Maart 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door anja89, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    @Ella: Ik heb hier zo'n slecht bereik omdat ik een I-Phone heb en dus T-Mobile. En T-Mobile heeft op veel plekken slecht bereik...
    Ik heb vorig jaar juni een kijkoperatie gehad. Hierbij hebben ze de diagnose endometriose gesteld. Toen ben ik vorig jaar oktober geopereerd aan de endometriose, waarbij 2 grote plekken weg zijn gehaald en later bleek ik ook nog een fors myoom in mijn baarmoeder te hebben en deze hebben ze er in december uitgehaald.
    Dus wij begrijpen elkaar heel goed ;). Wat is een LEO operatie ook alweer precies?

@Mariska: Gefeliciteerd meid! Met je 13de kind :D Haha. Grappig. Maar geniet er lekker van joh!

@waardevol: Mijn laatste menstruatie was 26 mei dus dan zou je ook al verder zijn dan ik. Maar het ligt ook aan hoe lang je cyclus normaal is... Maar ik zou gewoon net als ik de eerste echo afwachten..

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    meiden ja ik wacht ook de echo af hoor! maar aangezien ik nu 2 rondes menopur heb gespoten en ik echt een MODEL cyclus ermee had! echt precies 28 dagen!
    kwam ik uit op die datum!

Nynke , wow wat heftig! fijn meid dat jullie wens nu werkelijkheid is geworden!
    Leo -ok is dat ze kleine gaatjes branden in de eierstokken om de hormoonhuishouding te veranderen. Ik heb namelijk pcos , en heb ik de 2 jaar dat we in het zh liepen in totaal 5 kansen gehad. daarvoor had ik nooit een eisprong! en eindelijk bij de 5e kans is het raak!

wat lastig zeg dat je zo slecht bereik hebt! en anders bel je toch als je thuis bent!? het kan tot 16 weken! en anders miss een telefooncel?? als die er nog zijn tenminste! ;)

3. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Buikpijn: hier smorgens altijd even flink last en dan savonds weer veel.
    Begint vaakt tegelijk met mn misselijkheid (rond 8 uur savonds komt dat weer op)

@Uitgerekende datum: je moet rekenen vanaf je ei als je die weet.
    Als ik vanaf mn laatste ongi reken ben ik nog korter zwanger.

@Nieuwe zwangeren: gefeliciteerd :D

@Echo: wij krijgen de echo met 7+4 weken.
    Normaal met 7 weken, maar onze eigen arts is met vakantie.
    Daardoor zouden we eigenlijk de 1e echo pas op 9 augustus krijgen, maar dat vond de kliniek te lang duren.
    Dus nu op 20 juli, nog precies 3 weekjes vandaag!

@Fertiliteit naar zw: er staan nu ineens heel andere en nieuwe woorden in het woordenboek :p
    Zo'n andere wereld weer.
    Maar deze is heel wat leuker om te ontdekken!

@All: weer 2 zetpillen gehad vanacht en misselijkheid is te doen nu.
    Vind dat wel weer heel eng, want nu maak ik me zorgen of alles wel goed gaat haha.
    Maar maak me liever zorgen dan dat ik zo misselijk ben.

Kunnen we de tijd niet vooruit zetten? :p

Liefs!

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Dreamer wat rot zeg dat je zoveel last hebt van misselijkheid....
    gelukkig dat die zetpillen wel werken hoor!

ja haha idd!!! er gaat een hele nieuwe wereld voor me open! zo gaaf!!!!! echt veeeeeeeeeeeel fijner om te ontdekken!

weet je , weet niet of ik het had verteld , maar mn schoonzusje is plotseling zwanger geraakt in januari... allemaal super leuk! maar echt heel onverwachts , want zij wilden nooit kinderen.

Nu had ik haar gebeld toen ik met die posi test in mn handen zat... zat helemaal in de stress.. na ja om een lang verhaal kort te maken , mn schoonmoeder en schoonzus reageerden nogal raar..... (in onze ogen dan)

we waren veeeeeeeeeeel te vroeg blij , het kan altijd mis gaan (ja dat weet ik ook wel) , we hadden het veel te vroeg verteld... en het was veeeeeeeeeeeel te vroeg om nu al kleertjes te kopen.... (ik heb 2 lieve pyjamas gekocht..... meer ook niet)

Nu heb ik haar net een smsje gestuurd en daar heb ik ingezet dat ik best begrijp dat ze het veel te vroeg vinden , maar dat het voor ons denk ik toch anders is... want wij zijn er nu ruim 2 jaar mee bezig , en dan is het denk ik toch anders als je dan ineens een positieve test hebt! en dat er een middel is wat werkt voor mij (menopur) en dat ik posi test heb!!!!!!!!!!!

