maart 2012 baby's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moedertje3, 21 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    hypoallergeen is toch voor kindjes die bijvoorbeeld een allergie hebben.. had ik gelezen.

ben bang dat als ik nu al alles hypoallergeen ga gebruiken die van ons straks nergens tegen kan.

ik wil trouwens ook bv geven hoor...

2. marsonny

marsonny Bekend lid

13 aug 2010
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er word idd geadviseerd om hypo allergenen kv te nemen als je borstvoeding gaat geven of als er allergieen in de familie voorkomen als je geen bv gaat geven

Het is een advies dus je kan ook gewoon de standaard 1 voeding nemen.

Ik wil sowieso mn verlof bv geven en als ik werk deels kv, bv. Ligt er ook aan hoe dit op mn werk gaat met afkolven enzo

3. miss

miss Fanatiek lid

20 mrt 2008
    1.647
    0
    0
    ja maar als je het zekere voor eht onzekere wilt nemen zou ik hyperalogeen pakken. het is niet veel anders alleen wat lichter geloof ik.

4. marsonny

marsonny Bekend lid

13 aug 2010
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga ook voor de hypoallergenen variant, manlief komt uit korea & veel aziatische mensen zijn lactose intorelant net zoals m'n man & aan beide kanten van de familie komt asmta voor.

Heb een nieuwe buik foto > 32 wk in mijn fotoalbum gezet

5. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    mooi bescheiden buikje toch...

6. miss

miss Fanatiek lid

20 mrt 2008
    1.647
    0
    0
    hoi hoi wat is het rustig hier!!
    hoe is het met iedereen?

hier gaat het weer goed, ben flink ziek geweest vorige week. als gevolg daarvan zit ik nu al gedeeltelijk in de zwangerschapsverlof. ze noemen het ziektewet maar het loopt uiteindelijk over in verlof. dus ik werk nu nog maar 2 uur per dag. ik moet zeggen het bevalt me prima! kan ik overdag lekker mijn dingetjes doen en savonds ff lekker werken.
    verder heb ik alle kleertjes en lakentjes enz... al gewassen! alles ligt klaar! dus van de week ff de geboortekaartjes vast bestellen zodat ik de enveloppen kan gaan schrijven en dan hoef ik niks meer te doen in mijn verloftijd! kan ik alle aandacht nog richten op mijn zoontje want die krijgt het straks natuurlijk erg moeilijk als er ineens een babytje is. Dus verder gaat het hier eigenlijk goed.

7. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    @Miss: Wat vervelend dat je zo ziek bent geweest!

Ik kan ook niet wachten tot ik lekker vrij ben, ik moet nog 3 weken werken. Afgelopen zaterdag hebben ik en mijn vriend via internet vernomen dat we weer oom en tante worden. De vrouw van zijn broer is voor de tweede keer zwanger. Ik vond het erg raar en heb er best wel even mee in mijn maag gezeten. Om eerlijk te zijn vond ik het niet gepast dat je er als broer via internet achter moet komen zeg maar. Maar goed, heb ze netjes via internet natuurlijk gefeliciteerd en daar laat ik het bij. Nu ligt de bal bij hun vind ik.
    Maar goed nog 3 weken werken dan begint eerst mijn vakantie en daarna mijn verlof. Ik kan echt niet wachten tot het zover is, ik ben de laatste tijd ontzettend moe en kom bijna mijn bed niet uit. Ik moet nog de lakentjes wassen en een aantal kleertjes en dan ben ik wat dat betreft ook klaar. We zijn al wel bezig met de adressenlijst voor de geboortekaartjes maar we willen misschien een van de foto's gaan gebruiken van de buikshoot die we afgelopen weekend hebben gedaan.
    Fijne dag allemaal!

8. miss

miss Fanatiek lid

20 mrt 2008
    1.647
    0
    0
    annabel, dat is idd erg vervelend om daar zo achter te komen.

wij gebruiken voor het geboortekaartje ook een foto van de baby straks en de adressenlijst ligt al klaar! nu de enveloppen nog!

9. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Het gaat ineens allemaal wel snel he vind je ook niet? Vrijdag alweer 30 weken zwanger echt niet te geloven. Ik kan me de dag nog herinneren dat ik de positieve test in mijn handen had dat lijkt wel gisteren haha.

10. miss

miss Fanatiek lid

20 mrt 2008
    1.647
    0
    0
    ja idd het gaat echt heel snel maar moet zeggen dat de zenuwen nu wel weer toe gaan slaan hier hoor!! ik heb ook vaak dromen erover hahaha ik ben heel erg bang dat de bevalling heel snel gaat en dat mijn man het niet red om op tijd te komen hij werkt aan de andere kant van nederland. en dat ik dan dus helemaal alleen ben enzo ppfftt. aan de andere kant hoop ik wel dat het heel snel gaat en dat mijn man dan gewoon thuis is dat het snachts begint.

11. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    ja die zenuwen herken ik wel hoor, ik vind het ook allemaal weer heel erg spannend worden. Voor mij is het de eerste keer dus ik weet helemaal niet wat me allemaal te wachten staat. Maar ik probeer maar gewoon zo kalm mogelijk te blijven haha

12. miss

miss Fanatiek lid

20 mrt 2008
    1.647
    0
    0
    nou het is bij mij niet anders als bij de eerste hoor!! ik weet nu wel dat iedere zwangerschap anders is hahaha deze is zoo anders als bij mijn zoontje.

13. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Nou dat is wel fijn om te lezen haha, dat ik niet de enige ben die het allemaal spannend vind. Aan de andere kant kan ik ook niet wachten tot het zover is, dat moment dat je eindelijk je kleintje vast kan houden. Heerlijk lijkt me dat!

14. miss

miss Fanatiek lid

20 mrt 2008
    1.647
    0
    0
    jaa dat is het zeker hoor!!

kreeg net telefoon dat ik vrijdag naar de bedrijfsarts moet om te kijken of ik nog mijn uren vol kan houden die ik nu heb enzo. maar ik moet eigenlijk gewoon komen omdat dat moet van de arbowet denk ik. ach ja als ze me zien dan weten ze genoeg hahaha.

15. marsonny

marsonny Bekend lid

13 aug 2010
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit al vanaf begin december thuis heb nog niets van de arbo gehoord, wel van de uwv.

Ik hoop dat manlief vanavond t kamertje afmaakt dan kan ik gaan schoonmaken & de spullen die allemaal schoon zijn in de kast doen. Vrijdag hebben we intake van de kraam.
    Ik heb vanavond mn 1ste avond van de verkorte zwangerschapscursus & moet eerlijk bekennen dat ik niet veel zin heb & blij ben dat ik niet zo'n uitgebreide cursus doe :)

Voor mijn gevoel ligt mn uitgerekende datum nog heel ver weg ben dan ook nog niet echt bezig met de bevalling, ben wel nieuwsgierig naar de kleine.

Miss, kan me wel voorstellen dat alsje man ver weg werkt je je daar zorgen om maakt.

16. marsonny

marsonny Bekend lid

13 aug 2010
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het met de meiden hier, het is rustig???

Met mij gaat het goed. Het was vorige wk even spannend t leek er even op of de kleine 7 weken te vroeg zou komen, maar dat was gelukkig vals alarm.

Maandag weer bij de VK geweest bloeddruk goed, was weer een kilo afgevallen tot nu toe 4,5kl aangekomen.
    De kleine ligt nog met t koppie naar beneden, maar zat nog hoog & dat voel ik goed onder mn middenrif.

Het kamertje is zo goed als klaar, kleertjes liggen in de kast, maar de schilderijtjes & een plank moeten nog opgehangen (of in ieder geval de discussie is er nog steeds wel of geen plank :) ), moeten nog mandjes kopen. Zal van de wk even foto's maken

17. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    ow dat zal wel schrikken geweest zijn dan ja! Maar fijn dat alles nu weer goed gaat.

