Hallo dames, Kwam even om het hoekje kijken. Gaat alles goed? Zie wel allemaal goede berichten. Hier gaat het wel goed, nacontrole gehad afgelopen week en er was gelukkig niet iets ernstigs met ons kindje. Een volgende zwangerschap is dus ook niet met meer risico. We hebben het al wel over een nieuwe zwangerschap, maar vind dat toch ook wel heel erg spannend. Als het zover is, laat ik het wel even weten . Geniet ervan meiden! Lekker die schopjes en die dikke buik. Hoop dat de kwaaltjes wat naar de achtergrond verdwijnen. Liefs, Hanna Mom
Ik heb al de hele middag last van pijn/steken in mijn schaambot niet dat ik niks kan van de pijn. maar toch een vervelende pijn die constant is wat ik ook doe. ook als ik zoals nu al een uur op de bank lig iemand die dit herkent ? Ik dacht eerst dat het mijn banden zouden zijn maar voelt toch anders, en echt zo daar onderin
Hanna wat leuk om weer wat van je te lezen! Gelukkig geen ernstige afwijkingen gevonden. Kan me goed voorstellen dat je het spannend vindt om weer zwanger te raken. Niet gek. Wat er gebeurt is, is nog heel vers en zo onverwachts gebeurt. Ik hoop dat je snel goed nieuws kan brengen.
Zebra, pijn bij het schaambot klinkt mij bekend als het oprekken van je banden. Grote kans dat je een groeispurtje krijgt/hebt. Wel vervelend.
Sorry meiden elke keer ligt mn internet eruit,als ik net bijgelezen had en wou reageren dan deed ie het elke keer niet...maar nu kan ik eindelijk reageren @Pompelmoesje, ik schrok ontzettend van je berichtje..maar lees net dat je weer naar huis mag ! Wat fijn zeg zal zeker beter zijn dan in een ziekenhuis en rustig aan doen he meid ! @Zebra,Ik heb zelf ook een paar dagen achter elkaar gehad dat er zo'n steek onderin zat maar wat het precies is geweest geen flauw idee..maar tot zover volgens vk niets ernstigs. Had dit namelijk ook aangegeven toen ik vorige week zondag heen was geweest. Na 3 dagen was het bij mij weg. Hoop dat het bij jouw snel weg is ! @Lautjuh, Gefeliciteerd met je zoontje @eveline, Lekker crea hoor @cvermeulen, ik slaap ook heel veel, het is nog niet zo erg als in het begin maar gaat toch wel weer die kant op lijkt het. @missiemaartje,Beterschap meid ! @Frenzy, erg vervelend meid ! hoop dat het minder word @Stephanie, het is heel lastig meid, maar jij hebt straks een mooie toekomst met je kindje..hou dat in je achterhoofd en verder is eigenlijk alles al gezegd en wil je dan nog in ieder geval een knuffel geven ! Sorry als ik meiden ben vergeten heb over 2 dagen alles bijgelezen dus ben de helft al kwijt...
Pompeloesje, wat een spannende tijd, en geen wonder dat je dan even een traantje laat Is toch ook niets, deze spanning en dan ook nog in een vreemd bed zonder je ventje en meisje! Wat fijn dat je morgen naar huis mag, maar rustig aan he! Cerberus, doe jij eens even goed rustig aan! Goed eten, misschien even Floradix gaan slikken en idd even je HB en bloeddruk laten checken bij de VK. Ik slik nu ook sinds een paar dagen Floradix en ik voel me merkbaar beter! Echt wat meer fut en energie! Cupido, wel herkenbaar hoor! Ik vind het ook heel heftig met een peuter en een zwangere buik samen, ik had het me niet zo voorgesteld... Doordeweeks worstel ik me wel door de dagen, ben ik blij als mijn man weer thuis is. Julia slaapt ook niet meer 's middags, dus ik kom ook echt helemaal niet aan mijn rust toe helaas... Volgens mij ben ik jou ook wel eens tegengekomen in het peuter gedeelte op ZP Hier ook zo'n snelle, en de drift die daar soms bij komt kijken... Frenzy, ik vroeg dat inderdaad, wat leuk om te werken bij een dierenarts! Was vroeger mijn droom, veearts worden. Maar helaas, ik ben een softie, nu rij ik lekker paard en laat ik de nare dingen aan de veearts over Maar lijkt me super leuk om te doen! Lastig slapen herken ik. Soms heb ik het gevoel de halve nacht wakker te liggen, maar heb ik intussen wel wat geslapen (denk ik, want anders gaat het nooit zo snel). Bij de eerste sliep ik de laatste weken elke dag pas om 2 uur 's nachts... Leske, Rennies?? I loooove Rennies Eveline, wat een leuk plaatje van jezelf, eeeenig Hier een leuke zondag gehad, en op ons andere forum is een mama aan het bevallen, erg leuk en spannend! Onze eerste meisjes zijn op dezelfde dag geboren, dus wel een beetje speciaal. Ik ben erg benieuwd hoe haar zoontje gaat heten!