Ik kon er niet zo goed meer tegen.... want wij zijn zooo blij en dat werd een beetje de grond in gedrukt.. (dat gevoel kregen mn man en ik)
    wat vinden jullie ervan dat ik dit smsje heb gestuurd? En wat vinden jullie van het smsje zelf?

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja graag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :):):):)

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik weet zeker als wij het nu vertellen, dat mijn ouders net zo zouden reageren.
    Veelste vroeg blablabla.
    Wij willen het mede om die reactie dus geheim houden tot de 12 weken.

Ik kan me je teleurstelling dus heel goed voorstellen!
    Na zolang proberen, zoveel hoop, zoveel verdriet, éindelijk die positieve test, een zwangerschap, een droom die werkelijkheid wordt.
    Dat wil je met iedereen delen en je wilt dat iedereen die blijdschap deelt.
    Helaas zijn er dus mensen die dat niet doen en dat is moeilijk.
    Voor veel mensen is een zwangerschap iets heel normaals, voor ons is het iets heel bijzonders.

Ik hoop dat ze snel bijdraaien en wel laten merken dat ze blij zijn voor jullie!
    Ben benieuwd hoe ze op het sms-je gaat reageren meis.
    Dikke knuffel!

7. Kalfje

Kalfje Niet meer actief

Hey dames,
    Ik lees dat jullie allemaal zoveel klachten hebben. HIer zijn ze zowat allemaal weg. geen buikpijn meer, geen misselijkheid, geen "rare" borsten maar dat kan ook komen doordat ik nog bv geef. Het brengt me wel aan het twijfelen. En dat vooral omdat ik iets bruinverlies heb gehad rond mn NOD.

Ella, zo'n reactie is natuurlijk ook neit leuk, hier ook een minder leuke reactie van mn broertje en zijn vriendin maar voor hun wel heel begrijpelijk. Ze weten het al omdat zij hier ook op het forum mee leest en we elkaar wat volgen maar hun zitten dus in het ICSI traject en dat gaat tot nu toe nog niet zo soepel. Ik kan het heel goed begrijpen hoor hun reactie maar werd er ook wel een beetje verdrietig van. Wij kunnen er ja ook niets aan doen.

Dreamer, ik dnek dat die reactie van je ouders wel mee zal vallen. Je denkt er zelf vaak anders over en je hoort heel vaak dat ze super blij zijn voor jullie.

Ik ga even van de zon genieten. spreek jullike nog!

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    dankje dreamer,
    ja wij vonden dat ook helemaal niet leuk...
    voor ons is het zo speciaal! en zo bijzonder dat het nu is gelukt!

ben ook benieuwd naar haar reactie.... ach zal wel goed komen hoor! was ook geen verwijtend smsje...
    Mn ouders reageerden heelmaal verrast! ze kwamen zaterdag nog een bos bloemen brengen! ze beseffen ook dat het wel heel vroeg is... maar zij bekijken het van een veel positievere kant! *net als wij zelf doen* , namelijk het begin is er!!!!!!!!!!!!!!

He wat goed zeg dat jullie zo lang willen / kunnen wachten met vertellen!!!!!!!!!!!!!!!
    hoop dan echt dat je ouders op een super manier gaan reageren! weten je ouders ook dat jullie al zo lang bezig zijn!?

9. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Kalfje , ja dat is ook lastig he!
    hoop dat het voor je broer en schoonzus ook snel raak mag zijn... moeilijk hoor dat traject!

10. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Kalfje: ik heb zelf al heel vaak aan die kant van de lijn gestaan (een ander zwanger zien worden)
    Dat steekt enorm en maakt je echt verdrietig.
    Maar nooit heb ik hierdoor niet enthousiast gereageerd op een zwangere, want elke zwangerschap is bijzonder.
    En kon gelukkig na een paar dagen ook oprecht blij zijn voor diegene.
    Dus kan me voorstellen dat ze niet leuk reageerden, maar het is niet eerlijk dat ze zo reageerden.
    Hoop dat ze nog bijdraaien!

