Sheena: Welkom hier! Volgens mij zag ik jou ook al eens bij de maart 2012 buikfoto's of niet? Gezellig dat je hier nu ook mee komt kletsen!
@Stephanie: hel veel suces met je combitest vandaag!!! @Sasjuh: zwanger fit, klinkt goed. Ik moet nog steeds iets zoeken om te doen. Wil geen yoga meer, vond ik erg saai, wat jij doet klinkt goed. @Sheena: welkom hier, nog meer maart-mama's
- Cursus ; nog geen idee! Wil wel wat gaan doen , zwanger fit is een optie maar eigenlijk wel iets te sportief voor mij ( nooit gesport ) yoga vind ik dan weer zo ''zweverig'' moet me er nog eens in gaan verdiepen, anders kan ik straks met 39 weken vertellen dat ik écht niet aan een cursus toegekomen ben
Bedankt meiden voor de reacties!! Over drie uurtjes mag ik dan eindelijk na een maand weer eens de kleine bekijken hihi. Wat zal het anders zijn dan die echo met 8 weken! Ben ook benieuwd naar de uitslag, ben toch onverwachts best zenuwachtig! @werk, ik werk bij mijn ouders in het bedrijf. Zij hebben een taxi/touringcar bedrijf en ik zit daar op kantoor. Doe de planning. Werk dus onregelmatig + 2 volle weekenden per maand. Diensten zijn van 700 tot 1600 en 1500 tot 2400 en soms 1000 tot 1900. Altijd verschillend. Werkte normaal 5 dagen en dan op maandag 1 dag school (ben eind december klaar). Doe een secretaresse opleiding op het moment, omdat dit werk voor mij tijdelijk is/was. Heb het wel aardig naar mn zin, en hoop dat als het dalijk lukt met de vaste dagen dat ik er gewoon lekker lang kan blijven werken. En anders ga ik met mn diploma, opzoek naar een andere baan. Maar dat is allemaal nog voor langere tijd! Sheena, welkom! Gefeliciteerd!! Nou meiden, ik ga me zo maar eens klaar maken aangezien ik nog in mn trainingspak door huis huppel! Hoop mn zenuwen een beetje in bedwang te kunnen houden, en straks lekker te kunnen genieten bij de echo, en natuurlijk thuis te komen met een goede uitslag. Fingers crossed!!
Hi meiden, mag ik me ook aanmelden? Wat grappig eigenlijk met allemaal maart mamma's. Ik ben al heel lang hier op ZP maar nooit in een dergelijk clubje . Vandaag heb ik me ook aangemeld voor Zwangerschapsyoga. In een verleden welleens aan yoga gedaan en vond het op zich wel lekker. Gym is niet zo voor mij weggelegd. Daar word ik veel te moe van .
Sorry ik kom nog heel even klagen. Heb contact met iemand van ons hoofdkantoor(HR) en die gaat volgende week met onze rayonmanager aan de tafel zitten om vervolgens een afspraak te maken om met mij en mn bedrijfsleider aan de tafel te gaan... Ik ben van plan alles op t schrijven want op dat moment weet ik het echt niet meer. Ik ben zo slecht in confrontaties en helemaal met 2 managers erbij. De gene van HR is een neutraal persoon maar ik weet hoe het gaat bij mij rayonmanagers, die kiezen toch de kant van de bedrijfsleider en die kan tijdens zoon gesprek ook ineens heel anders doen dan hij anders is....dus heel schijnheilig. En dan zit ik straks daar tussen 3 kerels...en ik kan mijn emoties niet onder controle houden..natuurlijk is een gesprek nodig maar kijk er wel tegenop... Zit nu dus thuis maar echt rust heb ik er niet van, zit er continue over te malen...ppff Anyway verder zijn bijna alle spulletjes voor de kamer gebracht door mijn zwager en schoonzussie. We hebben bijna alles al hihi. Heb ook doos met positiekleding gehad, en die moet ik nog uitpakken. Mijn hoofd stond er nog helemaal niet naar. En ik kijk uit naar 5 oktober, geslachtsbepaling!
@missy, he balen meid! Kan me voorstellen dat je er alleen maar mee bezig bent. Maar wat heel belangrijk is, om je goed voor te bereiden, schrijf alles op, en neem dit ook mee tijdens het gesprek. Klinkt misschien heel moeilijk maar probeer het nu uit je hoofd te zetten, misschien moet je voor je zelf een "pieker half uurtje" inlassen. Probeer er alleen op dat moment aan te denken, echt dit werkt! Verder kun je misschien tijdens je gesprek, bach bloesem resque in nemen ( weet niet zeker eigenlijk of dit mag tijdens de zwangerschap ) hier wordt je wel echt heel rustig van! Sterkte!
