Maart 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door anja89, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Dank jullie voor de felicitaties. Jullie ook allemaal gefeliciteerd trouwens, dat was ik geloof ik helemaal vergeten :(

@Ella: probleem met medicatie is dat ik dat tweemaandelijks per infuus krijg. En dat ik mijn laatste infuus op het moment van de conceptie gehad heb :$
    Positief is nu natuurlijk voor mij dat ik er de eerste 2 maanden tegenaan kan omdat ik een nieuwe voorraad in mn lijf gepompt heb gekregen. Maar ja, nadeel is dat we dus niet weten wat het met het kindje doet...
    Zijn nl medicijnen die flink inhakken op mijn immuunsysteem

@voetbal: ach mijn vriend kijkt wel voetbal, ook andere wedstrijden dan NL als het zo uitkomt. Ik geef er niet zoveel om (al vind ik het WK nog wel aardig), maar ik maak me er ook echt niet druk om. Zolang hij maar niet denkt dat ik het stofzuigen uitstel tot na de wedstrijd ;)

@geslacht: hoewel ik vaak héél nieuwsgierig ben, wil ik het geslacht echt niet weten. Ik vind dat die verrassing ook hoort bij de charme van een zwangerschap en bevalling. En ik moet zeggen dat nu het zover is, ik ook nog steeds geen drang heb om het te weten te komen.

@waardevol: als je de kamer roze maakt, maar niemand mag het geslacht nog weten, zou ik de deur van de babykamer maar goed op slot draaien ;)
    Ik vind trouwens dat je heel wat zegt mbt gehandicapte kinderen altijd laten komen. Mijn schoonzusjes hebben een bepaalde genafwijking, waardoor de kans op een zwaar gehandicapt kind vrij groot is. Ik ben blij dat zij dit laten onderzoeken, anders had een van hen nu met een stuk of 7 gehandicapte kinderen zitten kijken.
    Als je van dit risico op de hoogte bent, vind ik het verstandig om erop te testen en ook actie te ondernemen bij een negatieve uitslag, hoe moeilijk dat ook is. Het is niet dat ik alleen "perfecte kinderen" wil, maar ik vraag me af of er iemand écht gelukkig van wordt als je het had kunnen voorkomen.

@vertellen aan omgeving: Bij ons is er nog niemand die het weet. Mijn ouders komen pas over een dikke week terug van vakantie, en dan zou ik het eigenlijk wel willen vertellen. Vriend vindt dat we het nog langer voor ons moeten houden, dus daarover wil ik nog wel even met m in discussie gaan 8)

@ikke: eind juli? Dan zou ik het gewoon vertellen hoor! Is wel een goede idd om ook even te checken wanneer mijn schoonouders op vakantie gaan!

@ lindanna: mijn baas zit ook al steeds te gissen ;) Collega van me is net papa geworden en een andere wordt eind van het jaar papa, dus het is ook wel een gespreksonderwerp hier.
    Ik hoop dat je je snel wat beter voelt en duim dat je morgen je echo al krijgt!

2. lindanna

lindanna Fanatiek lid

18 mei 2010
    2.644
    0
    0
    Media Adviseur
    Achterhoek
    Ja irritant is dat he. Ach ja vond het eigenlijk ook wel fijn dat ze het nu weten. Dan weten ze het ook als het eventueel mis mocht gaan en kunnen ze er zich meer op instellen.

3. lindanna

lindanna Fanatiek lid

18 mei 2010
    2.644
    0
    0
    Media Adviseur
    Achterhoek
    Jees meid,

Echt klote van je familie. Snap je toch niets van...:$

Ik heb dat ook dat ik alles gelezen heb en dan niet meer weet wat ik gelezen heb. Sta soms in de supermarkt en heb ik echt geen idee wat ik 5 minuten daarvoor heb besloten om te gaan eten. Slik nu visolie capsules, maar die boer ik nu de hele tijd op. Echt heel goor..... Dus daar stoppen we maar weer mee.

