Maart 2011 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door trubbel, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    toch weer even een korte reactie.
    Ben zooooo ontzettend moe!

Lees iets over bv. Heb mijn zoontje 1,5 jaar gevoed. De eerste paar maanden met tepelhoedje en daarna gewoon. Het was even doorzetten af en toe, maar ik had een hele lieve lactatiekundige. Ze gaf me af en toe even een peptalk. Heb ook gekolfd om een voorraadje aan te leggen, had op een gegevn moment en vriezerlade vol :D op een gegeven moment was ik het kolven zat en ben ik ermee gestopt, maar het borstvoeden ging prima. Ga er weer voor deze keer!

Zwangerschapszwemmen, geen ervaring, maar ga het ook doen deze keer.

Nu weer liggen, ben alweer moe!

2. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik weet het niet, ik kan er geen touw aan vastknopen aan het Fries hahahah:D (geen belediging dames)

Ja ik en mijn vriend spreken het dan, en sommige uit de omgeving maar idd niet veel. Georgische tv aanzetten misschien:(;)

Ach, het komt vast wel goed, en anders maar niet. Als hij of zij in ieder geval dingen leert over de culturen..

3. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    sterkte met de situatie ellen

4. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik kom ook weer even langswippen hoor dames.
    Wat wordt er gezellig gekletst hier de laatste tijd, moet gewoon een aantal pagina's bijlezen.

De buikgriep heeft hier geloof ik het huis weer verlaten, dus dat is weer achter de rug. Heftig virusje, ben in geen jaren zo enorm ziek geweest als deze keer. Nou ja, we hebben het weer gehad zullen we maar zeggen.

Ik zie trouwens ineens dat er hier meer friezen zitten, gezellig hoor dames. Ook ik woon in friesland en onze kleine meid en de aanstaande kleine worden ook zowel fries als nederlands talig opgevoed.

Heb zojuist wel alles even vluchtig gelezen, maar reageer dus nu even niet persoonlijk op iedereen, want dan ben ik morgen nog bezig.;)

Borstvoeding gaat hem hier helaas niet worden. Bij mijn kleine meid heb ik het 4 dagen vollop geprobeerd, maar het was een strijd toen en ik heb op aanraden van de kraamhulp en verloskundige de kunstvoeding erbij gepakt en toen kwam er eindelijk rust hier in huis. Heb nog geprobeerd te kolven, maar het kwam gewoon helemaal niks!!!:( Ik ben echt super VOOR borstvoeding, maar toch weet ik zeker dat de baby straks flesvoeding gaat krijgen. Ik heb een spierziekte en daardoor neemt alles al veel meer energie van mij dan normaal en moet ik al erg veel dingen laten of kan ik het gewoonweg niet. Als ik dan ook nog borstvoeding ga geven, dan ga ik daaraan onderdoor en daar heeft niemand wat aan. Gelukkig heb ik een verloskundige die daar volledig achter staat. (lees: zelfs hoopte dat ik deze keuze zou maken voor mezelf)

Ook ben ik vandaag bij de huisarts geweest, want ik heb volgens mij nu al weer last van mijn bekken. Dit heb ik bij mijn dochtertje ook gehad, maar toen pas rond de 20 weken. Nu moet ik morgen even urine inleveren om te kijken of het niet iets anders is, maar ben zelf bang van niet. Hoop wel dat het gewoon een blaasontsteking is, want dat ben ik er straks met een kuurtje gewoon weer vanaf als het goed is. Wat als ik nu al last krijg van mijn bekken is dat wel extreem vroeg. We zullen het morgen wel horen. Ik verga van de pijn als ik ook maar iets beweeg nu, dus dat is ook niet te doen.

Verder nog voor alle nieuwen: Welkom hier en klets gezellig mee.

Voor iedereen met een mooie echo: Wat is het toch super hè, die kleine frummeltjes die in onze buik leven.:D

En voor de rest, fijne avond.

Ik ga op bed, ben kapot.

5. joan81

joan81 Bekend lid

28 dec 2008
    822
    0
    0
    Hoeksche waard
    Goedenavond meiden!!

Zoooo weer helemaal bij gelezen, jullie hebben weer veel gekletst vandaag :D

Kart; wat leuk dat jullie jullie kindje 2talig gaan opvoeden!
    Ik vond het kolven in het begin raar, voelde me net een melkkoe maar het liep goed. en ik was blij dat Sienna het kon drinken op de opvang..
    Pijn deed het niet, maar na 6 maanden begon ik het irritant te vinden en liep het ook terug, dus ben ik met kolven gestopt...
    Je kan ook alleen de ochtend en avond voeding blijven geven en op de dag fv??
    Leuk filmpje!!

