Goedemorgen! Even bijgelezen! En was nog best veel haha! @ echo meiden veel plezier vandaag! @ frenzy gelukkig is alles weer goed! @ ego ik had vanochtend contact met ex. Zegt ie ineens over de beeb 'mijn kleine ventje' door ons gesprek heen. Tjee kreeg een brok in mijn keel. Hij begrijpt mij dat ik het heel graag wil delen alles van de kleine en dat doe ik af en toe ook. Alleen voor hem ook weer kut om te horen dat de babykamer dinsdag geleverd word e.d. Heb ook gezegd dat ik hem niet wil lastig vallen, maar dat deed ik niet zei hij. Pfoe beetje dubbel en beetje van slag. Heb ook gezegd dat ik nog even de tijd nodig heb voor mijzelf voor ik een gesprek aan kan in real life over onze relatie en over hoe alles zo plotseling is gebeurd. Gelukkig heeft hij alle begrip. Ben blij dat we toch zo begaand zijn wat betreft beeb. Doet me goed, maar ben helemaal van slag. Jeetje wat merk ik nu weer dat ik heb zo verschrikkelijk mis en zoveel van hem hou. En toch heel blij ben dat hij de papa is van ons kleine mannetje. Raar hè. Heb wel weer even flinke huilbuien gehad. Ook woont hij nog steeds niet in het huis... Nog steeds bij zijn ouders. Hij zal het ook niet makkelijk hebben. Kut situatie ook. Nou ik ga zo maar eens douchen en om drie uur werken tot vanavond twaalf uur helaas. Fijne dag dames!
Bij de eerste wilde in het ziekenhuis bevallen vanwege "mijn gemoedsrust" zeg maar.... (mijn moeder had het door complicaties na de bevalling bijna niet overleefd en heb dit dus jaren moeten aanhoren... ) ik vond het niet erg om in het ziekenhuis te bevallen al waren er achteraf wel een paar dingen die "niet standaard waren"... zo kreeg ik bijvoorbeeld gelijk infuus (vocht)... Bij de eerste is het achteraf goed geweest dat ik niet thuis was... hij was niet ingedaald (niet onderzocht, waarom niet) en kwamen op het laatst achter dat hij niet zo paste... Ze stonden met 7 man personeel (waaronder vk en 2 gyns) om mn bed (dacht toen ook dat DAT normaal was...).. Had een hele snelle bevalling die dus eindigde met flinke knip en vacuum...(denk dat ze al rekening hielen met KS) dramabevalling?? Nee ik vond van niet...ging echt snel, veel pijn had ik niet... jammer van het stikwerk.... (en dat de genezing zo lang duurde) Bij de tweede wilde ik dus (vanwege de eerste ervaring, omdat ik me achteraf realiseerde dat het NIET normaal was verlopen) weer in het ziekenhuis... zo'n super snelle bevalling... en vk moest achteraf zo lachen, want terwijl dochter er eigenlijk al was (6 min persen) riep ik * knip maar, knip maar en pak de pomp*.... ik durfde trouwens ook niet goed te persen, want had bij mn eerste bevalling een klein keuteltje verloren... Raar eigenlijk want ik had mijn eerste bevalling helemaal niet als negatief ervaren (op dat moment) maar tijdens mn tweede kwam dit er dus op een of ander manier uit.. (?) De derde was weer niet ingedaald.. vanwege de snelheid van mijn vorige bevallingen zou ik thuisbevallen... heb dus wel aangedrongen op een extra echo.. en ja omdat ik zo aandrong, kon ik nog terecht met 39 weken... De gyn zag geen reden om niet thuis te kunnen bevallen... kleine woog 6 pond en zou met 40 weken 6-6,5 zijn... "nou dat moet me lukken dacht ik... die andere waren zwaarder".... ik was volledig gerust gesteld en typte toen hier nog op het forum.. "van mij mag hij komen ben er klaar voor"... paar uur later braken mn vliezen... en had al die rust vastgehouden.. mn bevalling was zo kort... dus tja... had net tijd om muziekje aan te zetten..... Tja half uurtje later wassie er al... en tja hij bleek 1240 gram zwaarder. Fijne vond ik vooral daarna.. gewoon douchen in je eigen badkamer.. en hup gelijk weer in je eigen bed.... geen formulieren etc. etc.. met een pasgeboren baby over straat en in de auto.. (vooral met het stikwerk, waren die verkeerdrempels niet zo prettig) Ben ik trouwens wel voor mn gemoedsrust beneden in de woonkamer bevallen... met de gedachte mocht het niet goed verlopen hoef ik geen trappen af... makkelijk toegankelijk etc. etc. etc.. enige nadeel van thuisbevallen met deze vlotte bevalling: ach mn placenta kwam zo snel naar buiten dat ie zo op bed flubberde... en ondanks dat ik het voor het grootste gedeelte afgedekt had, is wel het matras verpest... ik ga nu dus maar weer voor thuis... geen idee of het weer zo snel zal gaan.... ennuhh we gaan maar weer voor de huiskamer.. Was trouwens sowieso wel gezellig voor de kindjes, mama beneden in bed.. (al heb ik dus meer gezeten)
@namen... hahaha ga ze idd niet melden hier... @pompelmoesje ohhh zo bijzonder dat het nu al gewoon een hele baby is he??!! (krijg gelijk weer pretecho kriebels) @placenta voorkant... blijf het raar vinden... heb nooit wat anders gehad... en heb nooit slechte beeld gehad van echo's.... ben juist altijd studie-object vanwege de goeie beelden.... vanwege mn bouw....
