Maart 2012 Mama's Deel 2!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 18 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    @ salapio... ja dat heeft bij mij geen zin.. haha ik werk heel onregelmatig dus ik werk ochtend diensten, avond en nacht diensten dus ik kan niet zeggen van ik doe 's ochtends of 's avonds nog wel bv... want de ene avond ben ik thuis en zo ben ik er bijvoorbeeld weer 2 weg....

en zoals jij in de pauze kolft... wij hebben ook geen pauzes.. ja samen eten met de clienten enz maar geen aparte pauze voor jezelf. vanavond heb ik een info avond over bv in het ziekenhuis dus dan ga ik mijn vragen stellen.

maar ben er zelf eigenlijk al op ingesteld dat ik voor ik ga werken weer ben gestopt. mijn schoonmoeder heeft bij beide maar 6 weken bv gegeven en dat vond ze prima en ik heb eigenlijk wel zo'n zelfde idee... als ik maar gestopt ben voor ik ga werken...

@ namen... ik ben niet bang dat iemand anders onze naam ook heeft... wij zijn namelijk niet van de standaard namen en houden van namen die je eigenlijk nooit hoort, geen rare namen hoor dat niet. hier in de buurt heb ik nog nooit iemand met deze naam gehoord.

2. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Haha qua namen... ik denk ook niet dat er hier iemand is met dezelfde naam, omdat wij ook geen standaard naam hebben. Maar dat hebben er hier wel meer niet dus wie weet... Zou t ergens ook wel leuk vinden!

Wij hebben net een proefdruk besteld van het geboortekaartje. Erg vreemd hoor, om haar naam enzo te zien staan, en de gedichtjes! maar staat echt supermooi! Als t goed is komt ie morgen hier binnen!

Vriendlief werd vanmorgen om 10.00 gebeld dat ie om 14.00 sollicitatiegesprek heeft. Bij het bedrijf waar een ex collega/vriend van hem werkt. Hij heeft daar al een eerder gesprek gehad en ze zijn erg tevreden over hem. Zijn ex collega vertelde hem dat ze al een auto op zijn naam hebben gezet, dus de kans is groot dat ie vanmiddag nog word aangenomen!
    En watvoor auto!!!!! BMW 1-serie!!!!! oh daar word je toch warm van! ik wel tenminste, hihi. Hoop zo op een positief telefoontje van hem!

3. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Spannend Beesie!
    Is inderdaad ook niet zomaar een auto zeg! Maar dat is natuurlijk niet het belangrijkste...

4. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    qua naam: 'onze' naam komt best redelijk vaak voor, maar wij kennen iig nog niemand (persoonlijk) die zo heet...

5. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    beesie, dat is nog eens fijn nieuws zeg! nu maar hopen dat hij inderdaad word aangenomen maar die kans lijkt me vrij groot als er al een auto op zijn naam staat toch!

- babynaam, wij hebben geen hele apparte naam maar kennen in onze omgeving nog niemand met dezelfde naam en hoor deze ook nooit ergens vallen.
    toch zijn er in 2010 al wat kindjes zo genoemd zag ik pas :D

6. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    @naam, ook wij hebben geen standaard naam, ik heb de naam ooit een keer gezien in een tijdschrift, daarna nooit meer. Maar je weet inderdaad maar nooit als er meer zijn die een naam hebben die je nooit hoort, zul je net zien! :)

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Suzanne, vervelend dat je je zo flauw voelt! Ik heb dat ook regelmatig, en een paar maanden geleden (voor de zwangerschap) voor het eerst een keer echt flauw gevallen. Dat is naar zeg!! Voelt je niet lekker, en een halve minuut later word ik wakker met een onwijs geschrokken vent boven mijn hoofd (mijn eigen vent wel, haha). Dus ik kan me je angst voorstellen, laat je maar even goed checken!

Cerberus, naar he, die harde/zere buiken. Hier is het gelukkig niet zo vaak, maar ik denk zeker dagelijks een keer zo'n knetterbuik. Rustig aan doen helpt wel (of eigenlijk: meer doen = meer last).

Vervelend als mensen niet kunnen kolven op het werk! Het is dan wel je goed recht, maar zie het ook maar eens te krijgen. Wel jammer hoor, want buiten je werk is het echt super relaxt om BV te geven!

Cerberus, ik heb geen kraamzorg gehad in Duitsland, dus ik weet niet hoe of wat. Maar hier werd net genoemd dat je je baby niet in de kinderwagenbak mocht leggen van de kraamverzorgster. Ik ben het niet gewend dat anderen zich daarmee bemoeien (advies is oke, maar het is tenslotte mijn keuze). Maar goed, we zullen zien, misschien heb ik wel een hele simpele kraamverzorgster die alles goed vindt ;)

Fropste, hoe was de echo?

