Maart 2012 Mama's Deel 2!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 18 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Voelen: manlief heeft gisteravond voor het eerst de kleine gevoeld! Na de 20-wekenecho snap ik nu ook waarom ik alleen onder in mijn buik leven voel: de placenta ligt namelijk aan de voorkant en dempt vermoedelijk nog al het andere gespartel.
    Hij vond het wel weer heel bijzonder om te voelen, wordt het toch weer een stukje echter!

2. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Heyz... Heb er mee in mijn handen gestaan ;), zag er zeker wel mooi uit voor dat geld.. Ik wil alleen graag een Alecto, eerst wilde ik een 89... Maar zit er nu aan te denken om een 70 te nemen (dit is ook met camera. Ik wil graag een babyfoon met temperatuur meter en terugspreek functie....

3. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Als het echt pijn doet, de verloskundige bellen en niet ermee blijven lopen (dat bedoel ik ;)) Ik heb momenteel ook veel hardebuiken en af toe een steekje, maar denk dat het bij mij echt het groeien is. En bij mij is het echt 'hard' als ik dan op mijn buik druk kan ik hem niet indrukken, maar na een minuut of tien is dit weer weg...

4. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Leske; zowww dat klinkt lekker! Is jou man echt kok? Hmmmm... En wat een super mooi bureau. helemaal mijn smaak!

@ Eveline; wat balen zeg... Mss omdat het vrijdag middag is?

@ Anne85; gefeliciteerd met jullie meid! Super ook dat alles goed is!

@ Anna27; lekker creatief! Leuk hoor zelf dat soort dingetjes maken! Welke babyfoon hebben jullie (type)?

@ Suzanne; succes mrg met de babykamer pimpen! Die mannen moeten het ook averal ontgelden he! Hihi... Hier wordt die van mij ook helemaal meegesleurd overal naar toe (hij vindt het wel leuk hoor!)

@ Mon; fijn dat je man de beeb heeft gevoeld, hoop dat die van mij het ook snel kan voelen!

@ Ego; ben weer weg, kwam ff snel spieken, maar kon t niet laten om even te reageren... Mijn salade staat klaar die ff lekker opsnoepen en dan naar t werk...

Ps. Heb een Formule 1 RTL GP pakje gekocht in maat 50! Hihihi die man van mij is helemaal formule 1 gek en hij is nu helemaal blij dat ik zo een pakje voor onze beeb heb gekocht!

5. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Goedemiddag,

Zo gisteravond een heftige avond, na 5 dagen weer contact gehad met ex. Wat heel emotioneel was. Hij heeft het gister weer gezegd echt definitief alleen verder te willen. Maar hier had ik mezelf natuurlijk al op ingesteld. We hebben wel goed contact over de kleine. En ik wil hem ook gewoon betrekken in de dingen rondom de kleine ook al is het voor hem nu nog niet 'heel echt'. Hij gaat vanavond wat spulletjes kopen voor de kleine en vroeg mij wat hij nog kon halen. Vind dat hij ook wel alleen spulletjes kan kopen om te zien dat dat best zwaar is (emotioneel gezien).

Verder wil ik me nu echt richten op de kleine uk, want heb nog teveel en te vaak harde buiken en teveel last van mijn darmen. En ik wil alles behalve stress.

Heb lekker vandaag mijn loungestoel bestelt voor in mijn slaapkamer, zodat ik de kleine ook lekker op mijn gemak boven kan voeden in een heerlijke stoel! En zijn bij de gamma geweest en hebben een hele mooie verf gehaald (zachtblauw) waar ik 2 muurtjes mee ga verven in mijn slaapkamer. En een nieuwe lamp gehaald. Kamer gaat er helemaal leuk uit zien straks! Alleen de meubeltjes nog!

Nu nog even een avonddienstje draaien tot vanavond 24.00 en dan lekker het weekend vrij! Ga zo even bijlezen want het is super stil hier op kantoor.

6. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL

7. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw, gefeliciteerd meid! Super dat jullie een klein meiske krijgen en dat de echo goed was. Geniet ze! Liefs!

8. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het voor mannen in het algemeen wat langer duurt voor het 'echt' is. Ook hier, bij de tweede. Mijn man gaf aan dat nu hij het echt zelf heeft gevoeld, het voor hem een beetje echt begint te worden.

Ben wel blij voor jullie dat jullie toch in wat rustiger vaarwater lijken te zijn gekomen!

9. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Ja ik vind het zo enorm jammer dat ik dat niet met hem kan delen. Niet lullig bedoeld hoor dames, maar het doet mij best pijn als ik dan dingen lees van dan voelt mijn vriend/man ed aan mijn buik. Dan denk ik verdorie, hier doet mijn broertje en moeder en vriendinnen het wel. Maar hij niet. En dan mis je toch je partner in je zwangerschap. Vooral omdat hij in het begin zoveel over mn buik wreef en al zat van 'he baby'. Dat zijn dingen die zijn zo hard en moeilijk te verkroppen. Maar ach.. Ik hoop snel op een oerkracht in me, maar ben nog zoekende!

10. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Babyfoon: wij hebben volgens mij de Avent SCD525 (even op de site van de babydump gezocht welke erop lijkt), maar ik ben er dus helemaal niet tevreden over....
    We gaan nu dus toch maar voor een ander merk!

11. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    prettig weekend dames.....!!

(heb t even druk, met van alles en nog wat.....)

12. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    hier is het kamertje bijna af :D muursticker zit er nu op, helemaal blij mee.

verder nog een beetje inrichten en de rest komt dan nog wel vanzelf, we hebben ook een muursticker met de naam van de kleine maar die kunnen we nog niet ophangen aangezien niemand hier weet wat het wordt dus dat wordt pas tegen het einde dat we die kunnen gaan plakken net als de deursticker maarja joh... zo blijft er nog eens wat over om te doen he ! hihih

het begint hier in ieder geval nu ergens op te lijken:D

13. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Dames, heel even een praktisch iets waar ik nu over nadenk... Wordt de vruchtwaterpunctie vergoedt?

Hier is nogal wat onzekerheid over. Als je op internet gaat zoeken staat er overal dat deze enkel wordt vergoed als je boven de 36 bent of een risico van 1 op 200 hebt. Ik weet niet wat het risico bij ons is, hebben we ook niet naar gevraagd... Weet wel dat we een brief hebben gekregen met allemaal mogelijke afwijkingen. Maar zal dit tellen?

Het blijkt nogal een duur grapje te zijn, 300 euro prikkosten en 700 onderzoekskosten, totaal 1000 euro!

Pff, wéér iets om me zorgen over te maken. Naja, het is me die 1000 meer dan waard, maar had het liever aan andere dingen uitgegeven :(

14. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn

Rens dit wordt toch vergoed als je een door verwijzing hebt of niet? Jeetje wat een kosten. Kan je niets vinden op de site van de zorgverzekeraar??

15. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Dit wordt zeker wel vergoed, je hebt de punctie op medische gronden (advies gyn) laten uitvoeren... Zou wel erg gek worden als jullie dit nu zelf zouden moeten betalen. (Je behoort eigenlijk nu ook bij een risici geval). Het enige wat je mss moet betalen is je eigen risico.

Bij Loek hebben we het ziekenhuis platgelopen (echo's/ gunocologen/ vw punctie/ bloedprikken) Uiteindelijk daar ook bevallen en ik moest alleen mijn eigen risico betalen 170 euro.

Je kunt het voor de zekerheid volgende week nog navragen, maar lijkt me vrijwel uitgesloten als jullie voor deze kosten op zouden draaien....

Hoe gaat het nu met je? De drie kritische dagen zijn voorbij?

16. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Goedemorgen/nacht meiden! Ik heb weer wat hoor! Pfff word net een uur geleden wakker met verschrikkelijke jeuk aan mn schaamlippen! Ze zijn 5x zo dik! Wist niet wat ik zag!!!! Heb al gekoeld met ijs enzo en net maar uit nood de huisartsenpost gebeld. Ik kan om 8.05 langskomen, en de assistente denkt dat ik last heb van een schimmeltje.... Verdorie, heb ik weer!

17. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    even gekopieerd:

hoi!

ben er weer even.
    Hier gaat het niet zo goed...met broer wel maar met mama niet.
    Zit nu al een week thuis...heb een blokkage in mijn bekken en stappen,zitten,liggen,alles doet pijn.
    Heb nu nog twee weken bij gekregen. Ze heeft mijn bekken nog eens gemanipuleerd en nu moet ik verder naar de kine voor massage en pijnverlichting.
    ach ja,nog een maand of 4 volhouden ;)

verder nog eens verkouden dus ben helemaal niet zo happy haha

gisteren nog eens te horen gekregen dat mijn opa zijn hart helemaal "op" is...weet niet wat ik mij er bij moet voorstellen...heeft hij nog lang te leven? kan hij zijn achterkleinkindje nog leren kennen? kunnen ze niets meer doen voor hem? wat gebeurd er als hij een hartaanval krijgt??allemaal vragen die onbeantwoord zijn.
    Wil er ook niet te veel over nadenken want de gedachte dat ik hem zou moeten afgeven is pijnlijk,moet er nu al van huilen...

pfff echt een dipje hier dus...:(:(:(

18. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Beessie: ai dat is niet fijn. Hopelijk helpen de medicijnen die je krijgt snel!

@ Pompeloesje: Dikke knuf! Kan me voorstellen dat je een enorm dipgevoel hebt nu...

Hier wel mogen uitslapen van zoonlief. Hij lag er gisteren wat later in en sliep tot 7:50 :) Wel werd ik om 5:30 wakker van mijn vriend die moest werken...en merkte toen wéér nierstuwing...dat is al de 3e nacht achtereen :( Dus duurde een uur voordat ik weer sliep... ;)

19. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Ja ik zou zelf ook denken; dat krijg ik wel vergoed... Maar op verschillende sites staat echt dat je 1/200 risicogeval moet zijn of ouder dan 36 moet zijn om het vergoed te krijgen...

Eigen risico zit ik allang 293749734 keer overheen ;) Ga eens kijken of mijn zorgverzekering op zaterdag bereikbaar is, maar ben er bang voor :(

20. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    @ Frenzy, het gaat hier wel. Af en toe nog een vervelend gevoel in mijn buik maar heb er nog steeds geen moment spijt van gehad. Het blijft tot 3 weken erna gevoelig voor infecties heb ik me laten vertellen. Maar de eerste 24 uur (en dan de dagen erna) zijn het meest belangrijk. Ik ben wel héél voorzichtig. Probeer niet te veel te bukken en alles rustig aan te doen. Durf nog niet zo goed, bang dat het toch nog misgaat. Denk dat het wel allemaal goedkomt, tenminste, daar ga ik vanuit :)

Deel Deze Pagina