@ego gisteren toch even naar fysio geweest om de behandeling stop te zetten... fysio zei gelijk dat ze me met geen vinger meer aanraakt.. want zelfs een rugmassage zou de baarmoeder kunnen prikkelen omdat het bindweefsel doorloopt... ze zei trouwens er ook bij dat ik alles moest vergeten wat ze verteld heeft... maw.. ik mag geen oefeningen meer doen... en ook niet op alle houdingen letten zoals bekkenbodemaantrekken tijdens lopen enzo... dit omdat het eventueel allemaal de baarmoeder zou kunnen prikkelen.. (?) Vraag me bijna af of het niet door alle activiteit komt in combinatie met fysio... dat het rommelde... (?) nouja iig geen fysio meer dus...
toch het idee als ik bovenstaand stukje lees dat je weer een "fase" verder zit.... De HELE scherpe randjes gaan er langzaam vanaf... ook al blijft de situatie natuurlijk moeilijk!!! hopelijk is alles wat op orde voor maart... en bedoel ik je "gevoelens"... en "gedachten"... knuffel..
iedereen met een echo veel plezier!! hier aan het nadenken wat ik op een briefje ga schrijven... er heeft van de week een auto tegen mijn auto aangezeten, ik weet welke auto het geweest is. staat er nu weer dus wil even een briefje wegleggen dat ze ons bellen. geen idee wat ik er wel of niet op moet zetten, iemand een idee??
@bevalling, graag wil ik thuis bevallen, maar er is een minpuntje... Onze slaakamer is op de 2e verdieping, je moet dus 2 trappen op, dit "mag" niet ivm event. complicatie, en onze woonkamer is op de 1e verdieping, dus waarschijnlijk moet ik in mijn werkkamer bevallen, deze is op de bg, kan ook nog in de garage maar lijkt me toch iets minder gezellig Maarja de badkamer is op de 2e, dus ik hoop maar dat ik gelijk de trap op kan......
Meid zelfs ik kon de trap nog op daarna...... Wij slapen ook op zolder.. en ik had eigenlijk van vk daar gewoon mogen bevallen.. (bij 2 dus, want ze wilde daar mn vliezen al prikken en bij 3).... @naomi... tja moeilijk... ben bang als je teveel erop zet ze geen contact opnemen..? misschien beetje in het midden laten waarover het gaat? bedoel als ze hadden gewild, hadden ze wel een briefje bij JOU eronder gedaan... tenminste is het hard gegaan??? mensen zijn zo oneerlijk...
@zwangerschapkleding, ik ben nogal van de mode en vind zwangerschapkleding echt verschrikkelijk lelijk. Dus ik ben even op onderzoek gegaan naar gewonen, wijde kleding en "leuke" zwangerschapkleding. Ik heb een paar leuke site's gevonden, voor de liefhebbers: www.asos.com (maternity) www.cosstores.com hier koop is zelf heel veel, zit een winkel in Den Haag, veel weide hippe kleding, heb ik nu ook veel van aan. www.bestseller.com , hier vind je alle (leuke) kleding van mamalisicous die ik nooit in de winkels kan vinden, besteld via internet binnen 2 dagen in huis!