Frenzy, ajajajjj klinkt niet best. Sterkte ermee! Tis ook niet niks, al die emoties, maar blijf er over praten met je vent!

Namen, hier zijn we er ook wel uit denk ik. Mijn man is niet dol op de meisjesnaam, maar verwacht helemaal dat we een jongen krijgen ;) Dus we zullen zien! Dezelfde namen op het forum zal vast wel voorkomen, maar onze namen zijn niet zo populair (Julia was dat wel, dus nu even iets minder populair) dus ik verwacht niet zo snel dat het dubbel gaat. En anders kan ik me daar eerlijk gezegd niet zo aan storen ;) Misschien wel iets meer bij mijn goede vriendinnetje die zwanger is, én de buurvrouw (beide denk ik een beetje dezelfde smaak qua namen, buurvrouw in ieder geval). Dus misschien doen we wel even een gokje, kijken of het dezelfde eerste letter heeft, en anders zit er wel wat tijd tussen. Buurvrouw is rond oud/nieuw uitgerekend en mijn vriendin 6 weken na mij, dus dat geeft wat ruimte!

Salapio, dat is ook zo. Eenmaal opgestart en doorgestoomd is het lastiger om te stoppen. Ik hoop het gedoe met flesjes nu over te kunnen slaan, dat vond ik niks! Enneh, werk je op een middelbare school? Mijn man ook!

Pfff, ik had vanmorgen weer mijn oppasbaby'tje hier, maar nauwelijks wat gedaan en ik ben helemaal moe. Julia is ook niet zo vrolijk, dus dat maakt het wat minder gezellig en relaxt als gisteren. Hopelijk gaat zij zo nog even slapen, en anders ga ik zelf gewoon nog even op de bank! Toch niet zo prettig moet ik zeggen, met zo'n peutertje om je heen. Zit ze ergens aan ofzo, moet ik toch steeds weer opstaan...

8. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    @beesie, hopen dat je vriend die baan krijgt!!!

9. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Zo peertjes staan op! Lekker voor vanavond!

@ beessie ik duim mee!

@ naam ik ben er ook al uit. Ik heb de naam al jaren in gedachte. M'n ex vond het niets en weet wat hij wilde maar daar twijfelde ik over. Dat wordt nu zijn tweede naam. De naam die ik heb hoor je niet zoveel. Geen standaard naam. Maar ben er helemaal verliefd op.

10. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    stephanie, wat mooi dat je dan toch 2 namen geeft, ook ''zijn'' naam aan het kindje geeft. dat is toch een mooi gebaar vind ik :)

11. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    @namen....

onze naam bestaat niet....

De namen van onze andere kinderen bestonden ook niet.... (alleen dochter bleek later aan de andere kant van de wereld 1 te bestaan)
    nouja totdat ik erachter kom dat de babysites alle namen van SVB (kinderbijslag) overnemen.....
    al is het wel met de bijzonderheid...
    "deze naam is voor het eerst aangebracht in januari 2009 en hetzelfde en dan augustus 2010"

oudste zoon niet trouwens... toen hield SVB alleen nog maar een top20 bij......

12. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    @Cerberus, nu wordt ik toch wel heel nieuwsgierig naar de namen!

13. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    anders ik wel :D haha

14. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL

Leske
    Ik vind de namen wel leuk hoor samen… allebei kort…
    En ja het zijn andere namen….
    Hier wel “dezelfde stijl” gekozen….
    Namen moeten (vind ik) ook weer TE veel op elkaar lijken…. Mijn broers en zus naam, lijken eigenlijk TE veel op elkaar… (eindigen allebei met EEEN-klank) daardoor kijken ze of allebei wel… of allebei niet…
    Hoe is het met je meisje nu?
    [/QUOTE]

Bedoel je de namen Mick en Joosje? Die vind ik ook erg leuk passen, Mick is de zoon van mijn man. De naam die we nu hebben, vind ik leuk passen bij Mick, maar minder bij Joosje. Qua klank past het minder, maar het komt wel goed.
    Joosje is nog ziekjes, koorts, hoesten, moe en hangerig. dus snel oppas moeten regelen want we moesten allebei werken vandaag. Gelukkig is mijn vadertje net met de VUT en kan hij vrij gemakkelijk hierheen komen, dus hij heeft met liefde en plezier op Joosje gepast.

