maart 2012 baby's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moedertje3, 21 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minnie85

Minnie85 Actief lid

29 aug 2010
    494
    0
    0
    Kantoormiepje.
    Breda
    Sab, ik zou bellen naar de vk en je vragen stellen. Het is niet alsof ze meteen op de stoep moet staan toch.

Gewoon bellen. Jij bent onzeker, dat is niet de bedoeling en daar is ook dat spoednr. voor hoor.

2. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Ik hou jullie op hoogte, helaas nog geen antwoord dus verwacht dat het niet voor vanavond gaat zijn.

Bedankt voor de steun!!! Doet me erg goed.

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ze zal savonds wel druk zijn sab.

vriend en ik hadden net heel gesprek.
    Wij zouden in het voorjaar van 2012 trouwen, waren al bezig met wat dingetjes te bekijken en regelen.
    maarja nu met de bevalling maart 2012 moeten we het verschuiven.
    dan word het al snel na de zomer en dan vind ik de kleine nog zo jong :(
    maar ik wil ook weer niet zwanger trouwen,
    maar wel dat alles geregelt is voordat de kleine komt.
    dus nu zit ik te kijken voor een samenlevingscontract tot die tijd
    maar eigenlijk onzin en zonde van het geld.
    maarja het is toch een maand of 6/7 dan nog dat de kleine er al is voordat we trouwen,
    en er zou maar net iets gebeuren!

hoe hebben jullie het nu geregelt ( degene die nog niet getrouwd zijn )

4. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @zebra: willen jullie trouwen onder andere om het goed te regelen voor je kind? Samenlevingscontract zou ik dan niet doen, kost een hoop geld en daarmee regel je het kind niet. Een samenlevingscontract is er vooral als je uit elkaar zou gaan dat het zwart op wit staat hoe je je spullen verdeelt.
    En bij trouwens als er wat zou gebeuren bij jullie is het kind ook niet zomaar geregeld. daarvoor moet je een testament opmaken volgens mij.

5. Minnie85

Minnie85 Actief lid

29 aug 2010
    494
    0
    0
    Kantoormiepje.
    Breda
    Klopt, wat het testament betreft. Dat moet je na de geboorte aan laten passen.

6. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Nee wij wilde zoiezo al trouwen , waren dus al bezig met plannen, en nu 1e ronde zwanger dus ja hadden we nooit durven hopen. Dat van het testament en het aanpassen is me bekend.

maar wat is dan de optie die er is totdat het moment van trouwen daar is?
    het is maar een aantal maanden/half jaar dat we ''niks'' van elkaar zijn. maarja stel er gebeurt net wat met eenvan ons
    dan zit je met een hoop gedoe

7. Minnie85

Minnie85 Actief lid

29 aug 2010
    494
    0
    0
    Kantoormiepje.
    Breda
    Ik denk dat je dat het beste na kunt vragen bij eh.. Mja. Een notaris misschien, of bij Burgerzaken van je gemeente. Al lijkt een notaris me iets meer voor de hand liggend.

8. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    gewoon je kind voor de geboorte erkennen, en dan ben je wel ok tot aan je huwelijk lijkt me.

9. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @zebra: wil je iets van elkaar zijn voor het kind omdat je bang bent dat er met iemand wat zal gebeuren? Bij mijn gemeente krijg je een formulier mee als je het kind gaat erkennen dat de vader moet inlveren als het kind geboren is zodat als je komt te overlijden het kind sowieso naar de vader gaat.
    maar een samenlevingscontract kan dat niet, is echt een contract voor het huis en de spullen. Een geregistreerd partnerschap is bijna hetzelfde als trouwen, alleen kind is daarbij niet geregeld, dat is alleen bij trouwen.

10. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ja linnie zo'n formulier dat moet ik dan ook eens gaan navragen, want dat is dan precies wat ik zoek om de tijd te overbruggen tot het huwelijk
    iedereen hier in de familie zegt van ach die paar maanden, er gebeurt heus niks.

zal ook vast niet maar ik heb liever altijd alles helemaal tot in de puntjes goed. het zal je maar gebeuren denk ik dan altijd maar.
    ga morgen meteen eens bellen of wij ook zo'n formulier krijgen bij de erkenning
    wij gaan trouwens met 15 weken laten erkennen

11. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    Ja toch, en als je dat formulier niet krijgt zou ik ff bij de notaris ofzo vragen hoe je dat kan doen. Ik weet van een vriendin dat haar vriend ook moest erkennen en die zei dat alles dan geregeld werd ook door dat formulier, en dat we ons daar echt geen zorgen om moesten maken.
    En er zijn er zoo veel niet getrouwd volgens mij, anders ook ff navragen in een ander topic, miss dat je antwoord krijgt van zwangeren die het allemaal al hebben gedaan en geregeld.

