Ik at ook wel regelmatig salami, maar wist niet zeker of ik het nu wel mag dus heb het niet meer gegeten. En heb er ook niet veel trek meer in. Maar het mag dus alleen als het verhit is begrijp ik. Was me gevoel toch goed
ja salami echt alleen als het verhit is, en snijworst denk ik dan ook, maar ben er niet zeker van. over 2 weekjes toch maar aan de vk vragen en tot die tijd hou ik het bij rookvlees en kopfilet op brood/beschuit.
oh echt... ik ben gek op een augurk met een plakje salami erom heen maar dat mag ik nu dus niet..... BALEN!!!! wilde het eigenlijk vandaag halen met de boodschappen haha ik ben ook gek op mozzerella en dacht dat ik het niet meer mocht maar mijn gyneacoloog zei dat je die uit de supermarkt vaak wel mag als het maar gepasturiseerde melk is... dus even naar de supermarkt geweest om te kijken en ja hoor gepasturiseerde melk net als de brie bij de ah mag je ook gewoon is ook van gepasturiseerde melk... je moet overal alleen heel goed op de verpakking kijken... ik moet zeggen dat ik helemaal niet zo van het zoet ben gelukkig, heb meer trek in hartige dingen zoals olijven, tomaatjes, mozerella balletjes of augurken.... hopelijk komen we niet veel aan maar gezien de vele misselijkheid ga ik er niet vanuit.
ik zit net op internet te kijken... dit heb ik gevonden over salami Let er verder op wanneer je vlees, vis of kip wilt eten, dat deze altijd door-en-door verhit worden en dat rauwkost zorgvuldig is gewassen. De onderstaande rauwe vleeswaren mag je eten, omdat ze een speciale behandeling hebben ondergaan: Rauwe ham Bacon Salami Rookvlees
Ik moet toch eens een nieuwe batterij in de weegschaal gaan zetten, wil me steeds wegen en dan denk ik ohja sh*t, doet niks meer. Begon op 62,5 kg een week voordat ik de positieve test had, dus ben nu wel erg benieuwd
ja op een stokje haha.... balletje mozzerella, cherrytomaatje en een blaadje basilicum maar hieruit begrijp ik dat ik wel gewoon een augurkje met salami mag toch??
Ja klopt idd dat ze hier in de supermarkten vaak geen producten met rauwe melk verkopen. Tja en dat aankomen, hoor wel eens die in de eerste 12 weken al kilo's zijn aangekomen omdat ze zoveel eten, kan me er echt niets bij voorstellen. zijn jullie al aangekomen? Ik weet het eigenlijk niet, moet me maar weer is gaan wegen.
o wat gek! ik had op de site van rivm dit gezien; Wat wel en niet eten? Producten die door en door verhit zijn en kort na bereiding worden gegeten zijn veilig. Eet geen zachte kaas gemaakt van rauwe, ongepasteuriseerde melk (au lait cru) en drink geen rauwe melk. Ook kaas die u in de supermarkt koopt kan van rauwe melk gemaakt zijn, kijk dus goed op de verpakking. Brie en camembert kunt u eten als deze van gepasteuriseerde melk (au lait pasteurisé) zijn gemaakt. Eet vlees, vis of schaal-/schelpdieren alleen als ze goed gaar zijn. Eet geen vleeswaren die zijn gemaakt van rauw vlees, zoals filet américain, tartaar, ossenworst of carpaccio en laat ook gefermenteerde worsten (cervelaatworst, chorizo, salami) liever staan. Eet geen voorverpakte gerookte vis. Lees voor aankoop en consumptie het etiket van levensmiddelen goed door. Vaak staan daar aanwijzingen over risicos.
Ik merk wel dat ik meer eet. Maar ik beweeg nu ook minder vanwege de vakantie. Straks ga ik weer op de fiets naar het werk (tenzij het regent ) Maar bij de vk zat ik nog steeds op hetzelfde gewicht, dus ja.. het zal wel goed zijn. Ik hou er natuurlijk wel rekening dat ik e.e.a. aan ga komen. .
ja snap er niets van want zit nu op een andere site en daar staat weer dit Rauw vlees Eet geen (half)rauw vlees zoals rosbief, fricandeau, tartaar, filet américain en ossenworst. Gekookte, gerookte of gedroogde vleeswaren, zoals ham, rookvlees, bacon, salami, en gerookte zalm kunt u wel nemen. Zorg wel dat het vers is. dus op elke site staat het anders.....
ja tuurlijk, maar voor nu heb ik door de misselijkheid nog geen extra trek ofzo.. ik moet mijzelf er echt toe zetten om iets te eten en ik moet mij ook voorbereiden op wat ik ga eten....
Ik denk dat ik tot nu toe niets ben aangekomen, eerder wat minder. zo misselijk dat ik eigenlijk nauwlijks eet sochtends en normaal toch wel altijd een broodje/cracker en dan tussendoor een bakje fruit ofzo maar dat lukt allemaal niet meer hoor. Ik kom pas om gang na 18.00. en om 21.00 ben ik zo moe dat ik naar bed wil
tjee zeg! snap er niks meer van die salami, zou blij zijn als ik het mag maar durf het eigenlijk niet te riskeren met al die wisselende berichten. hebben jullie ook dat als je eet, je het gevoel hebt na 3 happen vol te zitten ?
ja dat heb ik ook, over 5 min ga ik even naar het zh bellen... om te vragen of ze weten hoe het zit met die salami, door al dat gepraat krijg ik er trek in haha... ik denk dat de gyneacoloog het toch wel zal weten
oooh als je het weet let me know anders ga ik toch ook snel een pakje halen bij de boodschappen vanmiddag, heerlijk op een boterhammetje verheug me erop, zul je zien.. mag het, neem ik een hap en smaakt het totaal niet meer haha had ik ook met rundvleessalade, lekker toastje dacht ik nou BAH
Dat had ik net met chocoladehagelslag op brood. Ik nam een hap en ik hoefde niet meer. Het is appelstroop geworden.
nou ik heb gebeld.... en wat schept mijn verbazing. bel je naar de afdeling gyneacologie en dan verwacht je dat ze daar wel wat weten... nee weet ze het niet! nu dus nog geen uitsluitsel of je wel of geen salami mag eten.
nou serieus! dat verbaasd me echt Ik heb net hier in een boek gelezen, staat weer dat het niet mag. maar dat boek is wel weer een druk van 2009 misschien waren ze toen nog niet up 2date denk dat ik het maar op geen salami hou kan het ook niet fout zijn zo maar eens even boodschappen doen in de hoop niet misselijk door de winkel te lopen zoals vorige week wist niet hoe snel ik weer naar de auto moest