Shenoby en Debski: Hier precies hetzelfde verhaal. Ook hier geen echte vreugdedansjes en vandaag bij de echo was ik natuurlijk erg blij om het hartje te zien kloppen en het was ook wel mooi, maar bij onze kleine meid beleefde ik alles veel intenser. Voel me er ook vaak schuldig over en vraag me dan ook wel eens af of we hier wel goed aan doen. We hebben hier heel bewust voor gekozen hoor, maar toch, soms vraag ik me af hoe het straks allemaal zal gaan en of ik dat wel opred. (meer vanwege mijn lichamelijke klachten) Pffff, de roze wolk is hier ook nog niet echt te bekennen. Alles voelt ook bekend en ik weet precies wat me te wachten staat. (tenminste het meeste) Ook ik heb nog niks gekocht voor de baby, gewoon omdat we alles al hebben. Oftewel, ik begrijp volledig hoe jullie je voelen. Maar goed, vandaag dus de echo gehad in het ziekenhuis en alles wat super. Mooi beweeglijk kindje dat al aan het boksen en schoppen was en het hartje klopte erg mooi en sterk. De termijn komt alleen uit op 3 dagen korter, maar het hangt van mijn verloskundige af of ze me terugzet of niet. Dat hoor ik over 2 weken dus wel. Ach, wat maakt het ook uit, of het nu 8 maart of 11 maart wordt, het komt toch wanneer het zelf wil. Mijn dochtertje is van 10 maart, dus ze zullen in iedergeval dicht op elkaar jarig zijn. Nu ga ik er snel vandoor, oma komt hier zo oppassen op de kleine en wij gaan naar puppytraining.
Ik ben ook moe hoor! En zit ook niet op een roze wolk. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat de eerste keer ook niet had. Jullie hebben allemaal de echo al gehad, ik moet nog een dikke week wachten. Das wel jammer. Denk wel dat het daar een stuk echter van zal worden voor me. Wij moeten trouwens wel alles erbij kopen, Ronja is nog te klein voor een groot bed en ze moeten met zijn tweetjes in een wagen straks...
thanks voor alle leuke reacties op mijn beebje!! ja hè zip, ik dacht ook al iets te zien..... hihi nog een paar weekjes geduld
Voor ons ook de eerste, maar hier ook echt nog niet veel gekocht hoor. Ik hou nog steeds in mn achterhoofd dat het nog mis kan gaan. Tot zeker 12 weken wil ik gewoon wat voorzichtig zijn. En het mag dan de eerste zijn, ik voel me gewoon beroerd en kan er daardoor minder van genieten. Ik hoop echt dat dit over gaat met 10/12 weken. Het is wel fijn om te lezen dat ik in ieder geval minder gek ben dan ik dacht. Ik voel me meteen zo'n zwakke eend en denk dan dat (veel) anderen veel sterker waren/zijn en gewoon makkelijk door kunnen. Ook hier schuldgevoel dat ik het kind nu al een rotgevoel bezorg doordat ik me rot voel...maar we zullen er maar vanuit gaan dat het dat wel zal vergeten. Ach over een paar weken hebben we allemaal poets en pimp woede en staan de berichten vast anders @ Anneke, nog even geduld en dan mag jij ook. Wel jammer dat je er zo lang op moet wachten. Hopelijk mag je ook dubbel gaan genieten straks. Het heeft wel wat zo dicht bij elkaar, wie weet worden het 4 handen op 1 buik
jeetje meid ik hoop dat ik volgende week ook zoon echo heb zeg...en er is idd iets te zien tussen de beentje hier gaat alles prima heb af en toe nog buikpijn maar ze weten niet wat het is en zolang ik geen bloedverlies valt er ook niet veel te doen....ben een tijdje niet hier geweest maar dat heeft als reden omdat de accu van de laptop overleden was en hij het dus niet meer deed zoontje lief is heerlijk verkouden en vertikt om te slapen....snap ik wel zelf slaap je ook moeilijk als je je zo voelt maar mama wil toch ook graag rust hoor....hoop dat het snel over is... weten jullie trouwens of je antibiotica mag als je zwanger bent!? volgens mij niet namelijk ( had een discussie met iemand)
@ ellentje. is sommige gevallen word er wel eens AB voorgeschreven. bijv bij ernstige blaasontsteking of zo. maar niet zo heel snel
