gelukkig ben ik niet de enige die fv gaat geven. ik heb hier bewust voor gekozen bij dean ook al... gewoon omdat ik zwanger zijn niet leuk vind maar goed als het kleintje er dan straks is dan kan papa ook leuk de fles geven krijgt hij ook een band met zijn kindje...want die krijgen wij meiden toch een stuk sneller aangezien hij of zij bij ons groeit en opgesloten zit in ons lijf ben trouwens ook benieuwd wie er van jullie een nkmeting gaat doen?!?!?!
Hallo allemaal, Bij Ronja heb ik zes weken volledig borstvoeding gegeven en daarna ben ik langzaam af gaan bouwen en begonnen met flesvoeding. Dan heb je wel de gezelligheid en een goede start, maar daarna is het wel veel praktischer. Je bent minder gebonden, hoeft niet te kolven en mijn man vond het ook wel heel erg leuk! En bevallen in het ziekenhuis weet ik wel zeker. De vorige keer heb ik hormonen gehad om de ontsluiting te laten vorderen want het duurde erg lang en een ruggeprik omdat ik hele erg beenweeen had. Dus laat mij voor de zekerheid maar weer daarnaartoe gaan. Voor mij zijn de klachten wel wat anders dan de vorige keer. De vermoeidheid lijkt er wel erg op. De misselijkheid is gelukkig weer niet continu, maar is dan wel gelijk heftiger. En mijn borsten doen niet zeer. Ook bij mij zal het vel wel opgerekt zijn... (is inderdaad niet charmant, maar wel een stuk minder pijnlijk). Een Nk meting doen wij niet. Want als we zouden weten dat er iets mis kan zijn, zouden we ook niet weten wat we ermee zouden moeten doen. De zwangerschap afbreken zou ik niet kunnen. Ben nu weer erg moe, vandaag maar weeeeer vroeg naar bed!
Ik heb bij mijn zoontje 6 maanden borstvoeding gegeven, als hij niet zoveel en hard op mijn tepels beet was ik niet gestopt, ik wilde eigenlijk tot een jaar borstvoeding geven maar hij deed me echt pijn! Ik heb er ontzettend van genoten, wat vond ik dat altijd een heerlijk moment! Daarom nu ook weer borstvoeding en hopelijk nu wat langer. Ik kruip ook vroeg me bedje in, lekker filmpje kijken denk ik. Wat is een nk meting?? Fijne avond dames en slaap lekker!!
geweldig meid!! Altijd een lekker gevoel he, heb je het bij de vk gehoord?? Veel plezier met je echo morgen, wij krijgen hem overmorgen
hoera, wilde jullie even laten weten dat ik gisteravond het hartje heb gehoord met de angelsound!!! Wat heerlijk weer!!
leuk he, hartje horen... ik ben vanochtend nog even naar het zkh geweest om alles te checken voor vertrek. alles was goed, kom nu uit op 8 wken. en het hartje klopte ook super hard!!
@kart, lekker hoor nog even een check-up voor je weggaat! Geniet ervan! Wij hebben ook de dag voordat we weggaan een echo nog, echt wel fijn! Gets, onze hond heeft ergens in gezeten en alles stinkt nu zo erg, word er echt onpasselijk van, bah!!
Dat herken ik wel zip, als ik mijn zoontje nu moet verschonen of de poep van de hond opruimen krijg ik ook kokhals nijgingen
Hoi meiden, Vanmiddag zijn we bij het kdv wezen kijken. We hadden er een goed gevoel bij, 12 kinderen per groep, 3 babies en de rest ouder per groep. Nu nog bedenken hoeveel dagen we er gebruik van willen maken. Daarna nog even geslapen, heerlijk!! Vervolgens naar de vk geweest voor het intakegesprek. We kregen wat tijdschriften mee en promotiefolders enzo, maar we mochten ook een leuk knuffeltje uitzoeken voor de baby. Ons eerste cadeautje en ooohh... Ik voel mij ineens zooo zwanger!! Volgende week dinsdag dan onze termijn echo met 8 weken en 5 dagen en vervolgens in week 14 dan weer een vervolgafspraak waarbij ze naar het hartje gaan luisteren. Als dinsdag de echo goed is, gaan we het bekend maken aan onze familie. Eerst mijn ouders en dan aan de ouders van mijn man. Broers en zussen horen het later. Ik twijfel nog even of we de echo in een fotolijstje doen, of dat we het boekje kopen van Opa en Oma Pluis. Volgende week moet ik dan ook bloed prikken en dinsdag laten weten of we willen weten of ons kindje syndroom van Down heeft. Gezien mijn leeftijd vallen we gelukkig nog niet in de risicogroep. Wie van jullie laat ook testen op het Down syndroom?