Ik weet nog niet wanneer ik ga erkennen maar wil het nu wel zsm doen, ook omdat ik nog bij mijn ouders sta ingeschreven, ben namelijk heeeel lui. haha. Maar dat moet nu ook echt snel geregeld worden.

Ik heb me vandaag wel aangemeld bij de verzekering als zwangere. Kraamzorg en kraampakket wordt nu geregeld.

12. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ja kraamzorg heb ik inderdaad ook al gedaan, ga alleen in december nog wel mijn verzekeringspakket laten wijzigen in gezinnen.

linnie mag ik vragen hoe het komt dat je nog bij je ouders staat ingeschreven, ik neem aan dat je op dit moment wel samenwoont ?

13. miss

miss Fanatiek lid

20 mrt 2008
    1.647
    0
    0
    zo flink bijgekletst allemaal!!

minnie fijn dat het goed ging!!

sab, ik zou idd gewoon morgen meteen de vk bellen misschien kunnen zij je geruststellen. ik snap je ongerustheid hoor ik zou ook bellen.

ik zag wat over kind aangeven?
    wij waren ook niet getrouwd, nog niet we hebben geregistreerd partnerschap dus wij moeten het ook nog aangeven. heb een formulier meegekregen van de vk dat we dat nu al kunnen doen ofzo.

14. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @zebra: ja dat wil ik ook doen, verzekering veranderen in gezin.
    Maar ik woon samen idd hoor. Is zo dat ik een paar jaar geleden uit elkaar ging met mijn ex. Daar heb ik 4-5 jaar mee samengewoond. Toen ben ik terug gegaan naar mijn ouders, en heb ik me daar weer laten inschrijven. Toen onmoette ik mijn huidige vriend en ben daar op een gegeven moment ingetrokken. En eigenlijk nooit de moeite genomen om me daar in te schrijven. Mijn ouders wonen 2 straten verderop, dus qua post maakt het niets uit. Maar nu moet ik het toch wel echt regelen.

15. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ah zo ik snap het linnie, dan zou ik dat voor de bevalling wel even regelen haha

16. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Ik ben ook nog niet officieel ingeschreven in Belgie, als alles goed gaat moet ik dat toch ook mar even gaan regelen hihi..

Net mail gehad van Echobaby
    Dag Sabrina,
    Allereerst wil ik je geruststeelen. Ik krijg vrij veel mail van ongeruste mama's en dat stoort nooit.
    Dat roze duidt op vermenging met vocht uit je vagina.
    Vandaag zou laat worden denk ik. Ik wilde je telefoneren, maar vind geen nummer. Jij mag nog gerust telefoneren.
    Morgen kan om 15h30, 16h45, 17h30, 19h of 20h30. Gewoon bevestigen en komen is weer goed.

Dus morgen kan ik langskomen.. denk dat ik dat maar weer doe! Ben ik hopelijk in iedergeval weer gerustgesteld!!
    Ben echt blij dat dit bestaat!

17. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    sab ik zou het doen hoor, het is weer wat kosten maken, maar he dan heb je wel weer geruststelling!
    zou het zeker doen. en het is erg fijn dat deze vrouw zo aardig is, heb nu al zin om er zelf heen te gaan.
    Lijkt me erg fijn om daar de echo te krijgen.

18. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Ja ik ga het zeker doen! Prijs valt reuze mee. In de eerste weken van de zwangerschap betaal je 20 euro. En dan de benzinegeld ernaartoe, het is voor mij 1.15min rijden.
    Maar het is het waard.
    En de vrouw is echt superaardig. Ben zo blij dat ik daar terecht kan.
    Heel rustig en neemt echt de tijd voor je.
    En je kan alllles vragen :cool:
    echt iemand met liefde voor het vak!
    Ik ga snel een tijd reserveren en morgen sta ik daar weer :)
    Hopelijk weer met goed nieuws!

Ga jij trouwens een 3d echo doen daar of??

19. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik ga het uitgebreide 2D pakket nemen ( die van 40 euro met cd-rom aan fotos )
    Ben dan 14 weken/3 dagen dus dat vind ik net te weinig voor 3D, rond de 22 weken wil ik daar wel weer terug voor de 3D

Wij rijden volgens mij ook maar iets van 3 kwartier/uur er heen dus valt mee

fijn dat je morgen weer gaat!

20. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Das wel leuk, volgens mij lekker veel foto's!
    En natuurlijk het geslacht :cool:

Hoop op een goede afloop morgen,
    Ik moet morgen werken maar kijk wel even hoe het gaat, net weer heeel donker rose verlies.. pfft
    Misschien beter even rustig aan doen.

Deel Deze Pagina