maart 2012 baby's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moedertje3, 21 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    welkom lau! gezellig dat je mee komt kletsen

Sheena, gefeliciteerd! gaaf he om het te horen!
    weet je ook hoeveel BPM jullie beebje heeft ?
    nu lopen we gelijk :D

als ik tenminste niet verzet word bij de vk :p

2. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    nee ik weet het niet, eigenlijk ook vergeten te vragen.
    kon het hartje ook niet nog niet horen (inwendige echo) alleen zien op de echo

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ohh oke, waarom had je inwendig dan als ik vragen mag ?
    met 7 weken precies had ik een duidelijke uitwendige echo.
    Heb je ook een fotootje ? ( nieuwschierig :p ) haha

en nu klaar om te shoppen ?

4. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    de gyneacoloog doet het tot een bepaald aantal weken standaard inwendig omdat het kindje nog zo klein is kunnen ze inwendig alles beter zien.

ze controleerde namelijk ook meteen mn baarmoeder, eierstokken etc.

zal zo even een foto maken van de echo haha
    en ik ben helemaal klaar om te shoppen, morgen gaan we even naar een babyzaak hier in de buurt die weg gaat (eind agustus komt namelijk baby dump erin) dus ze hebben nu opheffings uitverkoop. en dan gaan we woensdag naar de baby dump in eindhoven om daar flink in te slaan haha

5. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    echo staat in mn album:D

zag die van jou ook zebra.. leuk he!

6. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    wauw jij hebt ook een mooie echo zeg! leuk he :D
    wij gaan vrijdag naar de babydump , ben benieuwd met wat ik allemaal al thuiskom en wat besteld gaat worden :p
    wil zoiezo gebruik maken van de actie die nog loopt

7. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    pff sorry hoor meiden maar ik moet hier even mn hart luchten, zat net even een topic over de nekplooi meting te lezen en daarin staan berichtjes waar mn haren recht overeind van gaan staan. er zijn er een aantal daar in het topic waar de kans op een kindje met het down syndroom groot is bleek uit combi test, punctie etc. de meeste denken eraan om de zwangerschap af te laten breken omdat ze graag een gezond kindje willen... en de rest die mee praat zeggen allemaal of wat vreselijk en we leven met je mee

ik wete niet hoe jullie hier tegenover staan maar ik kan daar zo boos om worden. net alsof een kindje met het downsyndroom ernstig ziek is ofzo en het iets heel ernstig of besmettelijks is, toevallig had ik het er net nog over met mn ventje en een down kindje is hier net zo welkom als een ''normaal'' kindje. wij doen dan ook geen combi test.

maar om dan te lezen hoe sommige over downkindjes schrijven, ik word daar echt verdrietig van..:(

8. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    ja ik heb een lijst gemaakt op de site haha met wat we allemaal willen bestellen zowieso... en we nemen zowieso de kinderwagen, reiswieg en autostoel al mee naar huis want die krijgen we van mn schoonouders.

wij gaan ook voor de acties hahaha... scheelt toch

9. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ook wij willen geen combi test laten uitvoeren, ten eerste omdat een kindje met down net zo welkom zou zijn als een ander kindje, en ten tweede omdat ik me niet de rest van de zwangerschap dan druk wil maken, hoe het allemaal moet met een down kindje.

als het zo is, dan zien we dat als het geboren is en zullen we er dan mee omgaan.
    Ik zou hier de zwangerschap nooit voor afbreken, waarom zou dit kindje geen recht op een leven hebben met een ''kleine afwijking ''
    en stel je toch voor dat er nooit meer een kindje zal komen,
    hoeveel spijt moeten deze mensen dan hebben.
    maargoed dat is ook weer ieder zn keuze

Ik zou het anders vinden als ze zeggen jullie kindje zal een kasplantje worden en nooit zelfstandig kunnen leven,
    of is geestelijk gewoon 0
    maar zulke dingen kunnen ze helaas niet zien

10. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik heb nu een lijstje met wat ik zoiezo wil kopen al in de winkel ( gewoon omdat het leuk is om thuis te hebben :D )
    en dan willen we het kamertje bestellen.

de andere dingen heb ik ook allemaal al op een lijst staan, kinderwagen, autostoel, wipstoel, en kleine dingen
    maar daar wil ik even mee wachten.
    wie weet krijgen we ook wat van onze ouders
    en dan kan ik over een paar weken nog een keer terug hahah

11. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    ja hah dat is ook zo, maar dat weten wij al dus wij kunnen alles in een keer shoppen haha..

ik heb nu zo'n beetje geloof ik alles wel wat er op het lijstje moet staan, van babykamer tot kinderwagen tot bad spullen, baby foon, box, matrassen, klamboe, overtrekjes etc etc... luier emmer, magnetronsterrelisator, fleswarmer, hydrofiele luiers, voedingskussen wat je maar in huis moet hebben staat op het lijstje met wat we moeten halen hahah

12. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    kleding nog niet maar dat vind ik gewoon leuk om zo te kopen, net als knuffels enzo.... ook heb ik nog nergens een leuke lamp kunnen vinden helaas.

13. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik heb ook echt alles al op het lijstje staan, de meest gekke dingen. navelbandjes? haha alsof dat zo'n ding is wat je moet bestellen. maar staat wel op de lijst :p

zodra mijn ouders het weten kan ik ze vragen of ze komen behangen. dan is er echt een begin gemaakt aan de kamer :D
    misschien allemaal wat snel, merk dat vele toch wachten tot de 12 weken echo.
    maarja het voelt nu goed dus probeer daar maar aan vast te houden

14. Minnie85

Minnie85 Actief lid

29 aug 2010
    494
    0
    0
    Kantoormiepje.
    Breda
    Mijn man heeft van heel dichtbij meegemaakt (en maakt het nog steeds mee) hoe leven met iemand met Downsyndroom er aan toe gaat. Ook hoe familie daar (in dit geval) sterk onder lijdt. Die ervaringen leiden er toe dat wij wel kiezen voor de test en bij een slechte uitslag ook verder onderzoek laten doen.
    Ik weet natuurlijk niet hoe jij dat ervaart, want iedereen is anders. Ook kinderen/mensen met Down zijn allemaal anders. Maar dit geval maakt dat wij daar anders in staan.

15. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    wij laten ook een combi test doen hoor. wat we met de uitslag doen weet ik nog niet , en hopelijk komen we daar nooit achter.

wat een hoop hier geschreven meiden, ben ff dagje weg en het is niet bij te houden!! hou het kort, ben pas net thuis van het werk dus bekaf..... reageer later wel weer op iedereen hoor.

16. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    ik heb het ook van dichtbij meegemaakt een kindje met down syndroom en werk zelf in de gehandicapten zorg. ik weet dat het veel met zich meebrengt maar vind niet dat mensen dan het recht hebben om zo over een kindje met een mogelijk downsyndroom te praten.

of je het nu weg laat halen of niet is ieder keus maar zoals er gesproken wordt over deze kindjes alsof het iets heel erg, levenbedreigend of besmettelijks is vind ik heel erg hard. terwijl de helft van deze mensen niet eens weten waar ze over praten.

en het is ieders keus om de test te doen of het weg te laten halen, maar praat dan met respect over je kindje ook al heeft een grote kans op downsyndroom

17. Minnie85

Minnie85 Actief lid

29 aug 2010
    494
    0
    0
    Kantoormiepje.
    Breda
    Ja ok. Dat is al iets anders. Maar goed, bagger geslapen anyone? Mijn hemel. Ik kan nog wel een paar uur. :p

18. miss

miss Fanatiek lid

20 mrt 2008
    1.647
    0
    0
    ik ben dr ook weer eens!! ik lees dat jullie het over de combietest hebben gehad. wij gaan dat ook doen, omdat we het willen weten en als het zo is dan breken we de zwangerschap af. ik zou daar niet mee kunnen leven en aan onderdoorgaan als ik zoooo intensief met mijn kind bezig zou zijn. dat klinkt misschien egoistisch maar ik merk het al bij mijn zoontje (die helemaal gezond is) dat ik ook wel ff tijd voor mezelf wil hebben en met een kindje met down syndroom kan dat gewoon niet alles echt alles is dan anders. en als het kindje het echt erg heeft beland het later toch in een instelling waarschijnlijk...nee daar zou ik niet mee kunnen leven echt niet!

19. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    *slik* zo zie je maar dat iedereen een hele ander mening heeft
    ( gelukkig ook maar :) , we zijn niet allemaal hetzelfde )
    Ik heb nog steeds niets van Moeders voor Moeders gehoord,

hoorde wel van iemand dat het zou kunnen dat de medewerkster in mijn regio nu net vakantie zou kunnen hebben
    Ik wacht nog een paar dagen af en anders toch even een telefoontje.

vannacht beter geslapen dan afgelopen nachten.
    2x eruit gemoeten om de plassen maar verder goed geslapen.
    nu wel weer misselijk en mijn benen voelen zwaar :p

20. Minnie85

Minnie85 Actief lid

29 aug 2010
    494
    0
    0
    Kantoormiepje.
    Breda
    Misselijk. Check.
    Ik ben op het werk, maar ik ben echt níets waard. Zit al een uur een beetje duf om me heen te kijken. :(

Deel Deze Pagina