Maart 2012 Mama's Deel 2!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 18 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    He wat k*t ... maar wel goed dat je een strenge VK hebt. Goed luisteren hoor! Heb je een beetje hulp van man of andere familie/vrienden? Heel veel sterkte ... lijkt me heel erg zwaar met 3 kleine kinderen ... Hopelijk trek je het allemaal een beetje ...

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik moet eerlijk zijn dat dit een opmerking is die ik ook zou kunnen maken ... gewoon slecht gevoel voor humor denk ik ;). En vooral zeggen dat je je dan lullig voelt, waarschijnlijk heeft ie dat helemaal niet door en denkt ie dat ie de nieuwe Hans Teeuwen is :)

Wat betreft het tillen:

- laat je zoontje zelf in en uit de buggy klimmen, desnoods met een krukje. Op de speelzaal kan een van de leidsters vast wel even helpen.
    - Ook in de wc standaard een klein krukje, dan kan je dochter zelf op de wc gaan zitten.
    - ook geen getil op en van de trap, dat moet zelf wel kunnen toch?

Dus je kinderen zoveel mogelijk zelf laten doen en echt jezelf over je gene heen zetten: vraag hulp! Leg ook uit aan je man dat het niet een kwestie is van kiezen, want dat je bij opname helemaal niets meer kunt doen. Of laat hem hulp regelen ...

Sterkte!

3. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Heel mooi! Ja jullie hebben elkaar leren kennen in Costa rica he! Zo romantisch! Wij zijn 16 dg naar costa rica geweest, we hebben zelf gereden en hadden een 'eigen route'. Dit is het rondje wat we gereden hebben... Klik hier

Erg leuk dat jullie je kindje deels gaan vernoemen naar een plaats daar!

4. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Mijn man bijna, ik hoorde het pas later, neef heeft daarna ook wel 'goed' begrepen dat de opemerking echt ongepast was.... En daarna hebben we het flink op een zuipen gezet in een ander cafe, om ons vedriet te vedrinken....Haha was uiteindlijk nog een hele leuke avond, erg lam, erg dubbel, maar eentje die me altijd bij blijft :)

5. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Het lijkt mij, dat rustig wandelen geen probleem is, maar mocht de fysio van de verloskundige nog wel? Want dat kan toch ook inspannend zijn, of niet? Ben echt een fysio leek ;)

6. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Wij of ik (hoe het loopt) doen normaal een keer per week boodschappen, maar ergens doe ik iets fout. Want moet bijna iedere dag wel weer even terug naar de supermarkt...

Als m'n man meegaat draagt hij de tassen, maar zelf probeer ik hem voor te zijn, het gaat nu nog, tassen tillen. Dan denk ik laat me nu nog maar helpen als het kan en spaar jij je krachten maar ;)

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kraamzorg, hier volledig aantal uur. We weten ook al wie komt kramen, dezelfde dame als bij T. Een supermens, lief, zorgzaam, ook goed met grotere kinderen, huis is nog nooit zo schoon geweest, heel goed met bv etc.

Wiegje, hier een wiegje waar zelfs mijn oma nog in heeft gelegen. Dus daar gaat de kleine de eerste maanden in slapen. Naast ons bed. En waarschijnlijk dan nog een tijdje in een ledikantje :). Hier gingen ze pas doorslapen met 12-13 maanden, dus die eerste 5/6 maanden bij ons was wel fijn ...

ZH/T, ik hoop heel erg weer thuis te kunnen bevallen. Maar goed, mijn bevallingen worden door de VK 'droombevallingen' genoemd ... Scheelt misschien ook wel ...

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    BV, zeker borstvoeding. Bij M ook een moeilijke start gehad en gelukkig doorgezet. M heeft 20 maanden bij mij gedronken. T was meer een natuurtalent, 18 maanden gedronken. Deze wat mij betreft ook weer zoiets ...

9. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Die domme broer (zeg maar gerust LOMP) heeft een dochter van bijna 3! Maar hij bedoeld het goed, maar zegt het vaak fout... Hihi...

Toen we net wisten dat het bij Loek niet goed was, bood hij aan om bij de bevalling te zijn om ons te steunen :(... Hihi wel schattig toch. En toen mijn andere broer een vreselijk ongeluk had gehad en we eigenlijk niet eens wisten of hij nog wel leefde en we naar de spoedeisende hulp gingen, kocht deze broer een bos bloemen voor de andere broer....

