Maart 2011 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door trubbel, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Wat veel echo's Shenoby, waarom zoveel? Ik mag pas volgende week woensdag, maar heb het er nu echt wel aan toe. En kan mijn buik bijna niet meer verbergen.

En op zich gaat het joggen nog aardig hoor, maar dan wel 's ochtends. Na het werk ben ik echt te moe.

Straks lekker eten bij een collega en haar vriend. Gezellig! Zij weet al dat ik zwanger ben, dus de alcoholvrije wijn kan ongegeneerd mee!

2. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    @anneke jeetje meid kan jij je buik niet meer verbergen!?
    bij mij is er nog niets te zien :(

3. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Ik ben ook veel emo.. En Luc is op het moment heel dwars grrr! Niks is goed heel veel piepen en de hele tijd aan dingen zitten die niet mogen. Niet echt gezellig! Misschien wel een sprongetje of zo.
    Ik krijg volgende week vrijdag de echo. Volgens mij ben ik de laatste. Van ons allen.

Shenoby.. dat is bijna een week erbij! Lekker! Ik moet ook nog bloedprikken goed dat jullie het noemen anders was ik het vergeten.
    @Anneke.. veel plezier vanavond. Ik denk dat ik de angelsound na de echo ga proberen. Straks kan ik het hartje niet vinden.
    @ellen.. oh das handig als niks het meer doet! :( Maar gelukkig kun je weer online. Wel fijn zulke ouders. Ik zou luc nu ook wel graag even weg brengen haha.

4. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    romana: tsja...bloedprikken ook niet echt mijn hobby...maargoed... het viel mee en voelde me niet eens slap..;)

ellentje: heb je nog geen echo gehad dan? vond het vandaag ook weer spannend hoor... toch weer heel erg opgelucht dat ik het hartje zag..;) jij mag gelukkig ook al bijna weer!

5. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    shenoby: wat fijn dat allles weer goed was met de beeb!!! en inderdaad wat veel echo's! is dat om een bijzondere reden?

annekevdz: oe spannend he, dat wachten op een echo.... en gezellig eten bij een vriendin, heerlijk als je er open over kunt praten!

buik: bij mij ook al moeilijk te verbergen,...;)

nada: bloedprikken, zo zie je maar weer waar het forum allemaal al handig voor is..;)

zo, weer helemaal bijgelezen.. zitten een film te kijken over een meisje dat in een jongetje verandert om in een voetbalteam te komen...lekker luchtig in elk geval..;) kline man ligt al een half uur op bed te kletsen met zijn knuffels... nog helemaal hyper vn de cadeau's vandaag... dat wordt wat zaterdag als de hele familie komt..hihihi..stuiter destuiter waarschijnlijk...

jullie nog iets leuks aan het doen?

6. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    @ingef wel ik heb al wel een echo gehad maar omdat het niet helemaal duidelijk was hoe het met mijn cyclus zat moet ik volgende week dinsdag terug komen...maar goed omdat ik toch wel een beetje het gevoel heb dat het niet helemaal goed is ( ik heb geen idee hoe het komt) ben ik toch wel blij dat ik dinsdag weer moet :D en natuurlijk hoop ik dat het allemaal goed is...

hebben hier trouwens meer mensen last van dat ze het gevoel hebben dat het niet goed zit?!zo ja wat doen jullie er mee?!
    ik heb namelijk nergens last van ja emotioneel en met vlagen misselijk maar verder niet ja de moeheid blijft toch wel...en van me buik is niet veel te zien...ik heb geen buikkrampen en verlies ook geen bloed dus maak ik me gewoon zorgen om niets of wat denken jullie?!?!
    ik weet het niet meer een hele rollercoaster dat zwanger zijn zeg....

7. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ ellentje ja dat gevoel heb ik ook heel veel (gehad)
    bij een topic over de tweede zwangerschap zijn er ook veel meiden die er last van hebben.
    heel vreemd.

over de echo's
    ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap ook veel echo's gehad.
    maar kreeg er nu 1 kado.
    want de assistent zei: de 12 weken echo pas met 15 weken?
    ik dus: ja geloof het wel.
    zij: nou dat duurt wel erg lang. ik doe je de 12 wkn echo er gewoon bij.
    maar dit was mijn 4e alweer hoor.
    ivm een stolsel in mijn baarmoeder de vorige zwangerschap.
    nu krijg ik naar het einde toe wel meer echo's ivm medicijn gebruik.
    er word nog besproken of ik ze moet blijven gebruiken of moet stoppen.
    als ik ze moet blijven gebruiken word het kindje sowieso de eerste dagen door de KA geobserveerd.
    en kan zijn dat beebje eerst naar de kinderafdeling moet.

wat betreft een buik: ja zie wel iets verschil maar niet echt extreem ofzo.meestal vooral in de avond.

heb nu al zin in de 12 weken echo.
    de man die de echo doet is voorzitter van de vereniging van echoscopisten. en kan heel vaak met 12 weken (onder voorbehoud)
    al zien wat je krijgt.

zo ik ga mijn banner 5 dagen vooruit zetten
    ben nu 14 maart uitgerekend 1 dag eerder als dat ik van nikki uitgerekend was.

8. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Hoi meiden....

Even snel een berichtje... lees dalijk nog even bij.
    Heb vandaag mijn termijnecho gehad en kwam precies uit op
    8 maart. Dus had het zelf helemaal goed.
    Het was bij mij moeilijk te bepalen, omdat ik na mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap geen menstruatie meer had gehad. Dus.. in januari voor het laatst.
    Op de echo zag alles er goed uit, dus helemaal blij.

Wil het morgen op mijn werk vertellen, maar dat vind ik toch best moeilijk. Heb morgen een overleg waar ook mijn manager aanwezig is... en wil na het overleg vragen of ze even tijd heb.
    Maar vindt het zoooo moeilijk.. hebben jullie tips?

9. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    @mamaantje gewoon zeggen hoe het is....ik vond het ook heel moeilijk om mijn leidinggevende te vertellen dat ik zwanger ben maar heb gewoon gezegd ik ben zwanger...het was even schrikken voor haar voor mij ook trouwens maar ze is nu heel erg behulpzaam en als ik zeg dat het niet gaat is ze heel lief....
    het beste wat je kan doen is het gewoon zeggen....
    succes morgen meis

10. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ellentje... vind het wel moeilijk hoor...
    Mijn functie is niet makkelijk te vervangen, maar aan de andere kant als ik ziek wordt dan moeten ze me ook vervangen... en niemand is onmisbaar... maar toch. Hoop dat ze een beetje leuk reageert.

11. Nemo81

Nemo81 Actief lid

16 mrt 2010
    338
    0
    16
    Meiden, allereerst bedankt voor jullie felicitaties voor onze mooie echo.

@Lin80, het is inderdaad heerlijk het te vertellen, dan lijkt alles ineens een stuk echter te worden. Mensen zijn ook zo ontzettend blij! Na onze miskraam kon ik niet oprecht blij zijn voor andere zwangeren. De een begreep dat wel, de ander niet. En nu voel ik me dan soms een beetje egoïstisch vanwege mijn blijheid, maar dat moet ik snel vergeten!

Wat eten betreft vindt ik nu aardappels met groente en vlees echt heerlijk! Maar er moet wel appelmoes bij!! Wat ik smorgens heerlijk vindt is yoghurt met chocopops!

Leuk dat veel van jullie ook huisdieren hebben. Veel honden valt me op. Wij hebben 2 schatten van katten en we hopen dat ze de kleine ook leuk vinden als ie geboren is ;)

@Ingef gefeliciteerd met de verjaardag van jullie zoontje! Knap dat je al zoveel bent afgevallen. En fijn dat je echo weer goed was! Heb jij al een buikfoto gemaakt?

