Pompeloesje: he wat vervelend meid! Dus nu moet je waarschijnlijk toch nog wel blijven? Hopelijk blijft jullie mannetje nog lekker zitten! Ik duim voor jullie!
voldoe hierbij even aan mn meldplicht.... nationale regeldag en beldag vandaag.. dus vandaar even stilte hier.... tot snel...
@pompelmoesje, jeetje wat onwijs balen! Ik denk aan je en duim dat je kleine man voorlopig blijft zitten! Sterkte en een hele dikke knuffel
@Suzanne, wat een rot nieuws. Weten jullie inmiddels al iets meer? In ieder geval veel sterkte, knuffel
Hey dames, Bedankt voor jullie lieve reacties. Hier nog steeds aan het afwachten, ze zouden hem vanmorgen wakker gaan maken. Want hebben hem tot nu in slaap gehouden. De waardes van de lever waren nog zorgwekkend, dus nog steeds afwachten hoe het daarmee is. Het is inderdaad erg dubbel allemaal. Zijn vrouw en hij hadden al lang moeten gaan scheiden, zit al jaren niet goed en de kinderen hebben er ook genoeg van. Hij is de enige die hard aan de weg heeft gewerkt om nog wat van het gezin te maken. Maar vrouw en kinderen daarin tegen niet. Vrouw zet kinderen ook tegen man op. Geeft ze stiekem geld als mijn oom zegt nee. Enzovoort.... Ik denk dat het gezin hem liever niet meer bij ziet komen als wel. Echt erg dus als je al jaren tegen een muur opbotst en zo graag wil maar geen steun krijgt, of medewerking. En de kinderen die nu erg beinvloed worden door moeder en op zo'n puber leeftijd zijn. Zullen als hij echt overlijdt later erg veel spijt en schuldgevoel krijgen denk ik... Dus voor hun vind ik het echt erg! Uiteindelijk maakt hij deze keuze wel zelf, was beter geweest als hij ipv dit te doen uit elkaar was gegaan met zijn vrouw en nog iets van zijn leven zou maken. Die knop omzetten lukt maar niet. En ook bang dat de situatie met de kinderen dan nog meer zou verslechteren. Ik hoop ook echt dat hij (als hij beter word?) hij wie weet het licht heeft gezien en zijn leven wil veranderen. En niet dat hij het nog eens zal doen, of wie weet van die verschrikkelijke familiedrama's, dan gun ik hem nu beter zijn rust. Eigenlijk hoort dit bericht hier niet thuis, dus sorry! Maar op hyves en facebook ga je het er niet over hebben, dus stort ik mijn verhaal hier neer. Hier laat ik het ook bij, bedankt voor jullie lieve reacties!
joepie,ben dan toch thuis wel strikte bedrust...mag van bed naar toilet naar douche naar zetel en terug. Verder helemaal niets. ook nog aan de medicatie en donderdag opnieuw controle.
Eveline, hier precies zoiets vanmorgen!! Ik smeerde mijn buik in en masseerde wat, en opeens zie ik zo'n hele golf door mijn buik, hij was helemaal scheef, haha! Opeens krijgt het dingske van binnen ook de power om je buik helemaal te bewegen! Pompeloesje, ik bid voor je, wat een spanning! Oh ik lees het, fijn dat je toch thuis bent, maar hou je gemak hoor!!!! Echt je rust nemen, anders lig je er zo weer *kijktstreng* Missiemaartje, ik zou even met je vlos overleggen. Voor je verkoudheid kun je misschien neusspray gebruiken, of luuf! Dan kun je wat beter ademen. En dan voor het slapen iets van kruidenthee of warme melk? Succes! Suzanne, dikke knuffel, het is zo oneerlijk! Hier ook een rustdag vandaag. Last van m'n keel en met dit weer trekt het helemaal naar m'n longen door... Er moet nog wel wat gebeuren in huis, maar dat moet dan straks maar. Vanavond weer huisgroep hier, dus als het dan beneden maar een beetje toonbaar is...
@pompeloesje, jeeuhhhh je bent weer thuis! Hou je rust en succes! Zal wel ff wennen zijn om thuis ook helemaal niks te mogen doen. @Suzanne, Heftig hoor! ik hoop dat het een goede afloop heeft. Sterkte!! Hier verder erge stemmingswisselingen. Ik schrik eigenlijk af en toe van mezelf hoe ik sommige dingen uit mijn mond krijg. Af en toe wel spijt van. toch beetje proberen op te letten. Nou fijne avond allemaal!!
