidinggevende gaan praten. Dan maar een zeur hoor. Maar gewoon aangeven wat je wel wil en niet. Voicemails negeren werkt vaak niet zo doeltreffend. Gewoon zeggen en is ze er niet mee eens nou ja jammer dan. Je staat volledig in je recht. Het is druk zat met een kind en een zwangerschap.
    @ demi welkom!!
    @Anneke.. wat ontzettend goed van je! Ik ga nu ook wel meer bewegen denk wel dat dit helpt tijdens de laatste loodjes en daarna. Ik had vorige keer last van BI maar volgens mij kun je dan wel fietsen en zwemmen.
    @ Nemo..dat zou wel leuk zijn nog een zwanger in de vriendengroep. Wij hebben ook twee stellen in de groep waar van wij vermoeden dat ze bezig zijn. Dat zou wel leuk zijn want met Luc waren wij de eerste.
    @ Debski.. rust naar lekker uit.
    @Bras.. gefeliciteerd! En veel plezier vandaag. Hier was het nood weer maar gelukkig viel het bij jullie mee.

Wij hebben een leuke avond gehad. Ik geloof niet dat iemand mij door had. Heb gezegd dat ik niet dronk omdat als Luc overstuur zou raken ik hem op wilde halen bij de oppas ;) En gisteravond was mijn buik niet zo opgezet als nu.
    Fijne avond!

20. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Nada: dat is natuurlijk een heel keurig excuus! En altijd lekker als je buik niet al te veel opvalt. Jouw nicht was wel heel confronterend in haar vraagstelling he? Denk je dat ze erin getrapt is?

Hier alles goed. Klein beetje weeig op de maag, maar het valt me niets tegen. Ben wel nog steeds moe. Op zich bijzonder want ik heb een prima nacht gehad en gisteren overdag gedut, maar het lichaam van de zwangere vrouw is duidelijk apart. Zo naar mijn werk, zal wel een drukke dag worden denk ik. Iedereen vandaag weer veel sterkte met klachten ed... nog een week of vijf/zes en dan zijn we daar grotendeels vanaf!

Deel Deze Pagina