graag gedaan..... ennuhhh ben pas 32 hoor... geen 80... (omdat ik over oude verhalen begin... hahahahaha) denk zeg t even...
@Rens, Wat super Gefeliciteerd en nu lekker genieten en shoppen voor je kleine mannetje ! @Frenzy, wat een super mooi gedichtje ! ik kan ook slecht gedichtjes lezen, moet dan vaak huilen... @Cerberus,Dikke knuffel vanaf hier..wat een belachelijk iets zeg @Stephanie,mooie foto's en fijn dat de verjaardag leuk was. Zoals cerberus het weer prachtig omschrijft, uit je gevoelens en breek niet meid. @meiden die ik vergeten ben sorry, was weer zoveel dat ik de helft alweer kwijt ben Nou hier gister naar de tandarts geweest en ik had idd een gaatje, eigenlijk 2 maar die 2e word 6 dec opgelapt, ben wel heel blij dat het achter de rug is haha ( voor even )
@Kleine buikjes: ik denk dat ik een gemiddelde buik heb, maar de vk kon nog niet voelen of het een klein of groot kindje was hoor! Ze kon niet eens voelen hoe ze lag... (waarschijnlijk rug tegen mijn rug, want het hartje was ook supermoeilijk te vinden...) Mijn zoontje werd aan de hand van de echo met 32 weken en het voelen in de weken daarna door de vk, geschat op een uiteindelijke 9-ponder (dus ik schoot al half in de stress...), werd hij bij 38w6d geboren, woog ie 3170 gram.....!
@thanx, dames voor jullie fijne geruststellende woorden, ik heb me voorgenomen om me er ook niet meer druk om te maken!!! @Cerberus, oh ben je geen 80 , maar wel veel levens ervaring! Misschien moet je toch eens een boek gaan schrijven, of colums in een leuk tijdschrift!
@Rens- Thanks, mocht het na deze keer WEER terug komen dan zal ik eens vragen of ik zo'n pilletje mag met de zwangerschap. ben benieuwd, hoop toch wel dat het klaar is nu. @nadia- Welkom, ik ben ook de 8e uitgeteld! Leuk, schrijf maar lekker mee hoor! @Cerberus, wat kun je toch altijd leuk dingen brengen en mooi, 'rietstengel en boom' Leuk hoor! Idd zou je perfect iemand zijn voor colums, of een heel boek (nog steeds erg blij dat je weer back bent!) @Ego- Vanmorgen kon ik mijn bedje niet uit, rugijn en hoofdpijn... Is het ene weg, komt er iets anders voor terug. De jeuk is weg, komt hopelijk ook niet meer terug! Ik heb zo'n makkelijke zwangerschappen gehad de eerste 2, lijkt wel of ik in deze zwangerschap alles maar krijg. Ook al zijn het maar kleine kwaaltjes, toch irritant en vervelend! Maar het kan altjd erger denk ik dan, gelukkig geen last van BI. Gelukkig! Dus zeik wel regelmatig, maar eigenlijk geen recht voor Mauwmiep! Ik ga straks even bellen voor een pretecho afspraak te maken, die zal zo rond Sinterklaas zijn denk ik. Ben benieuwd, wel leuk om naar uit te kijken. a.s. dinsdag weer een afpraak bij de VK. Heerlijk om eens niet zenuwachtig te zijn, en alles hebben we al gehad. 12 weken, 20 weken. Dus lekker een keer relext daarheen, tot ik op de weegschaal moet natuurlijk altijd spannend... haha!
dag meiden, Ik heb even heel globaal alles doorgelezen maar ff geen puf om op iedereen specifiek te reageren... Frenzy: wat een supergoed nieuws meid! Lekker genieten! Hier ff wat minder. Sinds gisteravond weer erg veel buikpijn gehad, linksonderin, via mn zijkant naar mn rug. Toch voor de zekerheid maar de verloskundige gebeld. Die is gisteravond om 23.00 hier nog geweest. Ff hartje geluisterd, de kleine meid trapte tegen die doptone aan! Hartje klonk goed! Voor de zekerheid heeft ze nog inwendig onderzoek gedaan, maar heb gelukkig nog geen ontsluiting. De baarmoedermond is nog mooi gesloten. Heb wel ff op mn kop gehad dat ik echt wat rustiger aan moet doen, met die regelmatige harde buiken. Verder kon ze niet zo goed vertellen waar die pijn vandaan komt. Ze gaf me advies om urine in te leveren, dus dat heb ik vanmorgen maar gedaan. Urine was schoon maar de dokter wilde me toch even zien. Als ik vandaag ook nog last blijf houden moet ik morgenochtend nog een keer urine inleveren want dan denkt ie dat ik misschien nierbekkenontsteking heb, omdat mijn urine terugloopt mn nieren in ofzo. Gaat de pijn vanzelf weer weg, dan komt t waarschijnlijk doordat mn baarmoeder op een zenuw drukt ofzo... vaag...