nee dat dacht ik ook al...dus waarschijnlijk is het gewoon uitzieken als je dat hebt tijdens je zwangerschap.... ik weet nog wel toen ik zwanger was van dean toen dacht mijn huisarts dat ik dus een blaasontsteking had maar het bleek dean te zijn
mamaantje, dat is herkenbaar dat snurken. Heb nu nog geen klachten gehad, maar de vorige zwangerschap was heeeeeeel erg! ik las toevallig net dat snurkende zwangeren meer kans hebben op zwangerschapssuiker! Misschien iets om te melden bij de vk!! lin, wat goed dat de kleine meid meteen zo goed slaapt! Ons mannetje gaat na de vak ook in een gewoon bed. Ben benieuwd, ook best bang dat het een drama wordt, maar we zullen zien. Wel leuk weer een stapje verder! (en we beginnen straks zo weer opnieuw ) romana, weer terug in het ritme!! Ook wel lekker lijkt me! trubbel, ik ben ook zoooooooo moe en huilerig. Mijn tip, geef er gewoon af en toe even aan toe. Ik slaap zeker een uurtje overdag, wanneer zoonlief ook slaapt. Een uurtje lijkt me niks mis mee. En mijn man neemt best wat taken op zich. Het huishouden ligt achter, wat ik kan doe ik en de rest niet, jammer dan komt wel weer! voor alle meiden die niet lekker in hun vel zitten, klets lekker van je af hier. Voel je niet schuldig, het gevoel komt vast wel weer! kop op!! Overigens heb ik ook nog niks gekocht, heb nog alle tijd. Zullen misschien volgende week wel iets kopen na de echo! Maar ook niet zoveel nog hoor! ellentje, ab mag wel, maar een beperkt aantal. Je huisarts weet er alles van waarschijnlijk! anneke, als ik niet bloedverlies had gehad, zou ik ook pas volgende week de eerste echo hebben gehad. Kan me voorstellen dat je vreselijk veel zin hebt nu! Gelukkig kan ik het hartje nu horen wanneer ik wil met de angelsound. Echt een aanrader. Ben blij dat ik hem de vorige keer gekocht heb! Hebben jullie dat nou ook dat je zo ontzettend gevoelig bent voor geuren!!!!!!! het is telkens verschillend. Heb ikk er 's middags bijvoorbeeld nog van gesmuld, kan het 's avonds zijn dat ik moet kokhalzen.....gekke mensen hoor die zwangeren!! Ga morgen ook voor een meegroei-bh. Tjee, het past niet meer!! zal wat worden op mijn luchtbedje volgende week!! Buikliggen is er hier niet meer bij hoor! Nou, ik ga me ff opladen voor het strijkwerk en daarna met de pootjes op de bank! Fijne avond!
Hey meiden Was ik weer. Heb een hele drukke week achter de rug nu gelukkig weer wat rustiger. Dus ik ben ook weer van de partij. We hebben het hele weekend Luc zijn verjaardag gevierd wat een feest en meneer vond het prachtig. @ rozewolk.. nee die heb ik hier ook niet gezien. Bij de eerst ook niet. Ik zie het echt als iets waar ik even door heen moet. Ben er ook niet zoveel mee bezig. Ik zou bijna vergeten dat ik zwanger was als mijn misselijkheid me er niet steeds aan zou herinneren. Ik heb al wel een wiegje gekocht. Er was nu korting bij de prenatal dus kon het niet laten schieten. Ik werd ook niet echt warm in die winkel. Dat was met luc wel anders. Nou ik ga jullie van af nu weer bijhouden. En nog even terug lezen.
je mag bepaalde soorten ab gewoon hebben (zegt mn nichtje, is vk). Een blaasontsteking kan nog veel ergere gevolgen hebben als je het niet behandeld. Maar ze schrijven gewoon liever niets dan iets voor tijdens zwangerschap.
@Zip... ik wordt zowiezo geprikt op zwangerschapssuiker, omdat ik overgewicht heb. Maar zal het in de gaten houden, thanx voor de tip. Antibiotica mag wel.. maar ze zoeken wel uit welke. Ik kreeg het voor oorontsteking, maar toen kreeg ik oogdruppels omdat daar geen cortosoiden in zaten. Roze wolk... ik herken het wel... bij de eerste was alles nog spannender. Ook het shoppen. Nu heb ik eigenlijk alles nog van de eerste... alleen als het een meid is... dan kan ik weer genoeg shoppen, hihihihih....
