Maart 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door anja89, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    ben ik weer :D

Zoals jullie weten heb ik pbtjes verzonden ;)
    Wie er geen gekregen heeft pb mij even !

Ik heb naar 21 mensen een pbtje's verzonden ik heb er 11 reacties op terug gehad tot nu toe en allemaal voor :)

Dus ik ben er mee bezig ;)

2. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Hey meiden,

@ Ellenore, wat hadig dat je met astma medicijnen werkt ;) nou misschien weet jij dan of het echt schadelijk kan zijn voor de baby atrovent 400mcg ;)

@ Waardevol, ik wil er ook niet aan denken dat het fout gaat, maar omdat de hormonen toch prijzig zijn enz, moet ik ze toch maar bewaren. en de gyn zou er heel erg blij mee zijn zei ze, want waat van de prikcurcus dat ze daar ook wat in de koelkast hadden.

@ Baylee, ik had je een pb terug gestuurd ;)

Ik net lekker gegeten, boontjes, gebakken aardappels en een hamburger (vers)
    voel me nu ook weer even fitter gelukkig :)

Liefs Dina

3. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    @Dina, Atrovent is inderdaad niet geschikt voor zwangere vrouwen. Nu zijn er heel weinig middelen waarbij het wel getest is, maar de longartsen weten zelf precies met welke middelen ze wel of niet kunnen spelen.
    Mag ik vragen wat je nu hebt? Ventolin of Qvar misschien?

4. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    ik gebruik nog atrovent, moest het eerst maar zonder proberen, maar dat ging dus niet, maar ventolin kan ik niet hebben, dan gaat m'n hart te keer

5. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Oh dat is lastig zeg! Ventolin kan inderdaad hartkloppingen geven. Krijg ik er ook van. Ik weet dat Qvar wel wordt voorgeschreven bij zwangere vrouwen, maar dat heeft een andere werking dan ventolin. Ventolin zorgt er voor dat je snel geholpen bent van je aanval, Qvar is meer onderhoudsbehandeling. Je kunt wellicht aan je arts vragen of dat een optie is. Ik weet niet welke middelen ze nog meer bij zwangere vrouwen voorschrijven.

6. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    mijn huisarts schreef eigenlijk niks voor, omdat hij er niks over kon vinden. ik weet dat een vriendin ook deze medicijnen had (en nog zwaardere) en zei mocht het gewoon gebruiken tijdens haar zwangerschappen, dus dat vind ik raar

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hello allemaal!! het werkdagje zit er weer op. morgen vrij en vrijdag de echo!! kan niet wachten zeg. vrijdag krijgen we ook onze nieuwe hoekbank..allemaal leuke dingen in 1 keer, ik heb nog steeds niet alles bijgelezen hoor. sorry het is ook eerlijik gezegd teveel aangezien ik een tijdje niet actief online ben geweest.

een vraagje over de mvm flessen..ik weet niet wat er mis is met deze tweede partij flessen die ik heb gekregen maar ze ruiken zo ontzettend smerig!!!! mn wc stinkt er helemaal naar en met moeite heb ik 1 flesje vol gekregen omdat ik gewoon die fles niet open wilde draaien. de vorige stonken niet maar deze zijn echt vreselijk! dus het spijt me zeer want vrijdag worden de flessen weer opgehaald maar deze draai ik echt niet meer open. dus ze hebben er maar 1 volle.

uuhhm wat verder... zou het liefst nu op bed willen liggen maar mijn collega komt straks de sleutel van mijn schuur ophalen. ze had er wat spullen staan omdat ze zelf geen plek had maja nu heb ik het plekje zelf nodig. pfff..denk maar dat ik aan mn vriend vraag of dat hij de sleutel wil geven. ze kennen elkaar dus ik hoef me niet schuldig te voelen.

en als laatst nog een laatste vraagje: de "zonnesteek" die mn vriend zou hebben een tijdje geleden blijkt pfeifer te zijn. hij is nog steeds niet helemaal lekker maar gaat langzaam aan de goede kan op. moet ik nu oppassen? of kan het voor mij de baby en maddox geen kwaad? hij geeft ons iig geen kusjes meer.

8. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    sjoelke: herkenbaar hoor! hier ook een emotionele rollercoaster...;) dan weer heel blij, dan weer doodmoe en dan weer verdrietig....gek he?

tara: dat kopen herken ik wel hoor...ik heb het bij mijn eerste na de magische 12 weken grens pas gedaan toen ik ook een goede echo had gehad...nu ook nog niets gekocht...voelt voor mezelf ook nog iets te vroeg of zo denk ik?

ellenore: o..ja, die buik...is ie bij jou ook al zo dik? vooral aan het eind van de dag....;)

yippiejajee: jij ook een knuffel terug!

waardevol: bijzonder dat je kleine hummeltje al beweegt he?,..vind ik zo'n apart idee...straks kunnen we het hopelijk voelen....da's helemaal geweldig!

dina: lekker genieten meis!! en een knuffel terug!

meara: dubbel he meis...maar wel proberen te genieten hoor! jij kunt hier ook niets aan doen...ook al voelt het misschien nu alsof je niet blij mag zijn...dikke knuff!

club: heb me ook aangemeld! leuk!!

tara: ow..lekker in bed met de laptop he?...lekker lui zp-en!

xjaninx: knap dat je zo veel bent afgevallen zeg! en als je gezond eten nu met sporten combineert blijft het aankomen vast wel binnen de perken? *hoopt heel hard dat het bij zichzelf zo werkt*..;)

baylee: lastig koemelkallergie...ga je de kleine straks ook bv geven? schijnt dan ook goed te zijn toch?

ladypink: wat een leuke spulletjes heb je al gekocht, vooral die rompers klinken leuk zeg!

joan: zw-yoga lijkt mij ook leuk! is volgens mij ook heel erg goed!

tara: vervelend ruzie over geld...lastig hoor...kunnen jullie er geen afspraken over maken? het is tenslotte je eigen geld toch?
    lastig hoor zo'n vriend...sterkte!

all: heb nog niet helemaal bijgelezen, ga nu de kleine man in badje en dan in bedje doen!

heb gisteren lekker gesport, best een grote groep die de les kwam volgen bij mij, dus dat is erg leuk... heb nu wel spierpijn...en geslapen als een roos!!

tot straks!

9. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    @Dina, je bent dus niet onder behandeling bij een longarts? Hmm dat is jammer, die zijn vaak net iets beter op de hoogte.
    Ik heb een pdf bestand van het astmafonds voor je gevonden. Daar worden een paar betrouwbare medicijnen genoemd. Misschien heb je er wat aan.
    http://www.astmafonds.nl/pdf/Zwangerschap.pdf

@Lenny, vrijdag echo!!!! Joepie!!! En nog een nieuwe bank, heerlijk! :)
    Is je reuk misschien gewoon wat sterker geworden de afgelopen week? Die flessen hebben sowieso een eigenaardig geurtje, maar misschien heb je er nu meer last van..

Wat heftig van je vriend!!! Onderstaande tekst vond ik op internet bij mens en zo..

Zwangere vrouwen moeten goed oppassen een besmetting met het virus tijdens de zwangerschap kan het kind aangeboren afwijkingen bezorgen. Zij moeten dus uit de buurt blijven bij mensen die het pfeiffer virus bij zich dragen. Als de vrouw de antistoffen al in het bloed heeft zitten is er niks aan de hand. De vrouw kan het virus dan immers niet nog een keer krijgen.

Heb jij al eens pfeiffer gehad? Dan ben je save. Ik zou morgen even met je dokter bellen...

10. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Lenny: even de dokter bellen morgen!
    Misschien heb je zelf anti-stoffen.

@Baylee: ik zal je zo even terug pb-en.

@Medicijnen: ook het ziekenhuis zal ze vernietigen.
    Dit is verplicht namelijk!
    Wat je wel kan doen is kijken wie een IVF poging zelf moet betalen en diegene je medicijnen schenken.
    Scheelt voor hun een hele hoop geld.
    Maar doe dit niet openbaar op het forum!
    Dit is namelijk illegaal.

@Ellenore: ja hoor, een tweeling kan ook een tweeling krijgen.
    Maar vaak slaat het een generatie over.

11. Meara

Meara Niet meer actief

Wat kleppen jullie veel op een dag is niet meer bij te houden hoor hahaha.

