hm van al die dingen heb ik echt geen last van. maar.. ben wel moe en heb steeds hoofdpijn. en die trekkerige ongikrampen steeds. heb me nu toch wat fraais. ben ik de testen kwijt. heb het hele huis op de kop gehad en kan ze nergens weer vinden. toen ik ze op de foto wou zetten kwam ik erachter dat ik ze kwijt was. ben bang dat een boefje met de naam nikki ze heeft gehad.
inmiddels gevonden. in het etuitje van de camera. had het toestel eruit omdat ik de batterij aan het opladen was, @ stoelgang. ik moest in het ziekenhuis toen ik zwanger was. de bekken een paar keer kantelen en dan idd geen druk zetten. hielp ook wel
Goeiemiddag dames, hoe gaat het met jullie? Hier goed... Vandaag alweer 6 weken zwanger. Als het goed is gaat het hartje nu kloppen en worden al wat orgaantjes gevormd. En hij of zij is nu 5 mm. Ben zo benieuwd wat het word en of alles goed is.... @ KAlfje, wat een mooie overzichtelijke lijst zo. @ Ikke85, een knobbeltje in je borst? Kan ook best een melkkliertje zijn hoor. Maar misschien inderdaad niet verkeerd om te bellen. Dan kunnen ze uitsluiten dat het iets anders is. Wat vond je moeder ervan dat je zwanger bent? Vroeg wakker ben ik nu ook steeds. Erg irritant. Ik lig ook vreselijk te draaien in bed omdat ik niet meer weet hoe ik moet liggen. Omdat mijn borsten steeds meer zeer gaan doen. @ Shenoby, ik zie dat jij het lijstje nog meer hebt aangepast. Netjes zo. Ik doe ook al mee aan mvm. Ben in drie dagen tijd al met mijn 3e fles bezig. Zoveel moet ik nu plassen. Wat een lief kindje heb je. Je mag trouwens achter mij op de lijst zetten dat ik bv ga geven. @ Ladypink, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom in dit topic. @ Chinese geslachtskalender: ik geloof niet in dat soort dingen. Maar bij mij staat er een M van meisje. Dus ja. 50/50% kans. @ Sjoelke, zwangerschapsolie smeer ik nu ook elke avond op mijn borsten en buik, en wel van het merk Weleda. Die ruikt wel lekker fris. Goed dat je het volhoud zonder roken. De moeheid begint er hier nu goed in te sluipen. Ben nu ook best moe. Gelukkig hoeven we nu en vanavond niks meer. We hadden vanmiddag een etentje in het stadspark van Groningen. Was lekker en gezellig, maar de moeheid sloeg daar ook al toe. Nooit verwacht dat een baby van 5 mm in je buik je zo uit kan putten. Misselijkheid heb ik nog niet veel last van. Wel veel plassen dus en gevoelige borsten. Liefs Waardevol
@ waardevol. die olie van weleda heb ik ook. nog van mijn vorige zwangerschap. en of het nu door mijn aanleg of de olie kwam,maar ik heb geen enkel striemetje gehad. ik hoop dat dat deze keer ook zo is.
de maart 2011 mama's 27 februari: Waardevol- 1e kindje-?-bv-ck:m 1 maart: Lindanna - 1e kindje - zh - fv - ? 1 maart: Anja89 - 1e kindje - zh - BV - ? 1 maart: Meara-2e kindje -zh - fv- ? 1 maart: Sula - 2e kindje - zh - fv 2 maart: AnnaHanna 2 maart: Kalfje - 3e kindje - thuis - bv - ? 2 maart: Nynke1980 - 1e kindje - thuis - bv 2 maart: 1985 - - 1e kindje 3 maart: Mariska - 1e kindje - zh - ? - ? 3 maart: Ikke85 - 1e kindje- thuis- bv 3 maart: Dreamer83 - 1e kindje - zh - bv 3 maart: Dnise 3 maart: FallenAngel - 1e kindje 3 maart: XsjaninX-2e kindje 4 maart: Ella - 1e kindje - zh- 5 maart: Lesjek 5 maart: ladypink 1e kindje-zh-?- ck:j 5 maart: Baylee- 2de kindje- zh-ks-fv 5 maart: Dina88-1e kindje- zh- b+fv 6 maart: Sjoelke-1e kindje- thuis-bv-? 8 maart: Tara 1e kindje, thuis, bv, ? ? maart: Janneke21 - 2e kindje - thuis - bv ? maart: Sannie1981 ? maart: lennylenn-2e kindje-zh-fv ? maart: yippieajee 13 maart shenoby -2e kindje-zh-bv ck:j -------------------------------------------------------------- afsprakenlijst: 1 juli: lindanna gyn 7 juli : mariska vk 12 juli: waardevol echo 13 juli: lennylenn vk 13 juli: baylee echo 14 juli : anja89 gyn. 14 juli: fallenangel gyn 14 juli:meara vk 19 juli: janneke21 vk 19 juli: Kalfje; vk, echo 19 juli: nienke1980 vk 20 juli: dreamer83 gyn. 23 juli:dina88 echo 26 juli: ella gyn 26 juli: nynke1980 echo 28 juli: 1985echo 29 juli:yippieajee echo 3 aug:tara vk 4 aug: ikke85 vk 9 aug: ikke85 echo 16 aug:mariska echo totaal: 27 maart mama's meisjes: jongens: verassing: 27 jullie kunnen de lijst zelf ook aanpassen hoor gewoon even quoten en na het aanpassen de quote tags even weghalen. piece of a cookie.
