Ik moet nu nog steeds even eten, maar heb net al wel een banaan naar binnen gewerkt en het is er idd wel beter op geworden. Bedankt voor de tip. Ik ga broodjes smeren, die zijn nu wel ontdooit.
Ik heb trouwens even opgezocht over Daisybunk zij heeft een paar dagen geleden zelf een topic geopend omdat ze geen maart lijst kon vinden nar en paar berichten is deze gesloten en verwezen naar de bevallingslijsten en ze heeft 1 bericht gepost dat ze helaas geen maart 2011 werd in het maart 2011 deel 2 topic... Ik vind het dan wel vreemd dat er hier iemand bijstaat die hier nooit wat geschreven heeft niet dat het mij wat uitmaakt hoor maar was effe nieuwsgierig wie hier mensen op de lijst zet en van de lijst afhaal in ieder geval heeft Daisybunk niet der zelf op de lijst gezet ??
@Lenny: wat balen dat je geen echo kreeg zeg! Logisch toch dat je verdrietig wordt als je erop gerekend hebt. @Tara: jeetje meis, wat heftig! Waren jullie al lang samen? En al lang bezig voor een beeb? @Meara: is het geen bandenpijn? Zit het in je liezen en rond je bm? @Sjoelke: ik zou je zus het apart van iedereen vertellen en eerder dan de rest. Niet op een leuke manier proberen te doen, dat maakt de pijn alleen maar erger. Dus gewoon wanneer jullie het willen vertellen, haar apart nemen. Het liefst een paar dagen eerder dan de rest. Zo heeft zij even de tijd om alles te verwerken, laten bezinken en zich voor te bereiden op de reacties van de familie. @Anja: super dat het hartje klopte en de lengte overeen kwam! @Misselijkheid en eten: ik eet echt de hele dag door om de misselijkheid zoveel mogelijk te voorkomen/beperken. Zelfs snachts eet ik meerdere keren (rond 12 uur, rond 3 uur en rond 5 uur) Het helpt wel, want ben al 3 dagen niet echt misselijk geweest! En smorgens voor het opstaan wat eten en minstens een kwartier erna blijven liggen/zitten. @All: hier dus al 3 goeie dagen gehad en ik vind het toch eng! Ben zo bang dat het een slecht teken is. Stom he, als ik misselijk ben wil ik dat het overgaat en als ik niet misselijk ben, ben ik bang dat het niet goed is. Hoop over 6 dagen een mooi knipperend hartje te zien! Misschien dat ik dan wat geruster kan zijn. Liefs Dreamer
Graag gedaan hoop dat het werkt! Ik ben misselijk maar nog nooit boven de pot gehangen ... dus mss voel jij gewoon hetzelfde als ik ... gewoon veel tussendoortjes eten ik ga zo weer even een appel eten tijdens me vorige zwangerschap hebik dit nooit gehad zo zie je maar iedere zwangerschap is weer anders ! Ik hoop dat het werkt waardevol eet smakelijk !
Het is nu mijn ex, maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik het best vind zo...Het liefst zie ik ons bij elkaar, maar de communicatie is momenteel bagger en dat is erger geworden sinds ik zwanger ben... Het lijkt wel alsof hij steeds meer van mij vervreemd
hallo meiden @anja, wat heerlijk zeg een mooie echo! en een kloppend hartje! @tara, bah wat een vervelende situatie. hopelijk komen jullie er samen uit. Sterkte Ga idd maar niet op elk bericht meer reageren. Dat lukt me niet. Zere (.)(.) ja hier ook. En vooral ook heel moe en dat kan best wel eens lastig zijn met een drukke peuter om je hen....maar wel een lieve drukke peuter. Verders weinig te melden, ben wel een beetje jaloers op alle meidn die al een echo hebben gehad
@ Baylee, ja ik ga denk ik ook gewoon iets regelmatiger eten. Straks lekker wat aardbeitjes eten, mmmm.... Mijn broodjes zijn goed gevallen. Ik heb ook nog niet boven de pot gehangen hoor. En dat zou ook niet snel gebeuren. Van kinds af aan heb ik niet meer overgegeven. Ben er dan ook heel bang voor... @ Zip, nog fftjes geduld en dan heb je ook een echo. Ik weet niet hoe het zit, maar ik liep zelf al een hele tijd bij de gyn, vandaar dat ik al zo snel een echo had denk ik. @ Tara, maar wonen/ slapen jullie nog wel gewoon bij elkaar dan? En kook je iedere dag voor hem? Of leven jullie nu gescheiden van elkaar? Wel moeilijk hoor, lijkt me, als je zo kort nog maar zwanger bent. @ de dames die het nog willen zien: ik heb mijn persoonlijke gegevens gewijzigd en nu kan iedereen weer mijn profiel zien. Eerder had ik het onzichtbaar voor iedereen, nu niet meer. Heb er net weer foto geplaatst van de echo. Liefs Waardevol! ps. waarom ben ik zo lui? Heb eigenlijk een hele planning voor vandaag en heb nog geen r**t gedaan..