4. lindanna

lindanna Fanatiek lid

18 mei 2010
    2.644
    0
    0
    Media Adviseur
    Achterhoek
    Hoi hoi,

Hebben jullie ook last van pigmentvlekjes? Ik sinds gister wel. Op mijn armen en handen. Zie ook ineens de aderen op mijn armen beter. Of beter, ik zie ze ineens. Bij mij zag je ze nooit zitten. Nu dus wel.

Lekker wat koeler vandaag. Pff die hitte is echt niet te doen. Morgen en overmorgen zal het wel feest worden.

Nou lees jullie weer.

Liefs

5. Mariska

Mariska Bekend lid

28 mei 2010
    646
    0
    0
    Reizen
    Zuid Holland
    zo bellen bellen voor een nieuwe afspraak te maken bij de gyn
    tis wel erg spannend hoor
    vandaag en morgen blijf ik lekker thuis.
    ffies rustig aan doen en bijkomen van gister!!!

@meara. wat klote dat je fam zo doet. idd kinderachtig.

@vertellen. ouder en schoonouder en zussen hebben we het wel al verteld. kan me mond niet houden
    vanmorgen wel aan mijn baas moeten vertellen.
    en vertelde dat zijn vrouw ook nu 5 weken zwanger is! dat was ook echt leuk om te horen....

6. lindanna

lindanna Fanatiek lid

18 mei 2010
    2.644
    0
    0
    Media Adviseur
    Achterhoek
    Spannend. Hoop dat het helemaal goed is.

Leuk is dat jullie tegelijk lopen, dan snapt je baas ook wat je doormaakt. Die van mij is wat dat betreft een beetje een platte hork. Hij kan zich dat niet voorstellen en kan zich daarom ook totaal niet inleven,.

7. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    @Lindanna: klopt (meeleven na vertellen op het werk), maar ik wil toch echt dat mijn (schoon)ouders het eerder weten dan mijn baas en collega's!
    Van die pigmentvlekken heb ik trouwens geen last

@Mariska: fijn dat je baas zo leuk reageerde! Waarom moest je het vertellen?

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    maera wat ontzettend balen zeg zo kinderachtige reacties..... is niet leuk he!

Waardevol ik ben het daar ook mee eens.... elk kind is welkom. ik denk dat wij de combinatie test ook niet gaan laten uitvoeren.

FallenAngel , nou idd dat is wel heftig zeg als je de medicatie per infuus krijgt! en wat gaat er nu gebeuren dan!? omdat je schrijft dat je niet weet wat de medicatie met het kindje gaan doen? Met name in deze fase... dat is best cruciaal toch!?
    ik heb gewone tabletten maar ben daar mee gestopt... wel ineens op eigen houtje... ook niet echt goed denk ik. maar ik durf ze niet meer in te nemen!

Mariska hoop dat je vandaag kunt bijkomen meis!

Linda haha op mijn werk weten ze het ook al! maar dat is ook omdat ik niet meer bij bepaalde patienten mag komen... dus is het wel handig dat iedereen het weet! anders lijkt het ook zo stom als ik telkens patienten loop weg te geven! ;)

9. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Hallo dames,

@Mariska: Jeetje spannend zeg! Gelukkig is het hormoon in je bloed hoog! Nu hopen dat het inderdaad geen buitenbaarmoedelijke zwangerschap is. Ik duim voor je!

@FallenAngel: Dat word dan een spannende tijd. Of maak je je er niet zoveel zorgen over? Zou zeker wel fijn zijn als je wat extra echo's krijgt!

@Ella: Als we naar een ander dorpje fietsen hebben we wel bereik;). Wel handig anders kun je echt niks meer. Wat goed van je dat je zo gestopt bent met roken. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik nu per dag no 1 a 2 sigaretjes rook. Maar is ook zo lastig op vakantie.. Thuis is het helemaal gebeurd!
    Wat voor werk doe je precies als ik vragen mag? Ik werk zelf namelijk ook in de zorg...

@waardevol: Ik heb op 27 juli pas (duurt nog zo lang!!!) mijn echo. Ik heb op 12 juli een afspraak met Moeders voor Moeders. Wat fijn dat jij al zo snel een echo hebt!!!

@Meara: Wat vervelend dat je familie zo stom doet! Komt het omdat ze het nog te vroeg vinden?