voor ons allemaal: YouTube - Hans Zimmer - Chevaliers de Sangreal: The Secret by Ine Braat&Suely Hinds
wow. volgende keer eerst even waarschuwen zeg zit met compleet bejankt gezicht hier achter de pc. bedankt meid. dit had ik echt even nodig. doet mij toch weer inzien hoe wonderlijk het is dat ik nog zo'n kleintje mag dragen jeetje die combinatie met de muziek ook. tijdens de film (volgens mij komt het uit de da vinci code) zat ik ook al met tranen in mijn ogen door de muziek. maar nu liepen ze echt op volle toeren
Jeetje meiden, echt fijn om hier af en toe mee te kunnen lezen. Mijn reactie op wat hier nu veel geschreven wordt, de roze wolk: morgen de echo en ik ben nu best gespannen of het hartje nog steeds klopt. Ik ben dankbaar voor onze tweede zwangerschap en we hebben nog niets aan babyspulletjes gekocht. Na de intake bij de vk kregen we een leuk knuffeltje mee, het eerste tastbare cadeautje voor onze baby. Wat liep ik er trots mee naar buiten zeg! Steeds realiseer ik mij dat we weer een dag verder zijn en dat ik hoop dat het dit keer allemaal goed gaat. De echte roze wolk gaan we denk ik pas voelen als we spulletjes gaan kopen voor de baby en het nieuws verteld hebben. Omdat we morgen een echo hebben en daarna weer terug komen in week 14 voor controle, vertellen we het nieuws vanaf morgen al aan onze naaste familieleden. Voor de buitenwereld houdt ik het het liefst nog even stil. Het is mooi, maar tegelijkertijd een beetje verwarrend. Deze zwangerschap voelt anders dan de eerste. Misschien vooral omdat we de eerste zes a zeven weken toen al hebben meegemaakt. Nu begint alles weer een beetje als de eerste keer te voelen. Morgenochtend laat ik ook meteen bloed prikken. Ik heb maar een dag vrij genomen, dan kan ik ook een beetje uitrusten. De koelkast was leeg vandaag dus morgen met mijn man doen we maar even boodschappen. En dat filmpje, ik kreeg ook tranen in mijn ogen. Het is wonderlijk zo een kindje bij je te mogen dragen, hoe klein het ook is. Meiden, bedankt voor jullie bezorgdheid, ik doe rustig aan en denk aan mijzelf en de baby. Ik kijk uit naar de tijden dat we ons allemaal beter voelen Ik duik mijn bedje weer in......
Hey meiden, Ben ik nog ff.... Las over het niet op een roze wolk zitten... Hier ook hetzelfde verhaal. Bij mn eerste was alles zo intens en spannend. En had ik op deze termijn al pakjes gekocht en allerlei andere babydingetjes. Ik liep elke prenatal in etc etc. En nu? Pff liep door de stad ik liep de babykleertjes straal voorbij. Ik dacht echt bij mezelf waarom kijk je niet??? Uit schuldgevoel heb ik een tutlapje gekocht. Maar eigelijk met tegenzin. Weet ook niet waarom. Wil de meeste dingen gewoon halen als ik weet wat het word. Heb bij Romano zo veel onzin dingen gehaald. Ook veel kleertjes die voor zowel jongen als meisje waren. Allemaal voor de 20weken echo. Gewoon zonde want daarna kocht ik alles blauw, en dat is ook wat Romano uiteindelijk gedragen heeft aangezien ik niet zo van wit/berge kleren hou. Geef me maar beetje kleur!!! En tja verder sta er (op me kwaaltjes na) weinig bij stil. Ik ben superblij met het kindje in me, maar naar mijn gevoel duurt het nog jaaaren dus ik heb nog niet de behoefte om overal te kijken. Ben stiekum ook beetje blij dat jullie hetzelfde hebben haha... Nou ik ga slapen. Welterusten allemaal
kart, mooi!!! Weet je welke tekst ik zo mooi vind? "You knit me in my mothers whomb" Ik bewaar dit filmpje ff, misschien wat voor op hyves straks! slaap lekker allemaal
hoi zip, van waar is die tekst? mooi is het hè, super emo filmpje... sorry dat ik niet had gewaarschuwd, maar dit hadden jullie allemaal ff nodig!! slaap lekker
Goedemorgen allemaal, Ik heb zowaar twee goede nachten achter elkaar gedraaid. En dan word ik nog steeds moe wakker. Apart hoor! Gisteren vertelde een zwangere collega dat ze denkt dat het een meisje wordt. Ik zei dat ik dat ook dacht en toen ging zij er vanuit dat ik mijn eigen kindje bedoelde. Maar dat was niet zo, want mijn eigen zwangerschap sta ik amper bij stil. Schandalig he? Heb er even over nagedacht, maar ik denk dat het inderdaad gewoon komt doordat het leven nu al zo doorraast. Met de kleine en het werk en hobby's is er maar weinig tijd om hier echt over na te denken. Al verwacht ik wel dat het na de twintig weken echo anders zal zijn. Ik zal deze week even een foto maken van Ronja in haar grote zus T shirtje. Dan zet ik die op hyves als de echo volgende week goed is. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat mensen het zien. De buurvrouw blijkt trouwens ook zwanger te zijn. Al twintig weken vertelde ze gisteren, want ineens was het te zien. Wel heel leuk. Zij weet al wat ze krijgt, een jongetje. Hey meiden, doe weer rustig aan vandaag en tot snel!
hallo lieve meiden... misschien kennen jullie mij helemaal niet meer, maar ik schreef mee bij het eerste maart-mama's deel... daar hebben ze echter een tijdje geleden besloten om een eigen forum te openen buiten zp... ik heb daar niets mee, omdat ik juist bewust voor zp heb gekozen... nu schrijven daar dus nog enkele meiden eens in de zoveel dagen een berichtje.. ik merk dat ik het begin te missen om met 'maart-mama's' te kletsen... mag ik bij jullie mee kletsen? liefs