Maart 2012 Mama's Deel 2!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 18 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, hier wordt het vanuit de basisschool ook georganiseerd. Alleen is het ieder jaar weer een verrassing of ze met Halloween langskomen of met Sint Maarten. Tot nu toe was het st. Maarten, dus ik had vorig jaar al op het bord staan dat ik iets in huis moest halen. Stonden ze ineens met Halloween op de stoep. Tja... Beetje jammer... Heb het dit jaar dus maar tijdig in huis gehaald.

Gisteren hadden twee buren voor de kids een speurtocht georganiseerd (met lampionnetjes). Denk dat er wel wat buurtbewoners raar opgekeken hebben toen er een als Elvis verkleedde buurman voorbij kwam lopen.:D

2. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    haha ja ben ook benieuwd vanavond... ze komen hier ook in groepjes met begeleiding dus het is niet zo dat de kinderen allemaal alleen komen zeg maar...

sint maarten kennen wij hier niet...

@ ceberus denk niet dat we bij elkaar in de straat wonen haha:p

3. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Sint Maarten kennen wij hier ook niet, en Halloween ook eigenlijk niet echt.. (Oosten v/h land)

Las iets over een 3D echo; hier ook verzekerd bij FBTO en krijg dus ook die echo vergoed, helemaal leuk! Heb hem geloof ik met 27 wkn.
    Verlof; ooow ik kijk er ook al zo naar uit. Heb lichamelijk best zwaar vermoeiend werk (tandartsassistente) en werk in principe 27 januari voor het laatst, en stop dan 5 wkn van te voren. Werk nu 4 dgn per week van ongeveer 9 uur en vind het nu al erg zwaar worden, ben vrijdagavond echt helemaal gesloopt en merk ook nu op zondag dat ik een beetje tegen de werkweek op begin te zien. Maar goed, we hebben nog wel even te gaan dus..
    Kamertje; hier zo goed als klaar! Moeten nog een rolgordijn voor het raam en het wandrek en de kapstok en andere muurdecoratie moeten nog opgehangen worden maar verder is het klaar. Ook hebben we zo ongeveer alles al gekocht hihi, vroeg ik weet het maar tis zo leuk!

Mn moeder is net geweest en had voor ons die babyfoon met camera van de Aldi meegenomen, superlief! Ben benieuwd of het werkt. En zo leuk, ze gaat straks dus 1,5 dag in de week oppassen (haar 1e kleinkind) en heeft echt al van alles gekocht, hydrofiel luiers, spuugdoekjes, aankleedkussen enz. Leuk om te zien hoe ook opa's en oma's er mee bezig zijn.

4. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Sasjuh: leuk hè? Zo was mijn moeder ook toen ik zwanger was van de eerste!

5. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Zow dames ff weer reageren! Weekend zit er weer op...

@ Beesie; wat vervelend meis, eerst die jeuk/schaamlippen (ga je mrg nog wel langs de dokter of is het weer helemaal rustig?. En daarna zo een steken na de sexs... Moet wel zeggen dat hier de pijntjes na het sexen ook beginnen te komen, erg jammer moet ik zeggen :(

@ Guusje; wat fijn dat de vk je zo gerust kon stellen! En ik denk dat de VK ook wel kan beoordelen of 'gezond' groeit of niet... Ben benieuwd of jullie kindje zo zwaar wordt.

@ Cupiodo; wat vervelend een keelontsteking erbij....Hoop dat je snel opknapt. Jep je hebt de grijze wolken rap doorgestuurd....;)... Na mijn bevalling hebben drie dokter geprobeerd om de placenta los te krijgen vanuit mijn placenta... Ten eerste heel pijnlijk.... Maar ook genant, maar op dat moment?

@ Mon; ik poste mijn bericht.... Liep naar buiten..... zon weg :x

@ Suzanne; jeetje wat goed bezig! Jij kunt straks echt lekker realaxen...

@ Eveline; maar wat is een 'glucosedagcurcve'? Ze kunnen toch gewoon je bloed prikken en controleren op suiker? Of snap ik het niet? Ben benieuwd over 8 dagen, schiet al op! Ben ook wel benieuwd naar het geslacht bij jullie! Kun je jullie 'klusploeg' ook even hier langs sturen :).

@ Lautjuh; jeetje wat een buik!!!!