Annekevdz; jij hebt dus ook weer een gebroken nacht gehad?? Hier ook weer :( half 2 begon ze te huilen en wilde ze drinken. Gelukkig sliep ze erna weer verder. Maar jij hebt dus niet meer geslapen vanaf half 4??
    Tja ik denk ik dat ze dan niet meer wilt zitten in de kinderwagen.... het is een gevoel dat ik er bij heb, maar misschien heb ik het ook wel helemaal mis hoor ;) Ze loopt nu al rond met haar loopwagen en rond de tafel. Maar een duowagen is zo aangeschaft en mijn beide schoonzusjes hebben er 1 die ze tegen die tijd niet meer gebruiken en van mijn ene schoonzusje weet ik al dat ik die zo mag hebben... Maar ik vind het ook fijn om de baby in de draagdoek te dragen, dus dan kan Sienna in de kinderwagen en de baby in de draagdoek.. Vind het voor nu zonde om een wagen aan te schaffen als ik het gevoel heb deze niet te gaan gebruiken, wil wel zo'n plankje waar ze op kan staan en zitten en we schaffen een goede buggy aan voor als we samen weg gaan....
    Jammer dat de x adventure wagen niet door gaat!
    Hoe gaat het nu met je voet?? Ben je gaan lopen??

Imsala; heftig verhaal van je vader. Hopelijk reageert hij goed op je zwangerschap! Goed dat je mw hebt ingeschakeld!
    Heb je al iemand gevonden die met je mee gaat? Lijkt me idd ook wel lastig ja, met 1 van 1,5 en 3 ;)

Ingef; wat fijn dat je strakjes live gaat voeden! Werk je zo dicht bij het KDV?? Ik gebruikte die uren om iets later op mijn werk te komen en eerder weg te gaan en de rest voor het kolven. Zo kon ik meer voedingen zelf geven en hoefde ik niet veel te kolven...
    Ja ik wil weer bv gaan geven! Vond het heel bijzonder en het liep ook gelijk vanaf dag 1 goed.. had me toen voor genomen om zeker 3 maanden te voeden, maar het werden er 9 hihi
    dacht ook dat ik nooit buiten de deur zou durven te voeden, maar ik deed het gewoon! Wel bescheiden natuurlijk en een doek over haar heen zodat ze rustig kon drinken..

Annekevdz; gefeliciteerd met jullie goede echo!! Super om te horen dat alles helemaal goed is!!!

Nada; wat vervelend dat het aanleggen zoveel pijn bij jou deed.. Hopelijk gaat het bij deze beter en heb je minder tot geen pijn bij het aanleggen!!
    Hier ook zoveel lekkere trek!! Soms geef ik er wel aan toe :) maar ben nog niets aangekomen....

Ellentje; jeetje wat vreselijk irritant zeg van je schoonmoeder! Al is het misschien niet kwaad bedoelt van haar en doet ze het vanuit haar enthousiasme, maar snap goed dat je daar heel erg boos om bent en ff helemaal klaar mee bent!!

ZIp; wat goed dat je 1,5 jaar hebt gevoed!! :D Slaap lekker ;)

Lin; jammer dat de bv niet is gelukt de vorige keer, ik vind het heel begrijpelijk dat je nu direct fv gaat geven... Heb je erg veel last van je spierziekte??
    Hopelijk zijn het niet je bekken waar je last van hebt!!

Vandaag was ik echt heel moe, gelukkig was het heel gezellig op mijn werk en hebben we echt heel veel gelachen anders had ik het niet vol gehouden vandaag...
    Gelukkig nu weer weekend :D
    Ga zo lekker mijn bed opzoeken en duimen dat ik een nachtje mag doorslapen... Slaap lekker allemaal!!

6. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Nada: Het is waarschijnlijk een galsteen.. Heb er gelukkig geen last van nu.
    Tja, echt trekken, is een goede vraag, ik vind het niet makkelijk zo in me upie met 2 kids en een 3e op komst....

7. Nemo81

Nemo81 Actief lid

16 mrt 2010
    338
    0
    16
    Jeetje meiden, wat is er weer veeeel geschreven! :)

Morgen ben ik vrij en zal ik bijlezen en reageren.

Hier even een ego berichtje van mij, voordat ik ga slapen.

