Maart 2012 Mama's Deel 2!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 18 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @cupido: volgens mij heb ik eroverheen gelezen, maar muizen verhaal? is je muisje dood of iets?

2. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113

hahahahaha

Vond het overigens een geweldige foto! Wij hebben hier ook 2 roofkatten thuis. Momenteel liggen er in de tuin (van afgelopen nacht) 2 muizen en 1 vogel.
    Heel vaak vind ik (meestal buiten gelukkig :D): kikkers, wormen, eendjes, vogels/duiven, muizen, molletjes en 1x zelfs een vleermuisje!
    Wij wonen hier in een klein dorpje tussen de weilanden dus ze vinden hier genoeg. Ik hoor ook regelmatig een uil in de buurt en hoop elke dag dat ik geen (dode) uil in de tuin vind! Gelukkig nog niet gebeurd...al die andere dode diertjes vind ik al erg genoeg :(

3. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Cupido; tis toch juist goed dat de muis naar de muizenhemel is? Hier juist een goede eetlust... Wel heb ik het idee snel vol te zitten en alls borrelt...

@ Leske; gats wat schrikken meid, zou ook helemaal van slag zijn! Laats was ze al van de fiets gevallen en nu dit....

@ Ego.... Ben weer ff helemaal in love :)! Heb net met collega's weer eens een 'self made echo' gedaan, ze wilde graag even naar de beeb kijken! Hihi en dat sla ik natuurlijk niet af, owh en wat is hij al groot! En hij was allemaal aan het zwaaien met zijn kontje... En hij ligt een beetje dwars in buik, hoofdje rechts bij mijn bovenbeen en kontje net onder mijn navel... Aaahhh gekkert! Ben helemaal verliefdddddddddddddddddddddddddddd!!!!!!!!!!!!!!!!

4. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    O Frens ik word blij van je egoberichtje! Wat een supermannetje hebben jullie toch :D

5. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Hihihi.... ben ook helemaal blij! Wil hem vasthouden !!!!!!!

6. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @frenzy: wat gaaf dat je zo maar eens even kunt kijken :D
    nog eventjes geduld voor je hem vast kan houden ;)

7. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Frenzy; Ah super leuk joh!! Echo's zijn altijd super. Geniet maar lekker van je mannetje!! :D

@ Gewicht; ik dacht al dat ik de enige was die al best wel wat bij is gekomen.. Ik zit nu op +8, veel te vind ik zelf, maar de verloskundige heeft er nog niets van gezegd. Alhoewel het bij de VK wel een hele kilo scheelt. Echt oneerlijk! Thuis weeg ik met kleren een kilo minder als daar.. Pff!!! Haha! Wel opletten hoor inderdaad dat je niet te weinig gaat eten. Ik had die neiging wel in het begin, omdat ik veel ben afgevallen van te voren ( zo'n 28 kilo) en dan is het frustrerend om dat getal weer omhoog te zien gaan. Ik kon het echt niet uitstaan. Maar ik heb het naast me neergelegd en nu ook veel minder last van frustratie eten. Zolang ik geen eetbuien heb en verslaafd ben aan broodjes gezond ipv broodjes hamburger, weet ik dat ik inder geval mijn doe en dat het niet alleen ligt aan mijn eetgedrag. Af en toe een snoepje of chipje, tja da's ook wel erg lekker. Maar zolang ik dat niet elke dag doe, is het prima denk ik dan.

@ Leske; He jakkes, van Joosje.. Daar zou ik ook wel van schrikken. Gelukkig is het goed gekomen!

@ zwangerschapscursus; wij gaan de cursus borstvoeding doen ( 2 avonden) en afgelopen week een bijeenkmost gehad over de bevalling. Ik vond het wel prettig hoor. Ga verder geen cursus doen. Ik ben zangdocente en weet genoeg van ademhaling. Ik zit bij zwangerschapszwemmen en da's al zat voor mij :)

@ Anna; Mooi hoor, leuk dat je zo creatief bent. Dat ben ik totaal niet op dat vlak!!