even snel voor de creatieve mama's onder ons. Ik houd zelf zo van gehaakte mutsjes bij die kleintjes en mijn moeder gaat me leren haken met patronen van de website www.tjeempie.com. Een patroon kost dan tussen de 1,50 en 2,00euro en krijg je online toegestuurd. Heb al een aantal leuke mutsjes en slofjes uitgezocht! Nu hopen dat ik het haken een beetje onder de knie krijg...
Ik ben nu toevallig een muts voor mezelf aan het haken, dus volgende winter zal onze dochter er ook wel 1 hebben, haha!
Ooit een keer gekocht bij de pronto in Emmen. Wil heel graag andere. Ze raken zo snel vies haha. Heb de hoezen al weer uitgewassen. Stephanie: wat moet het toch moeilijk voor je zijn meis. Maar je zal toch door moeten voor je kleintje. Ik vind het wel goed dat je broer en je vriendin? (was het toch) boos werden en willen dat je alle contact verbreekt. Ik denk wel dat dat een hele hoop rust geeft. Iig tot aan de bevalling. Daarna kan je altijd weer zien. Laat het eerst los hoe moeilijk dat ook is. Pompeloesje wat fijn dat je morgen naar huis mag meis. Doe alsjeblieft rustig aan. Zo'n vroeggeboorte is echt niet leuk. Voor de rest weet ik het even niet meer. We hebben een drukke dag gehad. Maar wel heel gezellig. De kleine was bekaf en ligt nu knock-out in bed haha.
Hmmm.... ze lijken anders verdacht veel op de stoelen van de Ikea die hier staan (die ik ook nog een keer vervangen wil hebben...)
Ik heb juist begrepen van een meisje wiens kindje zeer prematuur kwam dat ze in België eerder ingrijpen dan in Nederland.
normaal doen ze idd pas iets vanaf 26 weken..Moest hij nu komen zouden ze iets doen als wij dat vragen maar gaan ze niet tot het uiterste...
Ja dat klopt Pompeloesje. Een vriendin van mij woont ook in Belgie en is vorig jaar bevallen van haar dochtertje met 26 weken. Ze hebben er alles aan gedaan en nu is t een flinke dame van 1 jaar... Maar wat ontzettend fijn dat je morgen lekker naar huis mag!!! Weer lekker naar je mannetje en je meisje! En hou ook alsjeblieft echt bedrust!!! Dikke knuf! Hier een drukke dag gehad. Op de verjaardag wilde iedereen weten hoe t met me gaat, en met de baby. T is wel leuk, al mijn neven en nichten zijn ouder dan ik, ik ben echt een nakomertje. Dus iedereen vind t helemaal geweldig dat hun "kleine" nichtje nu zwanger is. Ik ga nu lekker mn bedje opzoeken, t is morgen weer vroeg dag! 7.15 staat mn gastkindje alweer op de stoep! Zoooo ik dacht vanmorgen trouwens dat ik een alien ofzo in mn buik had, haha. Dr hele beentje kwam naar buiten zetten! Echt heel raar gezicht en gevoel! Werd er bijna misselijk van, haha. Truste meiden!