Haha waardevol, je bent niet de enige hoor, de hele dag vrij en alleen nog maar achter de pc gezeten en een boekje gelezen.. gewoon aan toe geven, vast een teken van je lichaam om het rustig aan te doen.. Hier eet ik ook regelmatig en dan blijft de misselijkheid idd mooi onder controle. Sinds vandaag ook veel dorst maar ik hoor dat light dranken niet zo goed zijn. Ik wil niet in de eerste weken al heel veel aankomen en water lus ik niet, wat nu?? denk dat ik zo ook wat vitaminepillen ga kopen, zou dat helpen tegen die hevige moeheid?? @sjoelke, ik zou het idd zo snel mogelijk aan haar vertellen en dan wel apart, ze is vast heel blij voor jullie en zal het waarderen als jullie het op deze manier doen. succes daarmee @kalfje, wat heftig allemaal dat het noodweer jullie zo getroffen heeft, hoop dat alles snel weer op orde is. Ik blijf lekker met jullie meekletsen hoor, voor zover het lukt om bij te blijven natuurlijk!! eet gewoon een beetje van twee walletjes ((;
@Tara; Wat een rotsituatie. Hoop dat er een oplossing komt. @Peetjuh; Gewoon lekker blijven hoor! (En je kan jezelf toch terug op de lijst zetten) @Dina; Slaap lekker! Ik ga zo hetzelfde doen. @Kalfje; Wow dat is ff schrikken zeg een boom op je huis en auto... Verder, ik ben het met je eens. Vandaag ben ik ook vrij actief maar het kan zomaar dat dat morgen helemaal niet zo is. Op vrijdag en zaterdag werk ik en dan ben ik bijna niet op ZP. Laat iedereen gewoon lekker kletsen waar en wanneer ze er zin in heeft. @Baylee; Ja dat heb ik ook! Hoe meer ik eet hoe minder de misselijkheid wordt. Maar het probleem is hier dat ik echt nérgens trek in heb, gewoon geen eetlust. Wel honger maar totaal geen eetlust. @Dreamer; Herkenbaar ja, als je misselijk bent wil je er vanaf en ben je niet misselijk dan 'wil' je het juist. Tja het is niet alsof iemand graag boven de WC hangt, maar het is wel een soort van bevestiging. Tenminste zo ervaar ik dat. @Waardevol; Hier behalve boodschappen ook de hele dag nog niets uitgevoerd... Hang een beetje met de laptop op de bank. @Zip; Nog ff meid dan mag jij ook voor de echo! Maar snap je gevoel hoor.
Hey meiden, Ik schrijf hier niet zo vaak mee, maar houd het wel in de gaten Gisteren hebben we de eerste echo gehad. Het was een uitwendige echo en alles zag er prima uit! Zelfs het hartje gehoord! Op 3 augustus moet ik terug om de 'definitieve' uitgerekende datum te bepalen. Daarna ga ik naar de verloskundige (loop nu bij de gyn) en dan moet ik rond de 34 weken terug naar de gyn. Daar blijf ik dan onder behandeling tot aan de bevalling. Met hem worden dan de voors, tegens en risico's doorgenomen van een natuurlijke bevalling vs een keizersnede. (Dit, omdat ik in januari ben bevallen dmv een geplande keizersnede omdat onze zoon in onvolkomen stuit lag. Je moet eigenlijk 6 tot 12 maanden wachten met opnieuw zwanger worden. Dat waren we ook zeker van plan, maar de natuur heeft anders beslist). Verder heb ik sinds afgelopen zaterdag buikgriep te pakken. Ik ben sinds zaterdag al 2 kilo afgevallen. Het lijkt nu wat beter te gaan. Maar ziek zijn is best zwaar met zo'n kleine hummel van 6 maanden in huis! Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat. Liefs, Mama van Laurens
@sula ja mij werd ook aangeraden om 12 maanden te wachten om opnieuw zwanger te worden na me keizersnede omdat ik nu weer een keizersnede zal krijgen ! Maar wel leuk 2 kindjes zo kort op elkaar !
