Maart 2011 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door trubbel, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Ai Zip wat naar! Voel je niet gedwongen om iets te posten gekkie. Goed voor jezelf zorgen. Hopelijk gaan de kwaaltjes snel weg!

@All, ik heb ook meer last van pukkels dan bij mijn 1e zwangerschap. Geen krentenbol, maar wel een vettige huid. Mijn haar is gelukkig nog gewoon hetzelfde als anders. Geen extreme uitval of zo.
    Ik ben ook niet meer moe, dus volgens mij kan het genieten beginnen. Vandaag heb ik bij miss Etam een leuke jurk gekocht. Mijn buik kun je daar al heel goed in zien.
    Soms heb ik het gevoel dat ik de kleine al voel, dat kan toch bijna niet? Het is nog maar een paar cm!! Die *plopjes* herken ik nog van de vorige keer.
    Ik zal het me vast verbeelden.

@Ellentje, hoe is het met je zoontje? Kan hij de slaap al wat beter vatten? Hoe oud is hij? Klinkt natuurlijk cliché, maar het kan en sprongetje zijn. Gewoon een fase?

@Inge, wat lastig die maagzuur. Dus je drinkt lekker veel gaviscon ;)? Ik had er bij Chris ook verschrikkelijk veel last van. Vooral als ik melige producten at (pizza, pannenkoeken).

Nou dames, ik ga lekker genieten van het weekend. Spreek jullie later weer!
    Liefs Ellenore

2. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Meiden echo was goed!!! Wat een last valt er van me af. Ik had me echt hele rare dingen in het hoofd gehaald. Maar ze zag meteen het hartje! De kleine was ook al heel bewegelijk beentjes en armpjes flink in beweging! Zo vreemd dat zoiets kleins wat in je buik zit al zo bewegelijk kan zijn.
    xxx

3. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    @ Ellenore Meid ik heb precies hetzelfde, gister lag ik in bed en voelde steeds iets ploppen, ik dacht ook dat kan toch niet? Zouden het niet gewoon onze darmen zijn? ;)

@ nada Lekker een goede echo!! Nu kun je gaan genieten :D

4. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    wat fijn! en welkom!!!

5. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL

hahaha...gewoon erg verslaafd...;) post altijd veel! vind het ook zo gezellig hier!, maar snap het helemaal als anderen daar geen zin in hebben hoor!!;):D

6. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    wat vervelend meis...doe maar rustig aan hoor! er zijn belangrijkere dingen dan op ons reageren..;)

7. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    nee, geen gaviscon... probeer niet te veel in te nemen.. af en toe een rennie, maar het meest karnemelk etc... hoe is het met jou?

liefs

8. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    mijn zoontje is 17 maanden...en het slapen gaat de ene keer beter als de andere...dus hoe het komt ik heb werkelijk geen idee...verder ben ik zelf ook heel moe en kan ik maar vrij weinig van hem hebben echt heel zielig ben blij dat ik nu heerlijk 4 dagen vrij...zoon lief heeft trouwens ook heerlijke drift aanvallen vooral als hij ergens geen zin in heeft dan laat die zich op de grond vallen en begint die keihard te huilen iemand tips om daar mee om te gaan?!?!nou meiden ik ga heerlijk op de bank hangen en kom er vandaag niet meer af ja om naar bed te gaan maar verder niet ;) tot morgen

9. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

herkenbaar hoor. Hier ook. Nog even volhouden, straks is het waarschijnlijk wel weer verdwenen en dan komen er powerweken:)

10. Kwekijzer

afleiden met iets anders (leuks)? Mijn zus zegt 'de leeftijd' dat ze je echt de kast op kunnen jagen:D Ik heb er nou al zin;) Fijne dagen en hopelijk kan je uitrusten.