Over schoonfamilie, sommige mensen nemen gewoon NOOIT hun telefoon op en om het nieuws te "vertellen" moet je gewoon dan maar een e-mail (lekker onpersoonlijk) sturen. We wachten een reactie af.

Er zijn ook mensen die vertellen dat ik al teveel ben aangekomen, zelf nooit zwanger zijn geweest en hoogstwaarschijnlijk ook nooit zwanger zullen worden. Overal lees ik dat je minimaal 5 a 7 boterhammen op een dag moet eten. Zegt die persoon dat 3 broodjes per dag echt ruim voldoende is want ja, andere zwangeren (die echt ziek van misselijkheid zijn en geen energie hebben) eten ook geen 5 a 7 boterhammen per dag. En ik ben al veel aangekomen tot nu toe (10 weken en 1 dag zwanger). En... die kilo's die ik aankom, val ik na mijn zwangerschap NOOIT meer af.... HEEEELLP!!!!! Ik heb liever dit, geen rommelige maag en dus een minder misselijk gevoel, dan ziek en niet werken omdat ik maar 3 broodjes eet. En die kilo's, dat zien we dan wel weer. Als ik daarna weer lekker ga sporten, denk ik dat ik die kilo's zo weer kwijt ben. Wel een beetje oppassen met snacks zeg ik zelf.

Komen nu dan misschien ook mijn stemmingswisselingen?
    Ik kon mijn man even niet uitstaan. We hebben maar besloten elkaar even met rust te laten.

Wat eten jullie zoal op een dag? Eten jullie ook meer dan toen je niet zwanger was en... hebben jullie ook enorme behoefte aan zuurstof??

8. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Nemo.. ik wil even op je reageren ga zo op bedje! Je moet gewoon eten waar je behoefte aan hebt hoor! Dat gaat er heus met wat wrk wel weer af. In mijn geval is het anders ik ben echt al veels te zwaar en bij mijn vorige zwangerschap had ik heel veel pijn in mijn knieen. Kon het gewicht niet meer hebben. Ik was niet schrikken 118 kilo op het laatst. Dus vandaar dat ik nu niet zoveel moet aankomen. Het is voor mij dan niet te doen. En brood is alleen maar gezond toch.

oja 15 kilo was er na de bevalling af dus dat viel ook wel mee. Wil alleen niet weer zo'n zware zwangerschap.

Morgen kom ik gezellig op de rest reageren welterusten!

9. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Nemo: ik ben tijdens de vorige zwangerschap 16 kilo aangekomen. De eerste tien waren er binnen twee weken af en de rest na vier maanden ook met goed sporten en een beetje op de lijn letten.

Ik eet nu wel echt veel te veel, dus moet me nu wel even gaan inhouden, maar je lichaam geeft het echt wel aan als je behoefte hebt aan extra energie!

10. joan81

joan81 Bekend lid

28 dec 2008
    822
    0
    0
    Hoeksche waard
    Nemo; je moet gewoon eten waar je behoefte aan hebt hoor! Als je merkt dat je wat moet eten moet je dat ook gewoon doen.... Ik ben bij mijn vorige zwangerschap 15 kilo aangekomen en het was er bij ook zo weer vanaf...Ik at als ik merkte dat mijn lichaam het nodig had maar probeerde niet teveel te snoepen, soms erg moeilijk hihi... Laat die mensen gewoon kletsen! Jij voelt wat je lichaam nodig heeft!

Meiden fijne dag vandaag!!!

11. Romana

Romana Actief lid

1 jun 2010
    443
    0
    0
    Hai meiden

Wil ff reageren hoor. Je moet idd gewoon eten waar je behoefte aan heb!!! Laat je door niemand vertellen wat je wel en niet moet doen/eten etc..... Liever 10 boterhammen op een dag dan 3 boterhammen, en de rest slechte tussendoortjes.....

Ik was bij de eerste 15 kilo bijgekomen. Ben er uiteindelijk 10 afgevallen en die laatste 5 zijn er nooit meer afgegaan... Heb ook niet gesport, door tijdgebrek en mijn persoonlijke situatie.
    Ik ben nu al sinds stoppen met de pil halverwege mei al 4 kilo aangekomen!!!!! is toch niet normaal....
    Maar heb deal gesloten met mn mannetje, ik mag lekker savonds gaan sporten (na de bevalling) en dan blijft hij bij de kids....
    Hoop echt dat ik dan weer op mn streefgewicht van 75 kilo kom.
    Ben trouwens 1.82m

Hoe is het verder met de kwaaltjes???
    Bij mij nog niet veel beter, gister weer boven de pot gehangen, wordt er gek van. Mn slokdarm deed er gewoon pijn van. Kan geen avondeten op!!! pfffffff hoop dat dit over paar weekjes over is.....