Lenny spannend de echo vrijdag en een nieuwe bank moet voor jou een top dag zijn. Geniet ervan

xsjaninx wat ontzettend knap zeg jeetje

Kopen van spulletjes durf ik nog niet goed.

Trouwen gebeurt over precies 2 weken. Helaas geen reis maar goed dat geeft niks. Na 9,5 jaar eindelijk trouwen wow.
    Ik ga zeker genieten. Deze dag is er maar een keer en die doe je nooit meer over.

Een knuf voor de rest want ik weet het niet meer

12. Meara

Meara Niet meer actief

Oh ja las iets over tweelingen dit kan alleen via de vrouw. Als een man tweeling is of bij de man in de familie heeft dat voor het stel geen invloed alleen als het bij de vrouw in de familie voorkomt
    Maar er moet er altijd een de eerste zijn he

13. lennylenn

@antistoffen: nope i kheb nog nooit pfeifer gehad dus ook geen antistoffen. zal morgen ff bellen idd.

mn reuk is wel iets sterker geworden idd maar mn vriend ruikt het ook heel erg. dus het ligt niet alleen aan mij. het ruikt naar poep!!! hij dacht dat ik vanochtend gepoept had voordat ik ging werken en zei nog aan de tel. oja..nog bedankt he voor de geur die je hebt achtergelaten. wist niet waar hij het over had. lat bleek dat het die flessen waren. ik heb er echt niks mee gedaan ofzo. hij heeft de wc helemaal schoongemaakt om die lucht eruit te krijgen zo erg is het.nu staan de flessen ergens anders en nog ruikt het zo smerig.

14. Meara

Meara Niet meer actief

Er komt steeds meer boven van wat ik gelezen heb. Mijn dochter heeft ook koemelkallergie gehad en reflux. We gaan daarom aan de fv omdat ze toch koemelk binnen kunnen krijgen via de borstvoeding. En aangezien ik verder geen vlees eet heb ik die dierlijke producten wel nodig

15. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hmm, :) Ik ben namelijk zelf 1 van een tweeling.... Maar mijn gevoel zit nooit goed dus het zal wel gewoon 1 zijn hahaha.

16. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    Ik heb met mijn vriend gesproken en we hebben besloten dat het beter is om er een einde aan te maken...hij was iig met me eens dat onze communicatie heel verkeerd is.
    Ik heb gezegd dat ik hoop dat we straks normaal contact kunnen houden vanwege de baby en dat ik hoop dat hij er dan is...

Ik kies nu voor mezelf wat ik al lang niet meer gedaan heb...

Het was me het dagje wel, maar ik ga nu gewoon positief denken en ik en de beeb komen er wel.

17. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    dit gaat niet altijd op hoor!! dit geld alleen voor 1 eiige tweelingen...ook is men er nog niet helemaal over uit of het wel echt een generatie overslaat...dat het door de vrouw doorgegeven wordt houden ze inderdaad wel aan..

mijn schoonvader was er één van een tweeling en mijn man is ook een tweeling... in deze dus door de vader doorgegeven..

in onze familie is het verder nog niet weer verder voorgekomen...en dat terwijl er al 8 kleinkinderen zijn... bij mijn schoonmoeder komt het heel ver terug niet voor in de familie... bijzonder he?... waar komt het dan vandaan...is het misschien gewoon toeval?

18. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    goed zo meis!!!kies voor jezelf en je kleintje!!! alleen jij kunt deze situatie stoppen, hem kun je niet veranderen...hoe klote het ook is... dikke knuffel...

19. Meara

Meara Niet meer actief

tara wat ontzettend knap dat je de keuze hebt kunnen en druven maken. Als ik iets voor je kan doen laat het me maar weten.

Ingef klopt wat betreft de een of twee eige.
    je weet het nooit zeker en het is waarschijnlijk toeval bij je schoonvader en je man. Een moet de eerste zijn he hahaha.

20. lennylenn

@tara: goed hoor meis dat je nu aan jezelf en aan je kleintje denkt!
    wij zijn er voor je mocht je iets kwijt willen of gewoon ff willen praten. goed dat je een beslissing heb kunnen nemen en hoop van harte dat je niet al teveel stress en verdriet zal hebben.

een hele dikke knuffel van mij

Deel Deze Pagina