Oh ik heb net iets ergs gedaan! Met de 20-weken echo zei ze dat er cystes zaten in de hersenen. Mijn moeder vroeg uitdrukkelijk kan dit kwaad? Nee zei ze. Maar verder geen uitleg ofzo, of het weg gaat. Of wat het doet ed. Dus ik gaan googlen. Oh oh oh.. fout fout fout. Dingen over rare afwijkingen bluhh. Maar gelukkig ook dat het weg moet trekken in 90% van de gevallen. Heeft iemand hier toevallig ook ervaringen mee?
@ pioentje ja stom he! als er gezegd wordt dat ik me verder geen zorgen hoef te maken moet ik dat ook niet doen. maar oh oh ik ben zo onrustig door alles. en dan wil ik toch zekerheid. zal het nog wel even aan mn vk vragen. trouwens 24 nov om 18.30 verloskundige controle
Zo daar ben ik weer @rens, gefeliciteerd met het goede nieuws...wat ontzettend fijn voor jullie! Nou lekker genieten inderdaad! @Frenzy, bedankt voor je reactie nog - hartstikke fijn dat je elke keer weer de moeite neemt om op iedereen te reageren...heel lief!! ehm verder ben ik het een beetje kwijt, sorry....morgen vrij dus dan ga ik ieder berichtje bekijken en op reageren Vandaag dus gesprek met arbo arts en meneer vond het knap dat ik nog werkte, dat is wel fijn...een beetje bevestiging. Het voelt soms alsof niemand me serieus neemt. Voel je je down...oooo zijn hormoontjes....heb je pijn in je buik....ohhh dat hoort erbij....pijn in je rug....nou er is altijd wel iemand die het erger heeft....is je werk zo ontzettend momenteel...nou het komt vast wel goed :x Dan is het echt fijn dat zon man even naar je luistert en zegt...het is ook wel erg moeilijk allemaal....geen oordeel...geen gebetweter...gewoon luisteren en beamen dat het niet zo gek is dat ik me zo voel. Gelukkig gaan we vanavond lkkr shoppen voor beeb spullen en voor mezelf...BHs worden alweer te klein. En met een beetje mazzel komt de babykamer al snel...moeten we wel even aanpoten om het op tijd af te krijgen maar s het waard...lijkt me zo heerlijk daarmee bezig te kunnen zijn...lekker inrichten enzo sorry voor mijn ego bericht, komt snel goed
Heej meiden, Alles bijgelezen, maar lig nu lui op de bank, heb niet zoveel puf vandaag. En heb last van mijn allergie, nies me achterover, heb jeukende ogen etc. Zal wel aan het weer liggen denk ik. Ik heb vrijdag 18 november om 12.00 uur de echo bij Fontys in Eindhoven. Heel leuk, ik ben benieuwd. Ga verder hoesten en proesten hier, lees vanavond wel weer bij hoor. Liefs, Leske
ik bedoelde meer van die doemdenkers wat als dit wat als dat niet goed is. ik probeer positief in mijn leven en zwangerschap te staan, als ik vertel met veel vreugde dat ik zwanger ben dan hoef ik niet te horen o ja maar er kan nog van alles gebeuren hoor wat heb ik daaraan. Vreselijk als je dit heb meegemaakt of iemand kent die iets heeft meegemaakt maar dit soort verhalen drukt wel op mijn gevoel. Hebben vandaag gelukkig een mooie en goede echo gehad en ben nu dus ook voor het eerst op mijn roze/blauwe wolk geklommen, en blijf daar nu mooi zitten Iedereen heeft vast een eigen gevoel hierover denk ik ook hoor groetjes paula
Anna, zou je die foto nog willen reposten van dat dekentje? Dan sla ik hem even op, en kan ik hem aan haar laten zien! Ben benieuwd naar je boxkleed! Steph, ik dacht dat ik nog jong was met nog een heel aantal opa's en oma's, maar jouw opa pas 68, das wel bijzonder! Wel leuk dat hij (hopelijk) nog veel kan meemaken van jouw kleine ventje straks! Knuffel verder, blijft moeilijk deze tijd, maar kijk maar naar zo'n mooie echo foto en weet waar je voor vecht!! Buikgrootte, ik vind mijn buik ook niet zo heel groot. Vanmorgen in het zwembad hoopte ik maar dat iedereen zou zien dat ik zwanger was, want ik vond het zelf nog best een blubberig buikje... Met zwangerschapskleding is het wel duidelijker trouwens! Baby werd afgelopen dinsdag op 380 gram geschat, dus dat is helemaal netjes volgens het boekje! Julia was ook heel mooi gemiddeld met 3610 gram. De groei daarna, dat was bij haar helaas een stuk lastiger... Nadia, welkom hier! Ik ga niet steeds je lange naam typen hoor, haha, Nadia is vast duidelijk genoeg Beesie, oei naar, maar luister naar je VK hoor!!!! Tikkie terug meid!! Steph, w.b. die cystes, ik heb het vaker gehoord en ook dat het meestal wegtrekt. Sowieso cystes van een ongeboren kindje. Bij Julia dachten ze toen aan een cyste in de eierstokken, en dat zou ook vanzelf wegtrekken. Wordt alleen dan na de geboorte nog gecheckt door een echo. Gelukkig was het bij haar ook loos alarm, maar toch. Leske, beterschap! Hier ook niet zo geweldig, ben erg moe en voel me heel slap. Alsof ik niets gegeten heb, maar dan ook gerust net na de maaltijd. Mijn buik is vol maar mijn hoofd/lijf voelt nog leeg en slap. Ik probeer nu wat meer te drinken, en morgen maar even HB prikken bij de HA. Had ik bij Julia ook veel last van, bijna de hele 2e helft toen ijzerpillen moeten slikken... Hopelijk is het dus nog te redden met druivensap enzo... Slaap lekker voor straks en morgen kom ik nog wel even kletsen. Het weekend zijn we druk, dus dan wordt het pas weer zondagavond/maandag denk ik...