Wat een mooie lijst! Lekker fleurig. @Stoelgang: nog geen last gelukkig. Wel eet ik veel bruin brood. Bij wit brood zat ik normaal na een paar dagen al vast, dus dat laat ik nu maar staan. En veel water drinken dames! Zeker met die hitte. @Testen: sinds de posi digi test durf ik niet meer te testen. Ben bang dat ie ineens niet zwanger zegt of dat de streepjes van de kv ineens lichter zijn. Dan ga ik me veelste veel zorgen maken, dus de testjes zijn hier opgeruimd. @MvM: ik zou wel mee willen doen, maar hoor te vaak verhalen dat ze te nonchalant zijn met de flessen brengen. Wij willen het absoluut zo lang mogelijk geheim houden. Maar zodra we het verteld hebben ga ik zeker meedoen! Ook al is het dan nog maar een paar weken, alle beetjes helpen. @Smeren: ik smeer nu nog met Zwitsal body lotion, alleen dat smeert erg lastig (dik) Maar gisteren heb ik de speciale borsten en buik cremes geroken en vond ze stinken! Dus heb ze maar niet gekocht. @Knobbels in boobs: hier 2 cupmaten gegroeid en flink wat knobbels en hobbels van binnen. Zijn de melkklieren, dus maak me (nog) geen zorgen. Maar als je het niet vertrouwd, altijd even laten checken! @All: ik heb sinds gisteravond heel veel pijn net boven mn schaambeen (links) Gisteravond heel erg, dacht echt dat het mis was (bbz ofso) Nu nog steeds soms steekjes op diezelfde plek. Dus hou het maar even goed in de gaten. Vind het best eng Liefs Dreamer
@ dreamer je hebt waarschijnlijk last van bandenpijn. had ik ook al heel vroeg bij mijn eerste zwangerschap. wat mvm betreft hier moeten we de flessen zelf halen en brengen. dus kun je zo discreet mogelijk doen.