@nemo dat had ik net ook gevraagd maar had een typ foutje gemaakt ik had namelijk een nk meting gezet maar het moet een nt meting zijn... wij willen ook graag weten of ons kindje het syndroom van down heeft.... mochten het kindje down hebben wat zouden jullie dan doen?! @vandaag en mijn lijf...ik had vandaag sinds lange tijden weer een dagdienst...nou dacht dat ik dood ging ik ben 2x bij bewoners weggelopen omdat ik me toch nodig moest spugen...echt heel erg.uiteindelijk ben ik om kwart voor 12 naar huis gegaan ze waren er niet blij mee maar ja ik moet toch ook aan me zelf denken toen ik thuis kwam ben ik even heerlijk me bedje in gegaan en heb ik een uurtje geslapen en toen ging het wel weer... hebben jullie het ook dat het s avonds beter gaat als overdag?!bij mij is dat namelijk wel zo
@Nemo: Wat ontzettend leuk, je eerste cadeautje... gaaf hoor! Wij laten niet testen op Down syndroom. Ik zou het toch niet laten afbreken daarom en het geeft wel veel onzekerheid. Bovendien geeft de test alleen maar aan hoe groot de kans is, dus je weet eigenlijk nog niets. @all: vandaag voor het eerst mijn seabands om gehad, maar ik weet niet zeker of het helpt. Was niet erg misselijk, maar wel een klein beetje weeig. Bovendien werd het niet erger toen ik ze afdeed toen ik thuis kwam. Morgen nog maar eens proberen. Op het werk is het toch wel handig om fit te zijn. Ben wel weer behoorlijk moe, maar voel me verder vrij goed!
Ow nu weet ik wat een nt meting is, heb het net ff gegoogled. Dat is een nekplooimeting met 13 weken toch? Maar dat is toch een standaard onderzoek? Ik heb die bij mijn eerste zwangerschap ook laten doen en nu dus weer... wil wel van te voren weten of ik een gezond kindje krijg. En wordt gewoon door ziekenfonds vergoed. Meestal stuurt de vk je gewoon door naar het dichtst bijzijnde zh toch?
@Ellentje, we hebben eigenlijk nog niet echt een idee wat we zouden doen bij een verhoogd Down syndroom. Mijn man wil geen gehandicapt kind, maar afbreken vind ik erg moeilijk, zeker na een miskraam. @Anneke, wat jij over Downtest hebt gezegd vind ik ook wel iets inzitten. Ik heb net mijn seabands weer af gedaan en voel me niet direct veel misselijker, maar dat volgt wat later op de dag wel. Oh ja, moeders voor moeders is langsgeweest. Ik heb nog meer cadeautjes gekregen! In elk geval het fotolijstje voor de echofoto, de test natuurlijk (positief!), een tijdschrift, en omdat we naar het depot moeten om de flessen te wisselen een waaklampje voor in het stopcontact en verder heb ik het boek gekozen als cadeautje, in plaats van kinderservies of de DVD. Wat hebben jullie gekozen als je mee doet? Ik heb al een paar keer wat gespaard en vind de flessen niet lekker ruiken, maar het is te doen. Wel wennen hoor, dat je niet meer hoeft door te trekken Nu lig ik bekaf in bed. Hoop zo dat ik morgen weer door kom. Nou ja, nog 2 daagjes en dan weekend! Dat vliegt voorbij. We gaan hopelijk wat opruimen, ruimte maken voor de babykamer. En dan dinsdagmiddag 12.30 uur al de echo. Ik kijk er naar uit!!
Goedemorgen allemaal! @Nemo: ik heb deze keer het serviesje gekregen van MvM, vorige keer het boek en de dvd gekregen. Het serviesje is ook wel schattig en Ronja heeft het er al bijna aan toe. O en dat doortrekken: dat doe ik elke keer toch, want ik vind het anders zo'n gek idee... Wat lekker dat je bijna de echo hebt, ben jaloers! Sterkte nog even met het doorkomen van de rest van de week. Ik ben ook steeds erg moe hoor. Gisteren al om half tien naar bed gegaan. @Debski: het is inderdaad de nekplooimeting en daarmee wordt gekeken of je een verhoogde kans hebt op een kindje met een chromosoom afwijking. De test geeft alleen een kans, dus je weet het nog lang niet zeker als de test gedaan is. En het wordt inderdaad door het ziekenfonds vergoed. Ik ga zo weer lekker aan het werk. Gelukkig heb ik daar nog niet heel veel last van vermoeidheid of misselijkheid. En daarna is het weer lekker weekend!!!!!!!!