Wordt steeds nieuwsgieriger naar het geslacht, kan echt niet wachtennnnnnnnnn

12. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Hoi Dames,

Wat een weer vandaag. Ik moet zo nog met de hond wandelen maar wacht nog maar even. Morgen eindelijk de echo! Ik ben zo zenuwachtig.

@ anneke.. vervelend dat je met je voet zit zeg. Je hebt als je zwanger bent meer kans op blessures dus idd eerst maar even laten rusten. Misschien zou je ergens op een crosstrainer kunnen trainen op die manier komen er geen schokken op je voet.
    @ ellentje.. Jeetje wat irritant van je schoonmoeder. Ik zou echt iets hebben van of je weet nu hoe je je moet gedragen of ik vertel jou voortaan pas iets als ik het ook aan de rest van de wereld vertel. Het zelfde met de foto's dan krijgt ze toch pas foto's als jij ze op hyves zet. Op een of andere manier ontstaat er bij schoonmoeders altijd een beetje verwarring van wie het kind nu eigenlijk is. Hier hetzelfde hoor mijn schoonouders zijn al bejaard (73) Nou ze kunnen doen of wij zwaar incapabel zijn om Luc op te voeden. Voorzichtig hoor laat hem niet vallen, heb je je veters wel vast , goed je hand uit steken als je fietst, is het eten niet te heet en ga zo maar door.
    @zip jeetje jij hebt ook lang gevoed. Ik ga deze keer ook naar een lactatiekundige ik denk dat dit me wel kan helpen.
    @Kart dat tweetalig opvoeden dat komt vast wel goed. Ik spreek zelf geen fries maar mijn man. Ik versta het wel.
    @lin.. jeetje nu al last van je bekken. Dat belooft niet veel goeds. Ik kreeg het met luc ook rond de twintig weken. Nou ik hoop dat het wat anders is. Van de blaasontsteking kun je ook veel last hebben. Ik ben nu bijna klaar met mijn kuur en voel me echt veel beter.
    @joan.. veel gezelligheid op je werk dus. En je dochter loopt dus al bijna! Wat snel zeg! Luc staat af en toe los maar lopen alleen aan de handen. Geef ik hem 1 hand wordt hij nog boos ook. Ik kijk het ook even aan. Zo'n kiddybord is wel handig dus ik denk dat ik dat ook ga proberen.
    @imsala.. Oh bah een galsteen dat klinkt niet prettig. Je zit echt in een rot situatie zeg. Maar gelukkig heb je je kindjes. Hoewel dat het natuurlijk ook wel weer zwaar maakt. Heb je nog wat kunnen regelen voor de echo? En voelen jullie je al lekker thuis in het huisje? Maar het lijkt me heel zwaar als je alles alleen moet doen. Ik heb zo wie zo respect voor alleenstaande moeders.

@nemo.. ik eet denk ik hetzelfde als voor ik zwanger was. Drink nu wel weer meer melk. Fruit hou ik echt niet van maar ik eet wel veel groente en komkommer en tomaat op brood. Ook neem ik elke dag een vitamine pil met visolie. Maar ik heb ook wel eens een dag dan krijg ik echt niets gezonds naar binnen. Met meer zuurstof bedoel je dat je het soms benauwd hebt? Ik heb het vaak benauwd als ik op bed lig heel vreemd dat had ik eerder nooit.

Ik ben eigenlijk nog best wel moe. zal ook wel door het weer komen.

13. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hallo allemaal

Ik lees van alles over aankomen en veel eten. Ik ben nu ook al 4 kilo aangekomen. Ik denk door het stoppen met roken. Natuurlijk eet ik ook meer zoetigheid dan voor de zwangerschap, want ik heb soms zomaar zin om taarten te bakken. Er ligt nu een heerlijke citroentaart met Bastogne koekjes bodem in de koelkast.
    Bij mijn vorige zwangerschap groeide ik ook heel snel (de striae is nog te zien op mijn buik) maar dat stagneerde bij 4 maanden. Ik ben 18kilo aangekomen toen en had alleen moeite met de laatste 5. Dat is met behulp van lijnen uiteindelijk gelukt.

