Afsprakenlijst: 22 juli: Mamaloe26 vk-intake 23 juli: FallenAngel gyn 2e echo 23 juli: dina88 echo 23 juli: Brigit gyn 26 juli: ella gyn 26 juli: nynke1980 echo 26 juli: Waardevol 2e echo 27 juli: Sjoelke vk 27 juli: Baylee 2e echo 28 juli: 1985echo 29 juli: yippieajee echo 30 juli: lennylenn echo 30 juli: Mamaloe26 echo+gyn 2 aug: Biancje termijn echo 2 aug: Ladypink 2e echo gyn 2 aug: LayD vk 2 aug: Joan81 vk 3 aug: Joan81 echo 3 aug: tara26 vk 4 aug: lin80 vk+echo 4 aug: Lonnie26vk+echo 5 aug: Ydnic gyn+echo 5 aug: Zip vk-intake 9 aug: LayDecho 9 aug Flotsje gyn en echo 10 aug: Biancje vk +echo 10 aug: Tara26 Termijnecho 10 aug: Ingef vak-intake+echo 11 aug: Dreamer83 intake gyn+echo 12 aug: peetjuhh vk+echo 12 aug: Dreamer83 3e echo 16 aug: mariska echo 17 aug: Ellenore echo 20 aug: Cindy1981 Termijnecho 01 sep: Ellenore vlk
oh ja fietsen met een kleintje. Ik zie om me heen dat ze met 6/7 maanden de kleine al meenemen op de fiets. Vind het dood eng. Mijn dochter kon met 7 maanden echt goed stevig zitten maar ben met 10 maanden pas gaan fietsen. Toen kon ze het voor mijn idee echt pas heel goed. Mensen zijn helaas best eigenwijs en vinden het makkelijker om al te gaan fietsen dan elke keer te lopen of wat dan ook. Tja. Helaas zijn er meer dingen die ik niet begrijp maar goed
Goedemorgen meiden!! Sjoelke; dank je voor het duimen! Ik hoop het ook hoor.. en dan het liefst tot januari (of langer natuurlijk) maar dan val ik precies nog binnen de 10 weken grens van het UWV. Heb het namelijk even opgezocht en als je binnen 10 weken na ontslag bevalt dan behoud je je recht op zwangerschapsuitkering, dus je volledige salaris.. Dan kan ik rustig na mijn verlof (of tijdens) op zoek naar een andere baan... Lennylenn; ik zou dan even rechtsbijstand bellen om te kijken wat jou rechten zijn, of naar zo'n gerechtswinkel gaan als je geen rechtsbijstand hebt... Waarom bel je de gemeente niet en vraag je of de vacature al vervuld is?? Wel raar hoor dat het alweer van de site af is! Wat was de sluitingsdatum?? Of stond dat er niet bij?? Dina; spannend hoor morgen de echo!! hoe laat moet je?? bij de bevalling; ik wil alleen mijn vriend er bij hebben, dat ik bij Sienna ook en dat heb ik als heel prettig ervaren... wil niet te veel mensen om mijn bed heen! Waardevol; ja innieminie zijn onze beebies nog he!! ooohh ging net zelf op die site kijken, maar het stukje 'ontwikkeling van je kind' doet het even niet meer en ze hebben geen tijd om het te maken Succes met poetsen in huis en werkse vast vanmiddag!! werk; ik werk nu 16 uur en dat wil ik na de bevalling blijven doen. Voor de geboorte van Sienna werkte ik 24 uur en zat ik 1 dag in de week op school (school heb ik nog net voor de bevalling afgerond, met 37 weken mijn scriptie verdedigd ).. toen ik weer moest werken heb ik een tijdje nog 24 uur gewerkt, maar vond het erg pittig en ik kon gelukkig terug naar 16 uur.. Meara; vandaag wordt het een koeler dagje! 21 tot 23 graden! is wel ff lekker zo he! kraamhulp; willen jullie weer dezelfde kraamhulp???? ik twijfel nog, op zich hadden we een hele leuke vrouw hoor maar misschien is het ook wel leuk om een ander te krijgen...... Mamaloe; veel succes bij de vk vandaag!! Ik ga ff opruimen en poetsen in huis!
@ kraamhulp: dit is mijn 1e kindje dus heb er weinig ervaring mee. Heb wel al kraamzorg aangevraagd, via CZ, die regelen dat voor mij... Wist begod niet voor welke kraamzorg ik moest kiezen en heb daarom maar gewoon voor de bekendste hier gekozen, merk vanzelf wel of dat een goede keuze was
Ja ik wil zeker dezelfde kraamhulp spreek haar nog regelmatig ze was zelfs op de verjaardag van de kleine meid.