@ Cerberus; dacht al, die is druk geweest.... Naar je bekken hoef ik niet te vragen, blijft hetzelfde, vervelend voor je :(. Hoop dat het snel maart is... Maar bij je vorige zw- had je wel een mooie buik, hoop dat ik ook zo een beetje eindig... Hier gaan we ook zeker geen holloween vieren, we houden het wel gewoon bij carnaval!

@ Sheena; hihi... ja jij denkt aan de toekomst, moet zeggen dat ik daar hier niet zo mee bezig ben. Nu wonen wij ook niet echt in een wijk en er wonen erg gevarieerd publiek in onze straat.

@ Sjors; met de klok al verzet? Is vaak he ga je even bij vrienden langs en onverwachts wordt het zo heel laat, maar idd als het maar gezellig is!

@ Sasjuh; veel plezier mrg met het naar de beeb gluren! Vervelend van de lamp, maar kan maar beter gelijk geruild zijn dan! Wat leuk en lief van je moeder... Die van mij ging bij Loek helemaal los, het gevolg dat ze nu alles wel heeft, ook is ze nu wat minder actief ermee, maar dit komt ook door wat er allemaal gebeurd is.

@ Stephanie; tja meid het blijft moeilijk, en vooral als je hem nog veel spreekt, maar je zult wel moeten... Hou je taai meid want je doet het hartsikke goed! Heeft je ex nog spullen gekocht (alleen) dat zou hij toch gaan doen?

@ Eva; pfff ook al zo een geod georganiseerd klusteam... Hihi krijg een beetje de kriebels van jullie... Jullie eerste was wel licht, maar goed nu krijg je extra controle? Leuk een nieuw bankstel... zijn we hier eigenlijk ook al wel aan toe.

Zowwww en toen had ik 'geloof' ik iedereen wel weer zo een beetje gehad.... Merk wel dat we met z'n allen in het weekend wat minder op zw-pagina te vinden zijn dan doordeweeks... Wat natuurlijk wel een goed teken is ;):)

@ Ego; hier alles oke, vandaag met de laatste zonnestralen nog even heerlijk paard gereden en de stallen opgeruimd. Vanmiddag met mijn mannetje gaan wandelen in het bos, waar we de weg kwijt raakte en uiteindelijk heerlijk spare ribs gegeten.... Hmmmmmm....

Wat zijn jullie allemaal al super bezig met de babykamers, hier moet nog een hoop gebeuren, denk dat ik totaan de 36 wk aan het klussen ben. Ook ben ik momenteel mijn vader veel aan het helpen met klusjes. Ook met spullen kopen enzo merk ik dat ik heel makkelijk ben...Waneer moet de babykamer af zijn? Hihihi...

Hoe zit het met de namen? Zijn we er allemaal al over uit, hier heb ik momenteel weer een leuke, maar we moeten nog officieel een lijstje gaan maken. Maar op de een of andere manier ben ik er heel erg relaxt onder, zo van dat komt wel....

Zijn hier dames met ervaringen met draagdoeken of 'goede babydragers', gentle heb jou naam voorbij zien komen in grote draagdoeken topic. Ik zit er echt aan te denken om de kleine straks te gaan dragen in een doek of mei tai...

Fijne avond nog allemaal!!!!

6. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Frenzy: licht? Volgens de VK wel netjes hoor, ook aangezien hij maar 46cm was. Nu dus extra controle, maar die controle zal hem niet veel groter/zwaarder maken denk ik ;)

7. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Valt natuurlijk helemaal binnen de normale curve van een gemiddeld geboortegewicht. Maar ik ben hier echt de 'zwaar gewichten' gewend, dus in dat opzicht.... en aangezien je hem zelf klein noemde of is dit sarcastich bedoeld, of bedoel je het in de lengte?

Tja en zeker kunnen ze deze beeb niet zwaarder maken, maar de extra controle is wel belangrijk om de gezondheid van je kindje te waarborgen. Mocht hij achterblijven is het toch wel fijn om dit op tijd te weten en niet hier achter te komen tijdens de bevalling....Extra zorg is dat toch snel geregeld

8. roos1

roos1 Bekend lid

25 mei 2011
    554
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kom even zwaaien... wij trekken er enkele dagen op uit... Een weekje vakantie, dus tijd voor pure ontspanning :)
    Tot snel! (enuh, niet té veel schrijven hoor, dan ben ik meteen weer helemaal overspannen als ik terug ben omdat ik het allemaal niet gelezen krijg :D )

9. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Frenzy: nee ik bedoelde het niet sarcastisch, maar inderdaad dat hij qua lengte klein was en dan is 3100 gram een goed gewicht ;)
    Dragen, nog geen ervaring mee. Al heb ik wel een hele mooie mei tai! Maar toen ik die kocht, was mijn zoontje het helemaal niet gewend om gedragen te worden en wilde er dus echt niet in. Bij de 2e ga ik het zeker proberen. Mei tai is alleen niet handig wanneer ze net geboren zijn, ze moeten namelijk hun nekje goed rechtop kunnen houden. Voor die periode mag ik van een vriendin de draagdoek lenen!

10. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Zo ik ben er weer. Wat een druk weekend zeg pfff
    ben helemaal gesloopt. toe aan weekend zeg maar ;)

Heb alles bijgelezen maar het meeste alweer kwijt,
    zwangerschapsdementie zullen we het maar op houden :p
    vanaf hier rol ik weer gezellig in

3D/4D echo, Ik wil rond de 26/27 weken gaan
    maar ik wacht eerst even woensdag de 20wk echo af voordat ik een afspraak maak.
    gevoelsmatig vind ik dat fijner, geen idee waarom
    ben echt heel zenuwachtig dus hopelijk gaan komende dagen snel voorbij

11. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Zo, daar ben ik dan ook weer dames!
    Met de jeuk gaat t wel beter maar t lijkt nu wat meer van binnen te zitten ofzo, dus ik ga straks wel ff de dokter bellen voor een afspraak. Mn harde buiken zijn gelukkig ook weer over!

Kamertje: Wat is iedereen toch lekker bezig met het kamertje! Wij hebben nu het behang eraf en gaan over 2/3 weken in het weekend het kamertje in 1 x afmaken! Behangen, nieuwe vloer erin en dan de meubeltjes in elkaar! Dan alleen nog de aankleding maar daar is nog genoeg tijd voor!

Namen: Wij hebben haar namen al helemaal vast staan! Ze krijgt er 2 maar blijft nog lekker geheim! Kan wel zeggen dat t geen hollandse namen zijn!

Gister ook nog wat meegemaakt...We zagen dat de buurvrouw met de auto wegging, om 17.00... maar 10 minuten later zagen we dat ze haar hondje vergeten was ofzo. Dat beestje zat voor de deur te blaffen. We hebben m toen maar hier achter in de tuin gelaten, zo wist ik zeker dat ie niet aangereden kon worden! Ik heb een bakje water voor m neergezet en een dekentje op de grond gelegd. Uiteindelijk kwam mevrouw om 21.00 aankakken! Toen ik zei dat ze haar hond was vergeten zei ze doodleuk: ohja die is weggelopen. Ik heb nog even rondgekeken maarja, ik moest echt naar een verjaardag in Lelystad!
    Nouja zeg, hier kan ik dus echt kwaad om worden! Als je dier is weggelopen ga je niet zomaar naar een verjaardag! Achterlijk wijf!!!

12. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ah beesie wat goed dat je het hondje in jullie tuin gezet hebt! pff ik kan die vrouw ook niet begrijpen, zoiets doe je toch niet.
    vind dan meteen dat zulke mensen geen hond zouden moeten hebben maargoed dat is weer een andere discussie :)

13. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik reageer straks even verder, maar zag dat Frenzy een vraag stelde over draagmethoden:

Ik heb een Marsupi SSC (soft structured carrier), en een Binana draagdoek. Die laatste is heel lekker zacht, voor mij te warm eigenlijk, en rekbaar.
    Ik wil deze keer een geweven draagdoek gaan kopen, maar ben me nog aan het oriënteren. Ik ben namelijk nogal warmbloedig, en wil graag een koele doek om die reden. (en met een geweven draagdoek kun je ook boven de 10 kilo nog heel eenvoudig dragen, en op je rug, wat ook met een rekbare doek niet kan)
    Mijn zoontje van 19,5 maand en ruim 13 kilo heb ik van de week nog op mijn heup in de Marsupi gedragen. Ging prima. Omdat het gewicht goed verdeeld wordt over je bovenlijf is het helemaal niet zwaar!

Wat je ook kiest: kies nooit voor een babybjorn of soortgelijke draagzak. Wat de babybjorn betreft zegt het al genoeg dat je je kindje er ook rug-tegen-buik in kunt dragen. Je kindje hangt dan volledig op zijn/haar kruis, en het ruggetje wordt overstrekt. In een ergonomische draagzak of in een draagdoek zijn de beentjes gespreid en opgetrokken (soort kikkerhouding), en is het ruggetje licht gebogen. Dat is de natuurlijke houding voor een baby, en dan kun je ook gewoon heel lang achter elkaar dragen. Een heel klein baby'tje kun je in een draagdoek bijvoorbeeld ook in de foetushouding dragen, en je kunt er ook borstvoeding in geven.