Maak je geen zorgen om de kilo's die er nu bijkomen. De discipline die je nodig hebt om het kwijt te raken na de bevalling is een stuk belangrijker. Want je voelt je pas weer 100% als je die overtollige vetten kwijt bent en jij je oude broeken weer aan kunt.

14. Nemo81

Nemo81 Actief lid

16 mrt 2010
    338
    0
    16
    Jeetje meiden, onwijs bedankt voor jullie reacties over het eten. Het stelt me toch wel een beetje gerust, helemaal omdat jullie ervaringsdeskundigen zijn en dat andere mens zelf dus niet! ;)

Straks eerst maar een broodje eten, even de was wegstrijken, boodschappen doen en dan bijlezen... :)

15. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op de valreep heb ik een vriendin kunnen regelen die met me mee geweest is. Was echt doorweekt toen ik daar aan kwam, want toen ik de deur uit stapte begon het keihard te hozen :(
    Ik ben een week vooruit gezet :$ ipv 10 weken nu dus 11 weken zwanger :$ nieuwe uitgerekende datum is dan ook 17 maart geworden. SNap er echt niets van, dat zou dan betekenen dat bevruchting en innesteling op dezelfde dag zijn geweest :( heel apart in ieder geval, kindje was erg druk aan het zwaaien in ieder geval..

16. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Nou dames hier ben ik dan weer es...
    had de laatste tijd niet veel tijd en puf om mee te kletsen maar ga het nu proberen op te pakken! Ik heb wel lekker met jullie mee gelezen hoor!

Ik ben bij mijn eerste zwangerschap 28 kilo bijgekomen en daarna 18 kilo afgevallen ... helaas 10 blijven plakken, ben dus erg benieuwd wat dat dit keer gaat geven. Probeer nu toch meer op te letten wat ik eet al is dat vaak moeilijk want ik heb weer veel trek in zoet en lekkers!
    Hoop het nu in ieder geval beperkt te houden en na deze zwangerschap wil ik mijn kilo's echt kwijt!!

Vandaag een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo in een echocentrum ... ben benieuwd hoe dat zal zijn, denk wel veel persoonlijker dan in het zh.
    Kan echt niet wachten tot we weten wat het is, dan kan ik eindelijk wat spulletjes gaan aanschaffen en ga ik me misschien eens zwanger voelen! Ik ben er nu echt nauwelijks mee bezig en vind dat helemaal niet leuk :(
    Gisteren liep ik door de stad en zag ik allemaal van die schattige roze meisjeskleertjes ... zwijmel zwijmel ... wat zou ik het toch graag kopen ;)

17. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ha allemaal,

Het is alweer een tijdje terug dat ik hier gereageerd heb. Ik vind het heel vervelend, maar door de hoeveelheid mensen die mee praten, raak ik het overzicht kwijt. Het is teveel voor mij en ik kan daardoor niet goed reageren op mensen/iedereen zoals ik dat het liefste zou willen. Dat lijkt heel ongeintresseerd, maar zo bedoel ik het niet. Ik vind het gewoon moeilijk om zoiets bij te houden. Daardoor heb ik een beetje de neiging om maar helemaal niet meer te reageren. Terwijl ik het ook wel weer leuk vind om met andere moeders mee te kletsen die net zo ver zijn als ik. Dus sorry als ik niet op iedereen reageer, dat ik niet zo attend ben.

18. shenoby

shenoby Niet meer actief

heey dames,
    even een kort berichtje van mij.
    mijn kleine meid is lief!!! op het moment.
    vandaag een beetje last van poetsdrang.
    de hele keukenkastjes uitgeruimd en uitgesopt en ik heb nog veel meer in petto.
    zo ga nu weer verder met eten koken.
    doei doei

19. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Ik heb ook niet altijd zin om op iedereen te reageren. Kan ook niet toch. En hoeft toch ook niet. Je kan ook reageren op de onderwerpen die spelen. Of maximaal 1 pagina terug.
    Gewoon gezellig blijven kletsen.

ik ben trouwens zo moe..pfff! Ben blij als mijn mannetje thuis is. Vandaag opgepast op een dochtertje van een kennis ze scheelt 2 weken met luc. Wel leuk twee van die kleine dreumesen.

xx

20. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Suenne: dat heb ik ook hoor ;) dat ik niet op iedereen reageer, ik probeer wel steeds een onderwerp er tussen uit te pikken waar ik dan wel op reageer ;)

Deel Deze Pagina