Hey meiden, @ Mamaloe, succes bij de vlk vandaag @ Echo, ja morgen de echo om 2 uur, dus hoop dat ik wat uit kan slapen, want is net tijdens m'n middagdutje, maar dat offer ik graag op vind het al erg spannend en ook best wel eng @ Bevalling, ik denk dat ik alleen m'n manneje erbij wil hebben (denk ook niet dat m'n ouders erbij willen zijn ) @ Werk, ik werk nu 16 uur en in oktober weet ik pas of ik daar ook mag blijven (zit in een traject via uwv) denk dat ikdan zoveel uur wil blijven werken @ Kraamhulp, heb ik nog niet geregeld, wil ik doen na de echo, ga ik denk ik ook via menzis regelen, want had al wel een kraamhulp foldertje gezien, maar op de site stond niet dat het ook door menzis werd verzekerd, dus even na vragen. zo weer even slapen, middag dutjes gaan bij mij bijna altijd hetzelfde, tegen 1uur slapen, tussen 2 en half 3 naar de wc en daarna doorslapen tot een uur of 5 als mannetje me niet wakker maakt slaap ik zo verder Liefs Dina
hallo allemaal!!! @ bij de bevalling aanwezig: alleen mijn vriend en verder niemand. vorige keer ook zo gedaan en het beviel me prima. schoonmoeder en zus hebben de hele avond in de wachtkamer ongeduldig zitten wachten. nu haat ik dat bedrijf nog erger!!! @hoevele uur werken: nou van mij weten jullie inmiddels al. na de bevalling hoop ik er niet meer te werken en wil ik bij een andere werkgever wel gewoon de 32 uur aanhouden. @ellenore: ik heb een website gelezen voor wij die geen cao hebben maar waar wel de wettelijke bepalingen staan. en het is niet te geloven hoe erg ze die bij mij op het werk overtreden. @kraamhulp: ow neee ik ga echt opzoek naar een andere kraamhulp. die van de afgelopen keer was vreselijk!!!!!!! kreeg 4 verschillende..oke het was een drukke periode dus dat begrijp ik dan wel maar het was niet fijn! de een komt met haar pakje sigaretten aangewandeld...uuhh ik ga ff roken! uuhhm nee dat gebeurd hier niet vooral niet als je mijn pasgeboren ventje moet vasthouden met je stink rook vingers. en maar kletsen aan de telefoon (wel haar eigen mobieltje) grrrr nee die nooit meer
owja vergeten: de schoonzus van mijn vriend (is dat ook mijn schoonzus?) is ook zwanger en we lopen nog gelijk ook! echt zo grappig. ik hoop alleen niet dat ze straks continu de buiken en kwaaltjes enz gaan vergelijken en als de kindjes geboren zijn dat di eook niet elke keer met elkaar vergeleken worden want dat zie ik dan niet zo zitten.
@Wie bij de bevalling: ik wil mn man en mn zusje erbij, misschien mn moeder ook. Bij mn zusje waren we er ook allemaal bij. @Yippie: fijn dat je je weer iets beter voelt meis. Al 7 weken nu! @Lenny: wat leuk dat je gelijk loopt! En dat vergelijken gaat ongetwijfeld gebeuren als de kindjes geboren zijn.
Afsprakenlijst: 22 juli: Mamaloe26 vk-intake 23 juli: FallenAngel gyn 2e echo 23 juli: dina88 echo 23 juli: Brigit gyn 26 juli: ella gyn 26 juli: nynke1980 echo 26 juli: Waardevol 2e echo 27 juli: Sjoelke vk 27 juli: Baylee 2e echo 28 juli: 1985echo 29 juli: yippieajee echo 30 juli: lennylenn echo 30 juli: Mamaloe26 echo+gyn 2 aug: Biancje termijn echo 2 aug: Ladypink 2e echo gyn 2 aug: LayD vk 2 aug: Joan81 vk 3 aug: Joan81 echo 3 aug: tara26 vk 4 aug: lin80 vk+echo 4 aug: Lonnie26vk+echo 5 aug: Ydnic gyn+echo 5 aug: Zip vk-intake 9 aug: LayDecho 9 aug Flotsje gyn en echo 10 aug: Biancje vk +echo 10 aug: Tara26 Termijnecho 10 aug: Ingef vak-intake+echo 11 aug: Dreamer83 intake gyn+echo 12 aug: peetjuhh vk+echo 13 aug: Dreamer83 3e echo 16 aug: mariska echo 17 aug: Ellenore echo 20 aug: Cindy1981 Termijnecho 01 sep: Ellenore vlk
Moet je het eerder geregeld heebben omdat je bij de gyn. loopt dan? Want hier staat over dat je het tussen de 12 en 16 weken aan gaat vragen. Of is dat in jou regio zo? Zou in dit geval idd de vraag bij de kraamzorg neerleggen denk ik. Die kunnen je vast ook wat meer info geven. @ bevalling: alleen mijn man erbij. Vond ik vorige keer eigenlijk al overbodig, haha. Hoefde geen handje e.d., wilde er gewoon klaar mee zijn (beviel dan ook met 41 w 2 dg). Thuis vond ik het fijn dat hij er was, kon ik lekker tegen hem mopperen . Ikzelf maakte trouwens geen geluid. Als ik sommige vrouwen in bepaalde documentaires en in het ziekenhuis hoor.. Pffff! Wat extreem.