Ik heb elke dag meerdere keren ineens enorme ongi krampen, soms gaat het na een paar minuten weg maar snachts heb ik een half uur pijn, ben er meerdere keren door wakker pff...echt geen pretje... Voelt het bij jou ook als ongi krampen? @ lijstje: Lijst krijgt vorm haha Mooi hoor
Het voelt niet als ongi pijn. Het is echt een hele gemene stekende pijn, precies op 1 plekje. De grote van een vingertopje als je drukt zeg maar. Bandenpijn heb ik al wel gehad, maar dat voelde ik in mn liezen en net boven mn bm. Dat was echt een strook. Heb zelf het idee dat het mn eierstok is. Het deed zelfs zo zeer, dat ik gisteravond het nr van de dokterspost hier had opgezocht Maar hoop dat het iets onschuldigs is! Ohh kan je de flessen ook zelf halen en brengen? Ik kon het namelijk nergens vinden op de site (stond iets van lees bij actueel, maar daar stond niets over halen/brengen) Want als dat zo is wil ik nu al meedoen! Over het geslacht: manlief is ervan overtuigd dat het een jongen is. Ik denk een meisje Dus hij zegt steevast hij en ik zeg zij. Ben benieuwd wie er gelijk heeft
Bij mij voelt het echt als ongi krampen en heb er best veel last van, vooral savonds en snachts pff...Al zo'n 1,5 week nu... Hoop dat het normaal is
@ dreamer ik heb zelf meerdere malen iets aan mijn eierstok gehad. en hoewel ik door de endo enzo best wat gewend ben als ik iets aan mijn eierstok had dan kon ik echt niet meer staan en kroop ik letterlijk door het huis. maar als je het niet vertrouwd ofzo dan kun je altijd de HA bellen natuurlijk. wat de flessen van mvm betreft hier kun je ze zelf halen en brengen. maar dat verschilt geloof ik wel per regio @ tara. in het begin van mijn vorige zwangerschap ook ongi krampen gehad, en nu weer. tis meestal niks. maar kan me voorstellen dat het spannend is. heb ik zelf ook hoor dat ik bang ben dat het nog misgaat doordat ik steeds krampen heb. maar normaal heb ik de krampen 1 dag voor NOD en nu al meer dan een week, dus ik hou het er maar op dat beebje zich nu goed aan het inestelen is
Bij ons in de straat is nog iemand zwanger en die doet ook mee aan mvm maar die gasten kunnen niets geheim houden ofzo.. de hele buurt wist gelijk dat zij zwanger was en terwijl dat zij het graag tot 12 weken geheim wilde houden. Ik woon in een dorp dus 's middags wist bijna iedereen het al.. including de (schoon)ouders van diegene. Nou dan baal je echt wel even. Ja en daarom wil ik het ook nog eventjes geheim houden en doe ik het later, want wil graag daar aan mee doen. Als ik een ander hiermee kan helpen om zwanger te worden waarom niet? Obstipatie heb ik gelukkig nog niet. Jullie zijn ook wel een beetje verder dan mij , maar ik weet het nog goed van mijn eerste en een tip van de dokter heel veel vezels eten en water drinken en fruit, vooral sinasappels en peren en pruimen daar gaat het beter. Dit heb ik heel weinig gedaan en hierdoor veel last gehad met aambeien tot gevolg. Nu ben ik dus wel op fruit overgestapt en moet zeggen het gaat makkelijk, maar wie weet is het volgende week weer anders. O ja, die zwitsal voor buik en borst had ik gebruikt ook bij mijn eerste dit was echt niet goed (tip van collega toen). Heb mega straie gekregen zowel op buik als borst. Nu heb ik Bio-oil en smeer 2x per dag.. Wil namelijk niet nog meer straie krijgen.
Thnx, daar probeer ik ook heel hard aan te denken Denk je van je menstruatie af te zijn whahahaha, de buikpijn komt je gewoon achterna
@Shenoby: ik kon dus ook echt niks meer door de pijn, vandaar dat ik het zo eng vond. Als het weer heel erg wordt bel ik zeker op om het even na te laten kijken. Zekerheid voor alles! @Sjanin: daar ben ik dus ook bang voor met MvM. Hier ook zo'n roddeldorp. Maar je kan tot 16 weken meedoen, dus zodra wij het verteld hebben kan ik nog zeker 4 weken meedoen! Straie is niet te voorkomen trouwens. Je hebt er aanleg voor of niet. Je kan je huid iets soepeler houden met smeren, maar voorkomen dat het scheurt doe je er niet mee helaas. @Tara: ik had nooit ongi krampjes. Hooguit eventjes een uurtje voor mn ongi doorbrak. Nu had ik ze al een ruime week voor mn NOD. Het zal te maken hebben met de groei van je baarmoeder, dus het is iets goeds. Maar wel heel eng!
@ dreamer sta je niet onder extra controle dan? aangezien je via iui zwanger bent geworden? en anders gewoon bellen over die pijn dat je je zorgen maakt.
We hebben 20 juli (7+4) de 1e echo, verder geen extra controle ofso. Als de pijn blijft ga ik idd wel bellen. Het is ook allemaal zo eng he!
dreamer ik herken het. Veel steken aan de linker kant voelt ook als eierstokpijn.. hih maar ik ben best bang voor een overstimulatie weet niet goed waarom.. verder voel ik me gewoon goed zwanger.. ps voor het lijstje het is ons 1e kindje.. liefs yippie
Ok! Dan heb ik de goeie gekocht . Ik zocht eigenlijk naar die van Zwitsal, maar die had die drogist waar ik was niet. Ben benieuwd. Hopelijk krijg ik dan ook geen striemen.