Maart 2012 Mama's Deel 2!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 18 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Hierbij het boxkleed en het stoffen mandje.
    De achterkant van het boxkleed is gemaakt van dezelfde stof als de binnenkant van het mandje.

2. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Debende: Ik had ook nog plannen voor zo'n zigzagdeken, maar vind mijn naaimachine nu ook wel erg leuk!
    (En ik ben voor mezelf nog een sjaal aan het breien en een sjaal aan het haken, en daar moeten ook nog mutsen bij gehaakt worden....)

Binnenkort weer even naar de markt, lekker stofjes halen!
    (alles krijgt nu namelijk hetzelfde motiefje, haha!)
    Ik wil bijvoorbeeld ook kleertjes gaan maken, en dat is niet zo leuk, in dezelfde stof als het boxkleed, hihi!

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    anna, mooi gemaakt hoor! Ik ben helaas totaal NIET creatief!

4. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    @anna, heel mooi! Ziet er erg goed uit!!

5. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ha hema heeft weer 15% korting op alles! Ga zo maar even richting hema, lakentjes en rompertjes halen. was nog in de planning. korting is altijd mooi meegenomen :)

6. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    @anna, waar heb je de patronen vandaan, of heb je het zelf bedacht?

7. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Boxkleed is gewoon vierkantjes van 20 bij 20 (22 bij 22 dus..), het mandje heb ik op internet gevonden, en anderhalf keer zo groot gemaakt als het patroon aangaf.

Er zijn op internet ook heel veel gratis patronen van knuffels e.d. te vinden trouwens! Daar wil ik nog nog mee aan de slag.

Voor aan de muur heb ik nu bedacht, om canvasdoeken te bekleden met de stoffen van het boxkleed (een stuk of 3), en dan op 1 haar naam, op 1 een hartje oid, en op 1 een bloemetje te maken met een andere stof.
    Ook wil ik met deze stofjes een bloemetjesrand gaan maken op 2 lakentjes denk ik (gewoon 3 of 4 wat grotere bloemen op de rand).
    Dan is het kamertje meteen 1 geheel (de meubels zijn wit, en komen van de kamer van mijn zoontje, en dan hoef ik verder alleen nog rode/roze gordijnen te kopen, want er hangt al een wit verduisterend rolgordijn)

8. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Anna, wat ontzettend leuk zeg!!! Heb hier ook een naaimachine maar die heb ik tot nu toe alleen maar gebruikt om broeken in te nemen enzo...

9. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    waaauw wat gaaf zeg! en dat mandje!!! leeeeuk :D

10. debende

debende Bekend lid

14 dec 2008
    692
    0
    0
    hillegom
    @anna27 is ook erg gaaf. Zo kan je dan ook zelf kinderstoelkussens en wikkeldekens/wrappers naaien!! (scheelt een heeeeel hoop geld

11. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    O die Anna, wat gaaf!!! Super als je dat allemaal kunt er het ook leuk vindt.
    Het is niks voor mij, ben en niet creatief en heb er het geduld niet voor. Heb niet eens het geduld om een film te kijken. Wat ik wel goed kan, is lezen. Maar dat is omdat ik dat gewoon leuk vind. :) En schrijven, is ook mijn ding. Vooral gedichtjes, heb er laatst nog 1 voor Joosje geschreven. Heel leuk, ook voor later.

Maare, controle was super. Bloedruk, urine en gewicht goed (al vind ik mezelf erg zwaar, ben toch al zo'n 10 kilo aangekomen, maar volgens de gyn niks om me zorgen over te maken). Het zit ook goed verdeeld bij mij moet ik zeggen, dus het valt eigenlijk niet zo op. En ik was gewoon al 8 kilo aangekomen van de hormoonkuren dus kun je nagaan met een jaar geleden (van 72 naar 90 en ik ben 1,75). Wel even slikken als ik die getallen hier zo zie staan, maar het is toch gewoon een gezond gewicht voor mijn lengte en de duur van de zwangerschap rekening houdende met de flinke dosis hormonen die ik vooraf binnen heb gekregen. Ik accepteer mijn lijf best goed merk ik. De gyn vond mijn buik prachtig en precies goed van grootte. De kleine man maakt het prima, nog even mogen spieken, wel leuk dat ze bij zo'n gewone controle ook even een cho maken. Ze zei dat ik heel goed/leuk was om te echo'en??? En dat de Fontys in Eindhoven daar ook vast heel blij mee zouden zijn. Meteen alles heel duidelijk en helder in beeld blijkbaar. Hij ligt idd zoals ik al dacht met zijn hoofdje naar beneden, voel hem ook steeds boven trappelen.