Meara; wat leuk dat je nog zulk goed contact hebt met je kraamhulp!! Lennylenn; vreselijk zulke kraamhulp!! erge he die services tijdens de drukke periodes! Mijn nicht kreeg bij de tweede helemaal geen kraamhulp want er was niemand beschikbaar voor haar haar moeder moest toen heel de kraamweek komen.. zo bizar!! Samen zwanger zijn; tijdens de zwangerschap van Sienna was ik ook met mijn schoonzusje zwanger! Was erg leuk, buiken hebben we niet vergeleken maar wel vaak gehad over kwaaltjes etc.. en toen de bevalling begon hielden we elkaar op de hoogte.. Kindjes worden hier niet vergeleken, maar we hebben het wel vaak over hoe de kleintjes zich ontwikkelen! Ik vond het heel leuk om samen met haar zwanger te zijn.. onze kleintjes schelen maar 5 dagen... en nu ben ik weer samen zwanger! maar nu met een goede vriendin, we schelen 2 dagen.. zooo leuk om weer samen zwanger te mogen zijn!!! bevalling; weet niet meer wie maar iemand vroeg of je veel gilde of rustig was. Nou ik was extreem rustig en bij elke wee helemaal in mezelf gekeerd.. als ik een wee kreeg ging ik onder de dekens liggen en dan richte ik me alleen op het opvangen van die wee... geen geschreeuw, gesteun of gepuf hier! alleen een paar keer gezegd dat ik het niet kan en dat ik er klaar mee was nou het is toch gelukt hahaha
Afsprakenlijst: 22 juli: Mamaloe26 vk-intake 23 juli: FallenAngel gyn 2e echo 23 juli: dina88 echo 23 juli: Brigit gyn 26 juli: ella gyn 26 juli: nynke1980 echo 26 juli: Waardevol 2e echo 27 juli: Sjoelke vk 27 juli: Baylee 2e echo 28 juli: 1985echo 29 juli: yippieajee echo 30 juli: lennylenn echo 30 juli: Mamaloe26 echo+gyn 2 aug: Biancje termijn echo 2 aug: Ladypink 2e echo gyn 2 aug: LayD vk 2 aug: Joan81 vk 2 aug: Kalfje vk intake +2e echo 3 aug: Joan81 echo 3 aug: tara26 vk 4 aug: lin80 vk+echo 4 aug: Lonnie26vk+echo 5 aug: Ydnic gyn+echo 5 aug: Zip vk-intake 9 aug: LayDecho 9 aug Flotsje gyn en echo 10 aug: Biancje vk +echo 10 aug: Tara26 Termijnecho 10 aug: Ingef vak-intake+echo 11 aug: Dreamer83 intake gyn+echo 12 aug: peetjuhh vk+echo 13 aug: Dreamer83 3e echo 16 aug: mariska echo 17 aug: Ellenore echo 20 aug: Cindy1981 Termijnecho 01 sep: Ellenore vlk Heb maar even mijn afspraak er weer bij gezet want die was foetsie verdwenen
@waardevol ik heb een site gemaakt bij toddler om mn zwangerschap bij te houden verder heb ik berichtje uit je buik en van toddler een overzicht wat er per week gebeurt maar dit klopt niet met wat de echo zget overigens dat wij drie dagen verschilden en 3 mm op de echo kopt wel deze week groeit het 1mm per keer. @lennlylen ik zou de jurofoon even bellen en vragen die kunnen je het zo vertellen. of misschien is deze site iets voor je Recht op je recht, gratis juridisch advies, rechtshulp bij uw juridische vraag of Home @sjoelke dank je wel en het was een inwendige echo.. @hier avond eten vindt ik echt heel moeilijk ik krijg het eigenlijk niet weg.. meer plassen puhh ikke ook en misselijk geweest vandaag mn borsten doen wel even iets minder zeer maar ik ben ook nog steeds moe heb soms echt even het idee dat ik het niet ben.