@ allen;

Vandaag is onze kinderwagen gearriveerd! JOEHOEE!! Kunnen we gaan oefenen. Ben echt benieuwd of het een beetje vlot gaat haha. Het kamertje komt over 5 weken. Ik ben nu al aan het aftellen, ben er zo aan toe om alles in te richten. Het hele huis ligt vol met papieren, kleertjes, spulletjes voor de baby en ik kan het nu nog nergens kwijt

Naam: Missiemaartje
    Uitgerekende datum: 26-03-2012
    Leeftijd: 24
    Ziekenhuis of thuis bevallen: Ziekenhuis
    BV/KV: BV
    Wat denk je dat het wordt, een jongen of meisje? Jongen
    En papa? Meisje
    Wat wordt het? Jongen!
    Heb je nog afspraken bij de verloskundige: 8 december, controle
    Vertel kort wat over jezelf: Woon in brabant, samenwonend met vriend Jozef (gaan trouwen op 14 september 2012, dan laten we de kleine ook meteen dopen). Werk als zangdocente bij een muziekschool. Dit wordt ons 1e kindje.

Afspraken verder:

18 november echo Fontys 10:00
    15 december 13:30 extra echo klompvoetje AZM Maastricht

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    en door de haakmutsen hierzo heb ik mijn breiprojectje van vorig jaar uit de kast geplukt. Het ziet er niet uit maar het was best ontspannend om te doen :)

9. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    @ Leske…. Leuk ik moet ook 18 nov om 12.00 uur
    @zebra… wat balen zeg… ik had met 18 weken echt 30 min alleen maar 3d gehad… dat was wel heel mooi... ben ook erg benieuwd hoe hij eruit ziet met 26 weken...

want dat was nu natuurlijk ook nog niet te zien.... hoop dat het bij jou dan ook beter is.

hier gister een dood vogeltje in de tuin... heel lief kado van onze buurkat..:x blehh

verder niet van iedereen terug gelezen hoor wat een hoop haha

10. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hoi allemaal!

Sinds eergisteravond was mijn laptop kaduuk dus moest bijlezen via mobiel en kon dus niet zo heel makkelijk reageren. Gisteren heeft manlief de laptop weer aan de praat gekregen! Ik heb dus wel bijgelezen maar geen fut om weer alles terug te lezen om te kunnen reageren, sorry.

Ik moest dus gisteren naar het ziekenhuis ivm verdenking van nierstuwing....hier een verslagje:

Om 13:30 moest ik me bij de verloskundige in het ziekenhuis melden. Eigenlijk dacht ik dat ik meteen die echo van de nieren kreeg, maar niet dus. Ze vroeg naar mijn klachten en ging toen een echo van de baarmoeder maken om te kijken of die misschien iets afknelde. Dat was niet het geval.
    Toen ging ze afdeling radiologie bellen voor de echo van de nieren. Die waren eerst niet bereikbaar ;) Dus weer naar wachtkamer en na 15 minuten had ze contact met hen gehad. Ze deden eerst een beetje moeilijk want druk druk druk, maar vk zei: deze mevrouw komt hier niet zomaar, dus ja er is wel haast bij! Erg fijn want toen was er ineens een plekje! Wel pas 2 uur later maar ok, wel voor het weekend. Daar eenmaal aangekomen kwam ik bij een chaggie echoscopiste. Ze was heel kortaf....op de echo was er dus geen ontsteking, stuwing of nierstenen te zien. Toen vroeg ze of ik dan weer terug moest naar de VK. Ik vertelde dat ik dacht dat zij had gezegd dat ze moesten bellen als er iets met de nieren bleek te zijn en anders niet. Zegt dat mens: Nou dan snap ik niet waarom u er zo nodig tussen moest vandaag...maarja.... Pardon? :$
    Dus ik zei: nou misschien heb ik het dan verkeerd begrepen. Dus ze ging bellen, doet aan iemand verslag en vraagt of ik nog terug moest naar de verloskundige poli. Ja was het antwoord. Dus ik weer terug, is de hele spreekkamer al donker, iedereen weg ;) Dus ik naar de receptie, en daar waren ze gelukkig heel lief en nu heb ik een terugbelafspraak maandag tussen 11:30 en 12:30.
    Verloskundige zei dus wel dat ik meer PM mag nemen. Nam er altijd 1. Nu moet ik de eerste 2 om 16:00 nemen en dan om 22:00 weer 2 voor het slapen gaan....en nu dus wachten tot maandag ;)
    Gisteren voor het slapen gaan dus braaf PM genomen, die werkte tot 5:00 en toen weer 1 genomen. Ging goed dus!

11. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Eva: raar verhaal! En ook wel vervelend dat je nu dus niet weer waar de pijn vandaan komt...

@Leske: schrikken zeg, van Joosje!! Zijn jullie er een beetje van bekomen?

@Ego: vannacht gedroomd dat ik onverwacht beviel van een drieling... Hadden ze niet gezien op de echo... En we hadden ze echt de meest vreselijke namen gegeven, heel gek! Het waren wel makkelijke bevallingen trouwens, tussendoor kon ik gewoon van alles doen, en lekker rondlopen, hihi!

Straks Sinterklaas binnenhalen, ik ben heel benieuwd wat mijn zoontje er van meekrijgt!

12. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Kinderwagen: het enige waar je een beetje handig in moet worden, is het opzetten en afhalen van de wagenbak en de maxicosi (als die erop kan). De wandelwageninzet zet je er na een half jaar gewoon 1 keer op, die dingen zitten veel te lastig vast, om alsmaar op en af te doen...

13. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eva echt belachelijk hoe je daar bent behandeld. Je ging toch juist voor de echo van je nieren. Gelukkig heb je vannacht beter geslapen, maar balen dat je niet weet waar het vandaan komt.

14. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met mijn muis gaat het goed ;)
    De kat kwam donderdag een levend muisje brengen. Die heb ik kunnen redden. Helaas kwam de kat gisteren trots binnen met een dode muis. Ze paradeerde als winnaar rond.

15. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zooo dat zijn heel wat dode beesten. Als kind begraafde we de beestjes, maar als jij daar aan begint heb je een massagraf. Een uil wauw cool. Zou de uil niet eerder de kat vangen ;)

16. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Anna, duf he die dromen. Weet je de namen nog? Heb je de baby's wel gezien? Hier ook gedroomd dat ik was bevallen. Heb geen baby gezien, maar het ging om de placenta die kwam niet los. Ik ga maar niet meer zo veel naar bevallingsverhalen kijken :D

17. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Cupido: ik weet de namen niet meer precies, maar ik weet wel dat het niet de korte Hollandse of Scandinavische namen waren waar we normaal van houden... En mijn man ging iedere keer als er weer 1 geboren was meteen het kindje aangeven, en we hebben iedere naam minstens twee keer laten aanpassen. Dat was nog niet zo simpel, haha!
    Hoe ze eruit zagen, weet ik ook niet meer precies. Wel dat het meisje, die als eerste werd geboren, meteen heel goed dronk, en dat dat bij het jongetje wat daarna kwam veel lastiger ging. De derde is tijdens mijn droom niet geboren.... Ook weet ik nog dat ik heel veel verdriet had, omdat ik zo graag borstvoeding wilde geven, en ik dat met 3 kinderen toch niet echt zag zitten....
    Ik vind het vaak maf, hoe logisch je nog kunt nadenken in een droom!

18. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik heb trouwens in de eerste week van mijn zwangerschap gedroomd dat ik binnen een uur met 1 perswee beviel van een meisje, en daarna meteen weer rondliep. Dat het een meisje is, is al uitgekomen, nu de rest nog!

19. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ahh zielig zeg, als die dode beestjes! Helaas komen die van ons altijd dode muizen op t tuinpad brengen... Vind t zooo zielig! Daarom probeer ik ze snachts altijd binnen te houden, dan doen ze namelijk niks!

Zal nog ff gauw naar de stad, kijken of ik nog een pietenpakje kan scoren voor die kleine van mn vriend, en wat schmink... Gaan we straks naar de intocht...! Daarna verjaardag van de buuf en morgen verjaardag van mn moeder dus zal dit weekend ff wat minder aanwezig zijn... Fijn weekend allemaal!!!

20. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik droomde vannacht dat er een jongetje werd geboren hier. Ik zei nog dat dat niet kon zo vlak na de 20-wekenecho maar schijnbaar hadden ze verkeerd gemeten ofzo want het jongetje was gewoon gemiddeld qua lengte en groei als andere kinderen na 40 weken zwangerschap. Hij was kaal en ik deed hem een rompertje aan met groene en witte strepen. Ik weet de naam niet meer, wel nog dat ik boven op zolder bij mijn ouders woonde en hem op de strijkplank moest verschonen want ik had geen commode.

weird.......

Deel Deze Pagina