11. Kwekijzer

Ach, als je daarnaast ook maar een leven hebt. Het is wel extra gezellig als er iemand is die graag overal op reageerd!:)

12. Kwekijzer

Het loopt in dit huis ff niet zo als het moet. Een tijdje terug is de boel dus een beetje ontploft. Het heeft voor een deel ook te maken met schoonfamilie. Ik ben zo verschrikkelijk boos over bepaalde dingen en mijn man is niet in staat om hun de wacht aan te zeggen. Zo krijg ik te horen van zijn moeder dat ik hem niet te veel moet vragen (had gevraagd of hij het ledikantje zou willen maken omdat hij heel goed is met hout) omdat ze zo druk zijn met de boerderij en alles wat daar moet gebeuren. Een tijd terug was er een feestje van zijn oma en toen moesten wij eigenlijk afdansen. Daarvoor hadden we een half uurtje eerder weg gemoeten. Maar zijn ouders kwamen hier even vertellen dat wij niet konden gaan omdat ze dan met de planning in de war zouden raken. Toen ik antwoorde met 'ik zal het Hans voorleggen' kreeg ik het mijn zijn vader aan de stok. We konden wel rekening houden met anderen en anders dan......

Nou heb ik serieus echt een hele leuke schoonfamilie en ook schoonouders. Ze zijn alleen zo verschrikkelijk gewend om de neus bij elkaar in de pan te steken. In ons geval. Hans is gewoon gewend dat zijn moeder alles voor hem uitstippelt, hoe, wat, wanneer en of....en Hans volgt dat dan op. Maar ik word er echt helemaal gek van! Het lukt niet best om dat helder te krijgen. Hij weet dan gewoon niet meer wat hij moet doen. Als je zijn moeder uit het verhaal weg haalt, haal je voor hem als ware het gras onder zijn voeten vandaan.

Het klinkt als een dingetje, maar samen met andere stress en mijn vermoeidheid raak ik hier een beetje van op mn kop. Nu heb ik het plan getrokken dat we ze maar gewoon geen informatie meer geven over wat we doen of laten. Het vervelende is alleen dat ze altijd op de één of andere manier aan hun informatie weten te komen. Waaaaah schoonouders, je zou ze toch achter het behang plakken;)

13. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ all, hier ook een pukkelface, ziet er niet uit, en sommige doen zelfs pijn!
    @ debski, lekker kwarktaart, ga ik toevallig ook maken. maar niet omdat er iemand jarig is, gewoon voor de vreterij;)

ben gister nog even naar de vk geweest. had die avond ervoor bloed in de ontlasting (kan heel moeilijk naar de wc gaan nu). maar die ochtend erna, had ik alleen geplast en was er ook bloed. kon niet echt goed plaatsen waarvan het nou kwam.
    ff gebeld en mocht om 18.15 u even langskomen. mijn zusje was mee. en gelukkig was alles goed met de beeb. was alweer gegroeid, nu 3.86 cm en spartelde vrolijk rond. mijn zusje (16jr) vond het allemaal super bijzonder en schrok zich kapot toen ze het geluid van het hartje liet horen. ze zei; wat is dat nou voor geluid? hahahah het hartje gek:D

hebben jullie al een gevoel van wat het geslacht is? en willen jullie ook weten wat het is? ga je het dan ook vertellen aan anderen?

ikzelf denk dat het een jongetje is. (heb wel veel pukkels maar dat zijn maar praatjes denk ik dan) ik wil heeeeeeeel graag weten wat het is, ben wel benieuwd wie dat mensje is die in mijn buik leeft.. weet nog niet of ik het aan anderen ga vertellen;)

14. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ik blij dat de mijne 5000 km verderop wonen:D hahaha nee geintje..

Goed aan jezelf blijven denken hè.... Raak niet teveel in de stress, is voor mij misschien wel makkelijk praten, maar ik wil gezonde relaxte beebjes voor onse maart mama's club:)

15. mickey80

mickey80 Actief lid

24 aug 2008
    359
    1
    18
    haha zal het helpen? Dan hebben ze juist alle informatie ;)
    Vervelend hoor, het enige wat ik kan zeggen probeer te doen waar jij jezelf het prettigt bij voelt.

Ik heb nog niet echt het gevoel wat het gaat worden. Bij mijn dochter wilde ik het ook graag weten en hebben we het ook aan de rest verteld. Was toch makkelijker winkelen. Een beetje kleur in de kast.