Nou, ik ga even verder lezen!
    Liefs, Leske

15. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Nou ik ben ook wel benieuwd naar de namen van je kids, Cerberus! Kan je t me niet ff sturen in een prive bericht op FB ofzo??? hihi

16. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi, zou best kunnen, maar vind het niet zo erg omdat ik jullie niet in real life ken. Zou het erger vinden als net voor mij in onze omgeving iemand bevalt die zoonlief dezelfde naam geeft, er zijn namelijk meerdere mensen zwanger in onze omgeving. Snap trouwens dat je benieuwd bent naar onze naam, maar ga het niet verklappen. ;) Heb het tegen niemand gezegd, al had ik even de indruk dat Cerberus dacht dat we hem Mick wilde noemen (omdat ze schreef dat ze het leuk vindt passen). Maar Mick is zoonlief van manlief en we moeten dus een leuke naam vinden bij Mick en Joosje. Hebben nu 1 naam die het waarschijnlijk wel gaat worden, en een reserve. Niet aparts hoor, vind ik toch zo moeilijk voor jongens. Als het aan mij had gelegen had ie Loek of Siem geheten, vind het beide geweldige namen. Maar Peet vindt ze wel leuk, maar niet DE naam. Dus een goed alternatief gevonden gelukkig. Ben ook erg benieuwd bij jullie omdat Loek al zo super is. Kan niet anders dan dat daar een hele leuke naam bij komt. :)

17. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Hoi Dames

Jullie hebben weer veel geschreven zeg!
    Cerberus, ik ben ook benieuwd naar de namen van jullie kids, kun je geen groepsPB ervan maken? hahaha

Wij gaan komend weekend het plafond en de vloer uit de babykamer slopen. We zijn volgens mij nog het minst ver van ons allemaal! Ach ja, komt goed.

De namen die wij hebben zijn niet zo heel bijzonder maar hoor je niet zoveel (meer). Hoewel de jongensnaam volgens mij wint aan populariteit. Ach, ik ben niet zo van de heel aparte namen en vriendje ook niet. Wij houden van namen in de stijl als Daan, Bas, Tim, Lisa, Eva etc. (voor de duidelijkheid: onze namen staan hier niet tussen!)

Morgen hebben we de echo bij Fontys. Vriendje gaat mee en wil vragen of ze ook nog eventjes naar het geslacht zouden kunnen kijken...ben benieuwd! En wie weet zie ik sommige van jullie nog wel? Ik ben samen met mijn vriend en mijn moeder. Zal een zwarte buikband omdoen met 2 hartjes en de tekst 'Ons Wondertje' haha dan ben ik te herkennen :p

18. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik zou morgen ook naar het Fontys gaan maar heb me vanmiddag afgemeld. Had er geen goed gevoel bij en het gesprek met rian aan de telefoon bevestigde dit nog extra
    het is echt een lokaal met vele zwangeren en hun familie.

dat is voor mij toch een beetje teveel ''massa-productie'' :D lastig te verwoorden! haha
    voor mij toch wat te weinig privacy ofzo denk ik

en bij twijfel niet doen hou ik me altijd maar voor! wel jammer dat ik de beeb nu niet zie morgen :)

meiden die gaan, veel plezier!

19. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ evelien; whaha grappig dat je dat aandoet, dat iedereen je kan herkennen ;) Hoelaat had jij de echo ook alweer? Ik om 10:00.

@ babynamen; onze naam is niet een top 10 naam, daar ben ik normaal gesproken wel van! Ik vind namen zoals Tim, Lars en Julian en zo hartstikke leuk, maar ja ze komen ook best wel regelmatig voor. We gaan ons kindje vernoemen naar de opa van van mijn vriend. Dat vind ik wel speciaal. Zullen mijn schoonouders ook wel erg leuk vinden denk ik!
    Ik denk wel dat het die wordt trouwens. We verzinnen elke keer leuke namen, maar komen steeds op die terug! Ik ken ook eigenlijk niemand die zo heet, dus weinig associaties haha. Gelukkig maar. De naam is door mijn vriend gekozen. Hij vindt verder ook weinig leuk. Ik moest wel even wennen, hij stond niet in mijn top 5 verder, maar ja tis nou ook eenmaal moeilijk om een naam te kiezen die je allebei leuk vindt! Toch vind ik het een enorm leuke naam en betrap mezelf erop dat ik hem in mijn gedachten ook al weken zo noem, dus dat komt vast goed :)

Ook zijn we al bezig met de doopnamen. Op 14 september gaan wij namelijk trouwen en laten de kleine dan ook dopen.
    Da's wel bijzonder.

@ geboortekaartje; Ik heb een super mooie gezien op www.geboortekaartje.nl. Ook is vriendlief hier heel kritisch mee. Haha is ook goed, maar soms wel vervelend hoor dat ie (te) kritisch is. Maar bij dit kaartje zei hij meteen: ja super leuk! Dus ik was meteen blij haha. Binnenkort maar eens een proefdruk bestellen. Ik twijfel nog met de gedichtjes, maar dat komt ook vast wel goed.

20. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Zebra; wat jammer dat je niet gaat! Tja, een massa mensen in een lokaal; dat zal wel ja. Ik had het al in de gaten toen ik hoorde dat er meerdere mensen op 'mijn' tijd moesten.
    Maar goed, ik vind het de lol niet wegnemen om de kleine te zien. Da's altijd leuk. Heb er zin in!

Deel Deze Pagina