@fropste, Fijn dat de echo goed is @Frenzy, Wat naar van jullie ruzie en fijn dat je jezelf niets hebt gedaan..begon ook al te denken. In ieder geval fijn dat het nu ook weer goed is met je mannetje zal ook niet niks zijn...jullie hebben zoveel verschrikkelijks meegemaakt @cerberus, goed dat je de fysio hebt afgezegd. Niks meer doen en dan komt het allemaal goed Fijn om jouw bevallingsverhalen beetje te lezen..zie er niet echt tegen op ofzo maar laatst dacht ik alles prima maar ik en bevallen zie ik niet voor me haha ( hoe zou ik tegen die tijd zijn vraag ik me dan af haha maar dat is allemaal afwachten ) Hoop dat ik net zo ontspannen als jij kan zijn en die stiksels heb je er heel lang last van gehouden ? daar zie ik wel een beetje tegen op.. ookal weet ik dat het natuurlijk niet bij mij hoeft te gebeuren. @Beesie,fijn dat je man een sol. gesprek heeft/had en die bmw mag hier ook wel voor de deur haha. Hoop dat het helemaal goed is/komt en hij aangenomen word wanneer weet je het ? of heb ik dat gemist... @Stephanie, Het klinkt idd alsof de scherpe randjes eraf zijn, het blijft natuurlijk een moeilijke situatie, maar vind het heel knap zoals je erover schrijft hier ! Rustig aan doen meid ! @Naomi, ik zou erop zetten, ik vermoed dat u/je langs mijn auto bent geschuurd en ik stel het op prijs als u mij een telefoontje doet voor de verzekering. Of zoiets...ben er ook niet heel goed in maar dit schiet er bij mij binnen Hoop dat je er iets van hoort ! @Echo's, iedereen heel veel plezier en geniet ervan het is inderdaad zo om ! @Cupido, Volgens mij schreef jij dat je je achter gebleven voelde ( of hoe je het ook schreef, want weet het al niet meer precies ) omdat je nu 22 weken zwanger bent en de rest al verder is, nou hier nog zo een hoor haha ik ben nu pas 21 weken maar ach kunnen wij alle verhalen eerst nog lezen voordat wij moeten @Pompelmoesje, Mooie foto !! ik wil ook mijn 3d echo nu ik dit zie!! Hier heb ik de kleine gister heel veel gevoeld zo leuk elke keer met een big smile op mn gezicht haha. Vriend heeft hem nog steeds niet gevoeld maar hopelijk komt dat snel Op dit moment word de babykamer gestuct en dan hopelijk morgen sauzen/schilderen kan niet wachten totdat alles af is haha. Nou meiden alvast fijn weekend !
Maak je niet druk joh.... een zwangerschap duurt niet voor niets zo "lang"... ennuhh als je met die laatste loodjes bezig bent, ben je blij als het begint... Daar groei je ook naar toe... Stikwerk... ach ja het is vervelend, maar geneest wel weer.... ennuhhh als het nodig is om een kindje gezond op de wereld te brengen, is het niet anders.... dan desnoods maar stikwerk van voor tot achter... knippen (zonder verdoving), hechten etc. heb ik trouwens echt niets van gevoeld... Grappig he dat opeens zoveel voelen.... heb het hier ook.. volgens mij is hij verliggen ofzo en dat scheelt opeens heel veel!! je vent zal het binnenkort ook wel voelen.... @babykamer weet iemand wanneer dat ook alweer af moest zijn...? ik zit nu namelijk met het "probleem" dat onze jongste daar nog slaapt.. ik dachter eraan om hem met kerstvakantie te verhuizen naar grote broef..ivm wennen..
@baby voelen, jaaaa ik voel hem ook opeens heel veel!! Vriendlief heeft hem deze week ook voor het eerst gevoeld, hij vond het echt super om "een teken van leven" te hebben!!
@cerberus: ja vind het ook lastig want ja ze hebben zelf niet de moeite genomen om een briefje weg te leggen. ze zijn met de trekhaak behoorlijk tegen de voorkant van mn auto gekomen, nummerplaat is behoorlijk ingedeukt en de bumper komt iets omhoog dus dit moeten ze gemerkt hebben! had een briefje gemaakt, gekeken auto stond er nog. ik doe isabel in de wagen kom ik buiten is hij weg!! heb het kenteken en ga even kijken of ik online aangifte kan doen.
Vriendlief zn gesprek ging goed maar t gaat toch niet de functie worden waarvoor hij eigenlijk op gesprek moest komen. Omdat ze hem toch wel heel graag willen hebben gaan ze nu op zoek naar een andere functie voor hem. Als t goed is horen we daar vandaag of maandag meer over...!
heb je getuigen??? moeilijk altijd hoor... zo was onze andere auto net gemaakt.. nieuwe spoilers... opnieuw gespoten en binnen 1,5 week (!) hier voor de deur schade... en natuurlijk geen briefje...
ooohh spannend...!!! succes... (wel goed teken dat het net omgedraaid is.. juiste functie zoeken voor de man... willen ze hem echt graag hebben!! klinkt positief!)
nee helaas geen getuigen... is wel de enigste auto geweest die er voor gestaan heeft en stond er al zo goed als tegen aan maar ja bewijs is er niet... schade laten we ook niet maken nu maar het gaat me meer om het feit dat ze dus zo aso zijn om gewoon weg te rijden kan daar niet zo goed tegen..