Ennnnn toen was het weekend weer voorbij Gats wat gaat de tijd snel (vooral in het weekend.....) @ Zebra; pfff vervelend he, als je dan alles kwijt bent.... Hier doe ik nu standaard (CRTL A + CTRL C)... Zo heb ik altijd nog een kleine back up . Nog kunnen slagen bij de intratuin? Nee ken de pijn niet, maar klinkt niet prettig.... @ Cerberus; Hmmm dan is vijf kilo wel zwaar.... Mrg ga je ff naar de huisarts, nog steeds duizelig nu? Man heeft het begrepen denk ik . Morgen ook bellen voor de auto toch? Loopt natuurlijk ook nog... Hoop dat dat morgen gaat oplossen (is iig iets). @ Beesie; gefeliciteerd met je 2,5 kilo! Snap als je wat ondergeicht hebt dat je het dan ook wel fijn vindt...En 58 kilo klinkt echt heel weinig, weet niet hoe lang je bent? Hoe vaak is jouw stiefzoontje bij jullie? Wat leuk die belangstelling van de familie, lekker van genieten! Straks als ze nog groter wordt is het helemaal een raar zicht als je ze door je buik heen ziet komen... @ Roos; Wat een schattige spulletjes op die site en grappig ook in blik! @ Happymom; *zwaai, zwaai*! Fijn dat alles goed gaat, hopelijk mannetje ook weer snel helemaal hersteld! Rustig aan en lekker genieten van de kleine beeb in je buik! @ Pompelmoesje; Jippie, jippie! Wat fijn hey, maar wel rustig aan hoor als je thuis bent! * doet een waggel dansje in de huiskamer* @ Leske; wat vervelend van Joosje, ze heeft het echt flink te pakken . En jij veel last van maagzuur...... Moet zeggen dat ik daar nog nooit (van mijn leven) last van heb gehad, dus weet ook niet goed wat je dan het beste kunt doen..... @ Eveline; ben ook niet zo crea bea, maar fix alles wel zelf... Ik noem het altijd de 'frenzy manier'..... En de spullen in de winkels vind ik allemaal net niet leuk genoeg en ik wil echt los met de accesoires op de babykamer.... Dan maar zelfgemaakte! Leuk feestje dus! Gezellig hoor lekker dansen enzo! Prachtige tekening heb je gemaakt! Ook leuk die 'haak' dingetjes... Maar hou het toch nog even bij 'naaien' heb ik ietsje meer ervaring mee @ Missiemaartje; beterschap! Hoop dat heel de dag niks doen gelukt is! @ Pioentje; *zwaai, zwaai*! @ Lautjuh; twee knappe kerels bij elkaar! Gefeliciteerd alvast met jullie zoon zijn verjaardag, hoop dat de verjaardag goed geslaagd is! @ Cvermeulen; Hier niet abnormaal veel slapen (lijkt wel minder te worden...) Rustig aan met de harde buiken! Straks wat rustiger aan met werken, das wel fijn. De echo's laatst waren bij jou goed? Je had er twee achter elkaar geloof ik? @ Mon; owhhh ik verlang ook naar een rondje hardlopen, met keiharde muziek door de polder alles van me af rennen... heerlijk! Nog zo een 16 weken en dan ben je weer van je zwangere lijf af . @ Cupido; t weekend een beetje doorgekomen met puber peuter en (puber) man? Hoop dat het al wat beter gaat meis! Dikke knuffel! @ Hanna mom; wat fijn om weer wat van je te horen, tijd gaat hard he.... Tis alweer bijna 2 maanden geleden dat jullie ventje is geboren! Snap je angst, maar het verlangen zal ook wel groot zijn (als ik naar me mezelf kijk....) Fijn ook dat de uitslagen niks ergs uit gekomen is (in die zin dat het mee kan spelen in een eventuele volgende zwangerschap. Veel sterkte meid, blijf je volgen hoor! @ Sjors; *zwaai, zwaai*; met jou wel alles goed? behalve dan dat je zonder internet zat (kan hier best een ramp zijn ). @ Gentle; ben geen dierenarts hoor! Ben de lieve assistente.... De (leer)weg naar dierenarts was me iets te lang... Wilde het wel worden, totdat ik voor de klas kwam te staan tijdens mijn opleiding en dat helemaal gewelig vond! Spannend met de andere mama (van augustus denk ik?). Grappig zit nu ook al vaak te bedenken, wie van ons zal als eerste de kleine krijgen? @ Slapen; heb dus vandaag gelezen dat het slapen op je rug, rugpijn kan veroorzaken (als je zwanger bent...) Ben echt een buikslaper, maar ja dat gaat niet meer zo. Val nu vaak samen met het voedingskussen op mijn zij in slaap, maar dan word ik dus wakker op mijn rug en dan doet het pijn... @ Ego; vandaag met manlief in het bos gewandeld, heerlijk, lekker koud en mistig . Daarna heerlijk uit eten geweest! En vanmrg hebben we twee jaarlingen (=1 jarig paard) van het land naar huis gebracht... Pfff eentje ging er op zijn bips achterwaarts onder de stangen weer de trailer uit... beetje aklelig zicht... Maar meneer ging gelijk met mij weer terug de trailer op Gelukkig. Verder hier alles in orde, weinig last van kwaaltjes, heb weer vrede met manlief en de kleine schat in mijn buik laat zich meerdere malen per dag goed voelen......