Als je een draagzak koopt, let dan ook goed op vanaf wanneer die gebruikt mag worden (lang niet alle draagmethoden mogen direct vanaf de geboorte namelijk!)

Ik ga het dus deze keer proberen zonder kinderwagen (ik heb de wandelwagen nog nodig voor mijn zoontje). In ieder geval zodra ik in mijn eentje op pad ga met 2 kinderen.

14. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Goedemorgen, zo lekker tot 4 uur naar school. Pfoe nog 2 maanden ben ik eindelijk klaar!

@ frenzy nee hij lag gister tot 5 uur op bed want meneer was een beetje beroerd. Ga deze week rustig aan doen met het contact en reageer alleen op hem als hij mij contact. Morgen weer even naar de psycholoog zal wel weer even lekker verhelderen. Nou fijne dag allemaal!

15. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Frenzy: ik heb een storchenwiege draagdoek. Die moet je zelf omknuppen. Ik vond het heerlijk om op die manier mijn kindje bij me te hebben.

Storchenwiege Anna - Draagdoekwereld

16. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    #2576 Frenzy, 31 okt 2011
    Laatst bewerkt: 31 okt 2011
    @ Thx anna... Ben op de hoogte dat Bjorn echt niks is (net als lodger lijkt mij?) En dan het kindje niet met de rug tegen buik aan mag... Maar vind (lijkt mij) het ook veel knusser om borst tegen borst te dragen (ook voor papa).

Maar twijfel dus nu heel erg hoe of wat, een elastiche doek ik vooral voor in begin lekker, terwijl een geweven voor langer doordragen beter is en fijner. Maar er is zoveel keuze! En dan denk ik mss is een mei tai wel handig (een echte draagzak lijkt me ook weer niet prettig) Ook hoor ik dat doeken heel warm kunnen zijn, als binnenhuis gaat dragan is dit natuurlijk niet fijn... Pfff heb nog een paar maandjes geloof ik!

@ Beesie; wat een vervelende actie van overbuurvrouw, zielig voor het hondje... Maar gelukkig heeft ze een goede overbuurvouw die helpt ;).

@ Roos; zwaai zwaai! En geniet van de daagjes weg!

@ Stephanie; goed dat je gaat praten! Had daar de vorige keer overheen gelezen... Maar das fijn, kun je alles goed op een rijtje zetten..

@ Eva; oke snap hem, klein in lengte... Hmm een mei tai is dus ook niks voor in het begin? Dan wordt het toch een 'doek' maar dan goed nadenken over wat voor doek!

@ Ego; Ga de etos (felicitas) box maar is ophalen... Vergeet het heel de tijd en moet het voor 2-11 doen... Gelijk ff de stad in natuurlijk :).

Dames fijne maandag!

17. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Lautjuh; thx link staat bij mijn favorieten.... Dit is een geweven doek toch? Die kunnen vanaf de geboorte maar zijn iets stugger?

18. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    @frenzy: ze zijn inderdaad iets stugger maar daardoor kan je je kindje als het ouder is prima op de rug dragen. Als je googled op storchenwiege dan krijg je meerdere sites met uitleg.

19. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    draagdoeken, er zijn er zoveel. Ik heb destijds gekozen voor een draagzak: de Beco Butterfly. Ik vind hem nog steeds heel mooi en je kindje zit er ergonomisch goed in. Je kan hem ook vrij snel gebruiken. Ik ben zelf niet echt een type voor een draagdoek.

Ik heb wel een lodger shelter, maar die word hier meer gebruikt als voetenzak voor in de maxi-cosi.

20. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik vind de beco ook heel mooi.

De Marsupi heeft geen gespen, maar klitteband. Daardoor is het heel makkelijk als vader en moeder onderling af te wisselen (nou vertikt mijn man het sowieso om te dragen, maar goed...). De Marsupi kan ook al vanaf de geboorte gebruikt worden. Ik vind het een hele fijne draagzak (ook handiger omdoen dan een doek als het bijvoorbeeld regent, of ergens heel vies is...), maar ik wil dit kindje veel meer gaan dragen dan mijn zoontje, dus ik wil er nu nog een nieuwe doek bij.

Deel Deze Pagina