Stond hij daar aan het bed bij zijn broer, broer meer dood dan levend, met een bos bloemen in zijn handen ;).

Het is echt goed bedoeld!

Nu snap ik de 'kwabjes' hier ook geen 'aansluitende bovenbenen' en hopelijk gaat dit ook niet gebeuren, want klinkt niet fijn ;).

Ga je nu wel bij deze beeb proberen de borst te geven? Of laat je het voor wat het is?

10. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Cupiodo; hier weten we naam ook nog niet, ook het kaartje niet, gedichtje niet, kamertje is nog lang niet af......Ben blij om te lezen dat het bij jullie ook zo is ;)

@ Salapio; leuk zo een wiegje, wat al zo lang in de familie is! Ik vind 20 en 18 maanden borstvoeding echt lang (petje af hoor!).

@ Ego; bovenverdieping is schoon, zo beneden nog en paardenvoer halen. En wil vanavond een lasagne schotel gaan maken met spinazie (lijkt me lekker) ff ergens een recept opspeuren!

11. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Sheena: even een reactie op jou, in het 'borstvoedingstopic', omdat ik het toch wel belangrijk vind, en ik niet weet of je daar nog kijkt:
    Als je van tevoren op je werk aangeeft dat je borstvoeding wilt geven, en dus moet kolven als je terugkomt van verlof, is je werkgever verplicht hier aan mee te werken, en te zorgen dat er een ruimte is waar je rustig kunt kolven!

@Kamertje: vanochtend alles wat ik kon dragen alvast bij Ikea gehaald, dan moet mijn man alleen de grote meubels nog. Als de boel staat, ga ik ook verder met de aankleding.

@Naam: daar zijn we sinds 2 weken uit! (en waarschijnlijk blijft die dus ook zo)

@Kaartje: nog geen keuze gemaakt. Ik heb al wel een voorzichtige voorzet gegeven aan mijn man, maar hij was er nog niet mee bezig, dus daar gaan we binnenkort even voor zitten. Vorige keer besteld via geboortekaartjes.nl, en daar kun je ook gratis 3 voorbeeldkaartjes bestellen, zodat je 'in real life' kunt kiezen. Een paar uur na de bevalling de laatste gegevens doorgebeld, en de volgende dag hadden we ze in huis, volgens mij! De enveloppen krijg je dan al eerder, dus die waren geschreven. Ik vond het prima geregeld zo!

12. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    He dames, even alles bij gelezen.

@Kaartje, hebben wij ook nog niet!
    @kamertje, wij zijn niet zo snel, ik kan niet zo goed kiezen!
    @Naam, gelukkig zijn we daar al over uit, alleen nu nog bedenken hoe we het gaan schrijven.
    @borstvoeding, wil ik graag proberen.
    @kinderwagen, die hebben we vorige week binnen gekregen!
    @wieg, wij hebben ook een familie wieg, mijn vader heeft deze gemaakt (meubelmaker/timmerman), moet de wieg alleen nog verven en nieuwe bekleding voor maken.

@Ik wordt helemaal hyper als ik dit allemaal lees, moet nog zoveel doen!

13. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Kraamzorg: hier ook weer het volledige aantal uren hoor! Heerlijk! Mijn man maakt lange dagen, en dan heb ik liever een kraamverzorgster in mijn huis rondlopen, dan mijn moeder of schoonmoeder, eerlijk gezegd!

@Wiegje: nee, geen wiegje. Vorige keer de wagenbak gebruikt, maar dat blijkt toch niet zo veilig te zijn, las ik laatst. Ik ben nu bezig om mijn man over te halen om een co-sleeper te maken van een goedkoop ikea-bedje. Ik wil (mede) ivm de borstvoeding ons kindje de eerste maanden op onze slaapkamer erbij hebben namelijk.

14. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    @ anna... mijn werkgever zou daar ook geen problemen mee hebben en ik zou in het kantoor kunnen zitten deze kan op slot.. maar mijn bewoners zouden elke 5 min voor de deur staan kloppen omdat ze iets willen vragen of hulp nodig hebben.

zij hebben totaal geen tijdsbesef dus zullen ze constant staan kloppen op de deur en dan weet ik dat ik daar niet lekker zal zitten... dus vandaar wil ik gestopt zijn voor ik weer ga werken.

puur voor mijzelf dat ik niet hoef te stressen

15. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @ sheena ook ik denk dat ik als ik per 1 juli ga werken alweer gestopt ben met bv.

zie het niet zo zitten met dat kolven en aangezien ik écht niet weg kan van mijn plek is kolven geen optie...

16. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Sheena: aha, ok! Maar als je echt graag wilt, zouden je collega's dan niet een oogje in het zeil kunnen houden, zodat je niet 'lastig gevallen wordt'?

17. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kolven: vorige keer wel geprobeerd, maar het lukte niet al te best (ben ook niet een van de geduldigste...). Ga dit keer eens kijken of de kraamhulp me verder kan helpen, misschien dat ik dan wat succesvoller ben. Heb me dit keer wel voorgenomen om niet tot het gaatje te gaan met bv. Als ik me er niet fijn bij voel, dan is het jammer maar helaas. Bij onze dochter merkte ik dat wij allebei een stuk blijer waren toen ik over ging op FV (na ruim drie maanden).

@Kamertje: afgelopen zondag dan eindelijk het behang besteld. Was er gewoon nog niet van gekomen omdat ik de puf niet had. Hoop dat het vandaag of morgen bezorgd wordt zodat de mannen aan het plakken kunnen. Verder moeten dan alleen nog twee muren geverfd worden en de frontjes van de lades van de commode krijgen een kleurtje dat bij het behang past. Zal blij zijn als dat allemaal voor elkaar is, dan kan ik langzaamaan weer beginnen met het inruimen van de kamer zodat de zolder weer begaanbaar wordt.

@Kaartje: wel met een schuin oog gekeken, nog niets uitgezocht. Ik denk dat we weer bij dezelfde ontwerpster gaan bestellen. Lijkt me wel leuk als de kaartjes een beetje bij elkaar passen qua stijl.

@Naam: twee weken terug is er ineens een jongensnaam gevallen die we allebei leuk lijken te vinden. Daarna hebben we het er eigenlijk niet meer over gehad, maar ik vermoed dat de kans groot is dat dat ook echt de naam gaat worden.

@Ego: Het aftellen begint hier al weer. Vrijdag nog 10 weken werken tot aan het begin van mijn verlof. Zie er echt naar uit, want ben behoorlijk gesloopt. Geloof ook niet meer dat ik nog volledig ga werken voordat ik met verlof ga, dus wordt het ook 6 weken van te voren met verlof.
    Verder net een poncho besteld. Ik probeer hier zoveel mogelijk met gewone kleding (vesten etc.) de zwangere winter door te komen. Kwam alleen tot de ontdekking dat de fleece van manlief toch wat aan de frisse kant is als het vriest. Dus ik hoop dat ik er met een poncho overheen wel ga komen. Heb geen zin om een zwangerschapsjas te gaan kopen voor die paar maanden... Geef mijn geld liever uit aan kleren die ik na de bevalling ook nog aan kan.

18. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Mon: ik heb een jas bij de Wehkamp gescoord voor 55 euro! Dat vond ik best meevallen! Ik had mazzel want juist de avond dat ik ging snuffelen op internet hadden zij een kortingsactie ;) En ik verkoop 'm tegen die tijd wel weer op MP ;)

Borstvoeding: ik heb mijn zoontje 5 weken bv gegeven maar het was toen echt beter om te stoppen om verschillende redenen. Dit keer ga ik er weer voor, maar stel niet te hoge doelen. Ik ga voor minimaal 3 maanden, gaat het goed en lukt het kolven ga ik voor de 6 maanden en daarna zie ik het wel. Ligt eraan hoe goed het gaat en hoe het me bevalt.

19. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij lopen ver voor volgens mij...

@ Kamertje, zo goed als klaar, net overgordijntjes opgehangen, leuk.
    @ Naam, hebben we. Nou ja... zie hieronder...
    @ Kaartje, proefdrukje hebben we al in huis, enveloppen ook.
    @ Geboortegedichtje, doen we niet, alleen 1 pakkende zin en die staat al op het kaartje.
    @ Kleertjes, gewassen en gestreken.

Dus tja, bijna klaar, op wat kleine dingetjes na. Nou hadden we natuurlijk al veel spullen van Joosje dus dat scheelt veel. En manlief en ik zijn allebei niet van het laatste moment (maar net waar je je prettig bij voelt) dus ook bij Joosje waren we ruim op tijd. :)

Alleen soms overvalt me wel eens het gevoel dat ik de naam niet 200% vind. Joosje was het gewoon, qua stijl, qua gevoel. Nooit 1 seconde getwijfeld. Nu heel soms wel, al blijft ie heel leuk (vinden wij). Ik denk dat het komt doordat het net niet de meest ideale combi met Joosje is qua klank. Past wel weer super bij Mick dus ja... Maar het is de enige naam die Peet en ik allebei heel leuk vinden (tot nu toe). Dus gaat 'm wel worden denk ik, bovendien, de kinderen zijn individuen dus dat het dan net niet helemaal klinkt bij broer/zus, dat zij dan maar zo.