@Lennylenn, vandaag heb ik het nieuws aan mijn collega’s verteld. Het begon al met een kopje koffie dat ik van mijn collega kreeg uit de automaat. Ik vroeg hem of de koffie wel uit een zakje was, want dat heb ik ALTIJD!! Daarna vertelde ik het nieuws en ja hoor, er werd teruggegrepen op mijn kopje koffie en mijn 2 mannelijke kamergenoten werd sterkte gewenst met mijn hormonen. Wel erg leuk en gelachen vandaag! En ja, die vreetbuien van mij waren een collega ook al opgevallen, nu mag ik legaal eten wat ik wil!!

@Lin80, jullie soort hond ziet er wel erg gaaf uit!

@Ellenore, Welkom! Ik had mijn banner al aangepast, dus je loopt 2 daagjes voor. Hoe lang was jullie kindje bij de echo van 9 weken en 2 dagen?

@shenoby, zwangerschapsdementie komt hier ook voor! Mijn man zegt soms dat ik de weg vast niet meer weet, dan haal ik woorden door elkaar of zeg ik iets wat ik eigenlijk niet bedoel. Fijn dat je 5 dagen vooruit bent gezet! Schiet lekker op nu naar de 12 weken.

@Romana, fijn dat je de Belly talk kon lenen. Beste prijzig die apparaatjes. Ik kan niet wachten tot wij een kloppend hartje horen! Misschien dat ik op marktplaats een Angelsound koop die weinig is gebruikt. Balen dat je zo misselijk was.

@Anneke, jeetje, dat je zo vroeg al opstaat om te hardlopen! Superknap van je! Ik ga deze week even niet sporten, moet wel nog melden dat ik zwanger ben, dan zetten ze mijn abonnement op de sportschool gratis stop. Kan ik weer verder als ik fit ben. Ben je als je smorgens vroeg sport niet al vroeg in de middag moe? Mijn ogen vielen nu rond half 2 alweer dicht achter het beeldscherm op mijn bureau… Heb je al een buikfoto gemaakt? Ik heb er trouwens ook nog 1 van het begin van mijn vorige zwangerschap. Ik zal eens zien of ik die naast mijn volgende buikfoto kan plaatsen.

@Nada, wat voor leuks heb je gevonden om het huis gezelliger te maken?

@Ellentje, zoals je ziet aan mijn reactie van vandaag loop ik ook achter ;) Wel gezellig zo! Ik hoop dat je dinsdag een supermooie echo krijgt en dat je zorgen voor niets zijn. Ik denk niet dat ik ze voor je weg kan nemen. Je hebt toch wel een aantal zwangerschapskwaaltjes. Maar wachten duurt lang!! En inderdaad, zwanger zijn is een rollercoaster aan gevoelens enzo. De enige waar wij wel in mogen!

@mamaantje, ik heb eigenlijk geen tips over hoe je het op je werk kunt vertellen. Ik denk dat het goed is te vragen of ze even tijd heeft. Als je haar dan alleen spreekt kun je nog zeggen dat je het lastig vindt om te vertellen (dan denkt ze misschien eerst dat je je baan wilt opzeggen) maar dat jij en je man/vriend inmiddels ruim 11 weken zwanger zijn. Ze moet wel een bitch zijn om niet enthousiast te reageren!

Na het eten heb ik voor het eerst met de blauwe moeders voor moeders bak over straat gelopen om deze weg te brengen. Gelukkig heb ik er geen vragen over gehad!

Zo, ik ben weer “bij” ik ga mijn bedje opzoeken.

Zijn jullie al aan het nadenken over namen?
    Weet iemand goeie alcohol vrije wijn?
    Wie heeft er al een buikband gekocht?

12. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    o..o.k... en ja onzeker zijn we denk ik allemaal wel totdat we het zelf kunnen voelen he?.. je vraagt je toch steeds af of het goed gaat daarbinnen.. het is nog zo ongrijpbaar he?

komt vast allemaal goed meis!

13. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    gewoon eruit gooien meid! Ik ben zelf ook leidinggevende van een team en als er iemand zwanger is dan ben ik erg blij voor diegene.. vervanging heb je dan vaak nog ruim de tijd voor hoor! heb je een reden om het zo eng te vinden?

14. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    nemo, buikfoto? nee nog niet gedaan.. binnenkort maar eens doen.. al is het nu nog een bolletje en een ril....hahaha..

jij al een buikje?

15. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Nou eigenlijk heb ik daar wel een reden voor ja...
    Bij mijn vorige baan ben ik op een vreselijke rotmanier weggepest omdat ze op mijn bruiloft hoorde dat ik een kinderwens had... en toen moest ik weg. Ik werkte op een heel klein kantoor met 3 mannen en die hebben me compleet genegeerd tot ik het niet meer volhield.

En bij deze baan zal ik niet direkt ontslagen worden, maar afgelopen jaar zijn er al 3 collega's op andere werkplekken zwanger geweest en daar werd wel negatief op gereageerd, achter hun rug om zeg maar.
    Plus mijn functie is moeilijk te vervangen...

16. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Jemig wat een rare reacties. Ze moeten normaal doen, toch logisch dat vrouwen in bepaalde leeftijden zwanger raken? Ik zou hier pisneidig van worden zeg, zou ze de oren wassen....*borrel* (dit zijn mijn zwangersschapshormonen). Als ze zo debiel doen, is er dan niet één of andere manier dat je dat aan kan pakken? Klacht indienen ect? Bedoel, als vrouwen samen kan je hier misschien wel wat aan doen, ook voor de vrouwen die na jullie komen. Getuigd van weinig ontwikkeling zoiets. Wat voor een werkwereld zit je eigenlijk in? Omdat je het al vaker hebt mee gemaakt?

@ de rest, sorry maar het is echt te veel voor mij om allemaal op te reageren. Nieuwe mensen, welkom en veel schrijfplezier hier.

Mijn verloskundige heeft me als advies gegeven komende week tot 2 weken thuis te blijven en uit te rusten. Dit heb ik nu op mijn werk door gegeven. Ze zitten waanzinnig omhoog, personeel wat ziek is ect. Aan de andere kant vind ik gewoon ook niet normaal dat ze zo slecht bezet door gaan en niet naar altenatieven zoeken vooraf. Het zal wel weer de zorg zijn. Ik merk dat ik mijn buik er echt vol van begin te krijgen. De werkdruk is belachelijk hoog, personeel is maar krap ingezet, alles moet maar kunnen. Als het fout gaat (en dat is een tijd terug gebeurd toen ze een vrouw een hele nacht op de po hebben laten zitten), dan hebben wij het gedaan en moeten we massaal ons excuus gaan maken. Ze moeten wat aan die kromme bezetting doen... maar ja, geen geld he. Ik snap het niet, zo vallen mensen uit, kost toch ook heel erg veel geld....

17. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Morning ladies! Iedereen goed geslapen? Heb nog niks bijgelezen hoor dat ga ik zo even doen. Ik voel voor zondag a.s es een fikse ruzie opkomen. Zondag komt mijn schoonmoeder oppassen omdat ik moet werken en mn vriend moet honkballen. Nu lees ik de smsjes terug, zegt ze ja ik kan wel zondag maar dan neem ik maddi mee naar honkbal.NOU MOOI NIET! Ze weten allebei dat ik dat absoluut niet wil want het is er erg druk en het is tegen de tijd dat maddi zijn middagdutje doet. Daar kan hij niet slapen. En mn vriend die zegt dat ook niet tegen mij dat ze van plan is dat te doen en hij zegt ook niet tegen haar van joh luister, we hebben het er al vaker over gehad, dat gaat niet gebeuren. Ik heb altijd mn mond gehouden tegen haar hoewel ze hem al vaker heeft meegenomen terwijl hij moest slapen. Maar als ze me dit flikken krijgen ze echt me de duivel te maken. Als ze naar het honkbal wilt gaan vindt ik het prima, moet ze zelf weten maar je gaat niet mijn zoon meenemen. Dan moet je maar zeggen dat je zondag niet kan. Ik ben al helemaal niet van dat oppassen maar hij moet en zal gaan honkballen. Zo ziet deze week er voor maddi uit: maandag thuis dinsdag woensdag creche donderdag oppas vrijdag creche zaterdag thuis zondag oppas. Dat is toch niet leuk! Ik wordt hier zo kwaad en verdrietig over maar als ik er wat van zeg of boos wordt krijg je weer;ooo gaan we weer hoor. Moet het nou altijd zo gaan. JA! DAT MOET JA! Pfff het is niet eens 0900 en ik lig al boos te koken van woede. En dan komt er straks nog een werkdag bij jeeeeeey ik kijk er al naar uit.

Sorry voor mijn geklaag hoor. Hoop niet dat ik jullie dag nu ook verpest heb maar ik moest het echt even kwijt

18. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Hey, kan me voorstellen dat je boos bent. Hier 'hetzelfde' punt met schoonouders, die zijn ook vrij dwingerig in hun ideeen en dat kan erg lastig zijn. Kan je hier niet met je man rustig over praten? Uitleggen wat jij belangrijk vind voor jullie kind en waarom? Hoeveel uur werk je als ik vragen mag en is dat iets wat jullie graag willen en noodzakelijk is? Anders zou je daar misschien nog wat in kunnen veranderen. Ik heb tegen Hans gezegd dat als hij zo aan het werk blijft dat ik terug wil naar 16 uur, ik wil geen kind om het vervolgens door anderen te laten opvoeden. Ik zou het niet leuk vinden als de meeste 1e momentjes voor de oppas is... Nou in ieder geval sterkte en probeer je boosheid een beetje kwijt te raken. Spreek uit ervaring, je maakt er meestal meer stuk mee:)

19. lennylenn

heyy suenne,

we hebben het er al zo ontelbaar veel keren over gehad maar hij kan en gaat er ook niks aan doen omdat hij anders niet meer zou kunnen honkballen en hij is getrouwd met honkbal. ik werk nu 32 uur per week dat soms ook kan oplopen tot 40 uur en meer. ik breng het meeste geld in het laatje. maar ik geef dat op, ik heb ergens anders gesoll. voor 24 uur en we zullen het dan wel met veel minder moeten doen dan dat we gewend zijn maar hoe dan ook vond ik het werk niet meer leuk en kan ik mijn kindje vaker zien en thuis met hem blijven.

kreeg net een telefoontje van v.kundige.. bij de laatste afspraak namen we ook gelijk de uitslagen van mijn bloedonderzoeken door en daaruit bleek dat ik recent de 5e ziekte had gekregen. goed verder niks aan de hand gewoon naar huis gegaan. nu blijkt dus dat ik die ziekte heb gekregen ten tijden van de conceptie. dat zou ervoor kunnen zorgen dat het kindje achterloopt in de groei. nu krijg ik extra echos om dat in de gaten te houden en wordt ik overgedragen aan de gyn. jeetje wat heb ik echt een fantastische dag zeg!!!!! de echos zijn wel leuk maar ik hoop echt niet dat er iets niet goed zou zijn.

20. lennylenn

Ik snap uberhaupt niet waarom ik verdorie keer op keer duidelijk moet maken dat ik dat niet wil hebben. Ik ben toch zijn moeder niet zij. En als ik nee zeg dan is het ook nee. Dan moet er niet nog es geprobeerd worden of nee in ja kan veranderen want dan wordt ik alleen maar kwaad. Hoop echt dat deze rotdag gauw voorbij is.

Deel Deze Pagina