Hallo dames, Weer een teken van leven van mij. Ik loop erg achter in het bijlezen. k Heb deze week vakantie, dus wie weet komt het er dan van t Gaat goed hier. Mn groeit goed en ik voel de kleine steeds meer bewegen. Wel meer last van mn bekken en rug, maar k loop nu bij een fysio, dus hopelijk wordt het snel beter. Ik las wel even nare berichten. Van Suzanne86: Wat erg voor je oom en jullie. Sterkte de komende tijd. Pompeloesje: Sterkte met de strikte rust. Lijkt me knap lastig om vol te houden.
Pompeloesje, fijn dat je weer thuis bent! Lekker veel boeken, films, tijdschriften inslaan. En misschien maar ook aan het haken slaan ... Ik ben een lui mens, maar verplichte bedrust lijkt me heel moeilijk. Suzanne, tjee wat een moeilijk situatie. En wat mij betreft kunnen ook dat soort berichten hier geplaatst worden.
@ Suzanne; heel veel sterkte meis! Het is inderdaad een beetje een dubbele situatie... Hoop dat het allemaal goedkomt en dat hij beter gaat worden. Erg om dit mee te maken, gevoelens zijn ook heel dubbel. Je gunt hem de rust, maar toch ook weer niet want je wil hem niet kwijt. Aantal jaren geleden in zo'n zelfde schuitje gezeten, weet er alles van... Hou je taai meid! @ Rest; heb ff weinig puf... Veel aan mijn hoofd gehad afgelopen dagen... Sorry dat ik niet op iedereen apart reageer. Maar weet; ik lees elke post mee... Nog even een globale praktische zaak... Zijn er meer mensen die hun kinderen niet laten dopen? Hoe doen jullie dit dan met 'doopnamen'? Vind het af en toe een beetje dubbel. Kan je ook gewoon 1 naam pakken en dan geen namen verder? En als jullie wel 2e en 3e namen pakken, iemand voorbeeldjes/ideetjes? Ik ga aankomende woensdag naar de huisarts, had vandaag geen tijd meer (en zo dringend is het niet) en morgen was een nurse predictor (of hoe schrijf je het???) aanwezig. Dus we shall see Volgende week dinsdag wordt ik weer verwacht in Venlo. Ze wouden er niet te lang over heen laten gaan voordat ik daar weer controle had. Pff, zien ze misschien in dat het niet helemaal lekker en goed is verlopen met de vorige echo's en hun conclusies? Het zal me benieuwen... Nou, ik duik de bank op. Merk echt dat ik savonds dood en dood op ben de laatste tijd. De pijn breekt me een beetje op en ben dan blij als ik mn werkdag erop heb zitten en lekker op de bank kan liggen... Binnenkort reageer ik wat uitgebreider... Fijne avond meiden. Rustig aan... Liefs
Pff, belangrijkste vergeten! (hoezo ik ben zwanger???) Pompeloesje, hoe gaattie meid? Doe je wel beloven dat je rustig aan doet? Je ukkepukkie moet echt blijven zitten hoor... Denk goed aan jezelf en laat je lekker verwennen thuis. Rustig aan en hou je taai... Dikke knuff voor jou!
Rens, wij laten ons kindje wel dopen maar nemen geen doopnamen. Ze krijgt dus 1 naam/roepnaam en that's it Dit heb ik zelf namelijk ook zo en ik heb niets met doopnamen, 2e/3e namen
Wij geven ons kindje 1 naam die we zelf kiezen en 1 naam waarbij we haar vernoemen naar beide oma's. Dit omdat 1 oma is overleden en die wilden we vernoemen en een combinatie met de naam van de andere oma, leverde een hele leuke naam op! Verder doen we er niks mee. We zitten er wel over te twijfelen om de 'vernoemnaam' als roepnaam te gebruiken en geen 2e naam te gebruiken...
@Rens: tweede en/of derde naam heeft volgens mij niet heel veel te maken met dopen. Mijn zussen en ik zijn alle drie gedoopt en we hebben geen van allen een aparte doopnaam. Onze kinderen worden niet gedoopt en hebben/krijgen maar één naam. Persoonlijk zou ik tweede en derde namen vooral gebruiken om te vernoemen (als je dat graag zou willen). Wij doen niet aan vernoemen, er zit hier teveel oud vernoemingszeer in de familie (mijn moeder is naar een van haar ooms vernoemd omdat die nu eenmaal aan de beurt was... ze schaamt zich nu nog voor haar naam). Misschien dat ik het wel zou doen als één of meerdere van de opa's of oma's niet meer in leven zou zijn. @Pompeloesje: fijn dat je toch nog naar huis mag. Nu vooral lekker rustig aan doen en al die films en series kijken die je nog eens wou zien. Lijkt mij trouwens ontzettend moeilijk, zo lang niets mogen doen. Een paar dagen: prima, maar daarna houdt het toch wel heel erg op...