@Lindanna: Jeetje vervelend van die pigmentvlekjes. Ben je veel in de zon geweest?

Wat zijn we al met veel meiden! En er zullen er vast nog veel bijkomen aangezien we op het lijstje nog maar op 7 maart zitten. Gezellig!! Vind het wel erg fijn om alles zo met elkaar te kunnen bespreken!

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    nynke ja dat vind ik ook echt heel fijn!
    haha wat leuk dat je in ander dorpje wel bereik had!
    he maar woon jij ook in friesland? ik wel....

ik werk als verpleegkundige! wat leuk he dat jij ook in de zorg werkt! ik ga in september starten met de deeltijdopleiding hbo-v!! heb daar erg veel zin in!

11. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Wat gaat de tijd snel :O
    maart 2011 alweer :O
    Ik weet nog wel het moment dat ik vorig jaar een positieve zwangerschapstest had :p

Geniet ervan meiden!

12. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0

dankje wel!!!! ik heb ook ff op je dochter gestemd hoor! ;)

13. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    He Ella,

Ja, ik woon ook in friesland. Ik stuur je wel ff pb. Maar in jou profiel staat groningen?
    Ik heb de HBO-V gedaan maar werk nu achter de computer in het ziekenhuis. Werk jij ook in een ziekenhuis? Leuk dat je met de HBO-V gaat beginnen. Is dat goed te combineren met je zwangerschap?

14. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Mariska: wat eng meis!
    Ik hoop dat het geen bbz is.
    Waar heb je precies pijn?

@Nieuwe dames: gefeliciteerd!

@All: bah bah, weer helemaal niet lekker.
    Maandag ging het super met 2 zetpillen, gisteren al wat minder en vandaag is het weer helemaal niks.
    Heb nog hoofdpijn ook en die hitte .. bah!
    En dan voorspellen ze voor vrijdag nog 37 graden ook ... *slik*

15. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    dreamer.... dikke knuffel van mij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! denk aan je hoor! en hoop dat je je snel weer wat beter gaat voelen!!! xx

Nynke ik weet niet of het goed te combineren is.... hoop het maar! ;)
    ik had me al ingeschreven en was eigenlijk meer bezig met de opleiding dan met zwanger worden de vorige ronde! en .... nu ben ik zwanger!!!!! :)
    ik pb je even terug!

16. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Oh wat vervelend! En dan ook die hitte er nog bij! Wat jammer nou dat die zetpillen nu in 1 keer niet meer helpen? Zijn er nog andere middelen die je zou kunnen proberen? Lukt het nog wel een beetje om wat te eten? Ik leef erg met je mee!

17. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja echt balen dreamer dat die zetpillen nu niet meer helpen.....
    kun je ook ander middeltje krijgen ervoor!? of wordt dat lastig!?

18. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    He Ella,

Zie trouwens net pas dat wij op dezelfde dag onze eerste echo hebben! Spannend!!

19. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Nynke idd!!!!!!!!!!!!!!!!! wat leuk!!! ik moet naar het MCL voor de echo! en hoop dat dat de laatste keer is dat ik in het mcl ben op de fertiliteits poli!!!!!!

moet jij ook naar mcl!? en hoelaat moet jij?

20. lindanna

lindanna Fanatiek lid

18 mei 2010
    2.644
    0
    0
    Media Adviseur
    Achterhoek
    Ja leuk he.... Vind het wel fijn om mijn ei hier kwijt te kunnen. Valt met trouwens op dat er veel meiden zijn die roken of gerookt hebben. Ik ben ook bezig om te stoppen. Zit nu op ongeveer 6 sigaretten per dag. Is nu nog ff te moeilijk om te stoppen. Collegas roken ook allebei dus die zie je dan roken. Rook nu steeds een half sigaretje en dan hou ik het wel vol.

Heb van het weekend wel een beetje in de zon gezeten, maar niet meer volledig. Maar heb met name gezorgd dat mijn gezicht uit de zon bleef. Armen heb ik eigenlijk niet zo op gelet. Dus kan maar zo. Goed op letten dus vanaf nu.

Liefs

Deel Deze Pagina