Poeh al die luchtjes, help, wat hangt de wereld er ineens vol van. Gisteren lekker misselijk boven de pannen gehangen, vooral door de lucht dus. Bij veel gerechten ruik ik een 'bijgeurtje' en daardoor vergaat echt mijn eetlust Maar ik voel me over het algemeen iets minder misselijk! jeuuuuj!! Bij mij speelt het vooral savonds alsnog op, niets ochtendmisselijkheid, het is bij mij avondmisselijkheid Nekplooimeting wil ik niet. Dan weet je het en dan? Waarom wil je zoiets weten, meestal om de keuze te hebben het weg te laten halen. Dat is voor mij/ons geen optie. Om te weten of het iets heeft...tja...er is met iedereen wel wat. Ik had vooral in mijn pubertijd ook extra zorg nodig, alleen heet het geen 'chromosoomafwijking', het was evengoed moeilijk. Dus om een tijd met extra zorg te voorspellen hoeft het van mij niet. Je ziet het dan in het geval van syndroom van down, maar de rest is niet te voorspellen. Dat zou voor mij als valse zekerheid voelen. Het voegt voor ons dus niet iets toe. Ik zou met een kindje met svd ook blij kunnen zijn en er net zo veel liefde voor kunnen voelen, weet ik zeker. Dus we zien wel. Oooooh jullie hebben veel meer gekregen bij mvm dan ik hahaha. Nee, ben wel blij met wat ik heb gekregen, maar dat fotolijstje wil ik wel achteraan. Want als je je voor de 7 weken aan zou melden, dan kreeg je dat. Ik heb het niet gekregen. Ik heb zelf het servies uitgezocht en kreeg een gifgroenmutsje omdat ik het zelf wegbreng. @de geurende flessen. Bij mij is in de kofferbak tijdens de rit 1 van die flessen gaan lekken. blllllllggggg alsof de complete geitenboerderij voorbij kwam toen de klep open ging. Dát stinkt écht waanzinnig! Juk hahahahahaha, Hans heeft het voor mij opgelost "mijn stoere boer" Verder iedereen met vermoeidheid en misselijkheid heel veel sterkte nog. Ik hoop voor jullie dat het snel een keer over is (en voor mezelf de rest ook). Niks zo rot als dat gekots @ nieuwe mensen, welkom hier, grappig dat het hier nu actiever is met kletsende mensen als in het andere topic.
hoi hoi Nekplooimeting, nee die gaan wij niet doen. Het kindje is hoe dan ook welkom, dus ik heb er niks aan als we het avn tevoren al zouden weten. luchtjes, pfff inderdaad dat heb ik ook. Bij een luchtje of bij de gedachte aan een bepaald soort eten, dan vergaat me alle eetlust. Las ook over een aantal die zwanger zijn niet leuk vinden, nou ik ben er eentje die het wel leuk vind. Ik voelde me zo speciaal de vorige keer en dat begint nu weer te komen! vandaag alweer 9 weken!! Vind het echt best wel snel gaan, hoewel ik soms zou willen dat ik al 12 weken was, maar dat komt vanzelf! Nog maar anderhalve week en dan weer een echo, tja wat wil een mens nog meer! fijne dag allemaal!
wij gaan wel voor de nekplooimeting omdat we toch willen weten hoeveel kans we hebben....en je het klinkt misschien heel erg hard maar mocht het zo zijn dat wij een kindje met down krijgen dan zou ik het idd weglaten halen...(ik weet het ik kan sommige hiermee voor hun kop stoten) maar dat is omdat ik van me zelf weet dat ik het niet zo trekken en sander ook niet..dus wat voor leven zou het hebben als het idd down heeft?!?!(sorry dat het zo hard klinkt) en volgens mij word het niet door je zorgverzekering vergoed hoor...tenzij er in je familie een verhoogde kans is maar als je het zelf wilt niet volgens mij?!?! @vandaag voel ik me kip lekker heb nergens last van voel me zelfs niet zwanger maar ik weet dat het goed zit dus ik hoop dat het in deze lijn door blijft zetten dan ga ik zelf meer van me zwangerschap genieten @echo ik mag dinsdag weer voor een echo om half 5 dus ben benieuwd vind het toch zo leuk om me kleine wondertje weer te zien ( ben nu al in love denk ik ) me vriendin gaat mee dat wou ze graag dus ben benieuwd @luchtjes daar heb ik nog niet zoveel last van ik heb wel veel trek in kaassoufles`s maar die zijn gewoon zo lekker ooow meiden nog 4 weken werken en dan heb ik heerlijk vakantie ben er echt aan toe
Dag dames, ja luchtjes en de gedachte aan bepaald eten dan vergaat me ook echt de eetlust! Vandaag intake bij de vk gehad, oh wat was het toch heerlijk om ze weer te zien!! Ze zei meteen, jeetje jij hebt al een buik zeg hahaha De nekplooimeting wordt inderdaad niet vergoed, dat is wel 1 jaar geweest, 4 jaar geleden toen ik van mijn zoontje zwanger was maar is het jaar erop gelijk afgeschaft. Wij gaan het denkelijk niet doen, het is maar een kansberekening, ik ben nog jong en heb al een kerngezond kind! Ga er gewoon vanuit dat alles goed zit! Vanmorgen dan echt voor de 1e keer onze kleine gezien, de vk wilde even kijken of ze hem/haar kon zien met een echo via de buik ... en ja hoor daar knipperde het hartje!! Tranen in mijn ogen! Morgen de "echte" inwendige echo! Zo spannend Fijne dag nog dames!!