Mijn baas reageerde gelukkig goed op mijn nieuws :D pff weer een zorg minder.

16. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mickey, gelukkig, dat is weer een hele opluchting:)

17. shenoby

shenoby Niet meer actief

zo wij hebben het ook verteld.
    aan mijn vader,stiefmoeder en moeder.
    en onze dichtsbij zijnde vrienden.
    (mijn schoonouders wisten het al)
    mijn vader,moeder en vrienden reageerden leuk.
    mijn stiefmoeder bleef eerst even stil en begon later wel te praten.
    dinsdag 12 wkn dus dan maken we het via hyves bekend.

ging vandaag op visite bij een vriendin die ik al een jaar of 14 ken.
    bleek dat zij ons hadden uitgenodigd om ook blij nieuws te vertellen.
    zij is bijna 9 wkn zwanger van hun eerste.
    wij zijn helemaal blij dat we lekker samen kunnen zwangeren.

morgen ga ik even nalezen en op iedereen reageren.
    ben nog niet zo lang thuis en wil ook even bank hangen

18. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    ellentje: wat vervelend meid, 17 maanden is ook zo'n leeftijd dat je het ze nog niet helemaal duidelijk kunt maken he?/ het enige advies wat ik je kan geven is..laat het af en toe even huilen..gecontroleerd huilen dan he? als hij echt verdrietig wordt ga je even troosten en leg je hem weer rustig in bed.. gewoon in de slaapkamer, niet te gezellig maken en geen drinken o.i.d. geven... bij mij werkte dat uiteindelijk.. en wat betreft de driftbuien...negeren.. werkt het beste! het is een negatieve vorm van aandacht vragen, niet op reageren.. gewoon weglopen is het zo over..;)

suenne: inderdaad, de powerweken komen er wel weer aan...;) ik voel me nu echt al een week steeds beter! echt nog wel eens moe en misselijk, maar niet meer zo allesverlammend zeg maar...;) hahaha..en ja hoor, nog een heel actief leven naast zp..hahaha.. ik schreef eerst heel fanatiek mee bij de nod forum's, nu dat wegvalt (ik volg het nog wel wat) schrijf ik hier dus meer! en wat lastig zulke schoonouders zeg! pfff...klinkt alsof jouw man ook alles daar verteld? hoe komen ze anders aan hun info.. ik zou manlief daar op aan proberen te spreken..zovan, jullie relatie en niet die van je schoonouders?..kom op zeg...hij kan toch wel een wiegje maken voor jullie kind!..kan me voorstellen dat je kookt van binnen!

karvelibaia: wat een schrik... misschien komt het door het extra persen? fijn dat alles in elk geval goed is met de beeb!! en wij willen het geslacht ook graag weten!!

mickey: fijn dat je baas goed reageerde op je zw, dat scheeld weer wat stress he?..;)

shenoby: wat goed meis, heerlijk he, om het te vertellen?. en wat leuk dat je tegelijk met een vriendin zw bent zeg! wat een toeval..;)

zo, weer helemaal bij, vind het nog goed te doen in dit toppic! in het nod toppic zijn soms 30 pag per dag...pff..da's niet te doen..hahaha

voel me goed! echt minder moe en misselijk..had zelfs zin in ontbijt vanochtend! alleen slaap ik wel slecht... al twee weken na het plassen 's nachts niet meer in slaap kunnen komen.. gek he? en dan pas tegen zessen weer, maar een half uurtje later is de kleine al wakker... resultaat, prachtige blauwe walletjes..ach ja....

gisteravond weer gesport, dit keer 1,5 uur gefitnest... ging goed, was klets nat van het zweet.. deze week dus twee keer geweest, ga dat weer proberen vol te houden, was nu steeds maar 1 keer..

hoe is het verder hier?

19. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    meiden ik ben er een weekje tussenuit!!!!!

tot volgende week!

20. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, denk het wel. Als het aanhoud even aan de huisarts vragen om een middeltje;)
    Als je het geslacht weet vertel je het ook aan anderen?

Deel Deze Pagina