Ik ga nog eventjes poetsen boven en dan naar voetreflex. Ze gaat een bekkentherapie proberen (via m'n voeten dan hè), ben benieuwd.

Doeg! Leske

20. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    @ Cerberus: Wil je wel asjeblieft rustig aan doen meis?? De kleine moet toch wel nog een paar (een paar heel veel) weekjes blijven zitten... Denk aan jezelf. Wel fijn dat er zo'n lieve mama is die je wil helpen. Die kleine in je buik, das nu even het belangrijkste! Succes ermee, lijkt me een moeilijke klus...

@ Naam: We zijn er EINDELIJK denk ik een beetje uit (pff, nog steeds wat twijfels hahaha). Ik ga er van uit dat het allemaal wel goed komt… Gelukkig hebben we nog ff.

@ Kaartje: We zijn er uit!!! Naja… Hadden wat proefjes besteld… 1 kaartje vonden we érg leuk maar was een beetje iel van formaat en papier (was tevens schots en scheef gedrukt). Dus manlief is Photoshop ingeklommen en heeft het kaartje een beetje nagemaakt (heeft grafische opleiding gehad). Moet zeggen, het resultaat mag er wezen. Is nog stukken leuker dan het originele kaartje. Toen hij de naam erop typte (die het wss gaat worden) dacht ik toch bij mezelf: nu wordt het allemaal wel heeeeeel echt ;)) Morgenmiddag gaan we hier in de buurt naar een drukker toe, mogelijk kan die al een proefkaartje maken. Heb een paar offertes opgevraagd, maar jeetje, wat verschillen de prijzen. Van 3,75 per kaartje (incl envelop) tot 1,60 (incl envelop). Je kunt het zo gek maken als je zelf wil. En het vreemde, bijna overal gebruiken ze hetzelfde papier dus tip: vraag echt meerdere offertes op indien je het zelf wil laten drukken.

@ Foxy: Supermooi gedichtje, maar dat had ik je al verteld. Al hou ik niet zo van Claudia de Breij. Jeetje wat een muts is dat, elke vrijdagmiddag op de radio op het werk.

@ Kwaaltjes: Hier eigenlijk nergens meer last van… Niet meer misselijk (ben week geleden gestopt met deEmefasene of hoe heten die dingen), geen bloed meer, wat willen we nog meer. Nu heb ik de laatste tijd ’s avonds wel echt megapijn op een plaats aan de zijkant van mn linkerbil zeg maar. Echt pijn die bijna niet meer te hebben is, dat ik bijna lig te janken. In bed ook heel erg. ’s Nachts moet ik er elke dag wel een keer of 2 uit om te plassen, erg vervelend maar hoort erbij he? En overdag moet ik alweer plassen als ik net mn broek weer omhoog heb, dus denk dat mn blaas een beetje vaag doet op het moment ;) Morgen maar eens vragen van de pijn in die bil… Moet van manlief eigenlijk ff naar de huisarts, maar denk dan altijd: och, zal wel niks zijn (hoezo eigenwijs????)

@ Morgen: Morgen moet ik weer naar het AZM in Maastricht (11.00 uur) voor een echo/controle. Ben benieuwd hoeveel kleine spruit is gegroeid. Iedereen zegt dat ik een enorme buik heb gekregen afgelopen week. Begint ook steeds meer een bolletje te worden… Manlief is morgen jarig en gaat ’s morgens gewoon werken, ik ga met mijn zusje naar het ziekenhuis toe. We werken bij hetzelfde bedrijf en hij heeft voor alle andere onderzoeken/ziekenhuisbezoekjes/etc zijn verlofuren in moeten leveren dus staat royaal in de min. Beetje oneerlijk, een man hoort er gewoon bij te zijn als er zo’n belangrijke dingen aan de hand zijn vind ik. Maarja, niks aan te doen.

@ Naomi: Super meis, weer een meid erbij. Hoe is de stand nu? De jongens nog steeds aan de macht volgens mij of niet?