Heej meiden, Tjee Missy, wat een gedoe op je werk zeg. Dat is echt stress die je er eigenlijk niet bij kunt gebruiken. Sterkte meid!!! Ik ben net naar de fysio geweest en ben echt gedrild, haha. Ze heeft me gemasseerd (onderrug en bovenkant billen omdat daar de meeste klachten zitten), sow, aaauuuwwwww. Er zitten blijkbaar allemaal verhardingen op mijn spieren en die probeert ze weg te masseren. Nou, net alsof ze kei hard op een blauwe plek duwt. Ach ja, voor het goede doel. Oefeningen gaan wel heel goed, heb deze week echt minder klachten gehad en de fysio zei ook dat ik de oefeningen al veel stabieler kan doen. Vanavond naar Zwanger&fit voor het eerst, wel zin in. Ben benieuwd! Verder heel veel zin in maandag, pretecho en hopelijk gaan we het geslacht zien. Ben toch zo benieuwd, al zegt mijn gevoel nog steeds een meisje. We zullen zien. Nieuwe meiden, welkom!!! Leuk dat jullie mee komen lezen en schrijven. Stephanie, hoe was de nekplooimeting? En hoe is het met de anderen? Joosje had gisterenavond een kroepaanval in haar bed, zo sneu. Ik was alleen want Peet had de nacht. Dus gisterenavond Joosje douchen, bed verschonen, kamer dweilen, bouillon geven (helpt tegen benauwdheid), knuffelen en laat ons bedje weer in. Best lui nu, maar ja... hoort erbij! Doeg!!! Liefs, Leske
@Leske, ah arme Joosje, heel zielig als ze dat hebben, hopelijk gaat het nu weer beter met haar! Jeetje pittig afspraakje bij de fysio, maar als je er baat bij hebt is het niet heel erg.
Leske veel plezier bij ZwangerFit, ik vond het erg leuk! Ook nuttige oefeningen gedaan enzo. Nieuwe Maart mam's welkom hier! Zo ik heb weer weekend, heerlijk. Merk wel dat ik nu het werken af en toe wel iets zwaarder ga vinden, maar dat zal nog wel erger gaan worden haha.
*zwaai* *zwaai* Hoi dames, ff snel alles gelezen, vandaag een druk dagje gehad, kom vanavond even reageren! Doei!
Hoi dames! Hier weer een lange werkdag achter de rug, maar op zich een goede. Even 1 en ander besproken met mijn manager w.b. mijn verlof en vakantiedagen. Verder alles ok hier. Wel blijf ik soms dat gevoel van een te lage suikerwaarde houden, ik word dan ook een beetje trillerig en moet echt meteen iets eten. Nu zei iemand dat het verstandig was om even mijn bloedsuiker te laten controleren. Maar als ik het niet constant heb, dan zegt die uitslag toch ook niks???
Je kunt wel bloed laten prikken eva, dan kunnen ze de gemiddelde waarde van de afgelopen 3 maanden bekijken. Ze kijken dan niet naar je suikerwaarde op dat moment maar naar je HbA1C ofzo, wat het is weet ik niet hoor hahaha maar mijn vader heeft diabetes dus daar heb ik dat van gehoord...
meiden bedankt voor jullie info!!! morgen mn werk bellen en even overleggen maar. @nieuwe: welkom!!!!!! hier voel ik de kleine vandaag super goed!! voelde net al de hele tijd zachte schopjes, en net deed hij/zij 5x vlak achter elkaar tegen mn hand schoppen owww wat een heerlijk gevoel weer
Ik voel trouwens nog helemaal niks van de baby. Voelde ook helemaal niks toen ik het wel live zag bewegen op de echo. Volgens echografiste kan het op zijn vroegst ook pas met 17,5 week, meestal zijn het darmen als je voor die tijd wat voelt... Maarja, het is bij mij dan ook de eerste, dat is misschien wel anders!
@Eva, ik ga ook heel erg snel trillen als ik niet ga eten, ik wordt ook helemaal duizelig enz. Maar bij het bloedtesten waren al mijn waardes goed, dus ik heb ook geen idee.
Eerst is inderdaad vaak anders.... maar het kan echt wel eerder, ook voor een eerste.... Acht tis mijn "zoveelste".... en voel het ook nog niet... (2 en 3 veel eerder!!) Verschilt denk ik ook per kind... (kracht), ligging kind, ligging placenta... en "toeval"..... ben je net zelf in beweging of druk bezig, zal het niet zo gauw opvallen als dat je even rustig ligt, of zit.... Vanavond ga ik in bed maar even gaan porren...