Mijn vriend gaat ook mee, hij wil er zo vaak mogelijk bij zijn als ik naar de vk moet. Voor de mannen is het helemaal nog zo onwerkelijk want zij voelen zich niet anders en er is ook nog niks te zien. Ik heb sinds een paar dagen een rare smaak in m'n mond hebben jullie hier ook last van? Zo het huis is weer aan kant, zo als vriendlief thuis is grote boodschappen doen 8).
@dreamer IK heb in mijn vorige zw schap ook best veel echo's gehad en toen was ik pas op het laatste moment bij de gyn ipv van vk nu gelijk bij de gyn Ik zou het alleen maar prettig vinden om veel echo's weer te krijgen ze ik die kleine beeb veel in me buik ! @fallen Angel IK zie dat jij ook 23 juni pos test had wanneer was jou eerste dag van je laatste menstruatie ? was ik effe nieuwsgierig naar !
Die van mij die zit nu met zijn werk, ik denk ook dat ik nu nog geen echo zal krijgen omdat ik pas 5 weken op weg ben. Maar misschien ook wel. We zien het wel. Ik heb wel een beetje rare smaak in mijn mond. Maar drink nu ook heel veel, met name water. Was eerder verslaafd aan cola light. Nu drink ik nog maar 1 glas daarvan en die smaakt nog gek ook. Heel raar wat die hormonen allemaal doen met je..... Liefs Linda
heej meiden wat lastig he die hormonen! ik moet zeggen dat ik daar (nog) geen last van heb! maar ja wat niet is , kan altijd nog komen he! Heb net een tijdschrift gekocht ''zwanger'' , ga ik zo ff lekker lezen in de tuin!
hey nou heer wel veel zwangerschapskwalen hoor! pfff net weer onwijze krampen in me buik. lekker onder de douche gestaan en nu is het gelukkig gezakt. en roken, ja ik heb ook zo af en toe me behoefte hoor. maar tis gewoon beter, merk wel nu al dat ik beter kan ruiken, proeven... meer lucht... en mijn vrienlief gaat gezelli mee naar de vk intake en echo vind het wel belangrijk dat tie mee gaat... en ik wil ook een tuin waar ik lekker in de zon een boekje kan lezen. nu heb ik een balkon zonder zon. bah
@Ella: Ja, wij hebben laptop mee, en gratis WIFI op de camping. Kan echt niet zonder computer... Dat tijdschrift heb ik ook zien leggen. Is het wat? @FallenAngel: Gelukkig dat je je geen zorgen maakt. Is ook de beste instelling, het is zoals het is. @lindanna: Goed idee om te stoppen na dit pakje.. Moet ik denk ik ook maar doen... Snap niks van mezelf, wil graag stoppen, maar toch lukt het zo moeilijk! Heb slechte wilskracht en veel slechte voorbeelden in mijn omgeving. Mijn vriendin heeft bij beide kinderen gewoon door gerookt. Ook heeft mijn moeder bij alle 3 de kinderen een beetje doorgerookt. Maar dat wil ik toch echt niet! Mijn man gaat ook mee naar alle afspraken. Slikken jullie verder nog iets? Ik neem elke dag Etos Multi zwanger zijn.
Nynke wat goed dat je gaat stoppen!!! dat gaat je zekers lukken!!!!!!!!!!!!!!!!!! leuk hoor dat je wifi op de camping hebt hahahaha! echt een computer verslaafde dus! ja ik heb die vitamine pillen van Davitamon! ja dat tijdschrift is echt leuk om te lezen! ben al een stuk wijzer geworden!!!! en echt heel informatief.... (met name voor een leek zoals ik) er staat heel veel in , heb dan ook nog lang niet alles gelezen. kost 4,50 en heet ''zwanger''. mariska , dan kom je toch gezellig even bij mij in de tuin zitten!?? wat balen zeg , heb je wel balkon , maar geen zon!!! ooh wat lastig zeg al die krampen..