@ Leske: Ben benieuwd naar het gedichtje op je kaartje. Wij hebben ook 1 krachtige maar pakkende zin. Ben zelf ook niet zo van de lange gedichtjes… Hoop idd ook dat Joosje gewoon aan het wisselen is en niks aan de val (ze was gevallen, toch?) heeft overgehouden.

@ Kraamzorg: Ik heb het aangevraagd maar is nog steeds onduidelijk hoeveel uur ik krijg. Heb hier gisteren voor gemaild. Ik ben bij Delta Lloyd verzekerd, meen het extra pakket of eentje daarboven. Blijf hier ook. Niks te klagen over deze verzekering…

@ Stephanie: Ben blij dat het wat beter met je gaat. Denk aan jezelf en aan de kleine. Hoe moeilijk het ook is af en toe. En wat andere zeggen; dat je ex bij jouw weggaat, wil niet zeggen dattie niet 100000 % voor jullie kindje gaat? Na regen komt zonneschijn meid! De kleine mag hier niet de dupe van worden. En wat betreft de namen op het kaartje. Misschien kun je iets doen van: Mijn mama heet: ********** en mijn papa heet ***********. En dan jouw adres eronder. Of iets van: wil je mama en mij komen bezoeken, bel dan bla bla bla… Denk wel dat je ex er evengoed op moet. Hoe je het ook wilt, hij is en blijft de vader van je kind. Komt allemaal goed, daar ben ik van overtuigd. De vraag is alleen wanneer???

Crea bea’s: Heb diep respect voor wat jullie allemaal maken. Zag hier een foto van een gekleurd boxkleed, echt sjiek! Weet ff niet meer wie het had gemaakt *schaam schaam*

Wiegje: De kleine man komt vanaf het begin gewoon op zijn eigen kamertje te liggen, tenminste dat is de bedoeling. Mocht het om de een of andere reden niet gaan, kijken we dan wel voor een oplossing. We hebben altijd de bak van dek inderwagen nog…

@ Babyshoppen: We zijn 2 x bij Babydump in Eindhoven geweest. Hmm, niet echt te spreken over de service. Het is dat ze een paar honderd euro goedkoper zijn dan andere zaken, anders was ik weggegaan. Jeetje, koop je voor 2/3 duizend euro bij 1 bedrijf en dan kunnen ze nog niet fatsoenlijk uitleggen wat je nodig hebt en wie/wat/hoe. Dat had ik toch eigenlijk wel verwacht van zo’n winkel (en nee, het was absoluut niet druk, het was op een vrijdag en er waren misschien 5 klanten in de winkel en stuk of 8/10 mensen van Babydump). Tip voor iedereen uit de buurt van Eindhoven; Babypark in Veldhoven. Wat een super prachtige winkel en erg leuk om inspiratie op te doen. Hij ligt er nu volgens mij een half jaartje… Wel wat prijzig, maar erg leuk! Ook het assortiment lakentjes voor op het bedje is hier enorm in tegenstelling tot andere zaken…

@ Voelen: Manlief heeft de kleine inmiddels ook al een paar keer gevoeld. Bij mij worden de schopjes en alles ook met de dag intenser. Voel hem eigelijk bijna altijd als ik op de bank of in bed lig en vaak tussen 10 en 2 overdag issie ook erg actief.

@ Puistjes/oneffenheden: Heb in mijn nek/hals echt enorm veel last van blaasjes/puistjes/weet niet precies wat het is. Ook in mijn gezicht heb ik echt veel last ervan. Iemand een wondermiddeltje voor die klote dingen tijdens de zwangerschap hahaha!!

@ Kamertje: Er is getext en de plinten geverfd. De nieuwe vloer hadden we paar weken terug al laten leggen. Nu alleen nog iets leuks verzinnen voor de raam. Wil grijs achtige overgordijnen maar weet niet precies wat ik dan vóór de ramen wil. Misschien zo’n soort strook… Dan kan hij evengoed nog op de kiep. Iemand nog tips waar ze leuke gordijntjes hebben? Wil niet in kinder-design… Maar iets met een streep/blok/die richting… Week 50 wordt bij ons alles geleverd. Dus dan kunnen we (lees: mijn man) aan de slag met het opbouwen en inruimen. Heb er zin in!

Jeetje, wat een lap tekst is het geworden… Naja, heb ik mijn ‘schade’ hier ook weer ingehaald ;)

Ik laat morgen nog wel even weten hoe het in het ziekenhuis is gegaan. Ben zelf erg benieuwd wat frummel is gegroeid. Spannend…

Liefs

Deel Deze Pagina