@ Josagi; te begrijpen hoor! Ben wel heel benieuwd naar hoe het verder allemaal bij jullie gaat. Ben benieuwd wanneer de kleintjes zich aandienen. Is er een termijn dat aanhouden voor de keisersnede (want zo moeten ze toch geboren worden.) Balen van de suiker, maar zo te lezen heb je het wel onder controle. Doe rustig aan en ik hou je stiekem in de gaten! (Vind het echt super bijzonder zo een drieling... maar ik vermoed dat jij dat nu dagelijk hoort ). @ Suzanne; gats wat een rot nieuws, wat vreselijk om zo van dichtbij mee te maken... En zo een moeilijke kwestie.... Pfff 'zelfmoord' doe je echt niet zomaar....Hoe zijn je ouders er onder (broer/zus van je oom?) . Meid lekker je verhaal hier van je afschrijven hoor.... Tis al moeilijk genoeg.... Ben benieuwd hoe het afloopt met je oom, maar tis dubbel he, als ik je verhaal zo lees, hij verdient het leven niet wat hij had, maar hij moet er zelf wel voor vechten om het beter te maken.... Erg dubbel! Knufffel meid! @ Zebra; hoop dat je inmiddels de beeb weer goed hebt gevoeld... Jij dus ook last van je rug.... Kan er wel mee leven hoor, maar heb dit nog nooit zo gehad en ben er echt van overtuigd dat het van mijn slaaphouding is.... @ Beesie; hoop dat de boom veilig is omgehakt! @ Eva; dacht dat jij vandaag ook weer in het ziekenhuis? Maar zit er naast denk? Fijn dat de PM vanacht wel zijn werkk heeft gedaan.... @ Gentle; dat klinkt idd fijn zo een reakxtdag.... Met die mist kon je ook maar beter binnen blijven! Hoop dat het rusten bij mams nog is gelukt! @ Salapio; jeeuhhhh! Wat goed van M! Lijkt me echt een overwinning als dat goed gaat, is ook een echte grote stap! @ Eveline; oei druk weekje van de week, doe je voorzichtig! Grappig dat je de onderdelen van de beeb zo kon voelen, straks wordt dat alleen nog maar meer... @ pompelmoesje; vanmrg nog een mindere CTG maar nu toch naar huis! Ben blij voor je meid dat je thuis bent, maar doe je rustig aan! Werd de ctg na vamrg snel weer beter door de medicatie ofzo? Na rustig, rustig, rustig aan daar thuis! @ Missiemaartje; wat vervelend zo rot geslapen, ben benieuwd of je nog bent gaan werken... Het kan je zo opbreken! Weet niet of dit nu een enkele keer is voorgekomen (slecht slapen) anders zou ik het wel met de VK bespreken, je hebt je slaap echt nodig! @ Foxy; dat doe je netjes, 25 wk en dan pas een andere broek aan! Hier pas ik mijn 'normale broeken' nog wel maar is echt pijnlijk... Mijn klusbroek bijvoorbeeld is oude broek, en die zit echt niet lekker! Leuk dat jullie kleine zijn 'huisje' ook goed benut! @ Sjors; emo buien en piekeren... (hier ook hoor...) Ik overleef de rugpijn wel hoor, als ik sommige meiden hier hoor met BI heb ik niet te klagen... Hoop dat je lekker een beetje hebt kunnen rommelen vandaag! @ Cerberus; hoe is het met de belafspraak afgelopen voor de auto? En heb je je bloeddruk nog laten controleren? @ Fropste; hihi... die hormonen ook....Merk dat ze bij mij soms ook een loopje met me nemen Succes met erop letten (al vind ik dat dat niet hoeft, je bent zwanger ) @ Vreeswijk; geniet van je weekje vrij! Hoop dat je de rug en bekken klachten een beetje kunt 'hendelen'. @ Rens; hier willen we ook meerdere namen (we willen mss dit kindje naar Loek vernoemen, tweede naam), echter twijfelen we een beetje of we ons kindje willen laten dopen, we zijn beide wel Katholiek, maar hebben eigenlijk weinig met het geloof.. Van de ander kant kunnen we het 'geloof' met ons kindje mee geven en dan kan hij later kiezen wat hij wil.... Wij weten het dus ook nog niet In Venlo hadden ze de eerste keer de afwijkingen bij jullie kindje gezien? Want jullie lopen in twee ziekenhuizen (ook in Maastricht?) @ Ego; wat een mist vandaag! Vandaag de eerste kamer behangvrij gemaakt, morgen ga ik schilderen (kozijnen enzo). Dan van het weekend wrl behangen en afverven en nieuwe vloer erin en dan gaan wij tijdelijk in de babykamer slapen... (Hihi zei vandaag tegen manlief, dan kan de beeb alvast wennen aan zijn kamertje ) dan gaan we onze eigen slaapkamer opnieuw behangen en verven en dan moet de overloop nog en wil ik de rest boven (plinten, deuren en overloop) nog verven...... En dan....... Haha... dan wil ik beneden alles nog verven en een nieuwe vloer in de woonkamer en alle meubels opnieuw schuren en verven en........... Jullie begrijpen, ik wil een hoop .... Vandaag nog heerlijk paardgereden in de mist! Ik vind mist echt 'iets bijzonders' het maakt alles zo rustig en vredig... weet niet wat het is...