Eng zeg dat alle kwaaltjes verdwijnen!
    Ik vind het al eng dat mn misselijkheid minder is en dat terwijl ik daar juist medicijen voor slik haha.
    Durf je nog een test te doen?

@Ella: niemand weet van onze kinderwens en de bijkomende problemen.
    Dus voor iedereen zal het een verassing zijn!
    Hoop dat de misselijkheid het niet zal verraden ;)

11. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    @FV/BV: ik ga bij nr 2 geen borstvoeding meer proberen. Bij nr 1 wel gedaan en dat was een drama. Het kwam door diverse factoren niet goed op gang: keizersnede, blaasontsteking en slechte begeleiding in het ziekenhuis (en dat, terwijl ze er een certificaat voor hebben. Iedereen zei iets anders, verpleegsters stonden te ruzieen aan mijn bed. Ben later nog gaan klagen!). Omdat ze in het ziekenhuis strak vasthielden aan de borstvoeding en geen bijvoeding wilden geven is ons zoontje 10% afgevallen in 3 dagen tijd en was hij bij ontslag in het ziekenhuis uitgedroogd. Bij thuiskomst produceerde hij pas na 5 (!) flessen (met 3 uur ertussen) een plasluier!!!
    Daarbij was en is ons zoontje erg ongeduldig als het op eten aankomt. Als hij honger heeft wil hij NU eten en als er na 3x zuigen niets komt is het huilen en maaien met armen en benen. Dus na 2,5 week drama ben ik lekker gestopt en gaat er bij de tweede meteen een flesje in!

@Nynke: wauw, na drie jaar, hartelijk gefeliciteerd!!

@Waardevol: gefeliciteerd!

@Echo: bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik met 9 weken een uitwendige echo. Moest wel een volle blaas hebben, dan ligt je baarmoeder hoger en kun je het beter zien.

@Misselijkheid: GOUDEN TIP TEGEN MISSELIJKHEID! Werkt echt meiden: haal bij de drogist (de Etos heeft ze) Sea Bands. Kijk maar eens op www.seabands.nl Ze kosten iets van 13 euro.
    Bij mij werkte het super en ze gebruiken het zelfs bij ons in het ziekenhuis!!

@Ella: echt stom dat je familie zo reageert! Jij bent gewoon hartstikke blij en begrijpelijk dat je zo blij bent na zo veel tijd!! Ik vind dat ze anders hadden moeten reageren. Iedereen bepaalt het toch voor zich wanneer je het vertelt?? Goed van je dat je het smsje hebt verstuurd. Nog iets op gehoord??

12. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    dreamer zo dat is knap!
    ik zou dat echt niet kunnen... hier weet iedereen het! maar ik kan dat ook niet voor me houden... en vind het ook fijn om er af en toe eens over te hebben of dat anderen weten wat er speelt.
    Grappig om te merken dat iedereen daar zo verschillend in is he!

Nogmaals ik ben zooooo blij voor jullie!!!!!!!!!!!!!!! ik volgde je al wel op je andere topic.... en vind het echt super fijn voor jullie!

13. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Sula bedankt meid! nee heb er nog niets op terug gehoord.. mn man vond het ook goed dat ik dat had verstuurd!

maar wat een gedoe zeg in het zh! niet normaal toch dat ze lopen te ruzieen aan je bed???!!???
    goed van je dat je een klacht hebt ingediend!
    Heel begrijpelijk hoor dat je verder gaat met FV! ik heb er totaal geen ervaring mee... ook nog nooit in verdiept! haha

He maar wat is seabands????? ik kan die site niet openen!