@waardevol, ook op bb jah hihi toen ik mijn miskraam had was het vruchtje 1 centimeter en was ik 7 weken. @lennylenn Ik werk zelf in de zorg met een 32 uur contract, de ene keer werk ik meer maar dan werk ik de andere keer minder. Ze kunnen volgens mij niet van je verlangen dat je altijd zoveel moet werken en moet je de mogelijkheid krijgen om de uren die je te veel maakt weer terug te krijgen. anders even naar de vakbond bellen?? haha volgens mij ben ik al weer te laat met reageren en zijn deze antwoorden al gegeven, nou ja. Ik hoef helemaal niet zoveel te plassen, gewoon normaal. zijn er meer dames die dat dan hebben??. Ik wil graag alleen mijn man bij de bevalling en na mijn verlof wil ik 3 dagen in de week gaan werken, werk nu 4 dagen onregelmatig. Kraamzorg heb ik nog niet geregeld maar hier in de regio heeft dat gelukkig niet zo een haast, ga ik na de eerste echo maar eens naar op zoek.. Ook in de kinderopvang zijn hier geen wachtlijsten, wel zo relaxed. Mijn schoonzus moest zich al aanmelden bij de gedachte om zwanger te worden.. fijne avond!!
@waardevol: Hihhihi inderdaad!! Voor mn lief, een uitstrijkje en andere noodzakelijke dingen wil ik van onderen nog wel bloot gaan, maar niet voor mijn lol bij mijn moeder! Hihihihi @bevalling: Ik ook echt alleen mijn Vriend. Ik hoef verder geen toeristen! Moet eerlijk zeggen dat het mij erg eng lijkt om te bevallen. Soms denk ik:Ja meid, hij zit er nu in, maar hij moet er ook weer uit! WWWWWWWWWWWWAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHH @Kraamzorg: Ik ga daarover allemaal advies vragen bij de VK volgende week en daarna eens verder kijken. @ Ongeboren vruchtje erkennen: Hebben jullie vriendjes de ongeboren vrucht al erkend bij de gemeente? Heeft iemand daar ervaring mee? @Slapen: Poeh ik wordt vaak wakker zeg s nachts! Hebben er meer last van???? Joehoe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Morgen nog één drukke dag werken en dan VAKANTIE!!!!! Liefs Sjoelke
Sjoelke; mijn vriend heeft deze kleine uk nog niet erkend, bij Sienna hebben we dat gedaan na de 12 weken echo.... Denk dat we dat nu weer doen. Je moet wel van te voren een afspraak maken bij de gemeente, tenminste dat is hier. Anders moet je de gemeente even bellen hoe het daar gaat... Het erkennen stelde verder niet veel voor, samen een formulier ondertekenen en dan sta je al weer buiten (incl. formulier) Slapen; geen problemen hier! Slaap nog lekker gelukkig... Plassen; valt ook mee hier, gewoon zoals normaal.. maar drink ook weer eens te weinig. Daar heb ik altijd periodes last van, dan vergeet ik het gewoon
@erkennen: hier met 20 weken gedaan bij de eerste. De tweede gaat automatisch dus daar hoeven we niks meer vOor te doen. Vond het echt een apart moment. Zo zijn namen officieel op papier
Lennylenn; ik had gehoord dat je de tweede ook moet erkennen bij de gemeente??? Ik ga morgen maar even bellen naar de gemeente dan weet ik hoe ze het hier doen....
Bevalling. Ik zal iemand die zusje en moeder erbij wilt. Pff moet er niet aan denken. hahaha. Vind het zelf iets voor mijn lief en mij samen. Niemand was erbij dat het werd gemaakt dus bij het eerste moment wil ik ook echt samen zijn. De eerste die mag kijken is grote zus natuurlijk. En hoe drukker je je maakt hoe erger je het ervaard. Ik heb me geen moment druk gemaakt over de bevalling. Heb filmpjes zitten kijken van bevallende vrouwen zo recht op de uitgang met knip en al en dacht ohhhhhh dat past nou dan kan ik het ook. Heb dit wel meer gehoort en heeft echt geholpen.