@ Frenzy: nee ik hoefde niet naar het ziekenhuis vandaag. Pas over 3 weken ofzo. @ Rens: hier geen doopnamen want uk wordt niet gedoopt maar wel 2e en 3e naam omdat we net als bij ons zoontje willen vernoemen. Verder niet veel te melden...ja lange vermoeiende werkdag gehad dus zo naar bed. Weltrusten meiden!
@pompeloesje: fijn dat je thuis bent! hopelijk blijft alles onder controle nu!! @rens: hier ook geen doopnamen, dopen onze kinderen ook niet. die keuze mogen ze zelf maken straks. wij hebben voor isabel ook gewoon maar 1 naam, alleen isabel dus en dat doen we nu ook weer gewoon.
@ Frenzy; mijn 'normale' zh is in Venlo. Zijn vanuit daar (na de 20 weken echo die ze niet helemaal goed konden maken) doorgestuurd naar Maastricht. Maar in Venlo hebben ze het hematoom nooit gezien, daar kwamen de bloedingen van de placenta. In Venlo was het ook een meisje en in Maastricht een jongetje... Verder wou de gyn in Venlo me naar een gewone verloskundige sturen terwijl Maastricht dit absoluut niet wil. Onder behandeling van een ziekenhuis blijven sowieso... Beetje dubbel dus allemaal. Maar ben blij dat ze zelf aangaven het nu goed in de gaten te willen houden met me... Vooral ivm de groei van de kleine. Dus ben benieuwd... Ben stiekem wel blij dat ik met 34 weken nog een controle echo in Maastricht heb, stelt me toch een beetje gerust. Je merkt echt grandioos het verschil in kennis. Naja, we wachten af... Dopen wel/niet... Tja, we zijn er nog niet over uit. Wij zijn allebei wél gedoopt, communie gedaan, vormsel, etc. Maar we zijn bijvoorbeeld niet voor de kerk getrouwd. Puur om het feit ik er weinig waarde aan hecht. Mijn moeder vind het bijvoorbeeld gek dat we ons kindje niet laten dopen want 'zo hoort het toch??'. Heb een hardstikke moderne mam, maar met sommige dingen houdt ze zich heel erg vast aan hoe de dingen 25/30 jaar geleden waren en gingen. Dat levert af en toe de nodige spanningen op tussen ons Toen ik haar vertelde over dat het ook kan om je kindje gewoon 1 naam te geven, stond ze een beetje versteld. Evenals dat ik vertelde dat je je kindje ook een 2e naam kan geven die vernoemd is naar bv een opa/oma/etc... Hahaha, maar 25 jaar verschil maar soms zó verschillende gedachtes. Eigelijk best grappig. Ik denk dat we ons kindje niet laten dopen omdat we beide niet veel met de kerk hebben. Met een begrafenis/trouwerij/etc gaan we er wel gewoon naartoe, maar daar houdt het dan ook mee op. En dan kan hij later altijd nog zelf beslissen wat hij met zijn geloof wil als hij zelf kan beslissen. Best stom, dat wij nu moeten beslissen over het geloof van iemand wat er nog niet is... Misschien denk ik ook te ver na. Hmmm... Zal wel loslopen hoop ik... Denken er nog eens goed over na. Thx voor de reacties in ieder geval. Het is bedtijd hier... Morgen weer vroeg op en 's avonds bezoek. Nu nog geen zin in, wil liever lekker avond chillen. Moet maar eens aanleren gewoon even geen afspraken te maken door de week 's avonds, misschien is dat een beter plan. Welteruste en tot morgen. Liefs