14. lindanna

lindanna Fanatiek lid

18 mei 2010
    2.644
    0
    0
    Media Adviseur
    Achterhoek
    1 maart: Lindanna Gyn 1 juli - 1e kindje - zh - fv - ?
    1 maart: Anja89 gyn 14 juli - 1e kindje - zh - BV - ?
    1 maart: Meara vk 14 juli-2e kindje -zh - fv- ?
    1 maart: Sula - 2e kindje - zh - fv
    2 maart: AnnaHanna
    2 maart: Kalfje vk 19 juli - 3e kindje - thuis - bv - ?
    2 maart: Nynke1980 - 26 juli echo - 1e kindje - thuis - bv
    3 maart: Mariska vk 7 juli (echo pas op 16 aug) - 1e kindje - zh - ? - ?
    3 maart: Ikke85
    3 maart: Dreamer83 - 20 juli gyn - 1e kindje - zh - bv
    3 maart: Dnise
    4 maart: Ella - gyn 26 juli - 1e kindje - zh-
    5 maart: Lesjek
    5 maart: Baylee-echo 13 juli- 2de kindje- zh-ks-fv
    7 maart: Tara vk 03-08, 1e kindje, thuis, bv, ?
    ? maart: Janneke21 - vk 19 juli - 2e kindje - thuis - bv
    ? maart: Sannie1981
    ? maart: Sjoelke
    ? maart: lennylenn-vk 13 juli-2e kindje-zk-fv

15. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

trouwens, als het zover is, willen jullie dan het geslacht weten van het kindje?

ik zit enorm te twijfelen dus heb besloten dat als ze het geslacht kunnen zien, ze dat op een briefje aan mijn vriend geven en wanneer ik eraantoe ben dan vraag ik het wel aan hem mischien kan ik mijn nieuwsgierigheid wel tot na de bevalling bedwingen? :D

16. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    lennylen , ja wij willen het wel weten! ben daarvoor ook veel ste nieuwsgierig hahaha!
    maar verrassing is ook zo leuk! dus ben er nog niet helemaal uit! hoeft ook nog niet ;)

maar denk als het zover is dat ik dan niet kan wachten! we willen dat nieuws wel stil houden voor de buitenwereld.... hier zou ik het dan wel vertellen hoor! ;)

17. Kalfje

Kalfje Niet meer actief

Ella, ik hoop ook voor hun dat het snel raak mag zijn!

Dreamer, denk wel dat ze nog bijdraaien. Dit was ook weer een klap in het gezicht van hun. Daarom wel blij dat ze eht via het forum gelezen hebben want anders is het helemaal zo bot voor het hoofd maar met de rest wachten we nog met vertellen. En ja, ik ga nog een test doen dnek ik...aankomend weekend een keer tenzij ik de kwaaltjes weer allemaal terug krijg maar voel me r nog niet helemaal prettig bij.

Sula, misschien dat je over een poosje je je nog wel bedenkt over het voedingsverhaal. Je zit nu nog in het begin van de zwangerschap. Misschien loopt het wel helemaal anders. En aan de andere kant, fv is toch ook helemaal niets mis mee!

Lennylen, hier willen we, als het zover is, niet het geslacht weten. Wij vonden een verrassing veel leuker.

18. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

een verrassing is idd erg leuk maar mijn vriend is veels te nieuwsgierig dus hij wilt het wel weten en ik ook wel maar aan de andere kant weer niet. vamndaar mijn keuze dat hij het wel mag weten en ik erom vraag als ik eraan toe ben.

voor de buitenwereld houden we het deze keer wel stil. bij de vorige hadden we het geslacht wel verteld maar dat wil ik bij deze niet meer. ook de naam niet. dus tot aan de bevalling blijven de naam het geslacht en het kamertje achter gesloten deuren:D

19. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @mariska
    ik krijg me eerste echo over 2 weekje al
    Ik krijg het al zo vroeg oa omdat ik al 2 mk gehad heb en omdat me bevalling van me zoontje niet zo wilde vlotten en dus willen ze de groei van de baby in de gaten houden ook al weten we al 99% zeker dat het weer een keizersnede zal worden ivm met te smal bekken !!

@combinatie test
    Kiezen jullie ervoor om de combinatie test te doen of niet ?
    Ik heb het van me zoontje wel gedaan en ga het denk ik nu ook weer doen !

20. Meara

Meara Niet meer actief

Knap dat jullie het geheim kunnen houden. Ik vind niet dat iemand mag zeggen dat het te vroeg is. Heel hard maar tijdens de bevalling kan het ook nog mis gaan. Je kunt ( vind ik ) als het mis gaat je gevoel en je verdriet kwijt en anders hou je het alleen maar voor jezelf.

Geen kwaaltjes tot nu toe. Beetje misselijk heel soms maar goed dat kan ook van de honger komen.

@geslacht wil ik liever vandaag als morgen weten.

@echo tussen de 9 en 10 weken. Hoe later hoe mooier.

Deel Deze Pagina