Ik ga dat tijdschrift ook maar ff kopen. Kan ik hier lekker in de zon op mijn luie stoel lezen.... Vandaag geen late dienst? Ik ben heel stiekem ook al aan het nadenken of ik mijn buik ga smeren tijdens de zwangerschap. Voorkomt geen striae, maar heb je wel het idee dat je er alles aan hebt gedaan... Of denk ik nu al te ver...
@nynke Ja is ook gewoon zo. Ik heb hetzelfde in mijn omgeving, maar goed ik heb nog 3 sigaretten dus ik ga er 2 bewaren voor morgen ochtend in de auto en 1 voor mocht het nodig zijn na de gyn. Zal wel niet dus dan is dat mijn laatste....... Ik gebruik nu foliumzuur en heb vanmorgen dus een visolie capsule gehad, maar die ga ik echt niet meer slikken. Gatverdamme zeg. Moest vanmorgen boeren en het smaakte alsof ik een vaatje haringen heb opgegeten. Nee voor mij iig nog even niet. Vind die andere pillen zo groot. Hebben jullie kleinere pilletjes? Verder weinig te vertellen. Ben nog steeds misselijk, maar valt wel mee te leven als je er niet op let. Liefs
@mariska, Ja da's wel balen van die krampen. Ik heb daar geen last van. Vorige week wel steeds steken, maar nu zijn die allemaal weg. Heb nu alleen de standaard symptomen. En errug in de war. Heb af en toe echt geen idee waar ik mee bezig ben. Kwam net een gozer mijn auto bekijken. Rijdt hij weg heb ik mijn portemonnee nog in mijn auto liggen. Komt hij terug zegt hij dat dat niet zo handig is he.... Nee ik weet het..... Man wil eigenlijk wel graag mee naar de gyn, maar hij heeft een deadline en echt geen tijd om mee te gaan. Moet ook zeggen dat ik dat niet erg vind. Bij de rest van de bezoeken wil hij wel mee. Dus dat maakt een hoop goed, als hij nou nooit mee zou willen dan zou ik me druk gaan maken, maar nu echt niet. Nou liefs maar weer
@ Fallen Angel, ach ik weet nog niet hoe we het doen als we eenmaal het geslacht weten. Misschien vertellen we het een paar mensen. En over het kindje laten komen, ongeacht wat het is, handicap of niet. Daar denk ik echt nog hetzelfde over. Maar ik denk gewoon dat iedereen er een andere mening over heeft. @ Lindanna, nee hier geen last van pigmentvlekjes. @ Nynke1980, waarom heb jij pas zo laat je eerste echo? We zijn ongeveer tegelijk zwanger en het scheelt toch een paar weken. Over dat van MvM, daar heb ik me ook voor opgegeven en morgen komt er al iemand voor langs, morgenmiddag. Dan legt ze uit hoe het werkt. En ik moet al eerst een plasje klaar hebben staan, die wil ze eerst nog ff controleren om te zien of ik echt zwanger ben. Ben benieuwd naar mijn presentje. En heb je lekker gefietst met je mannetje? @ Kleintje88, dankje. @ Vieze smaak in mond, ja daar heb ik ook last van. @ Misselijkheid, nog geen last van. Hopelijk blijft dat zo. @ Veel plassen. Hier ook. Kleine beetjes steeds. @ vitamientjes: ik heb de Cantrum Materna. Ik heb nu nog een proefpakketje en ga van het weekend ff een potje kopen daarvan. @ hier, ik heb vanmiddag een paar eerste kleertjes gekocht met mijn man. Een babypakje en twee paar sokjes. Piepklein, echt schattig. Hebben jullie ook al iets gekocht?