Frenzy: ik ben 1.68 en nu dus 58 kilo. Ben nog nooit zwaarder geweest als 50 kilo als ik eerlijk ben! Dus jullie hebben zelf paarden begrijp ik? Je rijdt er alleen op of zijn het dravers?
Dan is 58 kilo nog licht toch of niet? Wij hebben zelf een aantal paardjes ja! Heb ouders met een lapje grond en pacht zelf wat grond achter mijn huis en bij elkaar opgeteld hebben we 4 paarden en drie pony's (van die shetjes) veel te veel paard dus . En een van de grote paarden rijd ik dagelijks en die twee paarden die we vandaag opgehaald hebben moeten nog twee jaar groeien en dan (hoop) ik ze zadelmak te gaan maken Als ik dat dan nog durf ! Oei! half 12! pffff.... Moet naar bed........
Hallo mama's! Wat een interactief forum blijft dit, mijn complimenten voor jullie inzet hiervoor! Zelf ben ik grote afwezige, al lees ik wel af en toe met jullie mee, maar omdat dat 'sporadisch' is, mis ik wel de grote lijnen in jullie verhalen. Om eerlijk te zijn merk ik ook dat ik toch niet zo 'forum-trouw' ben als ik van te voren had verwacht, heb niet zo veel behoefte om ervaringen uit te delen via een forum. Misschien komt dat omdat het niet mijn eerste zwangerschap is, maar misschien ook wel omdat ik om me heen veel zwangeren heb, een leuke groep meiden via zwangerschapsyoga heb leren kennen en toch een net andere zwangerschap heb dan jullie. Ook ben ik niet zo heel veel met deze zwangerschap bezig als met de eerste, toen verzoop ik bijna in alle informatie en zocht ik alles op. Nu laat ik het vooral over mij heen komen... Alles gaat dus zijn gangetje, ik begin wel lekker te groeien en heb al een flinke buik. De kindjes groeien goed en op schema. Wel heb ik van de week te horen gekregen dat ik zwangerschapsdiabetes heb ontwikkeld. Dat is wel minder, maar heel goed mee te leven, op dit moment. Als ik straks meer aan huis gebonden ben (of aan het ziekenhuis), dan zal ik meer achter de laptop zitten en vast meer tijd hebben om jullie te volgen! Nu wil ik vooral nog veel doen, voordat ik aan bed/huis gekluisterd ben Ik las wel iets over prematuren, bij ons in het ziekenhuis zeiden ze dat ze er alles aan doen vanaf 24 weken. Daarvan overleefd 50%, alleen heeft van die 50% wel 30% blijvend 'letsel'. Aan de ene kant dus positief, aan de andere kant: ze kunnen beter zo lang mogelijk blijven zitten! Groetjes, Sandra
Hallo Dames, Wat een dag vandaag! Wilde dit klotenieuws toch even kwijt... Mijn oom (broer van mijn moeder) heeft een overdosis aan medicijnen genomen om zo een eind aan zijn leven te maken. Hij heeft een vrouw en 2 kinderen van 19 en 16 jaar. De thuissituatie is al langer niet goed, hij is ook al langer depressief en heeft hard gewerkt om het beter te maken. En heeft al vaker gedacht aan zelfmoord, maar dat hij het uiteindelijk ook doet. Pff wat een achtbaan van emoties. Hij ligt op het moment op de intensive care, aan de beademing. Het is afwachten... Want het ging uiteindelijk om de lever of deze beschadigt zou zijn, dan zou hij het niet redden zonder nieuwe. Heel de familie en rep en roer. Wat erg en zielig voor mijn oom dat hij geen andere uitweg meer zag... (Het is een heel verhaal wat ik maar een beetje kort houd) Raar om te zeggen, maar wil je nou dat hij weer bijkomt of dat hij eindelijk zijn rust krijgt na alle strijd. Ik zal wel weer wakker liggen vannacht, mijn buik is al de hele avond knoerhard en is pijnlijk, gewoon door de spanningen en stress. Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid is. En dan denk je toch een doorsnee normale familie te hebben, verwacht nooit dat zoiets gebeurt. *zucht* ik ga naar bedje! Zal hier wel wéér even niet zijn.... Rustig aan dames, hopelijk hier met iedereen alles goed! Liefs Suus