Xjaninx: dat vermoeden had ik gek genoeg al. Ik krijg dus het infuus, maar het valt in dezelfde medicijngroep. Zie mijn update hieronder wat mijn gyn gezegd heeft. Zover ik weet is (bij vrouwen iig) methothrexaat schadelijker dan biologicals. Werken de biologicals wel goed voor je man? Lennylenn: da's al een flinke buik! Die van mij is wel iets dikker, maar echt niet zoveel. Het schijnen trouwens je darmen te zijn die opgezet zijn in het begin. Heb je daar ook last van? Sjoelke: Yep, 6 maart is carnavalszondag! Elenore & Raw: gefeliciteerd! Shenoby en mielenl: ik snap het best meiden! Ik kijk het nog even aan, maar dit spookt ook door mijn hoofd. Ik zit nog op een ander, rustiger forum, maar daar zit (nog) niemand die ook in maart uitgerekend is. Daar kun je idd 3 pagina's per dag bijlezen ipv 30 en dan is 't tenminste nog te doen. Peetjuh: Diep slapen? Poeh, zullen we eens ruilen dan? Ik sliep altijd heel diep, maar wordt nu bijna elke nacht meerdere keren wakker. Pfff vermoeiend! Die steken in m'n zij voel ik ook soms, zeker als ik me bijv in bed wil omdraaien. Baylee: fijn dat je het hartje hebt zien kloppen, maar vreemd dat je alweer zover teruggezet wordt. Ach, als er uiteindelijk maar een mooi klein mensje komt, toch? Ladypink: het hartje is nog niet te horen zo vroeg, maar je ziet wel een lichtje knipperen op het scherm. Die van mij is 8 mm en daar zeggen ze 6w5d tegen. Zie hieronder. Lennylenn: da's balen zeg! Heb je je er zo op verheugd en nu moet je er nog een halve maand op wachten :x Denk maar zo: dan is er straks ook meer te zien Tara: hey meid, wat is dat dan? Ik wens je veel sterkte toe en hoop dat alles goed komt voor je. Je weet dat je hier je hart kunt luchten he?! Vroege echo: tja, da's dan het geluk van controles bij de gyn. Maarja, daar loopt natuurlijk niemand voor z'n plezier... Anja: super!!! Wat een geweldig gevoel he?! Nina: probeer steeds kleine beetjes te eten. Een lege maag maakt de misselijkheid nl erger! Bij mij helpt het vaak om iets zouts te eten (hmm, tekortje met dit weer?) We hebben het hartje zien kloppen!!! Toch een echo gehad dus, en alles was in orde, voor zover ze het nu kunnen zien natuurlijk. Het is nu 8 mm. Mooi fotootje meegekregen. Als de info daarop klopt, ben ik 1 dagje minder ver dan ik dacht, dus de uitgerekende datum komt dan op 4 maart 2011. De gyn maakte zich niet zoveel zorgen over de medicijnen, maar gaat wel even informatie opvragen bij een landelijke database over medicijnen en zwangerschap. Daar worden blijkbaar "ervaringsverhalen" bewaard. Wel zal ik de medicatie niet mogen tijdens de zwangerschap, maar daarover heb ik a.s. vrijdag een afspraak met de nieuwe (!) reumatoloog. Alles lijkt nu dus op rolletjes te lopen. Over 2 weken mocht ik een nieuwe afspraak maken, maar ivm onze vakantie is die iets vervroegd, waardoor ik volgende week vrijdag al terug mag. En dan krijg ik weer een echo
@ hier even klagen ik heb allemaal uitslag in mn nek en het komt ook naar voor in mn halsstreek iemand anders ook last van het voelt heel rauw de huid en het zijn niet echt bultjes meer heel schraal geen idee wat het is heb het sinds dat ik zwanger ben.
Wat fijn al die kloppende hartjes. Altijd fijn om die bevestiging te hebben. @ladypink ik heb ook op mijn bovenrug een soort pukkeltjes/bultjes/schraal huidje. @krampen zitten echt op de ongi plek en stralen uit naar mijn benen. Komt allemaal wel goed hoort er gewoon bij
o ja en ik heb nu ook krampen maar dat komt volgens mij van mn darmen het wil vandaag niet en normaal kan ik eens in de 3 dagen maar nu tijdens de zwangerschap kan ik eens heel goed zelfs elke dag maar vandaag wil het niet en dat doet PPPIIIIJJJJNNN bah zta van