@ Eveline; ik ben heel erg benieuwd of jullie vandaag kunnen zien of het een jongen of meisje is! @ Eva; gats meid! Dat kan ook niet, die pijn en iedere keer die PM innemen.... Hopelijk kunnen ze in het ziekenhuis iets ontdekken of je iets geven wat de pijn beter onderdrukt! Succes met de sinterklaasaankopen en suprises.... @ Fropste; hier ook een voorligende placenta, ben benieuwd.... Mijn pretecho is al betaald, we zien wel.... Zit gelukkig bij hetzelfde bureau als waar Cerberus altijd gaat, hopelijk ligt het aan aan de apparatuur . @ stephanie; snap dat het 'lastig' blijft.... Maar zoals Cerberus zegt denk ik ook dat je toch echt al een stapje verder bent... Maar het is normaal dat je nog steeds vedriet hebt, er van baalt, en etc. Moet je ook niet weg stoppen, er over praten, lekker uithuilen kan al heel veel opluchten.... En vooral als je met je ex belt, dan gaan daarna je gedachtes weer aan de loop... Is heel normaal.... Hoort erbij! Dikke knuffel meid! Heb respect voor je! @ cerberus; drie snelle bevallingen... Je bent echt een expert he ! Zou ook zo graag thuis willen bevallen, lijkt me zo fijn (vooral daarna) maar ja ik mag niet.....Ben benieuwd hoe je vierde bevalling zal verlopen.... Ik wil dus absoluut geen 'extra' mensen aan mij bed! Ik heb het al tegen mijn mag gezegd, je stuurt ze weg (of ik doe het!). Ik wil niet in het ziekenhuis bevallen en zit er al helemaal niet op te wachten dat die co asssitent ook nog mee zit te gluren...... Tja je zou er bijna aan gaan twijfelen, maar denk dat de fysio geen 'schuld' wil als te vroeg bevalt... vandaar denk ik dat ze je advisreren om nu overal mee stoppen. Maar goed blijft natuurlijk speculeren.... Hoe gaat het nu met de pijntjes? Al minder? Lukt het een beetje om rustig aan te doen? @ Naomi; In ieder geval zelf het kenteken van de auto noteren... en dan een briefje met; 'ik heb gezien dat ...... op die datum.....op dat tijdstip. Graag even contact met mij openemen met het onderstaande telefoonnummer. MVG. Was de schade erg? @ Pieontje; jullie hebben wel een apart huis? Of een oud huis? Thx voor de kleding/site tips, ik vind zelf de zw-kleding van Mama licious heel leuk en niet te duur... wat leuk dat jij de kleine ook zo goed voelt! En manlief ook! @ Sjors; wat leuk dat je de beeb zo goed hebt gevoeld! Leuk he!!! En ook al lekker bezig voor de babykamer! @ babykamer af; das een goede, ik dacht de 7e maand? Maar dat is meer een advies volgens mij? Hier weet ik niet of we dat gaan redden... @ baby voelen; grappig om te lezen dat iedereen de kleintjes zo goed voelen... Moet zeggen dat die van ons ook helemaal los is! Gister heb ik zelfs mijn buiik zien bewegen, vanmrg toen ik wakker werd was hij weer flink aan het feesten... Vind het echt zo grappig, vraag me dan ook echt af wat hij aan het doen is daarbinnen ! Manlief heeft hem nog steeds niet gevoeld, maar dat kan nu niet meer lang duren... @ Ego; ben aan het ruimen, ben de schuur op aan het ruimen (lees plek aan het maken) de kamer (baby) is nu al zo goed als leeg boven. Nu moet ik alleen alles wat ik van boven naar beneden heb getild nog even naar de schuur brengen en daar netjes weg zetten. Dan kan ik het behang gaan verwijderen en de vloer eruit halen..... Zijn er meer dames die gewoon alle muren 'wit' laten? Met het oog op de eventuele verkoop van ons huis (in de toekomst) wil ik de kamers allemaal wit maken (galsvezel behang en witten). Ik ben ook totaal nog niet over de kleuren van de kamer uit (wil in de kamer veel gaan doen met kleuren). Denk eigenlijk aan rood met blauw (oud hollands style...)
@ beesie; Maar je man vond de functie niet leuk? En hoe zit het met de BMW ..... das ook belangrijk ... Hoop dat ze iets passend voor hem kunnen maken, het geeft iig aan dat ze hem graag willen!