@ Frenzy Ja dat klopt ik heb je een pb gestuurt toen. De echo is vandaag idd geweest en alles was helemaal in orde ze kon alles goed zien en heeft fijn de tijd genomen(45 min) om ons alles te laten zien. Als jij mij op de lijst gaat zetten moet je dan nog dingen weten? Phoe wel een druk forum zeg gaat als een trein probeer alles bij te lezen maar hoe kun je toch op iedereen reageren haha gezellig hoor dat wel. groetjes paula
@Guusje, Wat fijn dat de arbo arts de tijd voor je heeft genomen en naar je geluisterd heeft dat is altijd fijn. Ik ken je gevoel dat iemand het altijd erger heeft en altijd zegt ja hoort erbij he...heel vervelend! Het scheelt dat de arts ook vind dat het knap is dat je het nog volhoud, veel plezier met shoppen !! @Leske, Beterschap met je allergie heel erg vervelend en hoop dat het gauw weg is ! @Gentle, ja ik heb je foto terug gevonden !! je komt me niet bekend voor maar wie weet komen we elkaar een x tegen @paula, fijn dat alles goed was vandaag @Stephanie,oh...dat moet je niet doen joh, op internet staat veels te veel wat erg is en dat is vaak niet eens van toepassing op jouw ! Gaat wel goed komen meid en vraag je vk inderdaad om extra uitleg dan ben je zelf ook weer gerustgesteld @nadia, welkom @Beesie, rustig aan doen meid ! @Gentle, hoop dat je hb goed is en je je snel beter voelt !
even snel.. het viel enorm tegen de 3d/4d echo helaas ze heeft 10 minuten 3d laten zien, maar zei ja te weinig vruchtwater voor echt mooie beelden. nou de rest was in 2d dus dat was behoorlijk balen eigenlijk. hoefde we ipv 125,- ''maar'' 85,- te betalen maar vond het dat zeker niet waard. cdrom gekregen met 25 fotos in 2d en 8 in 3d ( welke nagenoeg allemaal hetzelfde zijn ) dusja hopelijk met 26wk een mooiere 3d/4d echo!
Sorry hoor, maar we zitten hier ook om elkaar te steunen wanneer je onzeker bent en wanneer er slecht nieuws bij iemand is gegeven. Als je hier niet tegen kan dan moet je zulke fora niet opzoeken. Dit drukt op jouwn gevoel? Jouwn commentaar drukt een beetje op mijn gevoel. Je komt over alsof niemand zijn zorgen mag uiten. Niemand is hetzelfde en als iemand onzeker is mag dit ook uitgesproken worden.
@Gentle: hierbij nog even het dekentje. Boxkleed zit bijna dicht, en ik heb ook een stoffen 'mandje' gemaakt vandaag. Morgen dus, als ik eraan denk, 2 nieuwe foto's!
Als het bij jou al op je gevoel drukt, hoe moet het dan zijn voor de mensen die in onzekerheid zitten of echt een slechte uitslag hebben gehad? Gelukkig is bij mij uiteindelijk alles goed, maar vind het een beetje hard dat je het zo schrijft. Laat ik het zo zeggen; het komt hard over. We zijn hier een hechte club die al schrijven vanaf de positieve test. We hebben een meid hier gehad die vorige week afscheid heeft moeten nemen van haar kindje met 19 weken. En bij het hele zwangerschapsriedeltje horen helaas ook minder goede verhalen bij. Zo is het leven... Hou hier aub een beetje rekening mee. Het is prima dat jij op je roze/blauwe wolk zit, houden zo, maar dit is een forum en iedereen mag hier zijn/haar ervaringen delen. Of die nou goed zijn of slecht, gelukkig of ongelukkig, triest of blij. Daar is dit forum voor naar mijn idee...