Ik hoef nog maar 4 keer te werken en dan ben ik lekker vrij! Ik kijk er echt naar uit, het werken zelf word gewoon ook wat zwaarder al die kinderen om je heen die met je willen spelen enz. Ik ben gewoon zo moe als ik eindelijk thuis ben. Maar goed nog eventjes te gaan, hier is het kamertje ook zo goed als af. Alleen de gordijnen nog, maar die worden kant en klaar geleverd. En er is nog wel wat was te doen haha. Maar goed dat komt vanzelf. Langzaam aan komt de datum natuurlijk steeds dichter bij maar om eerlijk te zijn kan ik niet wachten tot ik ons kleine meisje in mijn armen heb!

18. cvermeulen1979

cvermeulen1979 Actief lid

10 okt 2010
    419
    0
    0
    Hier gaat het redelijk zit nu 4 weken thuis en de muren komen echt op mij af, heb weinig puf en energie om iets te doen maar wil in mijn hoofd zoveel.
    Mis mijn werk en de dagelijkse romplomp die dit alles met zich meebrengt mijn wereldje is op het moment zo klein
    Ik heb net weer een potje zitten huilen (lucht wel op zullen ook wel hormonen zijn)

Ik sinds maandag ook nog een middenoorontsteking gelukkig begint de antibiotica te werken en wordt de pijn minder alleen nog steeds geen gehoor en mijn evenwicht raakt uitbalans heel vervelend.
    Mijn man is wel begripvol en doet nu ook alles in huis en brengt en haalt de kleine van de opvang op maandag en woensdag.

Alleen als ik dan zeg hoe ik mij voel dan begrijpt hij dat en zegt er dan achter aan dat heb ik ook
    DAT MAAKT MIJ ZO BOOS BEN JIJ OP ZWANGER EN KUN JE LICHAMELIJKE BIJNA NIETS MEER!!
    Dan krijgen wij daar ruzie over en voel ik mij nog rotter
    Ik hoop dat jullie mijn klaaggezang niet vervelend vinden maar moest het even van mij afschrijven Groetjes Chantal

19. miss

miss Fanatiek lid

20 mrt 2008
    1.647
    0
    0
    chantal wij begrijpen je wel hoor!! hier kan je lekker van je afschrijven. ik ben 2 weken geleden ook heel ziek geweest en futloos en kon niks, maar nu heb ik me een energie!! dus ik hoop voor jou als je je weer beter voelt dat je ook weer zo lekker in je vel zit als ik nu.

oh maar wat spannend marsonny!! gelukkig zit je kindje er nog in.

ik zit gedeeltelijk in de ziektewet en dat is niet zo mooi. ben voor mijn gevoel een beetje genaaid door mijn eigen werkgever. want ik krijg nu maar voor de helft mijn zwangerschapsuitkering. is heel link uitgekiend allemaal maar ik regel het zelf wel met het uwv ik wil verder ook geen gezeik op het werk hebben erover want ik wil mijn werk wat ik nog heb wel graag houden. ik wacht nu dus op een brief van de uwv of ik het wel of niet krijg.
    Verder gaat het heel goed met mij zelf weer, ben weer helemaal fit!! heb alles bij elkaar nu en de babykamer is af, alleen nog wat opruimen. heb voor mezelf net nog een lang nachtpon gehaald voor de bevalling en daarna. en over 2 en een halve week ga ik helemaal met verlof ik kan niet wachten!!

20. marsonny

marsonny Bekend lid

13 aug 2010
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Annabel Kan me voorstellen dat het best pittig is om met kleine kindjes te werken nu dat kost toch een hoop energie!!
    De daagjes aftellen en dan lekker beginnen met je verlof!

Chantal Tuurlijk mag je hier even van je afschrijven, we zijn er om elkaar te steunen toch & niet alleen, maar met de leuke dingen.
    De huilbuien en er door heen zitten herken ik wel vooral op dagen dat ik mezelf erg in de weg zit omdat ik rust moet houden ivm de harde buiken.

Miss, rare constructie met gedeeltelijk ziek zijn enzo ben benieuwd wat de uwv daarvan zegt.

Hier, heb foto's van het kamertje, de familiebox & de familiewieg bij mn fotoalbums neer gezet.

Deel Deze Pagina