Dus helemaal blij en happy, al was ik dat toch al wel. Maak me geen zorgen meer en heb niet zoveel last van de hormoontjes. Heb ik tijdens de behandelingen ook nooit gehad, terwijl je vaak hoort dat vrouwen daar heel veel last van hebben. Ik niet gelukkig!

Zo weer naar de fysio en straks een paar uurtjes werken.

Doeg meiden! Fijne dag verder.
    Liefs, Leske

12. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ja, het scheelt echt heel veel geld! Ik heb nu in totaal nog geen 30 euro uitgegeven, en dus nog stof over voor van alles en nog wat!

13. roos1

roos1 Bekend lid

25 mei 2011
    554
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh ik zie ineens dat onze volgende afspraak er nog niet bij staat...

di 22 november, 25weken echo

14. debende

debende Bekend lid

14 dec 2008
    692
    0
    0
    hillegom
    Zie mijn fotoalbum voor ideeën!

15. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    @Leske, fijn dat alles goed was bij de vk! En, ja dat gewicht dat blijft een moeilijk ding. Maar bij jou zal het er denk ik ook wel snel afgaan als je bevallen bent, geen hormoonkuren meer enz.

16. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @DeBende: leuk!

17. debende

debende Bekend lid

14 dec 2008
    692
    0
    0
    hillegom
    @leske super dat alles goed was bij vk!!! extra speiekn is altijd leuk!!!
    90kg lijkt me nog meevallen, toch?
    heb je ook geen extra last van misselijheid enzo gehad dan bij de hormoonkuren?

18. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Oef wat schrijven we veel met elkaar.Weet niet alles meer.

Rens: Super alles goed tot nu toe. Nu echt lekker gaan genieten

Cerberus: Beetje bijgekomen van die:x site? Gewoon ziekelijk.

Missiemaartje: Wat fijn dat ze niet echt een afwijking hebben kunnen vinden. Hopelijk inderdaad alleen het ruimtegebrek nu.

@Anna27: Wat een gaaf boxkleed. Crea Bea hoor. Ga wel zelf de gordijnen naaien voor de kinderkamer en vanmiddag ff wol halen voor een lekker warme sjaal voor deze winter.

@Leske: Fijn dat alles goed was en zwanger en fit nu aangepast is zodat je wel mee kan doen.

@Cursus Doe zelf zwangerschapsyoga maar dan niet zweverig. Tot nu toe heel praktische lichte oefeningen. Ideaal om met mijn BI toch wat te bewegen

@VK: Gisteren weer goedgekeurd bij de VK. Bloeddruk was erg mooi. Maakte me zelf wel eens wat zorgen om mijn buik. Of moet ik zeggen niet buik. Krijg nu continu commentaar waar ik ons frummeltje toch verstopt heb? Zelf woensdag in Sanadome (Thermen) in badpak viel het niet op. Maar baarmoeder was precies zo groot als moest zijn en draag gewoon erg naar binnen.

@Relaxen. Woensdag dus een heerlijk relaxdagje gehad in het Sanadome in Nijmegen. Mezelf getrakteerd op de Mama Mio massage. O wat vervelend;) 1,5 uur gemasseerd worden op een verwarmde tafel. Heb nu nog een babyvelletje

@kinderkamer. Morgen gaat mijn man met schoonpaps de laminaatvloer leggen en de rest gaan we zelf doen. Vloer leggen wilden we ook zelf maar ik kan nu niet meer op mijn knieen zitten ivm mijn BI

Fijn weekend vast

19. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej, nou, ik vind 90 wel veel klinken, zoveel heb ik echt nog nooit gewogen. Maar het is me niet aan te zien en de gyn vond het ook gewoon prima. Gelukkig ben ik niet klein, dus dat scheelt.
    Nee, ben niet misselijk geweest van de kuren, wel buikpijn en andere ongein. Het is toch best pittig al bij al, maar dat vergeet je snel. Het is toch vooral de spanning die het zwaar maakt, omdat je zo bewust iedere stap beleeft. Dat is toch anders dan gewoon lekker vrijen en hopen dat het raak is natuurlijk. Maar goed, als het resultaat er is, heb je er alles voor over. En dus zijn we gewoon heel erg blij. :)

20. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej, daar hoop ik op, na de geboorte van Joosje wel, maar toen ben ik echt veel minder aangekomen van de kuur en de zwangerschap. Het gaat nu allemaal sneller, maar goed. Ben op zich nooit een echte slanke den geweest hoor, maar zo rond de 68 kilo. Prima met mijn lengte en hoop daar dan ook wel weer op uit te komen. Komt wel goed denk ik, ik sport graag en eet best wel gezond. :)

Deel Deze Pagina