hallo dames!! er is weer lekker veel gekletst zie ik. heb niet alles gelezen hoor sorry, heb een doodsaaie en vermoeiende werkdag achter de rug. wat was ik blij zeg toen het tijd was om te vertrekken. lekker gegeten, een uitgebreide douche genomen en straks mn boekje lezen ( de gelukkige huisvrouw). @intake gyn/v.k: ja mijn vriend gaat wel mee. ik ben de moeilijkste niet, hij hoeft heus niet mee naar alle afspraken maar wel naar de eerste en de 20 weken. @veel plasse: ja dat was ik die zei dat ik elke keer moest plassen. en ik drink echt niet meer als voorheen. ik drink juist te weinig. nog geen liter per dag. probeer daar nu een beetje op te letten dat ik voldoende vocht binnen krijg want soms is het echt bizar weinig. @stoppen met roken: gewoon doen. en niet eerst beginnen wanneer het laatste pakje op is. nee weggooien die troep en stoppen. ik kan het dus jij kan het ook. we zijn allemaal zwanger en willen het beste voor onze baby. kom op dames stoppen.
@ waardevol: nee wij hebben nog helemaal niks voor de baby gekocht. wil de eerste afspraak bij de v.kundige afwachten en dan voorzichtig eerste paar sokjes kopen. @vitamientjes: ik heb de mama huppeldepup van vsm.
Meiden wat schrijven jullie ontzettend veel. Hou het bijna niet meer bij hoor hahahah. Wat betreft die fam kan ik niet veel zeggen. Er word respect en fatsoen verwacht maar als dat andersom niet te vinden is, kunnen wij daar ook helemaal niets mee. Ik hoop dat de meeste snel van hun misselijkheid af zijn. Vitamine moet ik ook gaan slikken maar vergeet ik altijd.
ja daar heb je wel gelijk in hoor, om dat eerst af te wachten. Het waren ook geen dure dingen en verder kopen we ook nog niks. Ik heb net plotseling 2x diarree gehad. Is dat een zwangerschapssymptoom?
@Vitamines: ik neem nog altijd mn eigen kauwtabletten. Heb wel Femnatal liggen, maar daar zit geen vitamine A in. En aangezien ik geen boter eet/gebruik en geen lever eet, krijg ik geen vitamine A binnen via mn voeding. Foliumzuur slik ik al 3 jaar ofso. @Spullen kopen: wij hebben al heel veel dingen gekocht in de loop der jaren. Maar nog niet sinds we weten dat we zwanger zijn, dat komt vanzelf wel.
@waardevol.. hmm dat weet ik niet. nooit gehad iig. niks verkeerds gegeten mischien? jeetje wat be nik moe zeg. \dacht vroeg te gaan slapen vandaag maar het is inmiddels al half 10. en ik wilde nog mijn boekje lezen.
hebben jullie de babydozen al aangevraagd? ik doe dat niet meer. vond sowiezo alleen de tijdschriften leuk die erin zaten. maar maanden na de bevalling werd ik dood gebeld door al die callcenter ratten. werd er helemaal gek van en heb zelf een keer moeten huilen omdat ik het zo zat was elke keer..dat ged*onder. op mn mobiel en huistel. werd ik gestalked meerder keren op 1 dag
lennylen dat is irritant idd dat je zo vaak werd gebeld! wij hebben een hele lieve pyjama gekocht! zo schattig!!!!! Waardevol , dat weet ik niet wat dat kan zijn die diarree... lastig hoor! Dreamer , ja dat is handig dat je zo in de loop der jaren al wat hebt gekocht. hebben wij niet gedaan , vond ik te moeilijk en te confronterend. Ik slik trouwens ook alweer 3 jaar foliumzuur. Maar heb nu van Davitamon , speciaal voor zwangere vrouwen. Meara wat ontzettend jammer he meid dat ze zo reageren.... dat is zo jammer! hoop dat ze in de loop van tijd wat bij trekken hoor! Nynke , lekker gefietst vandaag? Ja ik ben lekker vrij!!! mn enigste vrije dag deze week.....! heb lekker niks gedaan vandaag! we zijn net bij mn schoonmoeder geweest die ligt in het ziekenhuis! nu net weer thuis... dus zal zo even gezellig naar beneden!